Hoidot jatkuu 2012

pepponen: Kiitos vastauksestasi. Sitä yhtä välikiertoa meillekin luultavasti suunnitellaan. Toivottavasti seuraavalla kerralla saataisiin kummatkin pakkaseenkin jotain.

Sartsa ja Sintu: ihan varmasti on hyvä ajatella myös henkistä hyvinvointia ennen seuraavaa yritystä. Sillä kai kuitenkin on hirmu suuri merkitys hoitojen onnistumisessa. Itse oon aika nopea "toipumaan" vastoinkäymisistä, kun oon tällainen yltiö-optimisti. Toki pitää asiat käydä läpi aina loppuun saakka omassa päässä ennen kuin täysillä pystyy aloittamaan jotain uutta.

mariq: aika sissi oot! Nyt peukkuja pystyyn sulle, että saisit vihdoin epäonnistumisien jälkeen parhaan palkinnon.:)

Perseelleen meni!!! Hcg arvo on 10, joten ens to uudestaan verikokeisiin. Mulle
lääkäri sano et pitäis olla 65-250 välillä luku jo. Ihmettelen mix mun sit pitää käyttää lugeja vielä seuraavaan verikokeeseen asti??? Taidan jättää käyttämättä ja odottaa kiltisti menkkoja ja ihmettä. Seuraava hoito meillä menee ens syksyyn! Jos enää on mielenkiintoa siihen. On nimittäin mieli niin musta, vaikka tollaista tulosta odottikin, ni silti se tiputtaa maan pinnalle ja kovasti. Pitää vaan ruveta tilaamaan ovistestejä...

Tammuska ja Hautomo, surullisia uutisia :hug: Voimia teille!

Kaarne: Olipa hyvä saalis! Toivotaan että hedelmöittyvät!

Pyykille tervetulotoivotukset!

ON: Punktio oli tänään, 10 follia joista saatiin 8 munasolua. Punktiossa eniten sattui se kohdunkaulan puuduttaminen, siinä kyllä kyyneleet valui. Sen jälkeen ei sit enää tuntunutkaan mitään. Olin kyllä ihan paniikissa ennen sitä punktioo, hoitajakin ihmetteli että onpas sulla verenpaine korkealla ja pulssi hakkaa... Sain sit rauhoittavaa joka auttoi vähän. Mutta jee jee, nyt se on tehty! Maha on kipee ja turvoksissa mutte ei mitenkään mahdottomasti.

Maanantaina iltapäivällä olis sit siirto, eli se on 5 päivän viljely ja tarkoituksena vissiin saada blasto aikaan. Jännittää kyllä mahtaako yksikään selvitä blastoksi asti kun ei oo sanottua että kovin moni edes hedelmöittyy...

]***Hoidot jatkuu 2012***

Kaarne ................ 2. IVF ................... tammikuu
Nuppuska ............ 2.ICSI ................. tammikuu
Pepponen ........... 3.ICSI/IVF/1.pas.... tammi-helmikuu
Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Rödluvan ............. 1 IVF................... helmikuu , vko 6
HaaveissaToinen ... 1.IVF/1.pas ......... Helmikuu, vko 6
Joku_päivä........... 6. IVF 1. PAS......... helmikuu
Dreamer1 ............ 3.ICSI ................. helmikuu
Leppäkerttu-77 .....3.ivf/icsi 1.PAS ..... helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
InMyDreams ......... 3. IVF ................. helmikuu
HalleB................. 4.ICSI......... .......... helmi-maaliskuu, vko 9
Johkunen ............. 3. IVF/ICSI ......... helmi-maaliskuu
Seline ................ 2.IVF ...................... maaliskuu
Mörkötys ............. 2.IVF/ICSI/ 2.pas .. maaliskuu
Miranda-81 .......... 3. IVF ................. maaliskuu
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ......... Maaliskuu
Sintu74 ................ 5.IVF .................. Maalis-huhtikuu
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS......... maalis-huhtikuu
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu
Jadekivi ............... 2. IVF.................. maalis-huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ Maalis-huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. Huhtikuu
Mequ .................. 2. IVF .................
Lumetar ............... 1.IVF+ICSI/2.pas .....
Batinka ................ 1.ICSI/3.pas?

