Hmh suhdesoppa päivittelyä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja No minä taas moi.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

No minä taas moi.

Vieras
Jaa kun ei jaksa kenellekkään kaverille enään avautua niin on aika kirjoittaa tänne.

Mun ja mun miehen suhde. Yksi soppa ja pääpiruna se iso S.
Alusta asti jo yhtä ja toista. Hän harrasteli nettiseksiä, lähetteli kalunsa kuvia kavereilleen (siis naispuolisille sellaisille jotka ovat kiinnostuneet), meinasi tavatakkin paria jne. jne.

Tämä kaikki selvisi mulle muutama vuosi sitten ja sitten suurimman shokin jälkeen alkoi pariterapia. Siinä käytiin kaksi vuotta. Yksi takapakki tuli kun otti yhteyttä yhteen ihastukseensa, mutta tämä ei onneksi ollut kiinnostunut kun sai jo traumoja edellisestä säädöstä kun jäivät kiinni tapailusta. Tietääksini mieheni ei ole seksiä harrastanut. Halu olisi ollut kova, mutta tämä tyttö ei ihan lämmennyt kun oli itsekkin varattu.

No pariterapiassa pääpiruksi osoittautui mun mieheni kykenemättömyys ilmaista negatiivisia tunteitaan ja hänen katkeruus siitä että meidän suhde ei ole samanlainen kuin hänen ja hänen exän.

No me vatvottiin ja vatvottiin ja luulin jo että vihdoin ollaan keskusteluyhteydessä ja itse olen omat pettymykseni käsitellyt.

Ja nyt taas. Kun tivasin ja tivasin kun huomasin että häntä painaa joku hän kertoi että on jo puoli vuotta ollut katkera ja tyytymätön. Ja tämä johtuu siitä kun en ole ollut tarpeeksi halukas. No voi vinde mulla on ollut A) paikat rikki synnytyksestä B) vuoden hoitoa vaatinut ja vaivalla selätetty tulehdus emättimessä ja C) kaksi hyvin raskasta ja stressaavaa tapahtumaa ollut niihin aikoihin elämässä mitkä vei aivan hulluna voimavaroja. Joo voi olla että en ole ollut hymy perseessä aina kun on tullut kotiin ja perse pystyssä joka ilta. Olen silti ollut pahoillani... ja ihan oikeasti hyvä kumppani hänelle ja tuen häntä hänen haaveissaan ja harrastuksissaan ja olen vielä pirhanan nätti ja hyvä sängyssä ja muutenkin ihan ok. Annan paljon huomiota ja rakkautta meillä huumoritkin natsaa aivan 120%.

Mutta ei riitä. Kun ollaan katkeria.
Ja onko hän kertonut siitä mitään mulle? No ei.
Voi vinde olen minäkin vain ihminen ja voi olla että halut ei ole ihan kympissä repeämien ja tulehduksien ja päätä räjäyttävän stressin kanssa, ja siihen vielä kolme apinaa jalkoihin pyörimään. Luulisi että saisi edes jotain ymmärrystä. Aikuinen ihminen kuitenkin ja kun olen minäkin hänen ymmärtämisessä ja tukemisessä mennyt epämukavuualueelle, mutta se on sitä parisuhdetta. Välillä pitää taipua aatteistaan ja tehdä uhrauksia.
Voi prkl. kun osaa ottaa aivoon. No.

Kerroin miehelle että varaa itselleen aikaa terapiaan tuon hänen puhumisongelman kanssa. Minä en enään yhtään jaksa sitä että mua pidetään siinä luulossa että kaikki on ok ja mielessä toinen punoo eroa ja on katkera. Miten muka edes voin ottaa häntä huomioon kun hän ei edes kerro mikä hänestä tuntuu pahalta? No en fiddu mitenkään!

No, hän soitti ja sai ajan.

Mutta jos ei nyt tämän jläkeen ala toimimaan niin antaa olla.
Hän on reissussa. Huomasin sivuhistoriasta että hänellä on tunnuksen Suomi24:ssa mitä on aina käyttänyt seuranhakuun. Oli unohtanut pyyhkiä sivuhistorian.

Saas nähdä jaksanko edes enään sanoa koko asiasta mitään.

Jospa vaan teen omani ja alan itsekkin hakemaan.

Mutta kun muuten tuo on aivan täydellinen mies. Komea, huomaavainen, mahtava isä, osallistuu kotitöihin, hyvä sängyssä, hauska, lahjakas, antaa mulle tilaa mun omille haaveilleni... Joka suhteessa täydellinen. Jos vaan valehtelua ei lasketa.

Kiitos.

Jaa, itse en luottaisi tuollaiseen, aika häntäheikiltä kuulostaa. Jos ei ole itse saanut sinulle kerrottua tunteistaan ja v************n niin voi voi, elämä on. Jos kaikesta huolimatta haluat jatkaa hänen kanssaan niin sitten vaan nielet ja ymmärrät..

Näinhän se on...

Omalla tavalla ei hirveesti houkuta olla kolmen lapsen yh :D Pistää harkitsemaan aika tarkkaan... Koska sinänsä arjessä ei ole mitään vikaa.

En oikein tiedä. Hän on oikeasti muuten aivan mahtityyppi ja selkeästi yrittää muuttua kun hakee apua ja käy terapiassa jne. Mutta samalla jotenkin vähän onnettoman tunteiden vietävissä... Selkäranka puuttuu.

Että kun voi vetuttaa kun suhde on muuten ihan todella mallillaan. Me ollaan kuin luotu toisillemme. Paitsi että minä olen avoin ja rehellinen ja hän ei. Ja mulla on selkärankaa.

Arse sentään. On vähän vaikeaa tämä elämä välillä.

No, mutta nyt olen asenteella että hänen ongelmat ei ole mun ongelmia. Hän saa hoitaa ne kuntoon ja jos ei niin sitten en enään tuhlaa aikaani tähän.

[QUOTE="aap";26740042]No, mutta nyt olen asenteella että hänen ongelmat ei ole mun ongelmia. Hän saa hoitaa ne kuntoon ja jos ei niin sitten en enään tuhlaa aikaani tähän.[/QUOTE]

Tuo on ihan oikea ajatus. Luin aikaisemmatkin viestisi, ja minustakin vaikuttaa siltä, että miehesi on hyväsydäminen ja rakastaa sinua, mutta häneltä itseltään puuttuu nyt jotain. Ja hän hakee sitä sitten suhteenne ulkopuolelta. Hänen pitäisi kypsyä ajatukseen, että perheessä ja pitkäaikaisessa parisuhteessa ei voi koko ajan saada aivan kaikkea. Toivottavasti hän saa apua ongelmaansa terapiassa, ja voitte jatkaa elämäänne.

Jos kuitenkin arki ja perhe-elämä on hyvää ja lapsenne eivät kärsi tilanteessa kohtuuttomasti, jatkaisin, jos itsekin rehellisesti tuntisin niin, että vielä haluan.

Elämä ei todellakaan aina ole ruusuista, ja minusta sinä elät hyvin tilanteessa mukana, en usko että vika on ainakaan sinussa. Mutta tutkiskele itseäsi sen suhteen, että haluatko itse elää elämääsi näin vai jotenkin toisin.

Huoli lapsistakin on varmasti suuri, mutta toisaalta kuten sanoin, elämä on joskus vaikeaa ja eivät lapset mene siitä rikki, vaikka joskus olisi vaikeaa. Heitä pitää vain myös kuunnella ja tukea tilanteessa.

Yhteistyössä