Hoidot jatkuu 2012

Meg
Syssy: Voi että ihanaa, onnea teille ihanasta yllätyksestä!:heart: Toivottavasti kaikki päättyy hyvin. En muista nimimerkkiä, mutta joku suositteli ma katsomaan tv 1 dokumentin lapsettomuus hoidoista tms, niin kiitti vinkistä, pitää katsoa se:) Hyvä että tälläisiäkin näytetään tv:stä, jospa muutkin ihmiset sitten ymmärtäis meitä paremmin..

Mulla huomenna PP 11 ja ajattelin aamupissasta tehdä testin, koska lupa oli Pp 10-12 tehdä..

***Hoidot jatkuu 2012***

Nuppuska ............ 2.ICSI ................. tammikuu
Pepponen ........... 3.ICSI/IVF/1.pas.... tammi-helmikuu
Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Rödluvan ............. 1 IVF................... helmikuu , vko 6
HaaveissaToinen ... 1.IVF/1.pas ......... Helmikuu, vko 6
Joku_päivä........... 6. IVF 1. PAS......... helmikuu
Dreamer1 ............ 3.ICSI ................. helmikuu

Leppäkerttu-77 .....3.ivf/icsi 1.PAS ..... helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
InMyDreams ......... 3. IVF ................. helmikuu
HalleB................. 4.ICSI......... .......... helmi-maaliskuu, vko 9
Johkunen ............. 3. IVF/ICSI ......... helmi-maaliskuu
Seline ................ 2.IVF ...................... maaliskuu
Mörkötys ............. 2.IVF/ICSI/ 2.pas .. maaliskuu
Miranda-81 .......... 3. IVF ................. maaliskuu
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ......... Maaliskuu
Sintu74 ................ 5.IVF .................. Maalis-huhtikuu
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS......... maalis-huhtikuu
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu
Jadekivi ............... 2. IVF.................. maalis-huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ Maalis-huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. Huhtikuu
Mequ .................. 2. IVF .................
Lumetar ............... 1.IVF+ICSI/2.pas .....
Batinka ................ 1.ICSI/3.pas?

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Tuuli1976............. 1.IVF/1.pas ......... 1 ..................... 28.12. 2011

Tammuska ........... 1. IVF .................. 1 ..................... 2.2.2012
Hautomo76 ......... 1.ICSI ................... 1 ................... 8.2.2012
Talvitaika............ 2.IVF................... ... 1 ................... 8.2.2012
Meg .................... 2.IVF/1.pas ........... 2 ................... 9.2.2012
Alexsandria .......... 2. IVF/1.pas .......... 2 ................... 12.2.2012
Mariq ................... 3. ICSI ................. 2 ................... 13.2.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas ......... 1 ................... 14.2.
Kebri82 ................ 1.IVF ................... 1 ................... 16.2.
Leonita79 ............. 1.ICSI/6.pas ......... 2 ................... 16.2.
Kaarne ................. 2.IVF ................... 1 ................... 16.2.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ............
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu .............
Sannuliinu ........... Luomu ....... Tammikuu .............
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu ...........
Dreamer74 .......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu .............

Viimeksi muokattu:
Syssy: SuperIsot onnittelut plussasta :)

ON: Mulla tuhruttelut jatkui lauantaihin saakka. Sellaista vaaleanpunaista lugen ja veren sekaista se oli. eli "normaali" menkka-aikaan tuli ne.
Ylihuomenna sit näkee, onko salamatkustaja vielä mukana vai siirrytäänkö PAS-siirtoihin...
Jänskättää.. totta kai ;)

Heisan!
pp 4, kyllä odottavan aika on pitkä! Ja fiilikset heittelee toiveista ja unelmista pelkoon ja epätoivoon.. Siitä, että ajatella, jos vaikka sitä meiän syli täyttyisikin pienokaisesta just tän siirron myötä... ja sitten.. että mitä jos meiän syli ei tulekaan ikinä täyttymään, eikä tämäkään siirto tuo toivottua tulosta..

Talvitaika, tosi isot pahottelut ja voimia pettymykseen! Elämän epäreiluutta!!!

