Hki Naisten Kli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Una
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Una

Vieras
Kokemuksia Naistenklinikasta? Sinne varmasti minut ohjataan, kun olen 'ongelmaraskaus' eli kaksosia odottelen.

Onko siellä mukavaa henkilökuntaa jne. Mitä kokemuksia?

Sain esikoiseni NKL:ssa viime talvena, ja menen kyllä ehdottomasti ensi kerrallakin sinne. Ei oikeastaan mitään pahaa sanottavaa. Epiduraalia tarjottiin ja kätilö oli ystävällinen. Yleinen asenne ehkä vähän ""lääketieteellisempi"" kuin Kättärillä, vauva viedään herkemmin tutkimuksiin jne. eikä imetyksen suhteen olla ihan niin fanaattisia kuin huhujen mukaan Kättärillä ollaan, kannustettiin toki imettämään ja vauvat oli koko ajan vierihoidossa.

Kannattaa muuten mennä sille tutustumiskierrokselle (lisätietoja saa esim. neuvolan synnytysvalmennuksessa)!

Heips! Ihan ekax kaksoisonnittelut!! Meillä neiti syntyi tammikuussa 03 NKL:lla. Ja seuraava tapaus syntyy nyt syyskuussa ja tarkoituksena mennä samaan paikkaan uudestaan. Itsekin olen aikoinani syntynyt sielä joten pidetään perinteitä yllä. ;) Neiti syntyi kiireellisellä sectiolla ja kokoajan oli sellainen olo että meistä pidetään hyvää huolta. Olin laitoksella kaikkiaan 5 päivää. (omasta tahdostani) Ja hyvin viihdyin. Aina on niitä jotka on toista mieltä mutta näin meillä.

Itse sain esikoisen NKL:lla ja nyt menen synnyttämään sinne myös pikkuveikan.

Antaisin sairaalalle täyden kympin kaikesta: Sikiöseurannasta, yliaikaisseurannasta, synnyttäjien vastaanotosta, salihenkilökunnasta ja myös osaston henkilökunnasta!

Juuri tänään neuvolassa ihmettelin, että onkohan ne huonot puheet (laitosmaisuus, liukuhihnamaisuus...) NKL:sta jotain vanhoja peruja, koska itse olen kovin tyytyväinen ja myös ystäväni, jotka ovat siellä viime vuosina synnyttäneet?!

Sinuna siis menisin sairaalan asiakkaaksi oikein hyvillä mielin :)

... ""paha maine"" voi johtua ainakin siitä, että ennen siellä oli jopa 8 hengen huoneita, kun taas Kättärillä alettiin silloin panostaa perhekeskeisyyteen, mm. Haikaranpesä perustettiin.

Nykyäänhän perhehuoneita on molemmissa, ja NKL:lla ne ""tavalliset"" huoneet max 2-4 hengen.

Viime vuonna elokuussa viimeks ja nyt uudestaan tän vuoden syyskuussa olis tarkoitus mennä...aivan loistavaa hoitoa ja synnärin kätilö viime vuonna 10+.
Itse en kaipaa mitään päähän silityksiä ja luomu höösää vaan selkeitä faktoja ja sitä että mua kohdellaan kun ihmistä ja mua kuunnellaan, ja sitä sieltä saa. Asiallista tietoa ja inhimillistä, yksilöllistä kohtelua.
Suosittelen läpimästi. Ja onnea kaksosista.
ps. huoneen hinnat on HUSin nettisivuilla...

Suosittelen! Olin siellä ekaa kertaa synnyttämässä vuoden alussa, ja pääsimme ekojen joukossa testaamaan hotellihuoneen veroisia aivan upeita perhehuoneita. Jotkut tuttuni yrittivät puhua minua ympäri että menisin Kättärille - tosiaan NKL:n maine on ollut joskus toinen. Siis nykyään siellä tosi lämminhenkistä - jonkun positiivisuuskurssin ovat vissiin käyneet lähivuosina. Henkilökunnalle täys 10. Ja ehkä tärkeintä on kuitenkin se, että onhan se pääkaupunkiseudun lääketieteellisesti paras - siksi sinne kiidätetään kaikki erikoistapaukset.

Yhteistyössä