hoidoista harmaat karvat

Olen juuri täyttänyt 35 ja viime vuoden puolella aloittanut lapsettomuushoidot (clomit, puregon jne) Sattumaako vaiko ei, hiukseni ovat alkaneet harmaantua ja nyt ilmeisesti myös ALAPÄÄKARVAT alkavat vaihtaa väriä!!! Voiko tämä olla hormonihoitojen seurausta? En ole edes kovin tumma.

Hormonihirviö
Olen blondi luonnostaan ja mulla on asteen pari tummentunut tukka näiden hoitojen aikana mutta ei noi p...pi karvat ole kyllä muuttaneet väriä. Mutta harmaantuminen voi oikeasti alkaa jo 35v mun miehellä oli jo 25v kun tavattiin maatama harmaa (ne kaikki ei siis ole tulleet minun takia :) Anopilla harmaantuneet hiukset aikaisessa vaiheessa. Tietysti jos sun hiukset on yht'äkkiä harmaantuneet kokonaan niin se ei ole normaalia.

Hiukset saattaa alkaa jollain harmaantuu jo kakskymppisinä, samoin kun kaljuuntuminen saattaa alkaa jo alle 20v.. Mites sun vanhemmilla on harmaat tullu? Se on osittain perinnöllistä se harmaantuminen ja myöskin kaljuuntuminen, mutta esim. stressi, suru yms voi aiheuttaa "yhtäkkisen" harmaantumisen. Onhan niitä tapauksia kun vaikka puoliso on kuollut tms. niin on ns. "harmaantunut yhdessä yössä" kun menetys ja suru on ollut liian kova...

Kaikki mitä ihminen syö, vaikuttaa hiuksiin ja hormonaaliset lääkkeet on aina vähän huonoja hiuksille... Ja harmaantuminenhan johtuu siittä kun se pigementin tuotto loppuu, sitä ei ole saatu selvitettyä miksi niin käy..

Ite vaan töissä tulee nähtyy ja kuultuu kaikenlaista ja omakohtaisiakin kokemuksia on esim. hiusladun muuttumisesta...

Ja monillahan hiukset muuttuu myös raskauden myötä...

Itse olen siis kampaaja ja tämä mun näkemys/mielipide =) <br><br>

Ei sentään kaikki karvat ole alkaneet vaihtamaan väriä vaan muutamia hajatapauksia molemmissa päissä, tosin niitä tulee koko ajan lisää ja laatu on aika kihara (näyttävät oudoilta, kun oma tukka / muu karvoitus on suht suora). Ovat sellaisia todella paksuja hopeanharmaita jouhia. Sitäpä vaan pelkään, että harmaantuminen kertoo jostain muustakin esim. heikentyneestä hormonitoiminnasta. Täytynee ottaa puheeksi seuraavan kerran lääkärillä.

Moi Sanna-78! Mun vanhemmat ovat molemmat alkaneet viiskymppisinä. Syön tosi terveellisesti ja monipuolisesti ja elämäntavat ovat muutenkin kunnolliset. Aika kova stressi näistä hoidoista silti on mutta kenelläpä ei... Kysynkin mielipidettäsi nyt kun saatiin kampaaja linjoille B) sisältävätkö hennavärit todellakin vahingollisia raskasmetalleja? Olen joskus teininä hennannut hiuksiani hyvällä menestyksellä, niistä ei tule niin 'värjätty' olo. Haluaisin nyt kuitenkin edes yläpäästäni saada harmaat piiloon!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 11:22 Elaine kirjoitti:
Ei sentään kaikki karvat ole alkaneet vaihtamaan väriä vaan muutamia hajatapauksia molemmissa päissä, tosin niitä tulee koko ajan lisää ja laatu on aika kihara (näyttävät oudoilta, kun oma tukka / muu karvoitus on suht suora). Ovat sellaisia todella paksuja hopeanharmaita jouhia. Sitäpä vaan pelkään, että harmaantuminen kertoo jostain muustakin esim. heikentyneestä hormonitoiminnasta. Täytynee ottaa puheeksi seuraavan kerran lääkärillä.
Harmaat hiukset ovat laadultaa erilaisia, ne on kovempiä, sellasii "jouhia" ja saattaa just olla kiharii jos omat hiukset on suoria.

