Hoidossa tapahtunutta..

  • Viestiketjun aloittaja papunen
  • Ensimmäinen viesti
papunen
Eilen taas oli poika 2v7kk ollut hoidossa 2 kertaan ulkona kakat vaipassa. Poika itki eilen koko illan ja ei pystynyt edes istumaan. Muutenkin käyttäytyi eri tavalla kuin normaalisti. Peppu, kivekset ja taipeet on niin tulenpunaiset ja palaneet ulostesta, että itkua tekee itsellä, kun sitä katsoo ja sitä miten toinen kärsii. Voitte kuvitella mikä huuto, kun peppu pitää pestä ja rasvata välillä. Tänään käytiin lääkärissä ja lääkäri ihmetteli kovsti miten on mahdollista, että vaippaa ei vaihdeta. Lääkärin määräämät rasvat auttavat tällä kertaa, mutta seuraavaa kertaa odotelessa..
Hoidossa on useasti puhuttu asiasta. He vetoavat siihen, että eivät ulkona asiaa huomaa ja ulkoa ei voi lähteä sisälle vaippaa vaihtamaan.
Tekee todella pahaa katsoa miten toinen kärsii ja täysin turhaa!
Mitä tekisitte itse tässä tilanteessa?
 
itse asiaan puuttumatta sen kummemmin, kuin etät onhan se vaikea jonkun poistua sieltä ulkoavaihtamaan vaippaa, koska sillo on yksi valvova silma vähemmän. mutta käytännönvinkkinä sanon, että laitappa perunajauhoja sinne pyllyyn kun noin käy. auttaa varmasti
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
itse asiaan puuttumatta sen kummemmin, kuin etät onhan se vaikea jonkun poistua sieltä ulkoavaihtamaan vaippaa, koska sillo on yksi valvova silma vähemmän. mutta käytännönvinkkinä sanon, että laitappa perunajauhoja sinne pyllyyn kun noin käy. auttaa varmasti
Vinkkinä vaan, että peppuun on laitettu vaikka mit rasvaa ja talkkia ja perunajauhoja. Se ei poista ogelmaa.
 
Nyt vaan tiukka keskustelu hoitohenkilökunnan kanssa. Eivät varmasti tuota tahallaan tee, mutta kyllä meidän päikyssä ainakin käydään vessassa kesken ulkoilujen jos on tarpeen. Ja lapsellani myös herkkä iho.
 
Ei sitä aina heti huomaa ulkona ollessa onko lapsella kakka vai ei.
Paljon vaatteita, ulkona haju ei tuu niin voimakkaasti.
Kuitekii pienempiä (1-2v ) tuolla katellaan ja haistellaan useesti ulkoilun aikana ja heti kun asia huomataan, lähtee joku hoitaja lapsen kanssa pyllypesulle.
En minä mitään sen enmpää tiedä/osaa sanoa.

Mein pienimmällä oli pikkusena tosi herkkä peppu. Jos oli kakka housuissa yli 5 minuttia, pylly paloi heti :/
 
sivullinen puhuu ohi aiheen
Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
itse asiaan puuttumatta sen kummemmin, kuin etät onhan se vaikea jonkun poistua sieltä ulkoavaihtamaan vaippaa, koska sillo on yksi valvova silma vähemmän. mutta käytännönvinkkinä sanon, että laitappa perunajauhoja sinne pyllyyn kun noin käy. auttaa varmasti
Ei siinä perunajauhot auta, jos koko takapuoli on palanut ulosteesta. Tuo perunajauhojuttu on typerin vauvan/lapsen ihonhoitovinkki, jonka tiedän. Ei ole koskaan auttanut meillä kummankaan lapsen kohdalla. Pahoihin ihottumiin ja kaulapoimujen hautumiin ei ole auttaneet kuin lääkärin määräämät voiteet.
 
påå
oikeesti. jos se paskavaipan vaihtaminen on niin vitun vaikeeta, ottaisivat edes suurimmat paskat pois sieltä vaipasta polttamasta. ja laittais ne saatana vaikka omiin housuihinsa jemmaan, ja kokeilis, et miten kivalta tuntuu. ehkä vois ne hoitotäditkin ruveta tajuumaan, et on niillä muutakin hommaa kuin juoruilla keskenään. onneks mun lapset ei enää oo vaipoissa, ja osaavat sujuvasti puhua, jotta voivat kertoa, jos heitä kohdellaan kaltoin...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja BDT:
Mitäpä jos alkaisitte opetella kuivaksi , siinä pitäisi tarhassakin jo tsempata.
Ei ole vielä valmiutta siihen, sanovat niin myös hoitopaikassa. Käy potalla kyllä, mutta sinne ei koskaan tule mitään. Väkisin ei voi kuivaksi opettaa!? Jos voi niin kuulisin mielellelläni miten se onnistuu??
 
hmm
kurjaa. Mutta käydäänhän siellä sisäsällä isompienkin kanssa pissalla ym. tarvittaessa. Minkälaista vaippaa käyttää? Olet kai yrittänyt tehdä tilanteen mahdollisimman helpoksi: eli tavallinen teippivaippa ulos, jotta tarvittaessa pystyy kakat kippaamaan pois ja myöhemmin pesemään.

