HIV-positiivinen mamu raiskasi teinitytön Lahdessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos Astrid Thors&kump
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hiv-tartunnan voi todeta ainoastaan käymällä hiv-testissä, jossa verestä tutkitaan hi-viruksen vasta-aineita. Hiv-tartunta ei näy päällepäin, eikä sitä voi todeta oireista.

Hiv-vasta-ainetestillä mitataan, onko elimistöön muodostunut hi-viruksen vasta-aineita. Vasta-aineiden muodostuminen on kiinni jokaisen perintötekijöistä. Nykyisillä testeillä vasta-aineet näkyvät mittauksissa 3 kuukauden kuluttua mahdollisesta riskitilanteesta. Tästä johtuen testiin kannattaa hakeutua aikaisintaan kolmen kuukauden kuluttua riskitilanteesta, jolloin negatiivinen testitulos on luotettava.

Hiv-vasta-ainetestejä voidaan tehdä joko kyynärtaipeen laskimoverestä tai sormenpään veripisarasta. Suoniverinäytteen vastauksen saamiseen menee 1 – 2 viikkoa. Sormenpäästä otetusta veripisarasta tehdään niin sanottu pikatesti, jolloin vastauksen saa heti näytteenoton yhteydessä, noin 15 minuutissa.

Negatiivinen testitulos merkitsee sitä, että veressä ei ole todettu hi-viruksen vasta-aineita. Negatiivinen tulos siis tarkoittaa, että testatulla ei ole hiv-tartuntaa. Mikäli testitulos on positiivinen eli testissä todetaan hiv-vasta-aineita, otetaan suoniverinäyte varmistustestiä varten. Varmistustestinäyte tutkitaan laboratoriossa. Varmistustestin tuloksen valmistuminen kestää 1 – 2 viikkoa. Vasta varmistustestin jälkeen voidaan tehdä mahdollinen hiv-tartuntadiagnoosi.

Hi-viruksen määrät ihmisen eritteissä ovat erityisen suuria pian tartuntahetken jälkeen, jolloin tartunta ei vielä näy testissä. Tällöin virusta voi tietämättään tartuttaa eteenpäin. Testiä odotellessa onkin erityisen tärkeää muistaa turvaseksi.

[QUOTE="vieras";23102116]Pikatestin tuloksen saa vartissa.[/QUOTE]

No juu, niin antaa. Mutta kun tulos on todellinen vasta sen 6kk:n itämisajan jälkeen. Katsos kun kyse ei ole siitä että testitulosten saaminen kestäisi pitkään. Vaan siitä, että taudin "itämisaika" on pitkä. Pikatestejä voidaan tehdä vaikka joka päivä, mutta se negatiivinen vastaus on ihan oikeasti nega vasta kun on kulunut 6kk altistuksesta ja testi on edelleen nega. Jos pikatesti on heti (tai vaikka kuukausi) altistuksen jälkeen negatiivinen, niin vastaus kertoo vain sen, ettei sillä henkilöllä ole ollut HIVIä ennen altistusta.

Voi kamala tätä keskustelun tasoa.

En kyllä millään ilveella saa tuota herjaavaa ja rienaavaa suomalaista naista arvoasteikolla korkeammalle kuin esim meidän työpaikan mamusiivoaja.

Eiköhän jokaisen vaan kannattais keskittyä omaan tonttiin...

[QUOTE="vieras";23102513]No nyt sait pointtisi esille, joten jatkatko aiheesta? Eli mitä mieltä olet raiskauksista annetuista tuomioista Suomessa, ja siis riippuimatta raiskarin ihonväristä tai kansalaisuudesta. Mikä on persujen kanta asiaan ja mitä Soini aikoo vaalivoittajana asialle tehdä?[/QUOTE]

Tuomiot ovat aivan liian pieniä ja korvaukset uhrille mitäänsanomattomia. Minä en henkilökohtaisesti Timo Soinia tunne niin en pysty hänen ajatuksia lukemaan. Sinun pitäisi ehkä kysellä häneltä itseltään tai joltain muulta perussuomaisehdokkaalta kantaa asiaan.

Minä olen vain äänestäjä.

[QUOTE="vieras";23102646]Tuomiot ovat aivan liian pieniä ja korvaukset uhrille mitäänsanomattomia. Minä en henkilökohtaisesti Timo Soinia tunne niin en pysty hänen ajatuksia lukemaan. Sinun pitäisi ehkä kysellä häneltä itseltään tai joltain muulta perussuomaisehdokkaalta kantaa asiaan.

Minä olen vain äänestäjä.[/QUOTE]

Niin no.. äänestäjät on vähän niinkuin ne, jotka päättää sinne eduskuntaan menijät.

Et tiedä ehdokkaasi tai puolueesi kantaa näihin asioihin? Vai mihinkään, mitä ehdokkaasi edustaa?