Rödluvan ja Kebri82, puhuitte katkeroitumisesta ja sen välttämisestä ja siitä,miten tuntuu että niitä lapsia sikiää kyllä sinne, missä niistä ei viititä huolehtia jne.. Kyllä samoja fiiliksiä on itelläkin. Ja oon lisäks vähän sellasessa pattitilanteessa, että teen duunia psykologina perheiden kanssa, joilla tosiaan välttämättä mee ihan parhaiten ja joille ei tosiaan oo suotu niitä ihan parhaimpia vanhemmuudentaitoja, tai ees välttämättömiä, on paljon laiminlyöntejä ja väkivaltaa jne.. Niin paljon, kun mä lapsista tykkäänkin, niin tän duunin takia siinä sitten, päivästä toiseen, tuntuu välillä ettei saa hetken hengähdystaukoa vanhemmututeen/lapsiin tms liittyen..

Syssy, maailman isoimmat onnittelut!! Varmasti aikamoinen yllätys!! Niin se vaan on, että ihmeitä tapahtuu <3.

Hautomo76, toivottavasti viiva siitä tummuu, raskaus jaktuu ja verikokeesta pamahtaa korkeat lukemat!!

Ja samat sanat Pyykki Sinulle! Kävitkö jo kontrollilabrassa?

Nuppuska, voimia ja tsemppiä tän päivän punktioon, vaikkakaan et varmaan näitä toivotuksia ehdi lukea, kuntaidat paraikaa olla punktiossa :). Peukut on täällä pystyssä, että saisitte hyviä munasoluja joista mahdollisimman moni hedelmöittyy, tai ainakin yksi, joka sitten jatkaisi kasvuaan :).

Mariq, mikä fiilis? Tsemppiä piinailuun, kutne myös muille piinailijoille, meitä onkin monta :). Ja yritetään olla välittämättä siitä, jos ei oireita tunnu, koska niinhän moni on plussannut ihan oireettomanakin (ja sitten toisaalta, vaikka ois kaikki oireet, niin se ei välttämättä tarkota mitään)..

Meg, olit huomannut että se Hiljaa Toivotut dokkari tulee, onko se jo tänään maanantaina? Mä kävin ystävän kanssa kattomassa sen ihan leffateatterissa vähän aikaa sitten.. Itkin tosi paljon, toisaalta jäi olo, että hitsit, hienoa kun aihetta nostetaan esille, mutta toisaalta, jos tästä aiheesta tehdään dokkari, niin siihen ois voinu kyllä liittää paljon muitakin näkökulmia ja tunnelmia.. Mutta joo, koskettavahan se on, ainakin meille, joita asia oikeesti koskettaa. Mielenkiintosta ois kuulla teiän kommenttejä dokkarista.

Viimeksi muokattu:
Talvitaika, pahoittelut sinne. Perässä tullaan...

Syssylle ja Hautomolle onnitteluja ihan hurjasti!!

Meg, miten aamutestaus? Saadaanko + uutisia??

ON: pp 10, aamulla alkoi tuhruttelu, ihan oppikirjan mukaan kp 30.. Eli vituiks taisi mennä taas. Maanantaitunnelmissa tällä siis; masentaa, itkettää ja vituttaa. Miten tää voi olla näin vaikeaa :'( En usko, että edes testailen,eipä taida olla mitään syytä.. huoh

Tsempit kaikille muillekin..

aksu

Meg
Joo, on se dokumentti tänään. Tein testin ja nega tuli:( Vasta Pp 11, eli näkyiskö se kuitenkin nyt että onko raskaana vai pitäiskö vielä oottaa torstaihin asti? Ajattelin lugeja laittaa torstaihin asti kuitenkin..

Voi rähmä Meg... Mulla on näkynyt molemmat alkaneet raskaudet pp11 selvästi, mutta toisaalta voipii olla että kannattaa testata vielä loppuviikosta uudellen.

Mä en meinaa testata ollenkaan, en vaan kestä sitä negaa.. Tietty jos tää tuhru tästä vielä loppuu, niin asia on erikseen, mutta enpä usko siihen pätkääkään.

