Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kotkot:
Minä en myöskään tajua näitä nyky äitejä kun maristaan ettei mummot hoidakkaan heidän lapsia.No miksi helkkarissa sitten pusaatte lapsia jos ette itse niitä hoida?
Mummot ei ole automaattisia lapsenvahteja,ja tästä kun sanoo näille äideille niin johan taas vikistään. Hitto kun se on vain niin että jos mummot ei halua hoitaa niin sitten pitää hankkia maksullinen hoitaja,no näin mekin teemme.
Kyllähän se toki elämää rajottaa jos tulee yllätysmeno ja et lapsenvahtia saa,sitä joko ollaan kokonaan menemättä tai vain toinen menee,nämä on niitä pikku rajoitteita jota lapset syntyessään tuovat mukanaan eli silloin olet itse vapaaehtoisesti suostunut luopumaan vapaudestasi.
No minä olen 4 alle kouluikäisen äiti,meillä ei mummot osallistu muuhun kuin päiväkylä käynnille ja ei todellakaan silloin hoida lapsia,samoin jos mummoloihin mennään niin ei me hoitoapuja silloinkaan saada.
Monessa kaupungissa toimii MLL tai 4H yhdistys ym vastaavia. eli ei muuta kuin hankkimaan hoitaja ja se yleis käsitys mummosta että kyllä mummo hoitaa pitäsi kokonaan pyyhkiä mielestä,kaikilla kun ei todellakaan ole edes sukulasia lähelläkään oomaa kaupunkia.
taidat olla vähän yksinkertainen. me ei olla vaadittu mitään kokopäivähoitoa mutta jos edes joskus tunnin olisi lapsen kanssa kun eläkkeellä on ja täysin vireä, mutta mieluummin harrastaa omiaan. se on mielestäni harmi
Sanoppa mulle koska nainen saa harrastaa omia juttujaan?
Ensin on omat lapset ja mies ja aina jätät omat harrastuksesi,vaateostosi,menosi koska perhe tarvitsee asettaa etusijalle.
Kun viimein saat lapsesi aikuisiksi ja omilleen,pitääkin ruveta lapsenlapsien hoitajaksi tai on huono mummo.
Paska ihminen kun on omia harrastuksia.
Koska naisella on aika jolloin se saa ajatella vain itseään,harrastaa jos sitä huvittaa tai pestä mattonsa jos sitä huvittaa ihan just sinä päivänä kun suunnitteli.Koska,jos ei edes eläkepäivillä?
Kuule. Me käydään siellä n. kerran kahdessa viikossa ja ollaan yksi yö. Aina olen hoitanut itse lapseni. Ajetaan 150km suuntaansa. Joskus on myös kuukausi väliä, ettei käydä siellä. Tänne eivät tule koskaan kylään, kun "on aina muuta". Ei tässä kyse ole siitä, ettei saisi hoitaa itseään tai harrastaa. Vaan siitä, että se lapsenlapsi ei kiinnosta. Ei ole pakko lähteä heti pyörälenkille ja uimaan just kun tullaan ovesta sisään.
Minä olen ollut anopille aina mukava ja en koskaan ole odottanut ns. valmista palvelua. Autan tosiaan ruuanlaitossa, pyykkien levittämisessä ym. arkihommissa. Luulisi, että anoppi voisi joskus haluta olla lapsen kanssa myös siten, että minä saan vaikka lukea rauhassa lehden tai syödä tai saunoa. Mies on tuolla ollessa aina töissä iltaan saakka.
Oletko sä puhunut anopin kanssa asiasta suoraan?Sanonut että mä haluan syödä ruokani rauhassa joten voitko pitää tuota lasta sen aikaa että mä saan syödä rauhassa.
Tai että minusta tuntuu ettet sä välitä yhtään kun me tullaan kylään kun sä heti paukkaset ovesta lenkille kun me tullaan?
Kukaan ei ole ajatustenlukija joten ei voi tietää miten pitää toimia josei asiasta puhuta.
Jos asiasta on keskusteltu ja mikään ei muutu niin se kertoo silloin siitä että anoppia ei oikeesti kiinnosta ja siinä tilanteessa mä lakkaisin käymästä.
Mä olen itse mummo.Mun miniäni otti muksun kuukauden vanhana,jätti poikani ja vaihtoi paikkakuntaa.Mä olen nähnyt pojanpoikani tasan kerran sen jälkeen.
Ei multa pyydetä hoitoapua enkä sitä pyytämättä myöskään tyrkytä.
Yhteyttä pidetään tuskin lainkaan.
Jos mulle aletaan soittelemaan että me tullaan käymään ja mä olen suunnitelmani tehnyt,en mä niitä peru.
Samoin ei ole mun oma äitini koskaan perunut,on sanonut että nyt ei sovi.Ei ole sopinut juuri koskaan 21 vuoden aikana lukuunottamatta esikoista.
Se on ollut hänen valintansa ja nyt sitten ihmettelee miksei mun lapset käy koskaan katsomassa,nyt sopisi jo käydä kun alkavat olla kohta aikuisia.
Mä sanoin miniälle kun odotti vauvaa että mulle voi aina tuoda ja pidän mielelläni mutta mä en ole sellainen ihminen joka tyrkyttää itseään.
MUn hoitoapuani ei mitä ilmeisimmin ole tarvittu.Ei ainakaan ole pyydetty.