[QUOTE="vieras";23102692]Niin no.. äänestäjät on vähän niinkuin ne, jotka päättää sinne eduskuntaan menijät.

Et tiedä ehdokkaasi tai puolueesi kantaa näihin asioihin? Vai mihinkään, mitä ehdokkaasi edustaa?[/QUOTE]

Ensinnäkin en ole missään kertonut ketä ja mitä puoluetta äänestän, ja se taas ei kuulu sinulle millään lailla mihin ratkaisuun päädyn. Vai mitä?

Luuletko ihan tosissasi että jokainen äänestäjä tietää ehdokkaiden kannat kaikkiin asioihin?

Todistat vain tyhmyytesi.

[QUOTE="vieras";23102756]Ensinnäkin en ole missään kertonut ketä ja mitä puoluetta äänestän, ja se taas ei kuulu sinulle millään lailla mihin ratkaisuun päädyn. Vai mitä?

Luuletko ihan tosissasi että jokainen äänestäjä tietää ehdokkaiden kannat kaikkiin asioihin?

Todistat vain tyhmyytesi.[/QUOTE]

Tyhmyyttä on äänestää ehdokasta, jonka vaaliohjelmaa ja ajatuksia ei tunne.

[QUOTE="vieras";23102867]Tyhmyyttä on äänestää ehdokasta, jonka vaaliohjelmaa ja ajatuksia ei tunne.[/QUOTE]

Ota sitten selvää ehdokkaasi vaaliohjelmasta ja ajatuksista.

Kyllä niitä julmia ja raakoja videoita löytyy ihan valkoihoistenkin tekeminä. Enkä niitäkään halua nähdä.

Sairas mieli on sillä, joka moisilla mässyttelee. Tai leimaa kaikki muslimit hulluiksi.

Yhtälailla ollaan sitten me kaikki valkoisetkin sairaita ja hulluja, niin paljon on pahuuttaa maailmaassa. :(

[QUOTE="www";23101828]Eihän sitä vielä tiedetä. Testit tehdään vasta 3 kk:n ja 6 kk:n kuluttua. Sitten tiedetään tarttuiko tauti vai ei.[/QUOTE]

HIV vasta-aine -testi on luotettava 3 kk:n päästä mahdollisesta tartunnasta. Tuo 3 kk on se enimmäisaika, mutta useimmilla ihmisillä jo 6-8 viikon testi on luotettava. Siis ne vasta-aineet kehittyy lähes kaikille tartunnan saaneille jo alle kahdessa kuukaudessa. 3 kk on kuitenkin raja, koska ikinä ei voi tietää kuuluuko niihin muutamiin prosentteihin, joille vasta-aineet ilmaantuu vasta yli 2 kuukauden päästä.

PCR-testillä sen sijaan hiv näkyy paljon aiemmin, viimeistään kuukauden päästä. PCR on kuitenkin huomattavasti kalliimpi kuin vasta-ainetesti, joten sitä ei käytetä yleisesti. Yksityiseltä sen kuitenkin saa ja maksaa reilusti, olikohan jotain 200 €. Vasta-ainetestin saa monesta paikasta ilmaiseksi.

Lisäksi on tietysti mahdollista, että tyttö on saanut vielä estolääkityksen heti raiskauksen jälkeen. Se tosin vaatii sen, että oli tiedossa, että raiskaaja oli hiv-positiivinen. En tiedä milloin tuo raiskaaja saatiin kiinni. Estolääkitys tulisi aloittaa viimeistään 48 tunnin kuluttua altistuksesta ja mitä nopeammin sitä parempi.

oi voi tyttöä :( toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. huoh kun tuollaista tapahtuu meidän kulttuurin rikastajien toimesta miks kaikki ei voi vain elää sulassa sovussa :) ?

Kekä osallistuis mielenosoitukseen eduskuntatalon portailla, jotta saataisiin raiskaajamamut pois Suomesta? Maalataan naamat noella ja tehdään osuvia kylttejä. I'm sirious.

Ihan järkyttävää:O Kaikki sympatiat tytön puolella, toivottavasti joskus selviää tuosta. Mun mielestä toi raiskaaja pitäisi laittaa vankilaan omaan maansa ilman mitään toivoa enää koskaan Suomeen pääsystä.

JOS OLET NORMAALI IHMINEN TOIMI SEURAAVASTI:

Mene normaaliin vasta-aine HIV testiin 3vkon kohdalla, jos NEG niin voit rauhoittua. (Hinta 36 e, mehiläinen tms). Senkun marssit labraan ja pyydät testiä, ei siihen lääkärinlausuntoakaan tarvita, kun haluat muuten vaan testata.

JOS ET JAKSA ODOTTAA...

Mene 10 päivän kohdalla pyytämään HIV PCR RNA DNA testi samasta osoitteesta (Hinta n. 260 e). Ja voit taas hengähtää. Niin ja 260 euroa palaa yhtä helposti yhtenä baari-iltanakin.