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Tuuli1976............. 1.IVF/1.pas ......... 1 ..................... 28.12. 2011

Tammuska ........... 1. IVF .................. 1 ..................... 2.2.2012
Hautomo76 ......... 1.ICSI ................... 1 ................... 8.2.2012
Talvitaika............ 2.IVF................... ... 1 ................... 8.2.2012
Meg .................... 2.IVF/1.pas ........... 2 ................... 9.2.2012
Alexsandria .......... 2. IVF/1.pas .......... 2 ................... 12.2.2012
Mariq ................... 3. ICSI ................. 2 ................... 13.2.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas ......... 1 ................... 14.2.
Kebri82 ................ 1.IVF ................... 1 ................... 16.2.
Leonita79 ............. 1.ICSI/6.pas ......... 2 ................... 16.2.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ............
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu .............
Sannuliinu ........... Luomu ....... Tammikuu .............
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu ...........
Dreamer74 .......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu .............

Viimeksi muokattu:
Kaarne hieno munis saalis! Tsemppiä siirtoon!

Pyykki voi harmi ettei kumpikaan alkio selvinnyt pakkaseen! ikävä uutinen. Voimia ja jaksamista ensi hoitoon!

Hautomo76 jospa noi oireet ei kuitenkaan tietäis huonoa, tsemppiä!

Tammuska suuren suuret pahoittelut. Mulla oli kans hcg 8,5 ekan hoidon jälkeen ja lääkäri sanoi suoraan että kemiallinen eikä mulla ollut mitään uusinta verikoetta saatikka lugejen käyttöö... Toivottavasti jaksat vielä uuden hoidon joskus tulevaisuudessa..

Viimeksi muokattu:
Tammuska: :hug:

Minulla alkoi paiva huterissa tunnelmissa, koko paivan heikotti, ja ajattelin pistaa tuon jannityksen piikkiin.... mutta

meilla oli veritesti positiivinen! :heart:

Puhelu pisti vahan sekaisin, enka edes muista mita hcg arvot oli, mutta luulisin etta jotain 200 taisi olla... Meidat testattiin siirtopaivasta lahtien jo yhdeksantena paivana, joten toivottavasti tuo on hyva lukema??? Kauhea pelko alkoi samantien keskenmenosta. Meilla on jo maanantaina uusi testi, jossa nahdaan etta hormoniarvot on varmasti nousussa niinkuin pitaa, eika ala hiipumaan, kuten kemiallisessa kavi silloin syyskuussa...

Uskomaton olo. Olen niin kiitollinen jumalalle ja nykyajan tekniikalle ja kaikelle muullekin taivaan ja maan valissa etten voi sanoin kuvata. Toivotaan etta tama nyt jatkuu normaalisti. Meillahan siirrettiin kaksi alkiota, niin voi vaikka tulla kaksoset! Hui!!

Kiitos myos teille kaikille tuesta!

Viela en uskalla kauheesti iloita...

Viimeksi muokattu:
Ensin onnittelut kyytiläisistä ja onnistuneista punktioista, teitä on nyt aika monta =)

Pyykki meillä on IVF-hoitojen väli ollut yksi kierto ja sinä aikana kroppa on tuntunut palautuneen ihan hyvin. Munasoluja tulee vähän liikaakin, eli siihen ei ainakaan ole vaikuttanut. Vielä koskaan ei olla passiin asti päästy...

Mariq ja pepponen ilmeisesti teilläkin on vain tuoreita siirrelty?! Mua itseä harmittaa kovasti kun koskaan ei pääse passiin asti mutta minkäs näille alkioille teet! Hyvä kuitenkin että yhteen siirtoon aina pääsee ja sitä kautta mahdollisuus onnistua ;)

Tammuska kovasti pahoitteluja sinne :'(
Mulla joulun hoidossa hcg kun oli 8,5 niin sain luget lopettaa mutta seurattiin viikon päästä että arvo oli laskenut ja silloin siis melkein 0, eli multa poistui hormoonit nopeasti.

Dreamer lämpöiset onnittelut =)
Hyvältä tuo sun arvo kuulostaa mutta tosi kiva että otetaan uudestaan niin näkee sen nousemisen ja varmuuttaa siitä!!

