HIV pelottaa niin paljon, etten saa nukutuksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KaukoK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä oon saanu monta kertaa puhelimitse vastauksen. spr:n plussapisteelle pitää tosin mennä paikan päälle kuulemaan tulos.
terveisin. hiv-testissä 30 kertaa käynyt eri paikoissa.
en nyt jaksa enempää kirjottaa mut tiedän todellakin ap mitä oot käyny läpi. eikä tää neuroosi lopu koskaan.

[QUOTE="...";24862064]mä oon saanu monta kertaa puhelimitse vastauksen. spr:n plussapisteelle pitää tosin mennä paikan päälle kuulemaan tulos.
terveisin. hiv-testissä 30 kertaa käynyt eri paikoissa.
en nyt jaksa enempää kirjottaa mut tiedän todellakin ap mitä oot käyny läpi. eikä tää neuroosi lopu koskaan.[/QUOTE]

Joo, tää on mullekki ties kuinka mones kerta. Oon nyt käyny elämäni aikana tän toistamiseen läpi, ja nyt sitte tein päätöksen, että EI_KOSKAAN_ENÄÄ_TÄTÄ!
Ja tosiaan puhelimitse soitin itse ja sain hepatiitti- ja HIV-tulokset ja kaikki oli luojan kiitos negatiivisia. Kiitos vielä kerran kaikille ihanista ja kannustavista viestetistä. On niin ihana huomata, että suurinosa ihmisistä jättää tuomitsematta ja tukee tuntemattomiakin ihmisiä. Huomaatte varmaan, että kaikki asiat tuntuu tosi kivalta nyt! :hug:

[QUOTE="joku";24861633]Hienoa, onnea! Otettiinko sulta myös hepatiitti B ja C -testit? Ne voi tarttua myös ja voi olla aika ikäviä.[/QUOTE]

C-hepa tarttuu vain ja ainoastaan veriteitse. Sen saaminen tavallisesta yhdynnästä on niin murto-osan pieni.

Hei!

Olen armeijassa pari vuotta sitten ollut luovuttumassa verta, ja eivät ole soittaneet perään että jotain olisi vialla.. Tarkoittaako tämä siis 100% varmuudella ettei ole esimerkiski HIV:iä. En ollut harrastanut seksiä yli 5 kk kun tämän tein. Onko mahdollista, että verta ei jostain muusta syystä käytettäisi, ja sitä ei testattaisi niin tarkkaan, vaan heitettäisi pois jo muilla perusteilla. Esim. liian alhaiset arvot tjsp... vai testataanko se aina taudeilta..?

Hei!

Olen armeijassa pari vuotta sitten ollut luovuttumassa verta, ja eivät ole soittaneet perään että jotain olisi vialla.. Tarkoittaako tämä siis 100% varmuudella ettei ole esimerkiski HIV:iä. En ollut harrastanut seksiä yli 5 kk kun tämän tein. Onko mahdollista, että verta ei jostain muusta syystä käytettäisi, ja sitä ei testattaisi niin tarkkaan, vaan heitettäisi pois jo muilla perusteilla. Esim. liian alhaiset arvot tjsp... vai testataanko se aina taudeilta..?

Olisi sinulle ilmoitettu jos verestäsi olisi todettu joku tauti. Tosiaan kun riskitilannetta ei ollut ollut kohdallasi 5 kuukauteen ennen verenluovutusta niin voit olla varma, että HIV olisi näkynyt jos se olisi sinulla silloin ollut. Veripalvelun testeissä se ns. katveaika on joitakin päiviä eli jos olisi aivan tuore tartunta niin se olisi näkynyt Veripalvelunkaan testeissä.

KaukoK!

Täällä on toinen yhtä hysteerinen! pelkään itsekki kuin syötävä. Ensin pelkoni oli sellaista alati muistuttelevaa. Lykkäsin asiaa, lykkäsin lykkäsin. Ja nyt, lopulta. Sain soitettua ajan testiin. Nyt kun tiedän, että pian saan vastauksen pelko on potenssia tuhat ziljoonaa.. ...järkihän tässä lähtee mutta niinkun eräs sanoi, pelko siitä että kys. tauti on, on pahempaa kuin itse tauti....

Ne ei testaa kaikkia verenluovutuksen pusseja. Eli jos ihminen on useamman kerran luovuttanut verta, niin ei niitä joka kerralla testata. Uudet luovuttajat testataan. (Tämä on kysytty luovutustilanteessa luovutuspaikassa.)

Hiv sairautena ei pelota kauheasti, mutta enemmän pelottaa idioottien ihmisten ennakkoluulot ja uskomukset hiv-positiivisista ihmisistä. Ihan kuin heillä ei olisi mitään ihmisarvoa vaan olisivat jotain saastoja.
Sen hivin voi kuitenkin saada kuka vaan ja ihan heteroseksistä, jos kumppani on pettänyt tai vaikka neulanpistosta. Ei tarvii olla prostituoitu tai narkkari että hiv tarttuisi
Sitä paitsi kys. sairauteen on niin hyvät lääkkeet että ne pysäyttää sen etenemisen.