Noiden testien tarkkuus on jo niiiiiiiiiiiin HYVÄ, että saat varmasti mielenrauhan ja voit sitten 2kk kohdalla mennä ottamaan sen varmistuksen varmistuksen normi vasta-aine testillä. Nykyajan DUO testit ovat äärimmäisen herkiksi viritettyjä ja hyviä.

Ne 6kk:n ja 12kk viimeiset varmistukset on PASKAPUHETTA. 3kk on joku vanha peru ammoisilta ajoilta moni ammattilainen sanoo, että 2kk riittää mennen tullen.

Sitä paitsi sinäkin joka huolissasi luet tätä ja mietit oireitasi,niin voit todeta että ne johtuvat STRESSISTÄ.

En tiedä miksi kommentoi kaikki kirjoituksia, mutta eräs kommentti pisti silmään sen verran pahasti että haluan oikaista asiat.
Olen siis se 16-vuotias Hiv-miehen raiskaama tyttö. Olin tulossa kaupasta kotiini ja kuin tyhjästä hän ilmestyi ja tarrasi kiinni. Ei, minulla ei ollut minihametta, tai paljastavia vaatteita. Minulla oli aivan tavalliset college housut, pusero ja takki.
Hänen takia olen joutunu käymää kohta vuoden verran terapiassa, suhteeni kariutui, elmäni kokonaisuudessaan meni pilalle. Olen tapahtuma hetkestä asti syönyt erilaisia unilääkkeitä ja masennus lääkkeitä, että saisin nukuttua omassa kodissani, mihin en kykene kunnolla vieläkään. Elin seuraavat 3kk kotona, poistumatta juuri mihinkään. Onneksi ystäväni hoiti kaupassa käymiset ja muut. Kouluni kärsi tapahtuneesta. Enkä valmistu sen vuoksi ajallani Päihde- ja mielenterveys hoitajaksi.
Tiedostan hänen kohta vapautuneen, jollei ole jo. Pelkään aivan kamalasti jo nyt. Joudun vaihtamaan asuin seutua, jollen koko kaupunkia.
En kirjoita tätä sen vuoksi, että hakisin jtn sääliä tai vastaavaa, vaan halua oikaista ja kertoa faktat, koska olen lukenut niin monelta sivulta todella solvaavaa tekstiä. Raiskaus ei ole koskaan uhrin vika.

En tiedä miksi kommentoi kaikki kirjoituksia, mutta eräs kommentti pisti silmään sen verran pahasti että haluan oikaista asiat.
Olen siis se 16-vuotias Hiv-miehen raiskaama tyttö. Olin tulossa kaupasta kotiini ja kuin tyhjästä hän ilmestyi ja tarrasi kiinni. Ei, minulla ei ollut minihametta, tai paljastavia vaatteita. Minulla oli aivan tavalliset college housut, pusero ja takki.
Hänen takia olen joutunu käymää kohta vuoden verran terapiassa, suhteeni kariutui, elmäni kokonaisuudessaan meni pilalle. Olen tapahtuma hetkestä asti syönyt erilaisia unilääkkeitä ja masennus lääkkeitä, että saisin nukuttua omassa kodissani, mihin en kykene kunnolla vieläkään. Elin seuraavat 3kk kotona, poistumatta juuri mihinkään. Onneksi ystäväni hoiti kaupassa käymiset ja muut. Kouluni kärsi tapahtuneesta. Enkä valmistu sen vuoksi ajallani Päihde- ja mielenterveys hoitajaksi.
Tiedostan hänen kohta vapautuneen, jollei ole jo. Pelkään aivan kamalasti jo nyt. Joudun vaihtamaan asuin seutua, jollen koko kaupunkia.
En kirjoita tätä sen vuoksi, että hakisin jtn sääliä tai vastaavaa, vaan halua oikaista ja kertoa faktat, koska olen lukenut niin monelta sivulta todella solvaavaa tekstiä. Raiskaus ei ole koskaan uhrin vika.

Helevetin mutakuonot! Tsemppiä sulle!

Jaksamisia sinulle. Sinä et ilmeisesti(toivottavasti et) saanut hiviä?

Kovasti voimia sinulle!!!

Tsemppiä. Pikkuhiljaa ne haavat arpeutuu. Ja vaikka ne arvet kulkevat mukana, niiden kanssa pystyy elämään. Ne eivät ole enää kipeitä polttomerkkejä, ei leimoja, joiden tuntee näkyvän kaikille. Ne haalistuvat, muuttuvat vähemmän kipeiksi, se vain vie aikaa. Muista, mitä ikinä täältä tai muualta luetkaan, vika ei ole sinussa. Sinä et ole tehnyt mitään väärää.

Yhteistyössä