Hormoonitoimintahan muuttu iän myötä ja nää lapsettomuushoidot on aika rankkoja. Kysy toki lääkäriltä, mut luulen että hän ei paljon osaa noissa hiusasioissa auttaa... Mene käymään vaikka omalla paikkakunnallasi sellaisen kampaajan puheillle, joka on erikoistunut hiuspohjan yms ongelmien hoitoon. Kun hän näkee sun hiukset, hän osaa sanoa paremmin. :hug: Ja selitä tilanne, lääkkeet mitä käytät yms.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 11:27 Elaine kirjoitti:
Moi Sanna-78! Mun vanhemmat ovat molemmat alkaneet viiskymppisinä. Syön tosi terveellisesti ja monipuolisesti ja elämäntavat ovat muutenkin kunnolliset. Aika kova stressi näistä hoidoista silti on mutta kenelläpä ei... Kysynkin mielipidettäsi nyt kun saatiin kampaaja linjoille B) sisältävätkö hennavärit todellakin vahingollisia raskasmetalleja? Olen joskus teininä hennannut hiuksiani hyvällä menestyksellä, niistä ei tule niin 'värjätty' olo. Haluaisin nyt kuitenkin edes yläpäästäni saada harmaat piiloon!
Valitettavasti en oo perehtynyt noihin hennaväreihin sen enempiä mut yleensä ne on ollu sellasii että niitä ei millään meinaa saada hiuksista pois jos haluu esim. toisen väriset hiukset..

Jos sulla on ihan vaan muutamia harmaita niin esim. joku kevytsävy peittää ne kyllä ja ne on hiusystävällisii eikä vaurioita hiuksia. Muutenkin noi kampaamovärit on kokoajan kehittynyt ja ne ei vaurioita hiuksia.

Monista kampaamoista saa ostettua noita kevytsävyjä... Sellasta suosittelen, riippuu toki minkä väriset hiukset sulla on/haluat?

Niin ja kosmetologit sit taas värjää noita alapään karvoja :)

Missä päin sä asut?<br><br>

Kiitos Sanna-78 :hug:
Asun Hesassa. Omat hiukseni ovat lähinnä maantienväriset, tummanvaaleat jossa on mukana tuhkansävyä, sinänsä harmaa ei pomppaa hirveästi silmille mutta itseä masentaa ajatus harmaantuvista hiuksista. Voidaanko alapääkarvojakin värjätä..oho! Taidan silti ajella loputkin pois ;) Asia vaivaa siinä mielin, että viime yönä näin unta siitä, että tein Britneyt (ei vilauttelua vaan ajoin pääni kaljuksi) \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 11:59 Elaine kirjoitti:
Kiitos Sanna-78 :hug:
Asun Hesassa. Omat hiukseni ovat lähinnä maantienväriset, tummanvaaleat jossa on mukana tuhkansävyä, sinänsä harmaa ei pomppaa hirveästi silmille mutta itseä masentaa ajatus harmaantuvista hiuksista. Voidaanko alapääkarvojakin värjätä..oho! Taidan silti ajella loputkin pois ;) Asia vaivaa siinä mielin, että viime yönä näin unta siitä, että tein Britneyt (ei vilauttelua vaan ajoin pääni kaljuksi) \|O
Heh, että Britneyt :LOL: Ehkä ei kannata kuitenkaan =)

Muutama esim. vaalea raita auttaa jos on muutamia harmaita, ne menee sinne joukkoon sitte "sekasin"..

Mutta mee ihmeessä käymään jonku kampaajan luona näyttää hiuksias ja kysyy mielipidettä. Asia selvinnee niin kaikista parhaiten, mutta hyvä jos musta oli ees jotai apua. Vähän vaikeeta vaan näin kirjottamalla ja näkemättä antaa kokonaisvaltaista "neuvontaa".

:hug:

Yhteistyössä