höh, nyt kun olen vähentänyt leivän syöntiä, mulla on AINA NÄLKÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Onhan se keitto aika ankeaa ruokaa jos sen kanssa ei syö leipää....
anjatelin kokeilla jso turvotus vähenisi sillä että vhänneän leivän syöntiä. tänään olen syönyt vasta yhden ruisleivän palan. Aika hyvin kun yleensä syön aamupalalla 1-2 leipää ja lounaalla riippuen ruuasta 1-3 leipää ( keiton kansa menee kevyesti kolme)
pitäis saada jotkain yhtä täyttävää tilalle, mutta rasva en halua alkaa sen takia syömään. Epäilen kovasti että tämä vaikuttais mitenkään painooni.
kokeilen smalal vähentää muutenkin perunan, pastan ja riisin märän vähentämistä, muttta kokonaan nistä en luovu. Muten pitis syödä nii kamalai annoksia että mun maha ei edes vetäisi.

Se juju on just siinä että kun syöt edes VÄHÄN hiilihydraatteja, sulla on helpommin nälkä kuin että jos jättäisit ne kokonaan pois...

Mun mielestä karppaamisen ainoa idea on se että hiilihydraatit nostavat nopeasti insuliinitasoa, mikä aiheuttaa sen että se myös laskeekin nopeammin/jyrkemmin - tulee nopeammin nälkä.

Jos jätät hiilarit perunasta, riisistä, pastasta ja leivästä jne viljatuotteista kokonaan pois ongelman pitäisi korjaantua. Esim. kananmunaa lisäämällä saat edullisia proteiineja jotka pitävät paremmin nälkää. Keitä vaikka kananmunia jääkaappiin mitä syöt sitten keiton kaverina.

Enemmän protskua, enemmän protskua! Proteiini pitää nälän loitolla. Ja sitähän saa lihasta ja maitotuotteista mm.

niitähän just olen ssisäännyt, mutta heti syönnin jälkeen tulee sit ähky ja hetken päästä on hirvee nälkä. kun syön leipää ruoan kanssa ei ole läheskään niin nopsan nälkä. enkä aio kokonaan luopua riisistä , perunasta tai makaroonista.
kun jätin leivän pois, mun pitä syödä nyt esim kaksi kanankoipireittä yhen tilalal ja sit oon ähky.Ja parn tunin päästä on kauhee nälkä. Leipää jos otan sen 2 palaa ( vian margariinin kera) niin nälkä pysyy kauemmin poissa eikä ole heti syönnin jälkeen ähky, vaikka maha onkin täys

Miksi pitää pelleillä oman terveytensä kanssa. Ottakaa asioista selvää ennen kuin alatte mitään sooloilemaan ruokavalionne kanssa. Piste

t. Ootte kohta puutostiloissa ja sairastutte

No mulla on kyllä ihan erilainen kokemus.
Aiemmin söin aina ruuan kanssa pari palaa leipää mutta päätin jättää ne pois.
Syön samaa ruokaa kuten ennenkin, aina proteiineja ruualla, paljon kasviksia ja jotain rasvaa esim oliiviöljyä salaatissa. Ja saattaa olla täysjyväpastaa. Perunaa tai riisiä syön harvoin. Ei ole vaikuttanut tulevaan nälkään mitenkään leivän poisjättäminen mutta vatsa voi kyllä paremmin.

[QUOTE="Sara";24329805]No mitä, jos lisäät ruuan valmistukseen rasvaa? Käsittääkseni rasva on aika oleellinen osa karppausta. Itse en siis ole koskaan karpannut.[/QUOTE]

mä en edelleenkään karpaa, vain leivän syönninjätin pois. enkä varmasti lisää rasvaa esim jauhelihaan, kunse on muutenkin niin rasvaista.

[QUOTE="Sara";24329887]No älä sit valita nälkää.[/QUOTE]

Rasva taas ei ole sydämelle terveellistä, vai miksi sitten sydänpotilaalle määrätään VÄHÄRASVAISTA ruokaa. en halua sit infarktia sen takia että syön rasvaista ruokaa

Nykyään kun olen välillä syönyt leivän silloin, toisen tällöin niin tuntuu olevan aivan koko ajan nälkä. Ärsyttävää. Loppuu kyllä taas leivän syöminen kokonaan kun en jaksa koko ajan olla nälissään.