Meitä onkin tänään aika monta katsomassa tuoda dokkaria uusin pettymys varsin tuoreessa muistissa. Saas nähdä meneekö vollaamiseksi. Mä YRITÄN aina pysyä tän asian kanssa ihan yltiöpositiivisena, mutta rupeaa väkistenkin hymy hyytymään. Kaipas se olisi ihan terveellistäkin jossain vaiheessa lopettaa esittämästä reipasta. Mutta mä en tiedä kestänkö mä niitä katseita ja "urheita" kannustusyrityksiä "kunhan vaan lopetat ressaamasta, ja otatte vaikka koiranpennun, niin kyllä se siitä..."

aleksis

Meg
Siis olen mäkin aika varma että se näkyis nyt edes haamuna jos raskaana olisin, mutta varmuuden vuoksi käytän lugeja torstaihin asti, koska eihän se 100 % varmaa ole..

Mä otan nykyään tän lapsettomuuden aika hyvin, pakkohan se on ottaa.. Siis vituttaa kun ihmiset utelee että milloin on lasten aika (ihan niinkun ne kuuluis muille!) ym.. mutta annan asian vain olla ja mun porukat tietää meidän jutusta joten ne ei kysele ja tietää että kerron jos haluan ym, tukevat meitä ym:) Toki sitten joskus olen tosi herkällä tuulella ja silloin itkettää tämä asia ja vihaan kaikkia vauvoja ym..mutta se on ohimenevää, onneksi.. Mä nautin ihanista asioista kuten ihanasta ymmärtäväisestä miehestä ja koirasta:)

Onnea syys tosi hienoa :)

Ja putkeen isot pahoittelut nega-testaajille :(

Onkos teillä pepponen muuten ollut kaikissa hoidoissa sama lopputulos alkioiden määrässä, laadussa taikka folleissa?
Meillä siis 2 IVF takana ja eri lääkityksillä, mutta periaatteessa samoilla tuloksilla (molemmista n. 18 kypsää munista joista n. 14 hedelmöittyi ja lähti jakaantumaan, sitten se kato ja 1 "hyvä" siirrettävä löytynyt).
Nyt kun tässä kolmatta hoitoa odottelee niin koittaa pysyä realistisena että tulos saattaapi olla hyvin samanlainen ja hyvä jos päästään siirtoon, mutta jotenkin silti toivoo että tuolla muniksissakin olisi kevättä rinnoissa ja jos vaikka tulisi yllätys alkioiden laatujen suhteen ;)
Mutta aikalailla samoilla ajatuksilla mennään, turhauttaa välillä kovasti vain nämä tuoresiirrot! Ja olisi tosiaan hyvä jos ennen hoitoa valottaisivat tätäkin puolta, ettei kaikilla välttämättä hoitojen tulokset ole päätä huumaavia!!
Kuinka monta hoitoa tuo kela muuten korvaa? Meillä siis yksi vielä julkisella jäljellä ja siitä tehdään ainakin yksi yksityisellä, mutta sitten täytyy kasata realiteetit ja katsoa kannattaako jatkaa...

Illalla itketäänkin urakalla. Ottaa sen verran koville ja dokumentti antaa sopivasti pontta. Jotenkin sitä luulee kasvattaneensa paksun kuoren negoja vastaan, mutta eipä näy. Ottaa päähän se ettei minulle satu koskaan plussa kohdalle. Olen iloinen kaikkien teidän kaikkien puolesta joille se onni potkaisi, mutta miksi ne ihmeet aina sattuu muille. Älkää ottaka itseenne, tiedäte miltä tuntuu...

Minäkin alunperin ajattelin että jatkan luget kuitenkin keskiviikkoon, mutta en jaksanut enää aamulla kun kk rynni päälle.

