Hoidot jatkuu 2012

^ Mustakin tuntui kummallakin kerralla ihan uskomattomalta, kun muut kepeästi kävelivät itse ulos toimenpidehuoneesta. Tällä kertaa mut kärrättiin jo ihan sängyssä, kun ei musta ollut ottamaan askeltakaan niiden kipujen kanssa.

Olen kyllä edelleen paljon kipeämpi kuin viimeksi. Kuseminen sattuu ihan tajuttomasti ja käveleminen on yhtä töpöttelyä. Vuosi sitten olin elämäni kunnossa jo tässä vaiheessa, mitä nyt vatsaa vähän turvotti : /
 
jadekivi Vihdoin kohtalotoveri tässä asiassa!! :) Mullakin kesti nyt päiviä saada itseni kuntoon. Ensimmäinen päivä meni tosiaan sängyssä ja kun vessaan piti lähteä, kävelin kun mikäkin vanhus, kun vatsaan sattui. Ja tuntui kuin olisi pissanut neuloja. Viimeksi kolmas päivä oli jo sellainen, että olisi voinut mennä töihin, mutta tällä kertaa paraneminen kesti melkein viikon.
 
tarlight84 ja Starlight84 minkä verran teillä on yleensä kerätty munasoluja? (anteeksi kun en niin tarkkaan muista). Itsekin olin 3. ekaa punktiota ihan todella huonossa kunnossa, kipeä ja toipuminen kesti todella pitkään. Maanantain punktio oli ihan eri luokkaa, enkä tarvinut kuin kolme panadolia punktiopäivänä, enkä sen jälkeen enää mitään. Mulla varmasti kuitenkin vaikutti munasolujen/rakkuloiden määrä ratkaisevasti kipuun. Ennen niitä ollut 43-52 ja nyt ainoastaan 18. Ihan vaan uteiliaisuuttani kyselen.

ON: sain tänään loistavia uutisia klinikalta. Kaikki 6 hedelmöittynyttä alkiota ovat jatkaneet jakautumistaan juuri niin kuin pitäisikin. :) Ihana saada välillä iloisiakin uutisia, varsinkin kun varauduin siihen ettei siirto ole itsestäänselvä. Huomenna sitten siirtoon aamupäivällä. :)

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!!
 
sebu,
viimeksi soluja tuli 11, nyt 10. Tällä kertaa follit olivat kuitenkin tasakokoisempia, joten toiveissa on, että ei olisi niin paljon raakoja joukossa kuin viimeksi. En tiedä paljonko folleja lopulta oli puhkottavina kun mut nukutettiin enkä sitä tajunnut kysyä, mutta veikkaan että reilusti enemmän kuin ekalla kerralla jolloin punktioitiin 12 follia.
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Täällä on kyllä ihana porukka :)

Luru-73:lle tuhannesti onnea plussasta, samoin ihana kuulla miten Haaveissa toinen on luomuplussannut :)

Kiitos Miles listan päivityksestä, ihan oikein meni!

Onpas Sebulla ollut saaliit :eek: Mulla teki toinen punktio myös paljon kipeämpää kuin ensimmäinen, mutta jälkikipua oli saman verran. Muistaakseni soluja on saatu jotain 12 tms.

Minä luulin olevani jo konkari näissä asioissa, mutta olen vissiin ollut ihan pihalla. En ole edes kysynyt, minkälaatuisia alkioita on saatu : / Kiltisti vain teen niin kuin lääkärit käskee...

Tsemppiä piinailijoille ja paljon tummia viivoja kaikille!
 
pikku_karhu Eipä niillä alkion laaduilla ole niin hirveästi väliä. Huono laatuinenkin voi kiinnittyä ja päättyä onnellisesti eikä top alkiot taas vättämättä kiinnity. Taitaa olla monien sattumien summa tuo. Meillä on melkein aina ollut huono laatuisia eivätkä jakaudu niinkuin pitäisi. Tästä päätellen biologi lähti tutkimaan solujani ja selvisi tuo kromosomi/geenihäiriö. Itse olen kysellyt lääkäreiltä aika paljon koska olen niin utelias ja kiinnostunut noista alkioista. Olen myös ottanut netistä paljon tietoa alkioiden kehityksestä. Jos olisi opiskelu päätä niin lähtisin varmaan opiskelemaan tätä alaa. :LOL: Suurin merkitys noilla laaduilla taitaa olla se, että saataisiin sinne pakkaseenkin jotakin. Huono laatuisia kun ei pakasteta.
 