Heippa,

Tammuskalle ja Hautomolle lohtuhaleja ikävistä uutisista :(.
Hautomo, monethan on plussanneet tuhruista huolimatta.. vaikka tiiän, että tuhrun tullessa toi tieto ei lohtua juurikaan tuo. Tsemppiä!

Tervetuloa Poritar ja Pyykki! Pyykki, ikävää ettei pas onnistu nyt. Kyselit siitä, että miten tiuhaa tahtia hoitoja voidaan tehdä.. Ite oon (tai siis ollaan) väestöliitossa hoidossa, ja oon ymmärtäny, että tilanteesta riippuen saatetaan tehdä ihan koko hoito heti perä perään (mikäli pää kestää) mutta sellasissa tilaisteissa, joissa on esim. hyperin vaara tai ihan hyperstimulaatiotila, niin ehdottomasti pidetään välikuukausi, jotta kroppa ja munasarjat saa levätä. Samaten alkaneen raskauden jälkeen, jos päättyy keskenmenoon. PAS siirtoja sitten taas voi tehdä vaikka joka kuukausi, näin on ainakin meiän kohdalla toimittu. Mutta on varmasti eroja hoitopaikoissa ja tietty meissä hoidettavissa, joku tarvii enemmän breikkiä, joku haluu heti uutta yritystä.

Halle B, tsemppiä sumutteluihin, toivottavasti juuri tää hoito ois se, joka vihdoin lopettais painajaisen!! <3

Kaarne ja Rödluvan, punktiot on takana ja nyt sitten tsemppiä ja onnea ja jne jne siirtoon!

Sartsalle ja muillekin piinailijoille lähettelen paljon kiinnittymisvoimaa :).

ON:sta sen verran, että mukana piinailussa ollaan, käytiin eilen tyhjentämässä pakkanen ja saatiin kaks huurunenää kyytiin <3. Oispa jo meiän vuoro!! :). Kebrin ja Sartsan kanssa piinaillaan aika samoissa päivissä :). Onnea onnea!!

Miles, oot aivan mielettömän tarkkasilmänen ja huomaavainen "listanpäivittäjä", tuhannet kiitokset :)

Elikkä
Leonita79........ 1.ICSI 6.PAS.................. 2.....................16.2.2012

Viimeksi muokattu:
Hyvää huomenta ladies!

Ihania uutisia Dreamer, onnitteluhalauksia sinne! Nyt vain rupeat nautiskelemaan raskautumisesta, etkä stressaa enää mitään :)

Tammuska ja Hautomo kovasti pahoitteluja, jokainen meistä tietää kuinka pahalta tuntuu :-(

ON: pp7...päivät matelee.. Onneks tulee viikonloppu, niin ei ehdi mietiskellä omaa napaa. Oireita ei oikeastaan ole mitään, vieläkään. Illalla vähän kuin alamasua olisi "kiristänyt", mutta se nyt saattoi olla ihan vaan mun mielikuvistustani.

Taidan ruveta aamukahvin keittoon

aksuli pp7

Alexandria, mulla on niin samalailla vaikeuksia keskittyä duunissa mihinkään.. oon koko eilisen touhunnu jotain ihan muuta ku töitä, jotka rupee jo kasaantumaan aika ikävästi.. Pyörii vaan mielessä ihan muuta ajatukset.. hoidoissa ja kehon tuntemuksissa jne. Ei vaan huvita PÄTKÄN PÄTKÄÄ tehdä töitä! :). Tsemppiä sinne :)

tammusta voi ei, pahoittelut. voiko kuitenkin olla joku pienen pieni mahdollisuus, kun käski jatkaa lugeja ja testataan uudelleen.

dreamer, onnea onnea onnea. taas saatiin yksi plussa tähän pinoon. arvo on hyvä jo noilla päivillä. pikkuiselle sitkeää vauvaliimaa.

kebri82 onnea piinailuun. jännät ajat edessä sinullakin.

kaarne hieno saalis, eiköhän tuosta siirrettäväkin löydy.

mariq hienoa että vuoto loppui. minulla oli ensimmäisen punktion jälkeen pari päivää vuotoa, ei ollut tullut mieleenkään että voisi aiheuttaa vuotoa. nyt toisesta ei ollut kuin pieni tippa.

hautomo76, voi ei. joko nyt. itsellä meinas kans olla eilen illalla pientä jomotusta ja itkeskelin ukon kainalossa että tässäkö tämä taas oli.