Nyt pitäisi kääntään katse PAS:iin. Onko eroa onnistumismahdollisuuksissa lääkkeellinen/lääkkeetön? Meillä kaksi hyvä laatuista (pakastettaessa siis), joista edes toinen toivottavasti selviäisi siirtoon saakka.

johkunen, meillä toinen kerta toi peräti 3 alkiota, ensimmäisessä yksikään ei lähtenyt jakautumaan. isommalla lääkemäärällä, mutta ei muutettu, mutta vähän muniksia meikäläisestä irtoaa. Yritän takertua ajatukseeen että se laatu.

Minulla tekee kaikista eniten pahaa muiden kiukuttelu että kuinka vaikeaa niiden lasten kanssa on. Olkaa onnellisia että olette aarteenne saaneet.

Viimeksi muokattu:
Talvitaika: Kyl se sieltä vielä joku päivä tulee.. :hug:

Meg: Mää jatkan uskollisesti tuhrusta huolimatta lugeja ja testaan ylihuomenna. Mulle lääkäri sanoi, että ainoa tapa millä voin itse "pilata" mahdollisuudet on lopettaa luget liian aikaisin. Mikään muu ei kuulemma sitten ole mun syytä. Musta oli jotenkin ihanaa, kun vakuutteli noin, koska tottakai tässä itteään syyttää ja hakkaa päätä seinään. Vakuutti myös, että vuoto kuukautisten normaalina alkamispäivänä ei välttämättä tarkoita, että ei olisi kiinnittynyt. (Itse tartuin tietenkin tuohon välttämättä -kohtaan...)

johkunen: Yritin Kelan sivuilta etsiä tietoa tuosta korvaavuudesta. Lapsettomuudelle ei (kuten muillekaan "sairauksille") ole määriteltymä jotain tiettyä lukumäärää, montako hoitoa korvaavat, vaan korvaavat tietyn taksan mukaan, niin monta hoitoa kuin oma pää ja kukkaro vaan kestää.

Me olemme mieheni kanssa kertoneet hyvin avoimesti lapsettomuudesta lähipiirille ja niille, jotka ovat jotain lapsenhankinnasta vihjailleet. Vihjailut ovat loppuneet siihen, eikä enää tarvitse juuri missään selitellä, miksi meillä ei ole jälkikasvua. Töissä en ole kertonut, koska olen naisvaltaisella alalla ja täällä joutuu toisten hampaisiin pienemmistäkin asioista...

• Tykkää
Reactions: johkunen
Meg, eikös lekureiden ohje oo aina, että ehdottomasti kannattaa jatkaa lugeja kunnes on ihan varma tuloksesta.. ja tiiän monia, joilla ei vielä pp 11 oo viivan viivaa, viakka lopputulos oiskin toivottu. Joten älä lopeta.. koska jos sitten ootkin raskaana, niin lugejen lopetus tarkottais mitä todennäkösemmin km:ää.. Eikös?

Talvitaika
, meille on tehty passeja normikiertoon useamman kerran ja nyt sitten tässä kierrossa ekan kerran lääkkelliseen kiertoon. Sain sen käsityksen, että meiän lääkäri ajatteli normikierron, siis oman kierron, olevan ensisijanen vaihtoehto, mikäli oma hormonitoiminta on ok, siis ovulaatio tulee ja kohdun limakalvo kasvaa normisti. Jotenkin se sano, että mitä enemmän luonnon ehdoilla on mahdollista, sitä parempi. Sitten toisaalta, normikierrossa on aika työlästä ja stressaavaa piinailla sitä ovulaatiota, ja sitten piinailla sitä, ettei vaan se ovulaatio osu torstaille, mikä tarkottais sitä, ettei siirtoa voi tehdä ollenkaan, koska sunnuntaiisin on ainakin meiän klinikka kiinni. Nyt, kun on tehty lääkkelliseen kiertoon, niin huomasin, että kaikki oli sinänsä stressittömänpää, senkus popsin tabletteja ja sitten vaan sovittiin, että mikä päivä ois mun aikatauluihin paras siirrolle.
Toisaalta tässä lääkkeellisessä kierrossa, kun noita hormonen menee aika paljon, tuntuu että mieliala on koetuksella enemmän.. Ja sitten on vielä se pointti, että kun on lääkkeelliseen kiertoon tehty, niin lugejen ottamista täytyy jatkaa plussaamisen jälkeenkin aika pitkään, muuten uhkaa keskenmeno, koska hormonitoiminta on ns. keinotekosiesti luotu ja lugejen varassa.'
Mutta kaikenkaikkiaan oon ymmärtänyt, että plussaamisen ja raskautumisen kanssalta sillä ei oo juurikaan väliä, että lääkkeelliseen vai lääkkeettömään kiertoon :). Tais tulla aika sekava tilitys!
Mutta voimia passin odotukseen. Toivottavasti huurunenät selvii hyvin sulatuksesta ja jatkavat kasvuaan loppuun saakka :)

