Hmph! Päiväkodista lähettävät kotiin liian köykäisin perustein!

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Sara
Mulla oli aikoinaan kokemus lähinnä niin päin, etteivät soittaneet vaikka lapsi oli kuumeessa. Mielelläni olisin pienen kanssa kotiin mennyt.
Pienen lapsen kuumerajahan on n. 37,5, mutta kyllä parista vuodesta eteenpäin normaalilämpö on alle 37 astetta. Ainakin meillä.

Ite en vie poikaani hoitoon jos hirveä yskä. Sen takii, ku yleensä yskä on nii hirvee, et oksu lentää sen jälkeen. Ja pojalle ei kuumetta yhtään. Ei minun mielestä lapsi kuulu hoitoon joka yskii, vihreät räkätapit nenästä valuu ja muutenkin huonona ilman kuumetta. Ei kipeenä ollessa tarvii kuumetta olla. Yleisvointi on minun mielestä tärkeä.

Annu
Alkuperäinen kirjoittaja mun:
lapsi lähetettiin viime viikolla kotiin kun "kuumetta" oli 37..... Oli kyllä yskäinen ja nuhainen. Illalla kuume sitten oikeasti nousi jo 38,5:een. Eli hoitajat varmaan tuntevat lapsesi ja käytöksestä huomasivat, että ei ole oma itsensä. Ei minua haittaa, jos lapsi joudutaan hakemaan hoidosta pois, koska yleensä se ei ole turhaa..
Samaa mieltä. Jos mun lapsella on lämpöä 37, niin kipeä on tai ainakin sen päivän saa levähtää, että ei pahene.

ja poika muistaa nämä itsekin
Paras juttu näihin liittyen tapahtui kun esikoinen oli alle 2v ja päiväkodissa. Hänellä oli tapana "oksentaa" ruokansa jos ei jostain ruoasta pitänyt. Tädit ottivat tämän tosissaan ja
muutaman kerran lähettivät kotiin pojan kun oli oksentanut. Hain kundin kotiin ja ei mitään vikaa, kun tapahtui uudestaan sanoin muutaman valitun henkilökunnalle ja se pelleily loppui siihen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ja poika muistaa nämä itsekin:
Paras juttu näihin liittyen tapahtui kun esikoinen oli alle 2v ja päiväkodissa. Hänellä oli tapana "oksentaa" ruokansa jos ei jostain ruoasta pitänyt. Tädit ottivat tämän tosissaan ja
muutaman kerran lähettivät kotiin pojan kun oli oksentanut. Hain kundin kotiin ja ei mitään vikaa, kun tapahtui uudestaan sanoin muutaman valitun henkilökunnalle ja se pelleily loppui siihen.
Eikös olisi pitänyt sanoa se muutama v alittu sille sun muksulles...

Mitä kummallista tässä oikein on? Jos lapsella on kuumetta niin silloin soitetaan (tottakai!!!) vanhemmille että lapsi haettava kotiin.
En haluaisi että "katsotaan" nousiko kuume enempää..vai ei..vai laskiskohan se ..vai ei..vai..

KURJA
Minusta on kurjaa, kun sain lapseni kerran iltapäiväryhmästä (koulun jälkeen siis)kotiin, mies haki siis, ja katsoin heti, että onpa silmät hailakat. Mies sanoikin samalla että lapsi kertoi tuntevansa olonsa sairaaksi. Kysyin lapselta kertoiko tädille. Lapsi sanoi kertoneensa. Kysyin mitä täti vastasi.. Lapsi sanoi, että täti sanoi vaan että voi voi!! Mittasin sitten kuumeen ja sairashan tuo oli, kuumettakin. Lepäsi loppuillan, ja kuume nousi lisää seuraavana päivänä, joka oli viikonloppu.
Harmitti kun täti oli vain sanonu voi voi. Lapseni on jo pikkukuumeessa tosi sairas, ja täti tietää sen, mutta kun lapsi on myös sen luontonen että jaksettava on koulu vähintäänkin. =( Harmitti lapsen puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Mitä kummallista tässä oikein on? Jos lapsella on kuumetta niin silloin soitetaan (tottakai!!!) vanhemmille että lapsi haettava kotiin.
Aina ei vaan oo sitä kuumettakaan :|
Nii, silloin on vaikeempi..Ku lapset välillä väsähtää ja saattaa vaikuttaakin hetken kipeältä.

vieras
Joo mullakin kokemusta, että sairas lapsi päiväkodissa eikä huomata ollenkaan! Mieluummin soittaisivat pienestäkin hakemaan kotiin, se ei ole mulle ongelma, kuin se että pitävät sairaana hoidossa. Ei ole mukavaa jos kuumeinen lapsi "joutuu" ulkoilemaan muiden kanssa vielä iltapäivällä :/

vieras
Me ei päiväkodista soiteta vanhemmille jos kello jo niin paljon että ei kuitenkaan pysty hakemaan aikaisemmin.Joskus taas soitetaan "rajatapauksissa" ja ilmoitetaan mikä on tilanne ja voiko jompikumpi vanhemmista lähteä vaikka vähän aikaisemmin jotta lapsi ei tarvitse ulkoilla iltapäivällä. Mutta vaikeeta se on määritellä mikä millekkin vanhemmalle on "kipeä". Meille yksi äiti sanoi pokkana että hänen lapsella ei sitten ole kuume jos alle 38.5!!! Ja ainahan ei se kuume kerro kaikkea. Itse täällä ihan veto pois ilman kuumetta.

pumpelo
Jos lapsi on väsynyt ja voimaton, eikä jaksa leikkiä, on ihan paikallaan lähettää kotiin. Ihan sama, onko sitä kuumetta vai ei.

Taitaa mammaa vaan harmittaa, kun meni oma päivä pilalle - joutuu ihan omaa lastaan hoitamaan.

Yhteistyössä