Viimeksi muokattu:
Miles: Meillä on kaksi vuotta yritystä kohta takana. Minulla on lapsi ennestään. Joka on tullut luomuna ihan sattumalta. Eli en ovuloi, on joku rakenteellinen vika. Tai siis ovuloinhan mä mutta pari kertaa vuodessa jokus ja jouluna :O Meille ei muita hoitoja ole edes ehdotettu kuin IVF, (inssia yhden kerran mutta se kuopattiin heti kättelyssä) koska muista ei ole meille hyötyä. Kuukautiseni tulevat joko 2x kuussa tai sitten niin kuin nyt mennään kp:ssä 38 eli tulee piiiitkä kierto.

Terolutteja olen syönyt kolme kiertoa ja inssi oli mietinnässä silloin ekalla käynti kerralla. Mutta lääkärit eivät kokeiden jälkeen suositelleen muuta hoitoa kuin IVF. Minussa ei ole muuta vikaa kuin tuo ovuloimattomuus, limakalvoissa jne. ei ole mitään vikaa.... ikää mulla on 35 vuotta eli siitäkin syystä olen tyytyväinen ettei aikailla hoitojen suhteen.

Nyt vain odottelen että menkat alkaa ja voin alkaa piikittään itseäni! :stick:
 
Viimeksi muokattu:
Luru mahtavaa!!! Onnea plussasta :heart:

jadekivi hieno saalis =) tosin nuo kivut kuulostavat karmeilta. Toivottavasti sun ei tartte niitä kokea enää piiiiiitkään aikaan, jos koskaan :hug:

Omanapa on hiukan hämmentynyt. Kävin eilen verikokeessa ja sain tulokset nyt illalla. Pp 14 hcg-arvo 2215 :O Ainahan mulla on noussut nopeasti tuo hcg, mutta ei se koskaan tässä mittakaavassa ole ollut. Noh, aikahan sen näyttää sitten onko siellä yksi vai kaksi vai meneekö kesken. Eipä ne hienot veriarvot ole ennenkään mitään taanneet.
 
**Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF ..................... Helmikuu
Miukumau ............ 3.ICSI/1.pas ........... helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI ................... helmikuu
Katjuska-81 ......... 2.IVF .................... maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI ................... maaliskuu
Leonita79 ............. 2.ICSI ................... huhti-toukokuu
Jicca ..................... 1.IVF .................... toukokuu
Sufka ................... 1.IVF/ICSI ..............kesä-heinäkuu
Karpalo ................ 1.IVF/ICSI 1.pas ..... toukokuu

Tiinuli81 ............... 2.IVF ..................... elokuu
Nellikaneli...............1.IVF/1.PAS............ elokuu
Moto76 ................ 3.IVF ...................... elokuu
Kevät87 ................ 2.ICSI ................... elokuu
Almina...................4.ICSI/1.pas ........... elokuu
Talvitaika ............. 4.IVF .................... Elo-syyskuu
Jadekivi ................ 2. IVF..................... elo-syyskuu
TanZZZku ............ 1. IVF/1.pas ........... Elo-syyskuu
Hiskias ................. 1.IVF/ICSI ............. syyskuu
Mariq ................... 4. ICSI .................. syyskuu
Mörkötys .............. 3.IVF/ICSI ............ syyskuu
Emma81 .............. 3.IVF ..................... syyskuu
Sebu08 ................. 4.IVF .................... syyskuu
Lila13 .................... 2.IVF/ICSI ............ syyskuu
simpli .................... 2.ICSI .................. syyskuu
InLove ................... 1.IVF ................... Syyskuu
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ........... syyskuu
Linnea1982 ........... 1.IVF/2.pas ........... syyskuu
Johkunen ............. 3. IVF/2.pas ........... syyskuu
tuba factor .............. 4.IVF ................ Syyskuu
Miles .................... 4.ICSI.................... Syys-lokakuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ............. syys-lokakuu
Iica ...................... 1.IVF/2.pas .......... Lokakuu
Sannuliinu .............2.IVF ................... lokakuu
Odottava73 ............ 2.IVF/ .................. lokakuu
Dreamer1 ............. 5.ICSI ................... Syksy
Lumetar ............... 2.IVF/ICSI ............. syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI ................... syksy
Onlyer.................. 3.ICSI ................... syksy
Marianne1971 ....... 3.IVF ................... Syksy
InMyDreams ......... 4.IVF ..................... syksy
pikku_karhu .......... 2.IVF/2.pas ......... marras-joulukuu
Meg ..................... 3.IVF ....................Joulu-tammikuu
Joku_päivä ........... 7.IVF .................... ??
Seline .................. 2.IVF .................... ??
Inkku1 ................. 1.IVF(?) .................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) .................... ??
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... Kevät2013



