Hoidossa tapahtunutta..

  • Viestiketjun aloittaja papunen
  • Ensimmäinen viesti
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja so sad:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja so sad:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Siis voi vittu mitä jengiä täällä on?! Ihan ku se tässä nyt ois se pointti että ap:n lapsella on vaippa. Te jeesustelijat, tiedoksi annettakoon että tuosta kakkaamisesta ei tosiaan kannata lapsen kanssa tehdä mitään kynnyskysymystä, ettei sitten vaan ala kauhuissaan panttaamaan. Ja käydäänhän siellä vielä pienempienkin pyllyt pesemässä, että jos se on hoitopaikassa ongelma, niin sitten pitäis ilmoittaa että ottavat vaan itsenäisesti vessa-asiat osaavia lapsia.
Kyllä mä menisen sen perän näyttämään sinne hoitopaikkaan sillon kun on ärhäkimmillään.
Ja sanoisin että siihen nyt kiinnitetään huomioita. Käyvät sitten vaikka 30min välein haistelemassa / kysymässä onko kakka tullut. Ei vie heiltä aikaa kuin pari sekkaa, mutta lapselle (ja vanhemmalle) suuri helpotus.

Mitä ilmeisimmin poika panttaa jo! Kun nyt pidemmällä olen ap:n selontekoa lukenut, on käynyt juuri noin. Eli nyt pitäisi pitää nimenomaan taukoa potalle harjoittelusta ja yrittää ehkä parin kuukauden päästä uudestaan. Mutta se ei ratkaise mitenkään sitä ongelmaa, että lapsen iho palaa karrelle sillä välin.
Koko ketjun pointti oli se pepun palaminen karrelle, en pyytänyt alunperin kommentteja vaipan käyttöön.
Et niin. Mutta koska ongelmaa on vaikea meidän palstalaisten ratkaista, hoitotädit eivät tee mitään, on ehdotettu, että yrittäisitte itse ratkaista ongelmaa: sitä pottailua TAI että poika itse sanoisi asiasta. Lapsi on vielä pieni, mutta vähitellen on opittava pärjäämään.

Täällä ei kukaan voi ongelmaa ratkaista, sen päättävät teidän hoitotädit. Ja moni täällä tuntuu olevan uskossa, että poika on päiväkodissa vaikka on ryhmiksessä. Jos ei puhuttelu ylemmältä taholta auta tilannetta, kannattaa pojan parhaaksi harkita ryhmän vaihtoa. ota huomioon, että tohon valitusprosessiin kuluu aikaa, aikaa, jolloin pojan peppu kärsii vielä monta kertaa, ja jona saattaa jo oppia kuivaksi. Johtajaan kannatta ottaa yhteyttä, auttaa varmasti muita lapsia tulevaisuudessa.
Pottailu ei ole apu nyt, koska sitä tehdään koko ajan.
 
näin on
Alkuperäinen kirjoittaja so sad:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja so sad:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Siis voi vittu mitä jengiä täällä on?! Ihan ku se tässä nyt ois se pointti että ap:n lapsella on vaippa. Te jeesustelijat, tiedoksi annettakoon että tuosta kakkaamisesta ei tosiaan kannata lapsen kanssa tehdä mitään kynnyskysymystä, ettei sitten vaan ala kauhuissaan panttaamaan. Ja käydäänhän siellä vielä pienempienkin pyllyt pesemässä, että jos se on hoitopaikassa ongelma, niin sitten pitäis ilmoittaa että ottavat vaan itsenäisesti vessa-asiat osaavia lapsia.
Kyllä mä menisen sen perän näyttämään sinne hoitopaikkaan sillon kun on ärhäkimmillään.
Ja sanoisin että siihen nyt kiinnitetään huomioita. Käyvät sitten vaikka 30min välein haistelemassa / kysymässä onko kakka tullut. Ei vie heiltä aikaa kuin pari sekkaa, mutta lapselle (ja vanhemmalle) suuri helpotus.

Mitä ilmeisimmin poika panttaa jo! Kun nyt pidemmällä olen ap:n selontekoa lukenut, on käynyt juuri noin. Eli nyt pitäisi pitää nimenomaan taukoa potalle harjoittelusta ja yrittää ehkä parin kuukauden päästä uudestaan. Mutta se ei ratkaise mitenkään sitä ongelmaa, että lapsen iho palaa karrelle sillä välin.
Koko ketjun pointti oli se pepun palaminen karrelle, en pyytänyt alunperin kommentteja vaipan käyttöön.
Et niin. Mutta koska ongelmaa on vaikea meidän palstalaisten ratkaista, hoitotädit eivät tee mitään, on ehdotettu, että yrittäisitte itse ratkaista ongelmaa: sitä pottailua TAI että poika itse sanoisi asiasta. Lapsi on vielä pieni, mutta vähitellen on opittava pärjäämään.

