Hoidossa tapahtunutta..

  • Viestiketjun aloittaja papunen
  • Ensimmäinen viesti
lastenhoitaja
Yleensä lapsesta huomaa jos hänellä kakat housussa, liikkuminen tönkköä, seisoskelee vain paikallaan jne. Meillä käytäntö että ennen kuin jäädään yksin koko porukan kans, tarkastetaan vaippapöksyjen tilanne, vaikkei mitään merkkejä vahingosta olisikaan, että tarvittaessa voidaan käydä vaihtamassa ennen kuin toisen hoitajan työvuoro loppuu.
Lapset käytetään vessassa aina ennen ja jälkeen ruokailujen, päiväunien ja ulkoilujen, ja melko harvoin näitä vahinkoja pääsee käymäänkään. Joskus tietenkin tapahtuu, ja se on valitettavaa, mutta parhaamme koitamme tehdä. Muista päiväkodeista en tiedä, mutta meillä henkilökunta on kokonaisuudessaan perheellisiä ja siis ihan omastakin takaa kokemusta tästä asiasta. Meillä on sääntö ettei lapsia saa jättää yksin, ja tällöin on van mietittävä mikä on se isoin ja pienin paha. Itse olen joskus ottanutmuksut eteiseen odottamaan, mutta kauhean suuren lauman kanssahan se ei onnistu.
 
vieras
Voi v*ttu mikä ketju taas!!

Monen mielestä suurin ongelma on se, että 2-v on vaipoissa eikä se, että hoitopaikassa lapsen annetaan olla paskat housuissa ilmeisen pitkän aikaa!! Mun mielestä se on jokaisen ihan tasan oma asia mihin asti vaippoja käyttää ja syyt vaippojen käyttämiseen saattavat olla moninaiset!!
Kysyisin vielä, että miten se muka on niin vaikeaa lähteä ulkoa vaihtamaan vaippaa; entäs jos on kyseessä lapsi joka ei käytä vaippoja?! Sanotaanko hänelle, että pasko housuusi kun ON NIIN HANKALA LÄHTEÄ SISÄLLE VESSAAN?!
Mä ainakin tekisin kaikkeni että tollaset hoitajat joutuisivat vastuuseen.
 
kun on noin iso lapsi jonka uloste kuuluisi olla kiinteää tulee mieleeni kyllä että on ns.allergia kakkaa,ei tavallinen tuon ikäisen uloste saa koko pyllyä ja kiveksiä jne.poltettua tulipunaiseksi.onko allergiat testattu?
ainakin minun 4 lapsellani on tuossa iässä ollut jo vaipat pois kokonaan ja pienemmilläkin jo kakkaamis rytmi,että on pystynyt ennakoimaan vähän koska on isompi hätä?onko teillä yleistä että iltapäivällä aina kakkaa?onko lapsella ripulia?
 

Yhteistyössä