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Sekundamamma .... 1.ICSI/1.pas .......... 1 ..................... 29.8. (+)
Pikkuperho ........... 2.IVF/1.pas ............ 2 ...................... 3.9. (+)
HaaveissaToinen ... 2.IVF ..................... ....................... (+) ultra 13.9.
Luru-73 ................ 1.IVF ..................... 1 ..................... 4.9. (+)
Tammuska ........... 2. IVF .................... 1 ....................... 6.9.
Nitaliini ................ 1.IVF ...................... 1 ...................... 10.9.
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .............. 1 ....................... 12.9.


***PLUSSANNEET***:heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .............. Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................ 2. IVF ............. Tammikuu ........... 6.10.2012
Susirouva ........... 1.IVF/6.pas ..... Tammikuu ........... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas ..... Helmikuu ............. 11.10.2012
Sartsa00 ............ 3.ICSI/1.pas..... helmikuu ...........
Kebri82 .............. 1.IVF .............. helmikuu ............. 23.10.2012
Kehrä ................. 4.ICSI ............ helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ............. 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS..... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF ............. toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ......... 3.IVF .............. toukokuu ........... 7.1.2013
Lion33 .................2.IVF............... toukokuu ........... 9.1.2013
Pyykki ................. 2.ICSI ............ toukokuu ........... 29.1.2013
Vanil ................... 2.IVF ..............toukokuu ..........
Kaarne ................ 3.IVF ............. kesäkuu ............. 14.2.2013
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas .... kesäkuu............
Piinistelijä ............ 2. IVF ..............kesäkuu...............
Vauvahaaveita86... 1. IVF .............kesäkuu.............. 15.2.2013
Iinamiina ........ 4.IVF/ICSI-3.PAS ...kesäkuu.............. 17.2.2013
Napsuneiti ........... 2.IVF ............. kesäkuu ............. 19.2.2013
Iloksi ................... 3.ICSI ............kesäkuu.............. 20.2.2013
pepponen..............4.IVF/ICSI....... Heinäkuu ............ 7.3.2013
Sintu74 ................. 5.IVF ........... Heinäkuu ........... 8.3.2013
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ..... heinäkuu .......... 13.3.2013
Sanna-77 ............. 1.IVF ............. heinäkuu ........... 1.4.2013
 
Viimeksi muokattu:
pakko juoda koko ajanmuutenalkaa pakottamuniksia.....meneenoin2-3litraa vettä pv.
perjantaina olis 3:s uä näkee onko tulossa tästä koko hommasta mitään...

onnea plussanneet

ja iso hali muille ja voimia etenkinuskoa tähän touhuun...itte kyllä jo niin maansa myynyt..ihan höpö koko ivf/icsi
 
tuba factor tervetuloa! tässä ketjussa tuntuu tapahtuvan, hyvä että perässä pysyy :)

Luru-73 onnea, onnea!! superloistojuttu!! :heart: perästä yritetään kovasti tulla...

InMyDreams voi harmi että joudutte uuteen hoitoon.. no, tätä tää on, meillä ihan sama tilanne, pitää vaan yrittää ettei myöhemmin kaduta, jospa tämä kova yrittäminen jossain vaiheessa palkitaan! laitoin sulle listaan ajankohdaksi "syksy" , muutetaan sit kun saat tarkempaa tietoo. yksityisellähän yleensä hoitoon pääsee nopeesti jos vaan itse haluaa lähtee samantien.

odottava73harmi kun ette saaneet pakkaseen, :( meillä käynyt joka kerta sama joten tiedän tunteen... tsempit seuraavaan hoitoon, missä nyt sitten teettekin sen. merkkasin listaan ajankohdaksi lokakuu, muutetaan sit jos joku toinen kuukausi

sebu08 tsempit siirtoon!! huomenna siirrytkin sit piinailemaan.. :)

pikkuperho WOW, ompa hurja hcg arvo, jännä kuulla myöhemmin et odotatko kaksosia... :)

mariq tsempitykset perjantain ultraan!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta...
Kertokaas mulle, kun tilaatte noita raskaustestejä, niin mistä os. netistä...????
Ja jossain ketjussa on ollu juttua noista vitamiineista mitä kannattas syödä täs samal...
Niin kertosko joku mulle mitä vitamiineja ym syötte...??? Jostai muistan jotai ubikinon, raskausajan monivitamiini ja joku DHEA(?)??? Mistä ootte noi ostanu??? Joskus vaan jostain luin että joku tilaa netistä...??