Täällä ei kukaan voi ongelmaa ratkaista, sen päättävät teidän hoitotädit. Ja moni täällä tuntuu olevan uskossa, että poika on päiväkodissa vaikka on ryhmiksessä. Jos ei puhuttelu ylemmältä taholta auta tilannetta, kannattaa pojan parhaaksi harkita ryhmän vaihtoa. ota huomioon, että tohon valitusprosessiin kuluu aikaa, aikaa, jolloin pojan peppu kärsii vielä monta kertaa, ja jona saattaa jo oppia kuivaksi. Johtajaan kannatta ottaa yhteyttä, auttaa varmasti muita lapsia tulevaisuudessa.
Tämmöisen asian selvittely ei todellakaan saa kestää kuin yhden työpäivän MAX! Mitään valitusprosessia tms. ei tarvita...Sen kun soittaa johtajalle niin asian pitäisi selvitä välittömästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin:
tarhaan.tai mikä päällikkö nyt on kaupungis tai kunnassa.
Ei päiväkodin johtajan esimiestä moinen kiinnosta vaan heittää sen vain takaisin pk:n johtajalle.

Itse kyllä haistelen että onko kakka ja pyydän aina jonkun pienten pihalle vahtimaan siksi aikaa. Eri asia on jos lapsi on vaikka ryhmiksessä hoidossa missä hoitaja on yksin ulkona ja silloin pitää kaikki lapset ottaa sisälle mukaan.

 
oh
Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Oikeasti, hoida lapsi kotona tai palkkaa kotiin hoitaja. Siellä päiväkodissa on luultavasti muutama muukin lapsi joka tarvitsee hoitoa ja valvontaa. Parempi palanut peppu kuin hengetön tai vammautunut lapsi. Kurja juttu mutta valittamalla se asia ei muuksi muutu, asiallisella keskustelulla ehkä mutta tuskin päiväkotiin saadaan lisää työntekijöitä yhden vaippaan kakkivan takia.
Jos olis oma lapses kyseessä, taitais olla ääni kellossa toinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mielestäni jos pidetään jatkuvasti vaippaa niin annetaan viesti että sitä on hyvä käyttää. Miksi silloin lasta edes kiinnostaisi käydä potalla tai ilmoittaa hädästä? Onhan tuossa omat herkkyyskautensa, mutta kyllä silti pitää antaa "alkupotkua" siihen pottailuun jättämällä vaipat pois. Ap:n tilanteessa voisi pojalle olla helpotuskin kun otettaisiin vaipat pois, kyllä kai siinä alkaa panttaamaan kakkaa, jos ajattelee että aina kun se tulee niin tulee peppu kipeäksi. Ja jos hoitopaikassa ei todellakaan olla kiinnostuneita koko asiasta, niin hoitopaikka vaihtoon.
Kuten sanoin, kesällä yritettiin tätä vaipattomuutta, tuloksetta.
Juu mutta uutta yritystä peliin vaan! Se voi olla kiinni parista viikosta tuossa iässä! Meidän poika oppi yhtäkkiä 2,5 vuotiaana, vaikka aiemmin ei paljon pottaan mitään tehnyt.

 
Alkuperäinen kirjoittaja påå:
oikeesti. jos se paskavaipan vaihtaminen on niin vitun vaikeeta, ottaisivat edes suurimmat paskat pois sieltä vaipasta polttamasta. ja laittais ne saatana vaikka omiin housuihinsa jemmaan, ja kokeilis, et miten kivalta tuntuu. ehkä vois ne hoitotäditkin ruveta tajuumaan, et on niillä muutakin hommaa kuin juoruilla keskenään. onneks mun lapset ei enää oo vaipoissa, ja osaavat sujuvasti puhua, jotta voivat kertoa, jos heitä kohdellaan kaltoin...

