Hoidot jatkuu 2012

Sen verran hyvin plussia joo että tässähän alkaa tulemaan paineita ;)

mariq toivottavasti sun vuoto pysyy kurissa!
Mites kun oot tuota kohdunsuuta kokeillut/ puhunut, niin mitenkäs se olikaan/ sulla on? Googlasin tuossa yksi päivä, mutta löytyi kyllä niin ristiriitaista kommenttia ettei niistä oikein ottanut selvää, mutta hieman kiinnostaisi...

simpli hienoa että noin moni hedelmöittyi, toivottavasti katoa ei siitä liikaa käy! Mä en osaa vastailla tuosta limakalvosta kun aina tulos sama "hyvä"

Mörkötys kyllä sulla iso satsi on ollut, nyt vaan lepäilyä ja paljon vettä!!! Tsekkasin tuossa paprun ite, niin mulla kun punktioitiin 42 follia niin mukana oli 23 munasolua joista 20 kypsää. Eli toivotaan että sullakin olisi kypsiä paljon ja lähtisivät hyvin hedelmöittymään ja jatkaisivat matkaa kohti hyviksi pakkasukoiksi ;)

Tanzzzku tsemppiä sinne ja hyvä kun ilo alkoi jo hieman löytymään, tästä vain kohti maalia ;)

Seline tervetuloa takaisin :wave: (ja myös muut uudet tervetuloa kirjoitelemaan)

Linnea mä teen kahta testiä; aloitan halpis liukoilla ja kun alkaa tummumaan niiin otan cb-digitaalin esille ja teen sitten molempia. Toivotaan että ovis löytyis sitten lokakuussa hienosti!

InMyDreams toivottavasti lääkkeet löytyvät ettette joudu hoitoa siirtämään sen takia!!!

ON: ja mitä piinailuun; ei oikein mitään! Tuntemuksia ei ole nimeksikään suuntaan taikka toiseen että voisi jotain päätellä. Luge-oireet jatkuu, samoin endosta tutut johtuvat, mutta samoin menkkaoireet vielä poissa. En tiedä vaikuttaako tähän "hyvän olotilaan" se mun itsenäisesti aloittama minidisperin jonka olisi siis tarkoitus hillitä endon tulehdus-oireita, niitä ei ainakaan nyt tunnu! Piinailla en oikein jaksa/ osaa, ei näin monen vuoden ja negan jälkeen oikein odota sitä plussaa vaikka tavallaan odottaa, mutta kerkeehän se piina vielä alkamaan ;)
Ilmoittauduin huvikseni juuri kouluun ja aattelin laittaa työpaikkaakin uusiksi niin saa taas muuta ajateltavaa vähäksi aikaa...

Viimeksi muokattu:
simpli Mulla paukahti vatsa kipeäksi jo siinä vaiheessa kun määrä oli vielä pienempi, ennen ultraa jossa niitä näkyi 30-40, luulisin siis että kipu astui kuvaan kun oltiin juuri siinä parissa kymmenessä. Siitä ilmasta joka tekee kipeää, nyt voinen sanoa et tiedän mitä tarkoitit. Se todella tekee kipeää:ashamed: Pikku pieru tuntuu järisyttävältä, saatika mikähän se tunne sitten on kun ummetus heltiää ja helpotus astuu kuvaan, hui! (Sorry kakka-jutut!) Mulla tosiaan suolisto lamaantui tyystin ja se tekee entistä tukalamman olon, toivottavasti alkaa helpottaa pian.

johkunen Todella, pakkasukkoja odotellessa:xmas:

Hammasta purren olen yrittänyt "sopeutua" et siirtoa ei tule nyt tuoreeltaan. Harmittaa niin vietävästi mut edelleen yritän lohduttautua sillä et meidän on pakko saada alkioita enemmän kuin yleensä kun noita muniksia niin paljon.. Silti jännitän lopullista tulosta ettei vaan tulis jotakin katoa.