Rasva taas ei ole sydämelle terveellistä, vai miksi sitten sydänpotilaalle määrätään VÄHÄRASVAISTA ruokaa. en halua sit infarktia sen takia että syön rasvaista ruokaa

Sä olet nyt vähän jäljessä tässä asiassa... Rasvan terveellisyydestä on uusia tutkimuksia, joissa todettu ettei se rasva välttämättä olekaan se ongelmallinen asia vaan sokeri.

Mutta myös rasvan laadulla on väliä. Jos olet huolestunut ns. kovista rasvoista niin lorauta salaattiannokseesi oliiviöljyä ja ryhdy nauttimaan aamulla ja illalla kalaöljykapseleita. Ne eivät ole edes ns. virallisterveellisen ruokavalion edustajien mielestä epäterveellisiä. Kasviksissa ja vihanneksissa on paljon myös rasvaliukoisia vitamiineja jotka jäävät sinulta saamatta jos et nauti rasvaa.

Tuolla ylempänä jo ehdotin proteiinien lisäämistä, esim. kananmunassa ei ole juuri lainkaan rasvaa jos jättää keltuaisen syömättä. Samalla menettää kyllä suuren osan kananmunan terveysvaikutuksista, kun siinä keltuaisessa on suurin osa siitä "hyvästä" mitä kananmunasta voi saada.

Se nälän tunne menee ajan myötä pois. Mullakin on aina paastoa aloittaessani nälkä, mutta kun verensokeri alkaa pysytellä tasaisena jatkuvien vaihteluiden sijasta, myös näläntunne häviää. Ei se yhdessä päivässä vielä muutu.

Liian vähän rasvaa yksinkertaisesti. Jos et halua lisätä sitä, niin otat sitten leivän takaisin - muuten tulee kyllä nälkä.

Ja noin muuten sanoisin, että käsitykset ruoka-aineiden, esim. rasvan, (epä)terveellisyydestä muuttuu jatkuvasti uusien tutkimusten myötä - virallinen "totuus" on tänään jotain muuta kuin huomenna. Tietyllä kritiikillä kannattaa siis suhtautua virallissuosituksiinkin, ja tutkia ja perehtyä asiaan itse.

niitähän just olen ssisäännyt, mutta heti syönnin jälkeen tulee sit ähky ja hetken päästä on hirvee nälkä. kun syön leipää ruoan kanssa ei ole läheskään niin nopsan nälkä. enkä aio kokonaan luopua riisistä , perunasta tai makaroonista.
kun jätin leivän pois, mun pitä syödä nyt esim kaksi kanankoipireittä yhen tilalal ja sit oon ähky.Ja parn tunin päästä on kauhee nälkä. Leipää jos otan sen 2 palaa ( vian margariinin kera) niin nälkä pysyy kauemmin poissa eikä ole heti syönnin jälkeen ähky, vaikka maha onkin täys
Minusta tämä kuulostaa siltä, että kylläisyyden tunteen tunnistamisessa on pahasti puutteita.

Keskikokoinen aikuinen nainen ei tarvitse aterialla kahta koipireittä, vaikka söisi sen kaveriksi pelkästään kasviksia, eli jättäisi pois sekä leivän, perunan, riisin ja pastan.

MIksi ihmeessä sä sitten yrität vähentää leivän syöntiä, jos kerran muista hiilarilähteistä et luovu? Anna kuule mennä vaan ja jatka samaan malliin syömistä niin sun elämäkin ehkä helpottuu.

Karpatessa mulla ei sitä näläntunnetta tule koskaan,syön vaan säännöllisin väliajoin,nyt olen ollut pari päivää ihan perus ruoalla olosuhteiden takia niin aamulla herätessä vatsa tuntuu tosi tyhjältä ja aamupalaa kaipaa suht pikaseen.Karpatessa meni ihan hyvin puoleen päivään pelkällä kahvilla ja kermalla.

Mitäs jos söisit kahden broilerinkoiven sijasta enemmän kasviksia?

Itse en koskaan tarvitse kahta broilerinkoipea, vaikka en syö ikinä leipää ruoan kanssa ja harrastan liikuntaa.

Yhteistyössä