Hoidot jatkuu 2012

Wilbe
Miten sulle selitettiin dexametasonin käyttö?
Muistaakseni mulle määrättiin sitä just endometrioosin takia, hillitsemään tulehdusta. Mulla määrättiin se jo joskus 2009, joten en niin tarkkaan muista. Klexanea jouduin piikittämään hyperstimulaation sairaalassa ja siitä saa kuulemma tosi helposti mustelmia kun ohentaa verta. Olen itsekin ihan mustelmilla mahasta, kyynärtaipeista ja ranteessa on ihan hervoton mustelma kun eivät saaneet tippaa ekalla yrityksellä..

Mä olisin testannut nyt vasta pp14 ellen olisi saanut vihiä nousseesta HCG:stä. Nyt ja aikaisemmin kun olen ottanut testaukseen varaslähdön, niin olen testannut ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Kai siinä on se riski, että testi näyttää plussaa, vaikka kunnon kiinnittymistä ei olisi. Sen takia testailen nyt päivittäin, että näen vahvistuuko plussa, vai oliko se tosiaan joku kiinnittymisyritys. Kai silloin pp14 tulos olisi paljon varmempi.

Viimeksi muokattu:
Willbe: Itse testasin silloin edellisellä hoitokierroksella hailakan plussan pp10, vaikka ohjeistus oli odottaa pp14 asti. MUTTA plussasta huolimatta aloin tuhrutella pp13, ei ihan verta mutta välillä aika punertavaakin, ja sitä jatkuikin sitten toista viikkoa! Arvaa vaan kuinka monta testiä ehdin sinä aikana tehdä... Mutta plussa pysyi ja tyttö syntyi:) Että on se vaan jaksettava sinne testipäivään asti, vaikka vuotoa olisikin, kun ei sitä koskaan voi tietää. Ja minähän vuotelin sitten ihan puhdasta vertakin viikoilla 9-11, oli iso hematooma istukan alla (mistä se testiajan tuhrukin kai oli peräisin), mutta jollain ihmeen kaupalla vauva pysyi kyydissä!

Täällä nyt siis pp5 ja toivo alkaa olla mennyt. Ei vieläkään mitään niistä oireista, joita oli silloin siinä plussanneessa hoidossa. Olisihan se ollutkin jo liian suuri ihme, että kaksi peräkkäistä siirtoa olisi onnistunut...: /

Kahdella ensimmäisellä kerralla oli puregon, sitten kaksi kertaa menopur. Nyt viidennessä pergoveris. Mulle on tehty yhteensä 6 alkionsiirtoa, 5 tuoresiirtoa ja yksi pas. Pakastetun alkion siirrosta tuli kohdunulkoinen, muista kemiallinen raskaus..

**Hoidot jatkuu 2012***

Tiinuli81 ............... 2.IVF ..................... elokuu
Moto76 ................ 3.IVF ...................... elokuu
Kevät87 ................ 2.ICSI ................... elokuu
Almina...................4.ICSI/1.pas ........... elokuu

Talvitaika ............. 4.IVF .................... elo-syyskuu
TanZZZku ............ 1. IVF/1.pas ........... syyskuu
Mörkötys .............. 3.IVF/ICSI ............ syyskuu
Emma81 .............. 3.IVF ..................... syyskuu
simpli .................... 2.ICSI .................. syyskuu
InLove ................... 1.IVF ................... syyskuu
Linnea1982 ........... 1.IVF/2.pas ........... syyskuu
Johkunen ............. 3. IVF/2.pas ........... syyskuu
Valoa ..................... 1.IVF/3.pas .......... syyskuu

Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ............. syys-lokakuu
Nellikaneli...............1.IVF/1.PAS............ syys-lokakuu
Miles .................... 4.ICSI.................... lokakuu
Iica ...................... 1.IVF/2.pas .......... lokakuu
Sannuliinu .............2.IVF ................... lokakuu
Odottava73 ............ 2.IVF/ .................. lokakuu

Dreamer1 ............. 5.ICSI ................... syksy
Lumetar ............... 2.IVF/ICSI ............. syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI ................... syksy
Onlyer.................. 3.ICSI ................... syksy
Marianne1971 ....... 3.IVF ................... syksy
InMyDreams ......... 4.IVF ..................... syksy
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .............. ??

Nitaliini ................ 1.IVF 1.pas ........... loka/marras
pikku_karhu .......... 2.IVF/2.pas ......... marras-joulukuu

Meg ..................... 3.IVF ....................Joulu-tammikuu
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ......... tammikuu

Joku_päivä ........... 7.IVF .................... ??
Seline .................. 2.IVF .................... ??
Inkku1 ................. 1.IVF(?) .................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) .................... ??

Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... kevät 2013

***Piinailijat***

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

.
Tammuska ........... 2. IVF .................... 1 ....................... 6.9.
Juliet83 ................ 1.CSI ...................... 2 ....................... 19.9.
Sebu08 ................. 4.IVF ..................... 2 ....................... 20.9.
Jadekivi ................ 2.IVF ..................... 1 ........................ 20.9.
Tuba factor ............ 4.IVF .................... 1 ....................... 21.9.
Hiskias ................. 1.IVF/ICSI .............. 1 ....................... 21.9.
Annabell-77 ........... 1.ICSI/1.pas .......... 1 ........................ 24.9.
Willbe....................4.IVF/ICSI..................2................. .......24.9.
Lila13.................... 2.IVF...................... 2 ......................... 27.9 mariq.....................4ICSI .......................2................ ........30.9

***PLUSSANNEET***

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .............. Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................ 2. IVF ............. Tammikuu ........... 6.10.2012
Susirouva ........... 1.IVF/6.pas ..... Tammikuu ........... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas ..... Helmikuu ............. 11.10.2012
Sartsa00 ............ 3.ICSI/1.pas..... helmikuu ...........
Kebri82 .............. 1.IVF .............. helmikuu ............. 23.10.2012
Kehrä ................. 4.ICSI ............ helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ............. 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS..... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF ............. toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ......... 3.IVF .............. toukokuu ........... 7.1.2013
Lion33 .................2.IVF............... toukokuu ........... 9.1.2013
Pyykki ................. 2.ICSI ............ toukokuu ........... 29.1.2013
Vanil ................... 2.IVF ..............toukokuu ..........
Kaarne ................ 3.IVF ............. kesäkuu ............. 14.2.2013
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas .... kesäkuu............
Piinistelijä ............ 2. IVF ..............kesäkuu...............
Vauvahaaveita86... 1. IVF .............kesäkuu.............. 15.2.2013
Iinamiina ........ 4.IVF/ICSI-3.PAS ...kesäkuu.............. 17.2.2013
Napsuneiti ........... 2.IVF ............. kesäkuu ............. 19.2.2013
Iloksi ................... 3.ICSI ............kesäkuu.............. 20.2.2013
pepponen..............4.IVF/ICSI....... Heinäkuu ............ 7.3.2013
Sintu74 ................. 5.IVF ........... Heinäkuu ........... 8.3.2013
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ..... heinäkuu .......... 13.3.2013
Sanna-77 ............. 1.IVF ............. heinäkuu ........... 1.4.2013
Sekundamamma .... 1.ICSI/1.pas ...elokuuu.....................
Pikkuperho ........... 2.IVF/1.pas ......syyskuu.................
HaaveissaToinen ... luomuihme ......elokuu...............1.5.2013
Luru-73 ................ 1.IVF ..................syyskuu............... ....
Scarleth ............... 3.IVF .................syyskuu................ ..

Viimeksi muokattu:
Täällä olen aktiivisesti lueskellut kuulumisia mutta en ola itse saanut aikaiseksi kirjoitella...

Mulla piikittelyä kohta viikko takana, huomenna olisi kontrolli ultra ja näillä näkymin jos menee samaa tahtia kuin edelliset hoidot niin punktio ajoittuu tuonne viikolle 39. Muuten sama hoito mut lisänä kortisoonit aloitin samaan aikaan kun piikittelyn ja siirrosta sitten antibiotit lisäksi.

Olen nähnyt painajaisia että tää hoito ei tuota tulosta, varmasti painaa mieltä kun viimeinen julkisen hoito ja yksityiselle meillä ei ainakaan tällä hetkellä mahdollisuutta lähteä:( Voi kunpa tämä nyt kuitenkin sujuisi hyvin.

Tunnen huonoa omaa tuntoa siitä etten ole saanut painoa tarpeeksi radikaalisti tiputettua... Olen alkanut miettiä (hölmöä) että jos ylipaino onkin ollut syynä toistuviin keskenmenoihin/kemiallisiin. Vaikka silloin kun ekassa hoidossa oltiin ja kemiallinen oli niin silloin painoni oli kyllä normi lukemissa että turhaan varmaan itseäni piinaan noilla ajatuksilla.

Kahvin jätin nyt pois kokonaan ihan tyystin... aiemmin olen kupillisen päivässä juonut mutta nyt otin nolla toleranssin, ihan vain varmuuden vuoksi:whistle: Foolihapot käytössä ja olen yrittänyt syödä monipuolisesti, liekö jotakin vitamiinia pitäisi vielä tablettina popsia lisäksi.