Toivon myös et ei nyt tulis mitään pahempaa hyperiä tässä. Aika tuskaa tämä on ollut, pitkällään oleminen hankalinta jotenka parin tunnin unien jälkeen tässä valvoskellaan. Viimeistään perjantaina menen kontrolliin et onko nestettä miten kasautunut jne. jollei nyt aiemmin tule tarve hakeutua päivystyksen kautta... toivottavasti ei.

yökyöpeli Mörkö kuittaa ja toivottaa hyvää yötä ja huomenta:)

Ai taivas varjele mitkä menkkakivut!! Oon ollu hereillä siinä puol 3 lähtien ja siis heräsin siihen että sattuu!! Oksettaa, vatsassa kiertää, ja SATTUUUU!!!! En tiä pitääkö itkeä vai nauraa! Töihin en todellakaan ole menossa tänään!! Tuntuu et mitkään lääkkeet ei auta! Ihan hitveetä, tekis mieli vaan itkee... Mä vihaan menkkoja, ja pakko myöntää et ne stressaao valmiix ku tiedän et ne on alkamassa, en voi sopia tekeväni mitään ko 2 ja 3, koska olen invalidina kotona kipujen takia!! Vitun siistii... Taidanpa lähteä vaihteex oksentamaan...

pp12 illalla pari kovaa menkka kouristusta ja sitt tulikin jo verta hieman
tänään aamulla pp13 verta enemmän ja testiin hetkessä taas selkeä plussa...näinhän mulle käynyt joka vitun kerta...en tajua miksi sisälläni ei kasva alkua pitemmälle.....

Mörjötys: sama ongelma täällä. Vaikkka joka kerta kun olen syönyt metuja olen saanut vatsa ongelmia aamulle,niin nyt ei ole vatsatoiminut yhtään ja sekin tekee olon tukalaksi. Eilen sitten söin suolasen himossa pitkästä aikaa ranskalaisia ja pam mä en meinannut päästä ylös nojatuolista kun koski niin kovaa. Kyyneleet valu ensimmäisten askelten aikana. Tänän aamuna huomattavasti parempi olo ja paino normaali. Luulen että tänään kun käyn hakemassa yhden alkion kyytiin niin ne kirjoittaa jatko sairaslomaa, kun ei musta ole nostelemaan mitään saatika kävelemään.

mariq: Voimia...:hug:

Viimeksi muokattu:
mariq: voimia kovasti, koita jaksaa! Ihan perseestä! Simplille myös kovasti toipumista! Toivottavasti meidät kaikki palkitaan vielä jonain kauniina päivänä sillä omalla nyytillä, ja kaikki nämä kivut, niin henkiset kuin fyysiset ovat silloin olleet vaivan arvoisia <3

kohdunsuu...negassa pehmeä kuin huulet ja hiukka avoin ja plussassa kuin keitetty kanamuna ylhäällä ja suu kii....
päätä särkee ja vituttaa....en voi uskoa enään että mun huono tuuri vaan jatkuu...jossakin on vika mutta missä??????
kohtua kihelmöi ja pikki riikkisen sattuu.....:(

Siinä kaksi amerikkalaista miestä kertoo keksinnöstä jolla on saatu parempia alkioita. He kehittelivät kartion mallisen maljan joka "matkii" kehon liikkeitä ja luo täten "luonnollisemman" ympäristön alkioille. Mit'ä minä ymmärsin niin ainakin hiirten kohdalla tuo laite on lisännyt raskaus prosentteja jopa 50% (siis jos ymmärsin oikein).

The percentage of cycles using ICSI which result in a live birth are:
* 35 per cent if you are under 35
* 29 per cent if you are between 35 and 37
* 21 per cent if you are between 38 and 39
* 14 per cent if you are aged between 40 and 42
* six per cent if you are between 43 and 44
* five per cent if you are over 44

Mariq Ei voi olla totta :/ sinä kyllä saisit jo sen pysyvän plussan saada, miten tuollaisesta voi selvitäkään, annetaan plussaa ja sit vuotaa :( Voimia sinulle halausten kera..
ja tuosta kohdunsuusta pari kysymystä: mulla on ollut pp 6 asti kohdunsuu just pehmeät kuin huulet ja hyvin tavoiteltavissa, mutta tänä aamuna oli vetäytynyt kauemmas ja huomattavasti kovempi... voiko se tässä vaiheessa piinaa vasta kovettua vai onko yleensä heti siirrosta alkaen??? vai johtuuko vaan lepotilasta??