Pikkuperholla mahtava HCG arvo!! :)
mariq tsemppiä ja :hug:
Tervetuloa myös uusille :)
Tässä ketjussa kyl tosiaan tapahtuu, sais hyvin menee työpäivän kokonaan ja sit vasta olis kunnolla sisällä et mitä kellekin kuuluu :D

Itsellä on huomenna ultra, ja samal sit lekuri päättää ja tsekkaa siis et hoitavatko mua tässä kierrossa... Jos nyt näin vikan päivän putoo se miten aattelen, nii 1kg jää vajaax siitä mitä mun pitäs painaa... Toivottavasti se ei nyt olis siitä kiinni.. Huomennapa selviää.
 
Mä taas syön raskausvitamiineja, vahvaa E-vitamiinia, L-arginiinia ja D-vitamiinia :)
Aika monta juttua olen pudottanut pois, koska mua alkoi ahdistaa kaikkien nappien määrä jossain vaiheessa :whistle:

Kaikki vitamiinit tilaan iHerb.comista. Kun jaksaa vähän tonkia, niin sieltä löytyy tosi laadukkaita valmisteita ja usein puolet halvemmalla kuin Suomesta.
 
Tanzzzku mä syön vain foolihappoa lisänä ja muutoin luotan monipuoliseen kotiruokaan jota tehtailen päivittäin :)
Nyt tilasin setin ovis-testejä ja noita foolihappoja osoitteesta halpa-testi.fi
Tuli sitten kaupan päälle 2 raskaustestiä vaikken niitä itse käytä : /

Pumpinello taidettiin mennä viime kierrossa suht samoissa ja nyt siis tulevassakin! Mulla pas pitäisi kanssa olla siinä 21.9. paikkeilla

Onnea Luru kovasti! meilläki tuo 4,5 vuotta mennyt nyt tähän touhuun, voi kun joskus loppuis...

InMyDreams tsemppiä tulevaan ja koitetaan myös uskoa ja toivoa että tämä yritys palkitaan joskus!

Hienoa Jadekivi että puktion saalis noin hyvä! Toivottavasti kivut pian väistyy. Mulla punktioitiin fiimeksi 42 follia ja 2 päivää siitä sain hirveät kipukohtaukset keskellä yötä jolloin lähettiin varhain aamulla naikkarille, eli mulla tuo neste tuli hieman myöhemmin mutta kovast oli kivut, sen muistan vieläkin!!

Sebu meillä myös vähän samanlainen tilanne: kaikissa 3IVFssä punktioitu 20-42 follia ja viimeksi lääkemäärä oli pienin ja silti folleja tuli eniten! Noista noin puolet ovat olleet kypsiä ja hedelmöittyneet mutta sitten alkaa kato ja nyt vasta viimeisestä hoidosta saatiin peräti 4 alkiota pakkaseen joista 2 kuoli viime sulatuksessa. Odotan siis jo melkein yksityiselle menoa että selviäisi paremmin missä meillä on vika.

Miles sulla onneksi ei ole enää pitkä aika odotella =)

Kovasti tsemppiä kaikille muillekin ketä en nyt kerkeä kommentoimaan =)

ON: meinaa turhauttaa, surffasin jo valmiiksi yksityisen klinikan johon varmaan mennään heti kun tämä vika PAS julkisella ohi kun meillä on lääkekatto melkein täynnä, niin päästään sitä vielä hyödyntämään tämän vuoden puolella. Mä janoan lisää tietoa ja toivon sitä saavani jossain vaiheessa, että voisi tarvittaessa sitten jatkaa joko hoitoja tai sitten toiselle tiellä eteenpäin!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! :wave:

Huolitteko mukaan pikkukakkosen yrittäjän? Meidän tausta on 3 ( tai 4, en enää muista) inssiä v. 2009, ja 1. ICSI 2010 jonka tuoresiirrosta syntyi poika 10/10. Muniksia on pakkasessa 5 kpl, ja nyt olisi tarkoitus aloittaa PASsit. Ehkä jo ensi maanantaina! :) Lapsettomuuden syy meillä on miehen huonot simpat. ( paljon kuolleita/liikkumattomia).

