HIVin mahdollisuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anonyymi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anonyymi"

Vieras
Kuinka todennäköinen on sukupuolitautien, pahimmassa tapauksessa HIVin mahdollinen tarttuminen suojaamattomassa yhdynnässä (ei anaali) sekä suuseksissä, jossa mies ei kuitenkaan laukea, ei suuhun, eikä sisällä, eikä ylipäätään ollenkaan koko aktin aikana?

Harrastin tyhmänä suojaamatonta yhdyntää, heti miltein alkoi kurkkukipu joka säteilee korviin, sekä kaulan imusolmukkeiden turvotus. Oireiden perusteella lähinnä HIV pelottaa, vaikka siinähän oireiden alkuun menisi n. viikko, kaksikin.

Onko mahdollista että kuitenkin kurkunkipun sekä karheuden aiheuttaa miehelle antamani suuseksi? Sekä näinollen myös imusolmukkeiden turvotukset. Kaikki tämä tapahtui sunnuntaina aamuyöstä, oireet alkoivat pari tuntia tämän jälkeen, jatkunevat edelleen.

Lääkäriin soittelen heti huomis aamuna, hiv testiinhän tuskin edes laittavat, vielä. Luin että 3kk päästä vasta luotettava tulos, voi ei että voi pelottaa.

HIV:hän näkyy testeissä, vasta 3kk päästä. Tuskin oireetkaan noin nopeasti tulis. Eikös Klamydia voi tulla suuhunkin? Jollen nyt väärin muistele ja herpes tietysti, mutta sekään ei kai kurkkuun tule. Ehkä toi lääkäri olis kuitenkin se paras vaihtoehto ihmetellä asiaa, eikä tää mammapalsta.

Viimeksi muokattu:
Kiitos linkistä.

Toivon todella todella hartaasti, että tässä nyt ei ole mitään tämän vakavampaa.
Omaa typeryyttäni, eikä ollenkaan siis minkäänlaista tietoa tästä partnerista, onko tauteja tms. Omia pelkoja nyt lähinnä näiden 'oireiden' myötä.

Nyt äkkiä lekuriin ja testeihin! Eikä koskaan enää suojaamatonta ennenkuin on molempien puolelta varmaa että on terveitä. Sulla on varmasti vaan joku peruspöpö, mutta tavallaan hyvä - että pelästyit. Muistuu ensikerralla se suojaus!

Retrovirukset, kuten HIV, tartuttavat kyllä kohdesolun ja käänteistranskriptaasilla tuottaa kompelemttaarisen dna-juosteen, joka liittyy isäntäsoluun provirukseksi ja siitä sitten myöhemmin aktivoituu ja tuottaa isäntäsolussa lisää retroviruksia infektoimaan toisia terveitä soluja. Tähän menee kuitenkin reilusti aikaa, samoin kuin muihin virustyyppeihin (ssDNA, dsDNA, ssRNA ja dsRNA viruksiin), eli virus ei voi olla kysymyksessä. Bakteeritulehdus sen sijaan on mitä todennäköisin, koska bakteerit binäärijakautuvat parhaimmillaan joka 20. minuutti, eli pieni kolonisaatio kurkussa tuplaantuu joka 20. minuutti, ollen miljoonia jo muutamassa tunnissa.

Odottelen nyt huomiseen ja katson mihin suuntaan tämä kipu lähtee, kun ei nyt pahempaan ainakaan mennyt.

Hei Pösilö! Menet testeihin, vaikka tuntisit olosi huomenna terveemmäksi kuin koskaan! Monet sukupuolitaudit voivat olla pitkäänkin oireettomia ja aiheuttaa todella mittavia terveysongelmia (kuten myös lapsettomuutta) hoitamattomana. On todella vastuutonta olla suojaamattomassa yhdynnässä- etenkin ventovieraan kanssa- ja vielä vastuuttomampaa olla testaamatta itseään.. Meinaatko jatkossakin vaan antaa panna paljaalla ja siten ehkä myös itse tartuttaa muita?

Testeihin olen menossa, ja olinkin jo tänään puhelinyhteydessä terveysasemalle. Tänään menen normaali nieluviljelyyn, sukupuolitautitestit tehdään kun sen aika on. Terveydenhoitaja oli sitä mieltä et nyt mm klamydia näyte on liian aikainen.

Hyvä Hyvä!! tuli vähän kipakkaa tekstiä suollettua aiemmin- että menee varmasti perille. Ei pidä terveydellään ja hengellään leikkiä. Ei varmastikaan ole mistään pahasta kyse, mutta hyvähän se on varmistua.

Hiv ei kyllä noin nopeesti ala oireilemaan,mutta sen varmaan tiesit jo itsekkin.

Mutta ehdottomasti kannattaa kyllä testeissä käydä,sitten kun hiv voidaan aikasintaan testata.
Mulla itselläni on hiv ollut jo kohta 15 vuotta (apua miten aika on mennyt)
Yllätyin aikanaan kun aloin käydä helsingin tukikeskuksessa että miten paljon siellä positiivia käy ja siis ihan tavallisia ihmisiä,tosin siellä ainakin moni tietää vastuunsa,eikä harrastais suojaamatonta seksiä.

Testeihin olen menossa, ja olinkin jo tänään puhelinyhteydessä terveysasemalle. Tänään menen normaali nieluviljelyyn, sukupuolitautitestit tehdään kun sen aika on. Terveydenhoitaja oli sitä mieltä et nyt mm klamydia näyte on liian aikainen.

Älä hätäile testaamisella. HIV, klamdyia, kuppa ja hepatiitti eivät näy testeissä vielä useampaan viikkoon. Suojaamattoman yhdynnän takia sinulla voi lisäksi olla useita tauteja jotka eivät näy testeissä (mm. HPV, herpes ja trikomoniaasi).

Kiitos viesteistä taas, toivotaan parasta.

Tarkeentakseni edelleen, partneri ei (luojan kiitos) lauennut missään vaiheessa (jep, tiedän kyllä ettei sekään poissulje riskejä, pienentää kuitenkin) ja varmuutta mulla ei ole sairastaako hän ylipäätään MITÄÄN, äkisti alkanut kurkkukipu sai pelkäämään HIViä, vaikka tiedänkin ettei oireet samointein alkaisi.

Huomenna menen nieluviljelyyn, ja kun niiden tulokset saan, saan tarkempia tietoja milloin käyn tarkemmissa tutkimuksissa, ja tutkimuksiin menenkin, koska asia vaivaa, vaikkei oireita olisikaan. Olen normaalisti hyvinkin vastuullinen, nyt alkoholin ollessa vahvasti kuvioissa mukana, minä tyhmänä vastuuttomana sorruin kyseiseen tapahtumaan. En ole siis teini, kokeilun haluinen tai muutakaan, vaan aikuinen nainen, ja äitikin vielä.

Yhteistyössä