Johkunen hassua mutta minäkin ajattelin hakea kouluun, itseasiassa hakemusta olen jo suunnitellut kovasti :) haluttaa niin kovasti jotain muutosta tähän elämään :) ja haasteita lisää..
mulla tämä piina-aika on taas tosiaan sitä piinaa... tulee kyttäiltyä itteään vähän liikaakin, sitten kun toivo nousee pienimmästäkin oireesta niin pudotus tulee olemaan kova ...

Mörkötys Hui on sulla melkoinen munis-saldo... en voi edes kuvitella millanen tuska sulla on, kun itselläni tuli hyperi jo 18 kpl munasaaliista... ja se oli tuskaa... viikkoon en töihin päässyt ja nuita vatsantoimintaongelmia oli myös mulla..
tsemppiä sulle ja koitahan jaksaa osotella siirtoa, nopsaan se aika menee :) mulle suostuivat siirtämään silloin yhden, mutta kahta ei missän nimessä.. no negahan se silloin oli.. mut yrotettiin ainakin.

Simpli sulle tsemppiä myös kovasti ja haehan kyytiläinen kyytiin niin pääset sinäkin tähän piinaavaan piinaan :)

Tanzzku
toivottavasti pian jo helpottaa, ja joku päivä tulee se ihana olotila ettei menkoista tarvi kärsiä vähään aikaan.

ON: laitan nyt listaa omista oireista: eli eilen taas oli vihlaisuja (repäisykipuja),
rinnat painavan oloiset kun ottaa rintsikat illalla pois ja ajoittain kihelmöi varsinkin illalla, kylmä vilustaa ( yleensä ennen menkkoja oire), vatsa yleensä ummella tässä vaiheessa kiertoa ja nyt ei ole (enemminki löysällä), suussa outo maku (on aina lugejen aikaan ennenkin ollut nega tuloksissa), ja tosiaan luget ei valu paljoakaan, ja se kohdunnapukka on nyt kovettunu ellei ole jo illalla palautunut pehmeäksi.
.
Muuta ei ole mutta yritän koko ajan itselleni muistuttaa että se pregnyl joka ei aiemmin ole ollut PASseissa mukana. Niin se voi aiheuttaa nämä kaikki "uudet oireet"..

Mutta siis pudotus on kovaa ja korkealta jos se nega taas kurvaa siihen testiin ja siihen testaamiseenhan on vielä aikaa...

Almina ja mariq mä kun käytän niitä lugeja aamuin illoin niin tiedän siis kohdunsuun tilanteen sen mukaan: aamulla se on kaukana tavoittamattomissa ja illalla alhaalla ja kova. Ota siitä nyt selvää ;) Mut tosiaan yksi päivä kun googlailin asiaa, niin oli monilla tosi paljon vaihteluita tässä vaiheessa.

Mulla Almina sama juttu että tuntuu että elämään voisi saada jotain vaihtelua. Meillä on raksa-projekti ollut meneillään viimeiset 3 vuotta ja siinä samalla olen vaihtanut myös työpaikkaa. Nyt kun tilanne alkaa tasoittua niin kaipaan taas jotain uutta tämän turhautmisen tilalle!
Mä oon myös kirjannut niitä oireita nyt päivittäin muistiin mutta jotenkin hassusti olen saanut ulkoistettua tilanteen niin, etten piinaile vaikka seurailen, siis hyvin levollinen olo. Pahin mulla on tässä vaiheessa se, että en saa kunnolla nukuttua. Aluksi se oli sellasta puolihereillä pyörimistä mutta nyt 2 yötä olen herännyt ennen viittä ja kahden jälkeen eikä uni tule, joten voisin ottaa vaikka päikkärit |O Voi kyllä johtua siitä kun olen näitä työ ja koulujuttuja kanssa pähkäillyt niin menee uniin... Eilen tuli hieman punaista vuotoa ja nyt muuttunut ruskeaksi mutta niin vähän että voi juuri tunnistaa.
Mites muuten kun sulla oli siirto päivän mun jälkeen ja tuo testipäivä noin kaukana, niin maltatko odottaa sinne saakka? Mulla on veritesti varattuna maanantaina.