Kirjoittelin toiseen ketjuun Lutinuksesta juttua, mutta saattaa kiinnostaa tässäkin ketjussa olevia, sillä ilmeisesti Lutinuksen käyttäjiä löytyy meistä nyt useampi.

Kysyin suunnittelukäynnillä keltarauhastuesta siirron jälkeen. Yleensähän on Luget käytössä ja nyt uutena Lutinus. Itselläni oli viime hoidossa tuo Lutinus, ja siinä vuoto alkoi 3 hoidosta kaikista varhain, tiputtelua pp9 ja pp10 jo kunnon vuoto. Kerroin tämän lääkärille, joka samantien tuplasi Lutinus-annoksen seuraavaan hoitoon eli 6kapselia/vrk. Lääkäri kertoi, että Lutinus tuli markkinoille viime syksynä ja siitä ei vielä ole paljon tietoa, joten kaikki käyttäjäkokemukset ovat nyt hyvin tärkeitä. Lääkäreille Lutinusta oli markkinoitu sillä, että se ei valu. Minulla ainakin se valui, miten teillä muilla, jotka olette siihen päässeet tutustumaan? Entä onko muilla menkat tulleet aiemmin kuin Lugesteronin kanssa?

Kysyin lisäksi Pregnylin käytöstä siirron jälkeen. Sitä kuulema käytetään myös meidän klinikallamme (julkinen), sillä korvataan silloin muu keltarauhashormonituki ja annostus on 1500iu/kerta yhteensä 5 piikkiä 3 vuorokauden välein. Ilmeisesti olisin nyt voinut valita senkin vaihtoehdon mahdolliseen tulevaan siirtoon... Mutta mistä näistä itse tietää, ottaako Luget vai Lutinuksen vai Pregnylin!

Viimeksi muokattu:
Hautomo, pidetään peukkuja!
meg, toivotaan nyt vielä että ne viivat sinne testiin tulisi pp14!

Talvitaika, alexsandria, pahoittelut surusta :hug:

ON: Tänään päästiin siirtoon jeeeee!! :saint: Itse siirto meni superhyvin, ei tuntunut mitään ja toimenpide oli myös teknisesti helppo, gyne sanoi että meni ihan oikeaan paikkaan :D Meillä tulikin IVF sijaan ICSI, koska miehen simpat oli niin laiskoja liikkumaan. Olisin tuon voinut melkein arvata herran yleisen saamattomuuden perusteella :LOL: Aiemmin on sanottu näytteiden olevan ihan ok, mutta voisin kuvitella että siinä löytyi nyt syy meidän epäonnistuneisiin insseihin. No, 8 munasolua icsattiin, 7 hedelmöittyi ja kaikki 7 lähtivät myös jakautumaan. Valitettavasti vain yksi hyvänlaatuinen alkio tuli : / Muut ovat huonoja, mutta gyne sanoi että niitä jatkoviljellään vielä 1-2 päivää, koska alkiot voivat korjata itsensä, ja siinä tapauksessa pistetään hyvät pakkaseen. Sanoi kuitenkin kans ettei kannata hirveästi odottaa niistä mitään. Mutta tuo joka siirrettiin oli oikein hyvälaatuinen blastokysti. Nyt sitten vaan piinailemaan. Meille kerrottiin vielä että stressi huonontaa alkion kiinnittymismahdollisuuksia että älä stressaa. Okei, nythän se on helppoa!! :kieh::LOL: Mies kulta jo nimitti meidän blaston iduksi vaikka sanoin kyllä että voi hyvin olla ettei tästä tuu mitään. No, pitää nyt sit yrittää ajatella vaan hyviä ajatuksia jatkossa. Sen takia en taida tuota dokkaria katsoa tänään...