Millanen hoitopaikka, voivatko päiväkodissa tehdä noin vai onko yksityinen? Jälkimmäistä vaan vaihtoon, jos keskustelut eivät tuota tulosta.

Äläkä ota pahalla, mutta eikö nyt ees tilanne kannustaisi poikaa pottailemaan tai pöntölle?
 
BDT
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BDT:
Mitäpä jos alkaisitte opetella kuivaksi , siinä pitäisi tarhassakin jo tsempata.
Ei ole vielä valmiutta siihen, sanovat niin myös hoitopaikassa. Käy potalla kyllä, mutta sinne ei koskaan tule mitään. Väkisin ei voi kuivaksi opettaa!? Jos voi niin kuulisin mielellelläni miten se onnistuu??
Selvä pyy, älä nyt riehu. Ehdotin sitä koska silloin hoitopaikan olisi PAKKO kiinnittää asiaan huomiota. Mielestäni te itse tiedätte parhaiten onko valmiuksia vai ei.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja minime:
Nyt vaan tiukka keskustelu hoitohenkilökunnan kanssa. Eivät varmasti tuota tahallaan tee, mutta kyllä meidän päikyssä ainakin käydään vessassa kesken ulkoilujen jos on tarpeen. Ja lapsellani myös herkkä iho.
Tiukka keskustelu on käyty useaan kertaan ja tänä aamuna viimeksi puhelimessa. Pahoittelevat vaan tapahtunutta, kun soitettiin, että poika ei tule hoitoon ja miks ei tule.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
kurjaa. Mutta käydäänhän siellä sisäsällä isompienkin kanssa pissalla ym. tarvittaessa. Minkälaista vaippaa käyttää? Olet kai yrittänyt tehdä tilanteen mahdollisimman helpoksi: eli tavallinen teippivaippa ulos, jotta tarvittaessa pystyy kakat kippaamaan pois ja myöhemmin pesemään.

Millanen hoitopaikka, voivatko päiväkodissa tehdä noin vai onko yksityinen? Jälkimmäistä vaan vaihtoon, jos keskustelut eivät tuota tulosta.

Äläkä ota pahalla, mutta eikö nyt ees tilanne kannustaisi poikaa pottailemaan tai pöntölle?
Teippivaippa ja housuvaippa ja itse hoitajat päättävät minkä laittavat. Kaupungin hoitopaikka on. Eilen illalla potta lenteli, että ei kovin kannustanut pottailemaan tämä homma taas ja tänään ei ole edes kakannut. Yleensä kakkaa 2 kertaa.
 
vierailija
Uskomatonta, että noin iso ja sontii vaippaan! Ettekö te ihmiset osaa lapsianne opettaa kuiviksi? Mulla 4 lasta ja kellään ei ole ollut enää tossa iässä vaippaa, korkeintaan yöllä. Yöks!
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja tantta:
Eikö poikasi tunne sitä että kakka on tullut ja vois mennä sanomaan hoitajalle?
Kotona sanoo kyllä, että kakka tuli, mutta ei ennen sitä. Ei kai poika hoidossa kerro, kun hoitajilta menee ohi, että hänellä on kakka housuissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
kurjaa. Mutta käydäänhän siellä sisäsällä isompienkin kanssa pissalla ym. tarvittaessa. Minkälaista vaippaa käyttää? Olet kai yrittänyt tehdä tilanteen mahdollisimman helpoksi: eli tavallinen teippivaippa ulos, jotta tarvittaessa pystyy kakat kippaamaan pois ja myöhemmin pesemään.

Millanen hoitopaikka, voivatko päiväkodissa tehdä noin vai onko yksityinen? Jälkimmäistä vaan vaihtoon, jos keskustelut eivät tuota tulosta.

Äläkä ota pahalla, mutta eikö nyt ees tilanne kannustaisi poikaa pottailemaan tai pöntölle?
Siis mitä? Siis kaataa kakat pois ja laittaa vaippa takas ja pestä pylly sit ku menään sisälle, niinkö? No jäähän se kakka silti sinne pyllyyn polttamaan! :whistle:
 

Yhteistyössä