Hiustenvärin vaihtuminen --> muuttunut huomio/kohtelu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huomiohouru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no en ole. Kunhan hiukset on puhtaat ja kivasti leikatut/laitetut niin positiivista huomiota saa. Jos on rasvainen juurikasvu kaksihaaraisreuhka niin huomio on taatusti negatiivista.

[QUOTE="yökyöpeli";26865943]Hiusten väri, hiusten pituus, ihon väri, tatuoinnit, lävistykset, loputon listahan tämä on.[/QUOTE]Just näin. Jos asian kääntää niin päin, että minulla miehenä on joka ikinen vähänkin vakavampi ihastuminen kohdistunut jo 3 vuotiaasta lähtien :) vaaleisiin, tatuoimattomiin ja reijittämättömiin naisiin, niin varmasti noiden ominaisuuksien muuttuminen jossain yksilössä muuttaa myös suhtautumistani. Enemmän tai vähemmän tietoisesti.

Tummanruskea -> vaalea = ulkomaalaiset miehet kiinnostuu todella huomattavasti useammin. Vaalealla tukalla minua tullaan iskemään "kevytkenkäisemmin", tummalla tulee jututtaan enemmän ne seurustelukumppanin metsästäjät.
Vaalea -> Luonnonvaalea (raidoitettu, luonnollisen värinen) = Miesten kommentit vähenee, naiset alkaa kehumaan enemmän

Kun minulla on vaalea lyhyt tukka, miehet tulivat baareissa iskemään useammin. Nyt mulla on vuosikausia ollut musta pitkä tukka, joka värinsä ja pituutensa puolesta sopii minulle huomattavasti paremmin. Iskuyrityksiä satelee baareissa erittäin harvoin. Saan olla liiankin rauhassa.

Ja aina väitetään, että miehet tykkäävät pitkähiuksisista. Taitaa olla niin, että väri ratkaisee enemmän kuin pituus.

Joskus kauan kauan kauan sitten, kun vaalensin, huomasin kyllä että miesten päät kääntyili kun ei ne sitä ennen juuri kääntyilleet.

Nyt olen hiljattain tehnyt huomion, kun olen ollut pidempään punapää, vieraat ihmiset tulee herkemmin juttelemaan ihan mistä vaan. Hauska huomio sinänsä. Ollaan ihmetelty "tiikerimuroja" kaupassa, keskusteltu viineistä, ehkä herttaisin oli yksi pappa joka alkoi purkaa mulle esiintymisjännitystään ennen soololauluaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;26866360:
Joskus kauan kauan kauan sitten, kun vaalensin, huomasin kyllä että miesten päät kääntyili kun ei ne sitä ennen juuri kääntyilleet.

Nyt olen hiljattain tehnyt huomion, kun olen ollut pidempään punapää, vieraat ihmiset tulee herkemmin juttelemaan ihan mistä vaan. Hauska huomio sinänsä. Ollaan ihmetelty "tiikerimuroja" kaupassa, keskusteltu viineistä, ehkä herttaisin oli yksi pappa joka alkoi purkaa mulle esiintymisjännitystään ennen soololauluaan.

Joo itse myös puna päänssä huomannut erillaisen kohtelun, sosiaalisemman..älykkäämmän?

Blondina tuntu että miehet varsinkin baarissa pitivät lähes tyhminä ja helppoina.. ;(

Brunettena/tumman ruskeana olin "normaali", neutraalimpi ihminen kaikille.

Mustatukkaisena Huomiota en saanut juuri mitenkään, tai silloinkin luulen että ihmisten reaktio oli vähän samanlainen kuin blondina. Luulen että se osittainkin myös johtuu siitä, että musta tukka on niin yleinen, varsinkin teineillä ja tuntui etten erottunut massasta mitenkään. Olin ikäänkuin "persoonaton" yksilö. Sama muiden joukossa.

Eniten viihdyn punatukkaisena ja brunettena, nuo kaksi muuta tuovat masentavan ja persoonattoman olon ITSELLENI.

Mä olen huomannut miesten suhtautumisessa ja katseissa todella selvän eron.

Mä olen oikeasti sellainen maantienvärinen blondi. Pitkähiuksinen. Omilla hiuksilla miesten katseita ja iskuyrityksiä tulee harvakseltaan.
Auta armias kun värjäsin hiukseni punaiseksi-- silloin lisääntyi vienti kapakassa todella selvästi

Vaaleahiuksiset naiset, olivat he sitten lyhyt- tai pitkähiuksisia...
He saavat baarissa enemmän huomiota sen vuoksi, koska ovat ns. "helppoja nakkeja"...
tiedättehän blondivitsit. :D
Tummahiuksiset ovat haasteellisempia ja miehet voivat kuvitella heidät jopa "älykkäiksi", joten eivät uskalla lähestyä yhtä helposti.

Joo, oli todella outo kokemus.
Varjasin tummasta vaaleaksi ensimmaista kertaa ja samalla aloitin uudessa opiskelupaikassa. Oma vari kasvoi vahitellen takaisin, ja tajusin miten paljon vaikeampi mun oli ollut blondina saada mielipidettani/tietoani lapi toisille, mua ei jotenkin otettu niin tosissaan eika pidetty niin alykkaana kuin tavallisesti, naiden uusien ihmisten toimesta jotka eivat olleet mua viela tunteneet kovin kauaa ja jotka eivat myoskaan tienneet mun oikeaa hiustenvaria. Huh!! En todella odottanut tuommosta!

Yhteistyössä