höh, nyt kun olen vähentänyt leivän syöntiä, mulla on AINA NÄLKÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24334788]Koitahan saada sydäninfarkti esim. syömällä ahkerasti lohta ja rasvaista kalaa, saattaa olla ettei ihan heti onnistu. Etkö sinä tajua että rasvoissa on eroja, ja niitä hyviä rasvoja pitää saada.[/QUOTE]

Niin, rasvoissa ON eroja! On kovia ja pehmeitä rasvoja, kasvi- ja eläinrasvoja jne. Ihminen tarvii rasvaa, nainen vielä enemmän kun mies, koska naisen kehossa on enemmän rasvakudosta ja rasvat on välttämättömiä hormonitoiminnalle.

Samoin hiilareissa on eroja, sokerit, tärkkelys ja kuitu on kaikki erilaisia hiilareita. Ja niissäkin on vielä eroja.

Mut jos on kokki ammatiltaan, niin kyllähän nää pitäis tietää, kun tämmönen eri alan ihminenkin tietää. Tai sitten on opinnot aika radikaalisti muuttunut. Mun kavereilla kokkipuolen opintoihin on sisältynyt myös erityisruokavaliot. Ja kyllähän noi ravintoaineet pitäis kuulua ihan perusopetukseen, kun niistä yläasteella fysiikan (vai kemian?) ja kotitalouden tunneillakin puhuttiin... Vai eikö oo jäänyt mieleen?

Kun sä kuuntelet muita virallisia suosituksia, kuten sen rasvan suhteen, niin miksi sitte leipää vähentäisit? Suositushan on 6-9 leipäpalaa päivässä.

mulle tuo 9 palaa leipää on kyllä liikaa, se turvottaa...Olen samalla vähentänyt nyt muiden hiilareiden syöntiä, ja turvotus on poissa. Toki käytän pieniä määriä rasva, mutta jos vähennän leivän syäntiä en ala kyllä samaa määrää lisäämään rasvaa, sitten ainkain lihoo. ja tää paino alkaa kyllä putoamaan kun alan päivittäi pyöräilemään kouluun noin 10 km / suunta

mulle tuo 9 palaa leipää on kyllä liikaa, se turvottaa...Olen samalla vähentänyt nyt muiden hiilareiden syöntiä, ja turvotus on poissa. Toki käytän pieniä määriä rasva, mutta jos vähennän leivän syäntiä en ala kyllä samaa määrää lisäämään rasvaa, sitten ainkain lihoo. ja tää paino alkaa kyllä putoamaan kun alan päivittäi pyöräilemään kouluun noin 10 km / suunta

Ei ruisleivän pitäis turvottaa. Mistä sä saat kuitua?

Oli miten oli, mutta yhdessä kanankoivessa ei oo kyllä paljon paskankaan vertaa syömistä. Kunhan taas nämä jotkut "iik, tulin täyteen yhdestä herneestä" -tyypit pätee...

[QUOTE="vieras";24336528]Oli miten oli, mutta yhdessä kanankoivessa ei oo kyllä paljon paskankaan vertaa syömistä. Kunhan taas nämä jotkut "iik, tulin täyteen yhdestä herneestä" -tyypit pätee...[/QUOTE]

No eihän siinä kovin paljoa syötävää olekaan, siis että tuskin yhdellä koivella mahaansa täyttää jos ei muuta syö.

Yhteistyössä