Eli voi päivittää piinailijoihin
Rödluvan...........1.ICSI...............20.2.2012

Viimeksi muokattu:
rödluvan..hyvä että pääsitte siirtoon :)

dokkaria illalla ja itkua
pp7 menkkakipua ja ärsyttää...........
lääkkeellisessä passissa luget ainakin rv9 asti

meillä proget nyt 600mg/pv pp16 asti ja jos + niin rv9 asti 300mg,1/pv

Viimeksi muokattu:
Voimahalit teille talvitaika ja aleksandria :hug:

Leonitalle kiitokset tsempeistä :)

Täällä tosiaan elämäni toinen punktio takana. Muuten samanlainen kuin viimeeks, mutta lekuri joutui vähän ronkkimaan jostain vähän peremmältä osan folleista, joten nyt olotila on tosi paljon kivuliaampi. Täällä mennään mummokyyryssä villasukkahiihtoa lyhyitä matkoja kerrallaan!

Saalis oli 9 munasolua, mikä on yks enemmän kuin ekalla kerralla, joten siihen ollaan tyytyväisiä! Kaikille tehdään ICSI. Toivottavasti ne nyt jakselee hyvin hedelmöittyä ja jakautua :heart: NKL ei tiedota mitään edistyksistä, eli jos ei kuulu huonoja uutisia, niin keskiviikkona on siirto. Elleivät vielä ke-aamuna päätä vielä jatkoviljellä niitä, jolloin siirto olisi to/pe..

Tsemppiä kaikille :heart: Mä tallensin sen dokkarin, katon sen huomenna ja tihrustelen kyyneliä..

Hei rakkaat kanssasisaret...

Mina poikkesin valamaan uskoa teihin kaikkiin. Viime paivat on itsella mennyt pienessa sumussa odotellessa uusinta veritestia. Hyvat uutiset saatiin: torstaina siis hcg oli 268 ja tanaan maanantaina oli noussut jo 1332:teen. Joten alan nyt pikkuhiljaa uskoa etta raskaana ollaan. :heart:
Kylla nama hoidot siis voi onnistua! Meilla onnistui PAS. Viela on tietysti monta odotusajan karikkoa edessa, mutta alku on ainakin nyt hyva.
Mina olin kuulkaas jo ihan luovuttanut toivoni ja minulla oli jo valmiit suunnitelmat kuinka aloitan laihdutus projektin kesaksi ja maksetaan velkoja pois tama vuosi ja sitten ehka uusi yritys ensi vuoden puolella....
Nyt kavi kuitenkin nain. Liikakilot pysyy paalla ja joskus Syys-Lokakuun vaihteessa sitten perheemme saa yhden tai kahden uuden asukin.

Isot halit teille kaikille ja kovasti tsemppia ja uskoa tanne ketjuun! Mie poistun tuonne Sintu74 aloittamalle odottaja ketjulle kirjoittamaan, mutta kayn taalla valilla kurkkimassa ja toivotan teille kaikille tervetuloa sinne puolelle mahd. pian!!!

Kiittelen onnitteluista, joita tuli niin paljon. :)
Ja onnea muillekin plussanneille!

Testasin niin myöhään (nyt ilmeisesti rv 6+5), että torstaina mennään jo alkuraskauden ultraan - mennään samalle lääkärille, jonka hoidosta jouduimme vuosi sitten 3. ICSI:n jälkeen lähtemään julkiselle puolelle hoitoon. Mies sanoi, että lääkäri tulee varmaan jo ovella halaamaan - oli silloin hoitojenkin aikaa aina halaamassa minua.
Kun toivottavasti ultrassa kaikki on ok, niin tulen sitten päivittelemään tietoni.

Onnistumisia ja plussaonnea teille kaikille.