Viimeksi muokattu:
Annabell nyt vaan uutta kierrosta ja tsempit sinne :) mulla pari kertaa punktion jälkeen kierrot venyny, kai ne nuo hormoonit sekoittaa, mutta on ne sitten tasoittunutkin...

Johkunen
joo minäkin laitan lugeja aamua iltaa ja eilen illalla oli pehmeä toisin kuin tänäaamuna... katotaan missä se taas illalla on...
niin tosiaan pistän Pregnylin viimeisen kerran lauantaina ja siitä 10 pvää niin siksi testipäivä on noin kaukana :( huoh jos siis täti ei kurvaa paikalle ennen sitä...
Siis mitä sullahan voi olla kiinnittymisvuotoa???? ;)

Pahin tätioire minulla on kuumat aallot nimittäin silloin tiedän, että negaa tulossa... sormet ja varpaat ristissä että aallot pysyy poissa...

Saalis oli hyvä...:D 8 hyvää alkiota joista 7 meni pakkaseen ja yksi top tuli miulle kyytiin. Nyt tuntuu kuin olisin voittanut lotossa kun saatiin kaksin kertainen määrä edelliseen ja nyt ei ollut repaleisia yksilöitä kuin kaksi. Ja solubiologi sanoi että todella hyvin itse asiassa hedelmöittyi kun yhtä vaille kaikki lähti hedelmöittymään, mutta valitettavasti oli jotain häikää soluissa tai niiden toiminnassa että sitten oli monitumaisia niin paljon. Mutta mie otan tuon 8 kpl määrän riemuiten vastaan...Voisin itkee kun olo on niin onnellinen.

Ai niin ja liimis oli reilu 13mm eli hyvä...:D

Meg
Mulle voi päivittää sen verran että marraskuussa on punktio, mahdollisesti jos kaikki menee hyvin. Olen yllättynyt kuin näinkin pian pääsemme hoitoin, mutta hyvä vain, tämä on meidän viimeinen hoito. Täällä on varmaan monella ollut käytössä synarela suihketta,onko siitä tullut paljon sivuoireita?Entäs puregon, onko hyvä? Ihan erit lääkkeet kuin kahdessa muussa IVFssä..

Pitkästä aikaa taas langoilla...
Elonvan puolesta minäkin liputan.. hyvä tulokset saatu molemmilla kerroilla munasolujen suhteen sillä.

Meillä hoidot eteneekin hieman oletettua nopeammin, koska marraskuulle jo tuli kutsu julkiselle. Oletin, että menis kauemmin. Toki kyseessä on vasta ensikäynti, joten varsinaisen hoidon aikaa ei vielä tiedä

On: Tänään käyty ekassa UÄ:ssä, ensiviikon keskiviikkona on toinen eka UÄ, koska menkat alko tänä aamuna. kylläpä hävetti olla lääkäri luona verta vuotavana kahden kandin seuratessa tarkasti vierestä :ashamed:

• Tykkää
Reactions: mariq
Yö ja minä täällä taas tuskissani. Pirullista kun ei vaan siedä olla pitkällään kovinkaan kauan. Nukuin taas mukavasti muutaman tunnin kunnes heräsin. Olo on yököttävä vielä kaiken lisäksi, mikä ei ihme sinänsä kun olen takuulla juonut suositellun 2/3 litraa ja enemmänkin, ehkä siis liikaa mutta kun oikeesti vaikka vatsa on nesteistä kuin paine kattila niin silti oikein tunnen miten kroppa muualta kuivuu! Saas nähdä kuin tässä käy, selviänkö kotikonstein vai joudunko vielä sairaalaan.