Mutta mitäs sitten, jos kahden hoitajan ollessa paikalla 10 lapsen kanssa toinen heistä jää yksin kun toinen menee kakkapesulle ja juuri sinun lapsellesi sattuukin jotain silloin kun hoitaja ei huomaa. Yksinkö juoruilee? Tyhmä olet kun et osaa ajatella koko asiaa kuten minä koska olen päiväkodissa. Ite kyllä tiedän keneltä saattaa mahdollisesti tulla kakka iltapäivällä ja haistelen heitä usein ennen kun jään kahdestaan toisen kanssa.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Meillä oltiin jo tuossa iässä täyskuivia,eikö teidän poika osaa ilmaista että on kakkahätä,pikkuhiljaa pitäis opetella siihen...
Ap ei varmaankaan tienny että pikkuhiljaa pitäis opetella.olipa hyvä että hän nyt sai vinkin tästäkin asiasta =)
Mä ihan luulin, että vaippoja käyetään vielä ekallakin. Joo, kiitos vinkistä!!
 
Vieras
Voi että mitä kommentteja olet saanut! :( Mitenköhän se liittyy asiaan että poikasi käyttää vielä vaippoja jne. Hohhoijaa näitä megamammoja täällä taas!!!

Sinuna kyllä menisin johtajan puheille ja ottaisin asian todellakin hoidettavaksi, sillä poikasi kärsii tuosta aivan suunnattomasti! Kyllä jokaisessa tarhassa pitää hoitajien vaihtaa pienten vaipat, sillä se kuuluu heidän työhönsä!!
 
Hei AP: Tääl on taas ollut lauma urpoja kommentoimassa. Jokainen järkevä ihminen tietää että lapset kehittyvät eri aikaan ja lasten hermosto, joka säätelee juuri tuota kuivaksi oppimista, ei kehity lapsilla tiettyyn kellonlyömään. On ihan normaalia että lapsesi ikäinen on vielä vaipoissa. :hug: :hug: :hug:

Juttele päiväkodin hoitajien kanssa asiasta, jos se sillä vaikka selviäisi. :hug:
 
näin on
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Meillä oltiin jo tuossa iässä täyskuivia,eikö teidän poika osaa ilmaista että on kakkahätä,pikkuhiljaa pitäis opetella siihen...
Ap ei varmaankaan tienny että pikkuhiljaa pitäis opetella.olipa hyvä että hän nyt sai vinkin tästäkin asiasta =)
Mä ihan luulin, että vaippoja käyetään vielä ekallakin. Joo, kiitos vinkistä!!
Nii-iin!! kosi kiva että viivi neuvoo tuon asian nyt meille kaikille muillekin että hoksataan ottaa huomioon...palstalla oppitaan jotain uutta joka päivä =)
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mielestäni jos pidetään jatkuvasti vaippaa niin annetaan viesti että sitä on hyvä käyttää. Miksi silloin lasta edes kiinnostaisi käydä potalla tai ilmoittaa hädästä? Onhan tuossa omat herkkyyskautensa, mutta kyllä silti pitää antaa "alkupotkua" siihen pottailuun jättämällä vaipat pois. Ap:n tilanteessa voisi pojalle olla helpotuskin kun otettaisiin vaipat pois, kyllä kai siinä alkaa panttaamaan kakkaa, jos ajattelee että aina kun se tulee niin tulee peppu kipeäksi. Ja jos hoitopaikassa ei todellakaan olla kiinnostuneita koko asiasta, niin hoitopaikka vaihtoon.
Kuten sanoin, kesällä yritettiin tätä vaipattomuutta, tuloksetta.
Juu mutta uutta yritystä peliin vaan! Se voi olla kiinni parista viikosta tuossa iässä! Meidän poika oppi yhtäkkiä 2,5 vuotiaana, vaikka aiemmin ei paljon pottaan mitään tehnyt.
Vaipattomuus ehkä tarvis vähän hoitopaikan panostakin. Ei kovin paljon auta olla n. 3h illalla ilman vaippaa ja jos päivisin pissaa ja kakkaa vaippaan. Hoitopaikassa ollaan edelleen sit mieltä, että poika ei ole vielä kypsä kuivaksi opetteluun.
 