rödluvan hieno saalis sinullakin.

leoniata tervetuloa piinailijoihin. oikein kaksin kappalein tarraavat kii toivottavasti. minullekin ehdotti kahden siirtoa, mutta en ensimmäisellä kerralla tohtinut. jäipähän kaveri pakkaseen, vai liekö yhtä edes pakastaneet.

tervetuloa kaikki uudet ja onnea piinailijat, jos en kaikkia huomannut.

oma napa: eilen siis jomotteli että meinasi usko tähän touhuun taas mennä. valkkari ja lugemössö kastelee housut joka päivä. eilen keskusteltiin minä päivänä testattaisiin jos tätiä ei näy. ukko oli sitä mieltä ettei ennen keskiviikkoa. huoh, miten tuonne jaksaa vielä. en osaa oikein arvailla minä pv kk alkaisivat, jos normaalisti menis. viimeksi kun siirtoon ei päästy alkoivat jo 9 pv punktiosta.

pitäskö muuten piinailoijoiden tuuli siirtää taustailijoihin tms?

Viimeksi muokattu:
Kiitoksia kaikille mukaan tulo tervehdyksistä. Ja mukavaa pakkas perjantaita kaikille. =) Ultrassa käyty aamulla... Täällä vasta sitten tiistaina punktio. Munarakkuloita kaiken kaikkiaan 10-12. Ja kokoa niiltä löyty 18- 13. gonalia saa pistellä vielä tänään ja huomenna. argh... joudun vielä hakemaan yhen 300 pakkauksen apteekista... Mä niin toivoin että sillä määrällä pärjättäisiin mitä joulukuun lopussa hain gonalia lääkekaton täyttymisen hinnalla. huoh... Ja ja sunnuntaihin saakka sumuja. sunnuntaina pregnylin pisto. Kohdun limakalvo loistava. Nyt tosin kaikki vähän paremmin/ paremman näkyisesti tuolla sisuksissa kuin mitä marras/joulukuun lyhyen kaavan ivf:sä oli. Ehkä tämä pitempi kaava passaa minun kropalleni paremmin. Tietty nyt vaan toivotaan ja pelätään että niitä munasoluja saataisiin tällä kertaa.

hautomo76, voi ei. joko nyt. itsellä meinas kans olla eilen illalla pientä jomotusta ja itkeskelin ukon kainalossa että tässäkö tämä taas oli.

?
Onneksi meilläkin puolisolta tuli ihanaa tukea, ja koitti kovasti tsempata.
Kramppeja ei enää isommin ole, eikä tuhrua kummempaa ole tullut.
Teen sen testin joka tapauksessa vasta keskiviikkona (samaa mieltä muuten meilläkin mies :D) ja sitten tehdään päätöksiä.
Mites ton PASin suhteen, pitääkö välissä olla monetkin menkat ennen kuin siihen voi siirtyä?

Hautomo, meillä ainakin Väestöliitossa sanottiin, että yksi kierto väliin, ennen 1. pas:ia. 1 kierto on mulla ainakin ollut ihan riittävä "toipumisaika". Fyysisesti nämä hoidot on olleet minulle tosi helppoja, psyyke vaatii vähän pidempää palauttelua..

ON: tänään on sitten näköjään alkanut vatsassa tuttu "polttelun" tunne. Ennakoi menkkoja, romahti just odotukset johonkin jääkauden puolelle.. voi perse.. toivoa on aina kunnes toisin todistetaan, mutta ei hyvältä vaikuta.

Aleksis (ei huvita nyt edes miettiä pp:tä)

Onnea Dreamer, nyt vaan peukkuja että kaikki sujuu hyvin :)

Hautomo meillä tehtiin ainakin kaikki PASsit peräkkäisiin kiertoihin, ekakin tehtiin heti pistoskierron jälkeen. Mulle tehtiin luonnolliseen kiertoon, lääkkeellisestä en osaa sanoa.

Mulla oli aamulla UÄ, ja punktio määrättiin maanantaille! Munasolujen määristä lääkäri mainitsi, että 6 tosi hyvää ja 4 vähän pienenpää, jotka voi olla että saadaan vielä mukaan :) Toivottavasti!!

