luin aloituksesta kaksi ekaa sivua ja heitä nyt oman kommenttini mukaan senkin uhalla, että joku on tästä jo maininnut. Mulle on neuvolassa aikanaan sanottu, että yleensä lapsi oppii kuivaksi (siis olemaan kokonaan ilman vaippoja) viimeistään 4 ikävuoteen mennessä. Eli ap:n poika ei ole millään tavalla "epänormaali", kukin etenee omalla tahdillaan.
Meillä on kolme poikaa ja he ovat oppineet potalle kakkaamaan alle 1,5-vuotiaina, toki vaippaankin toisinaan tulee kakat. Sellanen huomio vielä tähän, että jos lapsen vatsa on kovalla/lapsi kärsii ummetuksesta, hän yleensä suostuu kakkaamaan vain seisaallaan, koska tuolloin se kakkaaminen on lapselle kivuttomampaa.
Älä ap anna periksi niille siellä hoidossa. Tietävät, mikä on ongelman nimi, niin kyllä se on kumma, jos vaippa "unohtuu" vaihtaa. Mä voisin olla tuossa tilanteessa niinkin veemäinen (jos tarpeeksi monta kertaa olen hoidossa asiasta jauhanut, mutta silti mitään ei tapahdu), että kirjoittaisin nasevan tekstin jonkin paikallislehden yleisönosastolle ja ihan omalla nimelläni. Tuommoinen on väärin, eikä todellakaan edesauta sitä, että lapsi oppii sen kakan sinne pottaan tekemään. Kohta siitä kakkaamisesta tulee pojalle jotenkin kamala, luonnoton ja nolo asia, eikä niin tietysti missään tapauksessa pitäisi olla. Tsemppiä teille ap!