Esikoisesta kerrottiin kaikista vaiheista avoimesti vanhemmille ja muutamalle kaverille, varsinkin kun raskauduttuani sain hyperin. Mutta nyt aijomme olla hyss hyss. Ja on kyllä tosi vaikeaa kun ei kenellekkään "saa" puhua. Toisaalta, eipä ketään joka ei itse ole näitä läpikäynyt näitä tuntemuksia ymmärtäisikään... :)
 
jadekivi kyllä selviää tsemppiäalkioille
tunnu miltään vaikka pistän vielä 225iu annoksella
meillä menossa 6:s yritys vuosi...arvatkaa vaan onko usko jo nollassa.....
9s vuosi ilman ehkäisyä .......naurata ei....:/
 
Vittu sanon minä.
Kuseminen sattuu edelleen niin paljon, että otin luurin kauniiseen käteen ja kyselin klinikalta, että onko tää nyt ihan normaalia.

No eihän se ollut, kun hoitsukaan ei osannut asian kanssa neuvoa vaan antoi luurin lääkärille. Ja lääkärin epäilys on nyt se, että munasarjassa on punktion jäljeltä verenpurkauma, joka aiheuttaa nämä kivut. Ja veren imeytymisessä voi mennä aikaa, joten ei tiedä yhtään kauan nämä kivut nyt kestää. Jos tilanne pahenee, niin pitää lähteä sairaalan päivystykseen ja seurantaan :'(
 
Jadekivi, meinaavatko edelleen viljellä maanantaille saakka, vaikka karsiutuneita oli noinkin paljon? Toivon toki että nuo neljä ovat kaikki sisukkaita sissejä, mutta onhan jokainen päivä aina riski siirron onnistumisen kannalta.
Mulla on myös virtsaamiskipua, ja on ollut joka punktion jälkeen ennenkin. Huulta pitää purra kun tuntuu että puukkoa sorvattaisiin kylkiin. Muuten ei juuri kipuja olekaan.


Täällä on sydän syrjällään tuijoteltu puhelinta tänään. Ei ole tullut klinikalta soittoa. (Kai ne sentään soittaisivat, jos tässä vaiheessa uhkaisi ettei siirtoon päästä??)
Ehkä huomenna sitten saadaan touko-pouko kyytiin.;)
 
^ Huomenna tarkastellaan vielä tilannetta, mutta biologin kanta oli tänään, että kannattaa tehdä se pitkä viljely. Tietty jos huomiseen mennessä on karsiutumista tapahtunut entisestään, niin varmaan mietitään tilannetta uudestaan.

Mutta kyllä mäkin alan kallistua siihen, että viljellään maanantaille. Nähdään sitten, että lopettaako alkiot jakautumisen siinä 8-soluvaiheessa mihin päästiin viimeksi. Neljäs päivä on ilmeisesti se kriittisin, ja silloin alkiot saavat olla rauhassa kaapissa eikä niitä katsella ollenkaan.
 
jadekivi voimia sinne kaiken keskelle!! Pitkä viljely on kyllä tosi syvältä, kun jännitettävää on niin pitkäksi aikaa. Toivottavasti vointisi paranisi pian, tilanteessasi on varmasti jo ihan tarpeeksi ilman fyysistä kipua. :hug:

tuba factor peukkuja huomiselle, että pääsette siirtoon. :)

mariq Voimia!! Teillä on jo tosi pitkä tie takana. :hug:

Tervetuloa Annabell-77 :wave:

TanZZZku Tsemppiä huomiseen ultraan, toivotaan parasta! :)

johkunen haluatko kertoa mitä klinikkaa olet suunnitellut?

Pikkuperho huikeat arvot sinulla. Pidäthän meidät ajan tasalla. :)

ON: Nyt on kyydissä kaksi huippualkiota. :heart::heart: Molemmat olivat jakautuneet, niin kuin tähän päivään mennessä kuuluukin. Yksi saatiin pakkaseen ja kolmea vielä tarkkaillaan lauantaille asti. Jätättävät tässä vaiheessa, eivätkä viitsi pakastaa "turhaa toivoa". Olo on tällä hetkellä todella onnellinen. Vielä en jaksa miettiä, että alkaako tästä raskaus, vaan iloitsen tästä etapista. Huomenna voinkin sitten jo stressata tulevaa! :D

Sebu :heart: :heart: pp 0

Ps. testipäivä on 20.9, itse en taida osata sitä päivittää.
 

Yhteistyössä