Huoh.

Hei kaikki!

Olen 25-vuotias nainen ja huolenani on kauhea HIV:n pelko ja siitä johtuva stressi ja unettomuus.

En yleensä ottaen ole koskaan ollut mitenkään luulotautinen tai bakteerikammoinen, mutta HIViä olen pelännyt ihan kauheasti ja monta kertaa elämässäni! Pelkään kauheasti, että olen saanut sen itselleni, sillä minulla oli muutama vuosi sitten suojaamatonta seksiä miehen kanssa, joka oli Etelä-Eurooppalainen, tai jopa Afrikkalainen! Menin sen jälkeen sukupuolitautitesteihin, joita minulla ei ollut, mutta verikoe jäi ottamatta. Ja kun jälkeenpäin muistelen tuota aikaa, niin minulla oli vatsakipua ja lievää lämmönnousua ensimmäisen seksikertamme jälkeen! Olen lukenut, että HIVin ensioireet ovat juuri nämä!

Sittemmin aloin seurustelemaan suomalaisen ihanan miehen kanssa ja muistan, että hänelläkin oli alkuaikanamme lievää lämmönnousua! Olen huolesta sekaisin, sillä pelkään niin paljon, että olen tartuttanut tämän kiltin ja kunnollisen miehen ja pilannut näin hänen elämänsä.

En myöskään saa rauhaa ajatukselta ja minua ahdistaa epätietoisuus ja se tunne kuristaa minua, kun olen varma, että sairastan sitä tautia! Koska oireet olivat juuri sellaiset, mitä niistä on kerrottu. Tuntuu, että jos olen positiivinen, elämäni loppuu. Jättäisin korkeakouluopintoni ja eristäytyisin maailmasta varmasti! Miten voin ikinä antaa anteeksi itselleni, jos olen tietämättäni tartuttanut sen miehen, ketä rakastin! (Erosimme vastikää, mutta ero ei liittynyt mitenkään tähän asiaan, vaan asia on alkanut painamaan minua sen jälkeen).

Tiedän, että tauti on varsin harvinainen ja luotin sittemmin Italiaan muuttaneeseen eteläläiseen mieheen, ettei hänellä mitään vastaavaa voi olla! Hän oli Tunisiasta kotoisin, mutta muuttanut Italiaan pakolaisena ollessaan vasta 15-vuotias. Se oli siis syy miksen heti hakeutunut testiin. Nyt olen menossa verikokeeseen, mutta tulokset tulevat vasta kuukauden kuluttua! Miten voin elää tämän kuukauden, kun pelkään niin paljon, etten voi nukkua ja minua etoo ja minulla on huono olo! Pikatestiinkään en pääse (AIDS-tukikeskukseen) sillä sitä ei ole paikkakunnallani ja minun pitäisi matkustaa yli 500km lähimpään pisteeseen!

Kuka osaa antaa minulle tukea tai neuvoja, että selviydyn tästä kuukaudesta?
Olen epätoivoinen ja peloissani!
621
Teille kaikille joilla on sama tilanne, kävin aivan samaa itse läpi... Ahdistus oli järkyttävä ja pelko pahinta mitä olen ikinä elämäni aikana käynyt läpi. 2kk kesti koota ajatukset ja itseni, jotta pääsin testeihin. Testien ottaminen ja odottaminen oli erittäin vaikeaa, mutta lopulta sen arvoista, kun sain negatiivisen paperit... Tuntui kuin vuori olisi tippunut harteilta. Itkin ilosta yhdessä hoitajan kanssa ja en ole ikinä voinut paremmin. Kaikille teille jotka pelkäätte, menkää testeihin!!! Teillä sitä tuskin on. Minäkin löysin itsestäni kaikki mahdolliset oireet, mutta ne voivat johtua aina miljoonasta muustakin asiasta. Mitä enemmän itseänne tarkkailette sitä enemmän niitä löydätte. Lyhyestä virsi kaunis, oireista et saa hiviä ikinä tietää. Menkää testeihin ja tulkaa sieltä viisaampana takaisin. Itse ainakin voin luvata, etten ikinä tee samaa virhettä. Henkinen tuska omassa pääkopassa oli niin kovaa, etten aio tehdä sitä samaa enää ikinä itselleni.
Rakkautta ja voimia kaikille teille...

:attn:Kiitos tuhannesti vastauksistanne! Niistä on ollut paljon hyötyä. Mieleni on jo paljon valoisampi. Tämä oli paras idea koskaan kirjoittaa tänne, kun huomaa, että maailmassa on niin paljon ihmisiä, jotka eivät kauhistele tätä minun asiaani. Kuvittelin, että saan kauheat haukut ja selvän kannatuksen positiivisuudestani! Lupaan raportoida tuloksesta, varsinkin jos se oli negatiivinen, sillä jos joku joskus vaikka googlettaa ja törmää tarinaani niin jos minun tilanteessa se oli negatiivinen niin lukija voi jo veikata olevansa lähes varmasti itsekin puhdas.
Kuinkahan tässä kävi?