minä
Ap, kuinka kauan olitte ilman vaippaa kesällä? Mitä silloin tapahtui; panttasko lapsi tarpeitaan esim. yövaippaa varten vai loruutteliko housuun/lattialle? Entä jos kokeilesitte nyt uudestaan, onhan kesästä kulunut jo muutama kk, se voi olla se ratkaiseva aika sun lapsen kohdalla.
Varsinaiseen ongelmaan en osaa neuvoa antaa, ilmakylpyjä poitsulle, mut hoitotädit tiukille ja heti maanantaina puhelu ylempään tahoon. Kuinka monta hoitajaa ja lasta ryhmiksessä on?
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Hei AP: Tääl on taas ollut lauma urpoja kommentoimassa. Jokainen järkevä ihminen tietää että lapset kehittyvät eri aikaan ja lasten hermosto, joka säätelee juuri tuota kuivaksi oppimista, ei kehity lapsilla tiettyyn kellonlyömään. On ihan normaalia että lapsesi ikäinen on vielä vaipoissa. :hug: :hug: :hug:

Juttele päiväkodin hoitajien kanssa asiasta, jos se sillä vaikka selviäisi. :hug:
Hoitajien kanssa on juteltu useaa kertaan.
 
Minkä ihmeen takia tässä ketjussa on takerruttu siihen, että lapsella on vaippa? :eek: Läheskään kaikki tuonikäiset eivät ole vielä vaipattomia. Ja olkoon lapsi minkä ikäinen hyvänsä, on hoitajien tehtävä huolehtia, että iho ei pala kakasta! Ap: n kannattaa mielestäni puhua asiasta päiväkodissa ja vaikkapa päivähoidon vastaavalle ohjaajalle. Voisivat vaikka ulkoilun aikana tarkemmin tarkkailla tilannetta...
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mielestäni jos pidetään jatkuvasti vaippaa niin annetaan viesti että sitä on hyvä käyttää. Miksi silloin lasta edes kiinnostaisi käydä potalla tai ilmoittaa hädästä? Onhan tuossa omat herkkyyskautensa, mutta kyllä silti pitää antaa "alkupotkua" siihen pottailuun jättämällä vaipat pois. Ap:n tilanteessa voisi pojalle olla helpotuskin kun otettaisiin vaipat pois, kyllä kai siinä alkaa panttaamaan kakkaa, jos ajattelee että aina kun se tulee niin tulee peppu kipeäksi. Ja jos hoitopaikassa ei todellakaan olla kiinnostuneita koko asiasta, niin hoitopaikka vaihtoon.
Kuten sanoin, kesällä yritettiin tätä vaipattomuutta, tuloksetta.
Juu mutta uutta yritystä peliin vaan! Se voi olla kiinni parista viikosta tuossa iässä! Meidän poika oppi yhtäkkiä 2,5 vuotiaana, vaikka aiemmin ei paljon pottaan mitään tehnyt.
Vaipattomuus ehkä tarvis vähän hoitopaikan panostakin. Ei kovin paljon auta olla n. 3h illalla ilman vaippaa ja jos päivisin pissaa ja kakkaa vaippaan. Hoitopaikassa ollaan edelleen sit mieltä, että poika ei ole vielä kypsä kuivaksi opetteluun.
Mut entä jos nyt napakasti keskustelet johtajan(kin) kanssa ja päätät, että nyt sun lapsi on ilman vaippoja hoidossakin. On se kumma, jos itse eivät halua lasta kuivaksi (siis siellä hoidossa)! Heidän pitää tukea sitä. Ja miksi sitä ei voisi kokeilla, miks lapsi on heidän mielestään epäkypsä asialle?
 
näin on
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Hei AP: Tääl on taas ollut lauma urpoja kommentoimassa. Jokainen järkevä ihminen tietää että lapset kehittyvät eri aikaan ja lasten hermosto, joka säätelee juuri tuota kuivaksi oppimista, ei kehity lapsilla tiettyyn kellonlyömään. On ihan normaalia että lapsesi ikäinen on vielä vaipoissa. :hug: :hug: :hug:

Juttele päiväkodin hoitajien kanssa asiasta, jos se sillä vaikka selviäisi. :hug:
Hoitajien kanssa on juteltu useaa kertaan.
Entä johtajan?? Vie asia reippaasti eteeenpäin.Pyydä tukea esim.neuvolasta jos ei muuten selviä. Hoitopaikan toiminta on aivan pöyristyttävää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Vaipattomuus ehkä tarvis vähän hoitopaikan panostakin. Ei kovin paljon auta olla n. 3h illalla ilman vaippaa ja jos päivisin pissaa ja kakkaa vaippaan. Hoitopaikassa ollaan edelleen sit mieltä, että poika ei ole vielä kypsä kuivaksi opetteluun.
Joo siksi sanoinkin aiemmin että jos hoitajia ei kiinnosta niin uusi paikka hakuun. Miten ne voisi sen takuuvarmasti tietää, jos eivät edes ole mitään kokeilleet siellä?
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ap, kuinka kauan olitte ilman vaippaa kesällä? Mitä silloin tapahtui; panttasko lapsi tarpeitaan esim. yövaippaa varten vai loruutteliko housuun/lattialle? Entä jos kokeilesitte nyt uudestaan, onhan kesästä kulunut jo muutama kk, se voi olla se ratkaiseva aika sun lapsen kohdalla.
Varsinaiseen ongelmaan en osaa neuvoa antaa, ilmakylpyjä poitsulle, mut hoitotädit tiukille ja heti maanantaina puhelu ylempään tahoon. Kuinka monta hoitajaa ja lasta ryhmiksessä on?
Lapsi pissasi pikkukalsareihin, lattialle milloin minnekin. Hoitajia on 4, yksi heistä on omahoitaja yhdelle lapselle. Ryhmässä saa olla max. 12 lasta, mutta tällä hetkellä heitä on ehkä 7. Ryhmästä siirtyi isoimmat isompien ryhmään nyt syksyllä ja pienien ryhmä ei ole vielä täyttynyt. Monta kertaa, kun olen pojan hakenut, heitä on ehkä 3. Ja minun rakkaalla mussukalla kakat housuissa, jonka itse siis haistan heti haalarinkin läpi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mut entä jos nyt napakasti keskustelet johtajan(kin) kanssa ja päätät, että nyt sun lapsi on ilman vaippoja hoidossakin. On se kumma, jos itse eivät halua lasta kuivaksi (siis siellä hoidossa)! Heidän pitää tukea sitä. Ja miksi sitä ei voisi kokeilla, miks lapsi on heidän mielestään epäkypsä asialle?
No mitä se vaipattomuus auttaa asiaa, jollei lapsi pysty pidättämään tai tunnista vessahätää? Kyllä lapsi alkaa sitten osoittaa kiinnostusta potalla käymiseen, kun on siihen valmis.
 
so sad
No mutta... ihan selvästi on nyt kyse siitä, että pottaa tuputetaan liikaa tällä hetkellä. Siksi kakkaa vasta ulkona vaippaan. Eli jos nyt tosiaan puhuist ylemmälle taholle ja hoitajille ehdottaisit taukoa potalle opettelusta. ettei tarttis edes ehdottaa käykö vaan suoraan leikkimään. Jos tekisi ne kakat jo sisällä vaippaan, tilanne paranis kaikkien kannalta. Ja hetken päästä taas voisikin yrittää pottaa.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Vaipattomuus ehkä tarvis vähän hoitopaikan panostakin. Ei kovin paljon auta olla n. 3h illalla ilman vaippaa ja jos päivisin pissaa ja kakkaa vaippaan. Hoitopaikassa ollaan edelleen sit mieltä, että poika ei ole vielä kypsä kuivaksi opetteluun.
Joo siksi sanoinkin aiemmin että jos hoitajia ei kiinnosta niin uusi paikka hakuun. Miten ne voisi sen takuuvarmasti tietää, jos eivät edes ole mitään kokeilleet siellä?
En ole saanut mitään yksityiskohtaista selontekoa, miks heidän mielestä poika ei ole valmis vielä.
 
minä
Siis tällä hetkellä 7:ä lasta kohden 3 hoitajaa (jos 1 on yhtä tiettyä lasta kohden)?
On se h...tti kumma, että tuollainen akkalauma ei saa yhtä vaippaa vaihdettua!! Vitsi, että rupee ärsyttämään sun puolesta tuollainen.
 
Näinon
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mut entä jos nyt napakasti keskustelet johtajan(kin) kanssa ja päätät, että nyt sun lapsi on ilman vaippoja hoidossakin. On se kumma, jos itse eivät halua lasta kuivaksi (siis siellä hoidossa)! Heidän pitää tukea sitä. Ja miksi sitä ei voisi kokeilla, miks lapsi on heidän mielestään epäkypsä asialle?
No mitä se vaipattomuus auttaa asiaa, jollei lapsi pysty pidättämään tai tunnista vessahätää? Kyllä lapsi alkaa sitten osoittaa kiinnostusta potalla käymiseen, kun on siihen valmis.
Peesi tälle! Samaa mieltä, on eri asia pitää lasta ilman vaippaa, jos lapsi tunnistaa pissa/kakkahädän.
 

Yhteistyössä