M
mother 79
Vieras
Hei!Olen kahden pienen lapsen, joulukuu-03 ja maaliskuu-06 äiti. Olen siis vielä äitiyslomalla. Minulla oli vakaa tarkoitus hoitaa molemmat kotona kunnes nuorempi täyttää 3 tai väh. 2vuotta.Rakastan lapsiani yli kaiken ja tahdon toimia heidän parhaakseen.Nyt sitten esikoinen aloittaa hoidon tässä kuussa, koska on selvästi ikäistensä lasten seuran tarpeessa ja todella tylsistynyt olemaan kotona äidin ja vauvan naamaa katsellen.Hän oli k.o hoitopaikassa pari kuukautta raskausaikanani, kun jouduin makaamaan pitääkseni vauvan sisälläni.Poika tykkäsi todella kovaa käydä hoidossa, iloisena tuli aina kotiin.Hän oli 2- vuotta juuri täyttänyt. Nyt sitten olen alkanut miettiä myös nuoremman lapsen laittamista hoitoon samaan paikkaan, kun äitiysloma päättyy, mikäli mulle löytyy töitä.Vakityötä ei siis ole, kaksi ammattia kylläkin ja suht.paljon työkokemustakin jo on. Olen hoitoalan ammattilainen, eli työ on etupäässä kolmivuorotyötä.Kysynkin hyvät äidit teiltä, miten olette onnistuneet yhdistämään kolmivuorotyön ja perhe- elämän, lasten siitä kärsimättä?Mieheni on päivätöissä ja toki hänen kanssaan "sumplimalla"asiat varmasti saadaan järjestymään, mutta milllä hinnalla...Onko teillä parisuhde kärsinyt, mikäli mies viikonloppuisin kotona ja itse esim .töissä?Ja ennen kaikkea mua huolestuttaa, saanko nähdä rakkaita lapsiani tarpeeksi, jos aloitan vuorotyöt?Tilanteemme olisi kuitenkin sama ja pohtisin samoja kysymyksiä, vaikka laittaisin kuopuksen vasta kaksi-vuotiaana hoitoon.Auttakaa pliis mua, kertomalla omia kokemuksianne.Kiitos jo etukäteen.