Onko miten muilla alkuviikon punktioita? Päästäisiin toivottavasti piinailemaan kutakuinkin samoissa :)

Talvitaika: en mä niitä lugeja jatka. Eiköhän toi ole kemiallinen raskaus... Parempi
kropan puhdistua ja sit jatketaan omaa harjoittelua, ku seuraava hoito menee
kuulemma syksyyn. Mulla vaan rupee tulemaan ikä vastaan, ni olis ihan kiva saada
noi hoidot pois alta... Harmittaa vaan niin vietävästi!!!

tammuska: yleensä itse tietää parhaiten mitä tekee. eikä ole poissuljettu että tätiä ei näykään jos raskaus alkaa vaikka luget jättääkin. ikä painaa täälläkin jo liikaa.

varmasti harmittaa todella paljon, en oikein osaa sanoa millä lohduttaisi. pelottaa itseäkin kuinka suuri romahdus ensi viikolla on edessä. jostakin on aina vain kaivettava voimat jatkaa.

Tännepä on tullut kommentteja.. Pitää perehtyä niihin illalla.. Nyt vaan nopeasti päivitinkö listan.

Dreamer74 Onnea, onnea, onnea! :heart: ihana uutinen! Toivottavasti jokainen vuorollamme saadaan pysyvä plussa!

***Hoidot jatkuu 2012***

Kaarne ................ 2. IVF ................... tammikuu
Nuppuska ............ 2.ICSI ................. tammikuu
Pepponen ........... 3.ICSI/IVF/1.pas.... tammi-helmikuu
Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Rödluvan ............. 1 IVF................... helmikuu , vko 6
HaaveissaToinen ... 1.IVF/1.pas ......... Helmikuu, vko 6
Joku_päivä........... 6. IVF 1. PAS......... helmikuu
Dreamer1 ............ 3.ICSI ................. helmikuu
Leppäkerttu-77 .....3.ivf/icsi 1.PAS ..... helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
InMyDreams ......... 3. IVF ................. helmikuu
HalleB................. 4.ICSI......... .......... helmi-maaliskuu, vko 9
Johkunen ............. 3. IVF/ICSI ......... helmi-maaliskuu
Seline ................ 2.IVF ...................... maaliskuu
Mörkötys ............. 2.IVF/ICSI/ 2.pas .. maaliskuu
Miranda-81 .......... 3. IVF ................. maaliskuu
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ......... Maaliskuu
Sintu74 ................ 5.IVF .................. Maalis-huhtikuu
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS......... maalis-huhtikuu
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu
Jadekivi ............... 2. IVF.................. maalis-huhtikuu
Pyykki .................. 2.ICSI ................ Maalis-huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. Huhtikuu
Mequ .................. 2. IVF .................
Lumetar ............... 1.IVF+ICSI/2.pas .....
Batinka ................ 1.ICSI/3.pas?

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Tuuli1976............. 1.IVF/1.pas ......... 1 ..................... 28.12. 2011

Tammuska ........... 1. IVF .................. 1 ..................... 2.2.2012
Hautomo76 ......... 1.ICSI ................... 1 ................... 8.2.2012
Talvitaika............ 2.IVF................... ... 1 ................... 8.2.2012
Meg .................... 2.IVF/1.pas ........... 2 ................... 9.2.2012
Alexsandria .......... 2. IVF/1.pas .......... 2 ................... 12.2.2012
Mariq ................... 3. ICSI ................. 2 ................... 13.2.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas ......... 1 ................... 14.2.
Kebri82 ................ 1.IVF ................... 1 ................... 16.2.
Leonita79 ............. 1.ICSI/6.pas ......... 2 ................... 16.2.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ............
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu .............
Sannuliinu ........... Luomu ....... Tammikuu .............
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu ...........
Dreamer74 .......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu .............

Nöyrät kiitokset kaikille onnittelijoille.
Laitan vielä sit maanantaina viestiä, onko tasot nousussa niinku pitäisi...

Kaikille teille kovasti tsemppiä! Minä olen sydämessäni ja sielussani mukana täällä piinailemassa teidän kaikkien kanssa. Ei tässä koskaan tiedä mitä voi tapahtua itse kullekin, hyvässä ja pahassa. Voi vain rukoilla ja toivoa parasta.

Yhteistyössä