Jännityksellä odotan kuinka tässä edetään. Tsemppistä kaikille ja voimia tähän kahlaukseen!:hug:

ti 11.9 punktio
siirretty 2 alkiota 13.9.12. top 4-soluinen, nontop 2 luokkaa 2-soluinen
pe. pp1 alapää kuiva kuulemma sumun syy.proget kihelmöi.
la. pp2 vettä pitää juoda ku hullu..heti ku unohtaa alkaa muniksia särkee ja vatta tosi arkana ja pallona...proget sotkee, yök.tekee hiukka etovan olon joksikin aikaa ku laittaa proge puikon.
su. pp3 daa?..ei mitään fiilistä
ma. pp4 lugemönjä muuttui keltaiseksi ,rintoja hiukka kiristää

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sebu08
Mörkötys menet samalla tahdilla kuin minä eli huomenna minullakin kontrolliaika pistellyt keskiviikosta alkaen ja nyt jo tuntuu molemmissa munasarjoissa ja jano on melkoinen. Lisäksi metut ovat alkaneet vaikuttaa painon tippumiseen ja sivuoireet on pysyneet ojennuksessa. Ensiviikolla nousee sitten annostus ja alkaa ovulaation estävän lääkkeen piikitys. Vähän jännittää mitä ultrassa löytyy mutta tuntemukset ovat kyllä todella selkeät...:D

• Tykkää
sebu ja jadekivi toivottavasti viivat vahvistuvat :)
Ja tsemppiä muillekin piinassa oleville kovasti!

Hieno välitulos simpli :)

Onko teillä kellään muuten ollut minidisperiniä mukana?
Itselläni kun endo oireilee joka kierrossa enemmän tai vähemmän, niin jonkin verran tuota määrätty ehkäisemään mahdollista tulehdusta taikka hylkimistä ja tosiaan ajattelin että voisin omapäisesti ottaa tuon 50mg/päivä tähän mukaan... jos siis sulatus onnistuu!!

ON: La vahva ovis+ ja huomenna siirto jos alkio selviää. Mitenhän sitä saa nukuttua ens yönä saati pysyttyä järjissä huomiseen : /
Viime kierrossa mulla meni luget 200mg/ ilta ja nyt tuli ohjeeksi 200mg/aamu + ilta, joten en tiedä mistä laskevat mitä määräävät milläkin kerroilla! Tämä siis luonnollisessa kierrossa.

Sebu08, todella ikävä kuulla et kaiken tämän kärsimyksen lisäksi olet joutunut tuollaisen kokemaan. Toivottavasti olo alkaa olla jo parempaan päin ja jospa se haamu vahvistuu ja saatte onnellisen lopun tälle kaikelle. Joko olet testannu uudestaan?

Miten piinailijat jakselee? Onko ollut oireita?

Jadekivi, Mahtavaa! Ootko testannu tänään uudestaan? :)

Simpli, toisessa pinossa kyselinkin jo ja täältä sain vastauksen. Hienoa et lääkkeet on tehny tehtävänsä. Onko ollu mitään ikäviä sivuvaikutuksia?

Johkunen, Sormet ristiin et huurunenä selviää sulatuksesta. Tsemppiä siirtoon. Mä (toivottavasti) pääsen piinailukaveriksi. Mulla on perjantaina siirto. Mä kans mietin et uskallanko omin päin alottaa primaspan 50mg lisäksi. Mulla on kans endoa.. Onko muut alottaneet sen ennen vai jälkeen siirron?

ON: Tänään oli ultra ja limis oli kasvanu 9mm. Perjantaina on siirto jos alkiot selviää. Vielä on kaks satsia pakkasessa. Aiemmin mulla ollut PAS:ssa Lutinus mut nyt pyysin vaihteeksi Lugesteronin. Ootteko laittaneet sen tiettyyn kellon aikaan aina? Mä teen vuorotyötä enkä pääse pötköttelemään joka päivä tiettyyn aikaan. Aamuvuoroon mennessä Luget pitäs laittaa jo viiden jälkeen ja iltavuorosta tullessa pääsen kotiin vasta yhdeksän jälkeen. Täytyykö ne laittaa säännöllisesti 12 tunnin välein? En tajunnut lääkäriltä kysyä.

Miulla oli passeissa aina lugeja 300mgx2 eli kolme aamuin ja illoin kolme palluraa. Ja itse olen vuoro töissä niin oli aika mielenkiintoista niitten palleroiden kanssa toisinaan puuhailla että ne ehtii edes vähän "tarttua kiinni" ennen liikkeelle lähtöä.

valoa tuoresiirroissa kun sain ohjeeksi lugeja 200mg kolmesti päivässä, niin ohje oli suunnilleen 8 tunnin välein niin vaikuttaa "koko ajan". Tietysti kolmesti päivässä ei pääse pötköttämään, enkä nytkään pääse kuin yötä vasten, eli aamulla töihin meno lugejen laiton jälkeen. Mutta toisaalta olen huomannut ettei se mömmö/ neste mulla ainakaan heti ulos tule,vasta joidenkin tuntien jälkeen!