Aloitin eilen hepariinin piikittämisen, estämään tukoksia. Lisäksi sain kuulla että esim.kilpirauhas arvoja olisi nyt syytä alkaa tarkkailemaan vaikka niissä ei ole mitään häikkää ollut silloin kun ne on kertaalleen otettu joskus vuosia sitten niin tämä käsittämättömän suuri munarakkula määrä (yht.60) olisi voinut jotenkin johtua juuri esim. kilppari arvojen heilahduksesta. Tosiaan kypsiä munasoluja oli ollut 22 ja niistä 18 oli hedelmöittynyt, uskallan jo toivoa megaluokan saalista! Ainakin edellisiin verrattuna kun on päästy 2-3siirtoon/hoito ja nyt vaikkakin tuoresiirtoa ei ole niin uskallan toivoa että pakkaseen täytyy saada enemmän kuin pari. Kunpa nyt ei tulisi katoa jakaantumisessa tai sitten sulatuksissa.

Yleensä suhteellisen pitkä pinnani ei nyt meinaa kestää alkuunkaan kun ei yhtään tiedä kauanko tästä toipuminen kestää. Yritän ajatella et eihän tälläinen järetön turvotus ja tukaluus VOI kestää loputtoman kauan... Toisaalta taas ei tässä nyt ole tapahtunut minkäänlaista helpotusta:headwall: Onneksi ei myöskään pahennusta tai sitten olisi mun sietoraja ylitetty, nytkin siinä ja tuossa. Ilman kiepominen vatsassa aiheuttaa edelleen käsittämättömän kivuliaan paineen.

Johkunen vielä tuosta kohdunnapukasta sen verran että mulla myös aamuisin se on kauempana ja kova... iltaisin kova alapuolelta mutta yläpuolelta pehmeämpi... voi hyvänen aika mitä itsesnä tutkiskelua :D

Joku kyseli Elonvasta ja mulla myös kahdessa hoidossa ollut se ja on kyllä toiminut mulla, alkioita tullut tosi hyvin... pistelin sen lisäksi vielä puregonia pari päivää.. Elonva saa kuulemma "laiskimmatkin" follit mukaan touhuun, kun se on aika iso kerta annos :) ja mulla se tepsi..

Mariq hei kuinkas siellä? onko vuoto hellittäny vai miten??

Mörkötys paranemisia :)

Valoa Missä ooot?? ootko ihan tyynen rauhallisena siellä jossain :D oireita??

On: täällä melko samanlaiset oireet kuin aiemminkin, tänä aamuna kun aivastin niin vihlasi niin kovasti koko alavatsaa... suussa kumma maku ja rinnat edelleen iltaisin raskaat hieman ehkä aratkin... ja vatsa on löysällä toistaiseksi...Toiveet on korkealla mutta toki pari viikkoa vielä aikaa laskeutua maan pinnalle :)

Viimeksi muokattu:
Almina sittenhän sulla tuo kohdunnupukka näyttäisi elävän samaa elämää kuin mulla! Saas nähdä miten meidän käy ;)

Mä sain onneksi viime yön nukuttua hyvin, eli ei ala liikaa sekoittamaan tätä pakkaa. Tänään kyllä tuttu hormonaalinen pääkipu tuntuu, joten nyt en kyllä odottele mitään maata mullistavaa, tosin voi taas myös lugeista johtua!

Mutta kyllähän nuio sun vihlaisut jostain kertoo ;)
Täytyy taas koittaa keskittyä tähän palaveriin...

Miun piina päivät ovat todellakin piinaa, sillä sairasloma jatku ja sen myötä vuodelepo. Miten mä pysyn selvä järkisenä täällä sängyn pohjalla? Kipuja on välillä todella kovia ja välillä ok. Käveliminen koskee ja siksi nyt vuode levossa olenkin. Miten te olette ajan saanut kulumaan?

simpli ja vasta pp1 menossa.

Yhteistyössä