Viimeksi muokattu:
Huomenta,

Meillä siis muuttui piinapäivät kiertopäiviksi. Soittelin eilen Väestöliittoon, ja päätettiin, että kokeillaan nyt vielä sillä meidän ainokaisella pakkasessa olevalla alkiolla PAS:ia luonnolliseen kiertoon.

Miles, minut voi poistaa piinailijoista, ja siirtää takaisin hoitolistaan:
Alexsandria .......... 2. IVF/2.pas .......... helmikuu

Tällä hetkellä tympii koko hoitorumba. Mutta jos lapsen haluaa, niin pakko on vaan jaksaa. Meillähän ei mikään "luomuihme" tule kyseeseen, kun munatorvet poistettiin sen ku:n yhteydessä. Tein muuten tuosta meidän hässäkästä potilasvahinkoilmoituksen silloin heinäkuussa, johon yhä odottelemme päätöstä.. Järjettömän kauan kestää toi vahinkoilmoituksen käsittely! Mutta Väestöliiton lekurin mukaan lopputulemasta ei kyllä pitäisi olla epäselvyyttä, kyllä se korvattavaksi vahingoksi pitäisi mennä.. No, katotaan.

Pakko tehdä töitä välillä.

aleksis kp 2 (..ja ovista taas ootellessa..)

nuppuskalle onnittelut hyvästä saaliista! :)

Menin sit kuitenkin tänään katsomaan sen dokkarin yle areenalta ja vetistelin ku viimestä päivää. Oli kyllä iloiset ajatukset kaukana kun sitä katsoin. Nyt pitää taas yrittää tehdä jotain muistä tulee hyvä fiilis. pp1 tänään ja alavatsaa vihloo.

Muoks. Gyne soitti mulle just että niistä kuudesta huonosta alkiosta 1 ei selvinnyt, kahta vielä jatkoviljellään, ja 3 korjasi itsensä ja meni pakkaseen!!!! Eli nyt meillä on kolme viiden päivän alkiota pakkasessa ja ehkä 2 vielä tulossa :D=) Pessimisti ei pety mutta voi yllättyä ilmeisesti iloisesti, olin ollut ihan varma ettei saada mitään pakkaseen. Rupesin vaan hysteerisesti nauramaan ja itkemään yhtä aikaa, oli se kumma tunne. Että nyt ei tarvi pelätä että heti joutuu uudestaan käymään koko rumban läpi vaikka nykyinen kyytiläinen ei ottaisikaan kiinni.

Onko muuten teillä muilla ollut siirron jälkeen ilkeää alavatsan vihlontaa? Mulla alkoi kivut n. 30 min siirron jälkeen ja jatkuu yhä, on tärinäarkuuttakin. Mietin vaan että onko se normaalia kun on endoa ja kaikkea turvotusta punktion jäljiltä jne, kun itse siirtokin kuitenkin meni niin helposti että ei siinä oikein ole voinut mitään pahaa tapahtua. Huolettaa hiukan että mistä on kyse? En sitten tietenkään tullut sitä tuossa gyneltä kysyneeksi...

Viimeksi muokattu:
Alexandria ja talvitaika voi jehna, pahoittelut :hug: Paljon tsemppiä uuteen kierrokseen!

Dreamer
Voi että miten hienot lukemat siellä! Onnea raskauteen!!

Rödluvan
Ihanaa, että saitte pakkaseen hyviä alkioita, sitkeitä kavereita! Blastoilla on aina paremmat mahdollisuudet :) Menin myös kattomaan se dokkarin tänään ja pitihän sitä vähän vetistellä. Kyllä niiden ihmisten pahanolon aistii kotisohvalle asti :/

ON: Tänään tuon dokkarin jälkeen oli ihan pakko testata.. Itsellä ollut nyt pari päivää sellasta menkkamaista juilintaa alavatsalla, siis ihan samanlaista kun ennen menkkojakin ja viime yönä juili oikein kunnolla! Tänään siis pp8 (5pvän alkio, eli alkion ikä 12vrk) ja sain testiin hailakan plussan! Uskomatonta, koska täällä ei ole ollu oireen oiretta! Koitetaan huomenna aamulla uudelleen..

Yhteistyössä