Sitten se toinen mistä googlailin kokemuksia, niin löysin että joillakin neuvottu ennen siirtoa aloittamaan ja toiset käyttäneet koko kierron. Jos täällä kokemusta löytyy niin olis kiva kuulla lisää? Itse aloitin sen 50mg/päivä sitten tänään kun kävin apteekissa hakemassa.

Toivottavasti sullakin sulatus menee hyvin!

ON: käytiin viime viikolla yksityisellä suunnittelemassa hoitoa, ja seuraavista kuukautisista siis alkaa neljäs IVF.
Tämä hoito tehdään lyhyellä kaavalla, eli sumut jää kokonaan pois, ja kp 2 aloitan piikitykset. Aiemmin mulla ollut Puregon, nyt käyttöön Menopur ja joku toinen Ceellä alkava lääke, en nyt muista sen nimeä... Siirron jälkeen Luget, ja lisäksi Primaspan, kun mulla on niin korkea hemoglobiiniarvo.
Eli mun seuraava hoito alkaa jo parin viikon päästä, uskomatonta! (Reilun kuukauden päästä saatan hyvällä tuurilla olla raskaana!) Ei osaa uskoa kun julkisella on aina ollut se noin 8 kk:n jono.

• Tykkää
Hienoa Inmydreams että teillä noin nopeasti tapahtuu jo :)
Osaatko vielä sanoa millä perusteella tuo minidisperin?
Joo luin että joillakin se 50 ja toisilla 100, ovat kuitenkin vielä niin pieniä annoksia.

p.s. meillä vaihdettiin ekan hoidon jälkeen puregon menopuriksi jolla ollaankin saatu parempia alkioita

Minä olen täällä päivittäin käynyt lukemassa kuulumisia, mutta oma kirjoittaminen jäänyt aina...:) Tsemppiä muillekin piinailijoille ja hoitojen keskellä oleville! :D Ja toivotaan, että haamut vahvistuu, ainakin Sebu08 ja jadekivi sellaisia testanneet! :heart:

Täällä siis piinailussa menossa pp12 eikä ainakaan vielä menkkoja! :D Enkä ole vielä testannut, vähän kyllä polttelis, mutta olen päättänyt että vasta pp14 teen... Eikä testejä ole valmiina sen vuoksi kaappiin hankittu! Huomenna ajattelin hakea ja keskiviikko aamuna sitten tehdä... :) Oireitahan on ollut vaikka millä mitalla, mutta mistä niistä tietää onko oikeita... Tissit oli alkuun kipeet, ei enään. Menkkajomotuksia alusta asti vaihtelevasti, nyt tosin tullut lisäksi alaselkäsärkyä. Sitten pp9 nousi lämmöt 37,0-37,3 ja tosi flunssainen olo ja silloin kyllä pyörrytti sekä heikotti ym. Mutta nyt sitten lämmöt vähän laskeneet eivät kuitenkaan ihan normaaliin. Siitä asti ollut myös maha sekaisin eli vessassa juostaan tiuhaan ja närästää ihan pirusti! :ashamed: Tiedä nyt sitten, taitaa olla vaan joku mahapöpö! :x Kyllä tässä on tunteet ravannut toivosta epätoivoon salamavauhdilla ja kokoajan vaan pahenee testipäivän lähestyessä! Mutta pakko vaan yrittää malttaa, ei jaksais niitä turhia negoja testailla...

valoa: Metuista vain kerran mahasekaisin ja kun olen unohtanut syödä kokonaiseen 6h niin tuli paha olo muuten ei. Tänään ollut turvonnut olo ja vähän sellaista mekkamaista sräkyä, mutta tämä on sitä ihan puregonia. Illalla taas jatkuu piikitys ja kuvaan astuu nyt ovulaation estävä piikki...:D

jadekivi hienolta näyttää!! :) Meinaatko testata huomenna uudestaan?

Juliet83Tsemppiä viimeisiin piinapäiviin!! Hyviltähän nuo oireet kuulostavat. :)

InMyDreams Hienoa että pääset niin nopeasti hoitoon. :)

Täällä on päivä mennyt pohjekivussa ja olen soitellut edes takaisin klinikalle. En onneksi joudu päivystykseen, vaan huomenna heti aamusta klinikalle verikokeisiin. Siellä otetaan taas nuo veren hyytymisarvot ja tarkoitus olisi kai poissulkea veritulppa.. lisäksi ottavat nyt samalla tuon HCG:n. Paljonkohan tämäkin touhu tuo taas lisäkustannuksia. :(

Olen nyt testannut päivittäin (sen jälkeen kun kuulin PP8, että HCH 5) Haamu on vahvistunut enemmän viivaksi. Huomennahan se HCG arvo sitten kertoo onko kyseessä oikea raskaus vai mikä? Tässä kuva tämän aamun testistä:

Yhteistyössä