Hiustenlähtö raskauden jälkeen! Help!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xx

Vieras
Kuinka pitkään teillä on lähtenyt hiuksia raskauden jälkeen? Meillä mennään täysimetyksellä viidettä kuukautta ja hiuksia lähtee tukoittain. Ohimoilla jo hiusten oheneminen näkyy. Apua, tätä menoa olen ihan kohta kalju! Miten teillä muilla? Onko hiuksia lähtenyt imetyksen aikana? Milloin karvanlähtö on loppunut? Epätoivo.

Ei sillä imetyksellä tuohon ole juuri vaikutusta, se kuuluu jotenkin hormoneihin. Aina ne on tietyssä vaiheessa synnytyksen jälkeen lähteneet kunnolla.

Huomaat varmaan ihan pian, kuinka pukkaa uutta sänkeä päästä.

mulla on viimestään silloin alkanu lähteeä hiukset päästä kun vauva on 3kk. Tällä hetkellä lähtee myös hiuksia älyttömästi, mutta en ole raskaana enkä imetä (kuopus pian 3v). Hain apteekista biotiinia ja ottanut sitä torstaista lähtien sen 2 päivässä...odotan kovasti että alkaa vaikuttamaan. Voi olla että jo jonkin verran on vaikuttanut ja hiusten lähtö vähentynyt...tai sitten tuo on vain toiveajattelua.

Mullaki loppu noin puolen vuoden kohdalla runsas hiustenlähtö. Sitä ennen oli aina aamusin tyynylläkin paljon irtohiuksia ja suihkussa lähti paljon, ja kun harjas niin isoja tukkoja irtos.

Kiitos vastauksista. Nyt tuntuu tosiaan ihan epätoivoiselta. Itku pääsee suihkussa käynnin jälkeen kun harjaa hiuksia. :( Voikohan tähän itse vaikuttaa millään tavalla?

mun hiustenlähtö alkoi pojan ollessa 5kk ja nyt hän on kohta 8kk ja edelleen lähtee paljon hiuksia. se tosiaan on tympeää, kun aiemmin niin tuuhea tukka on aivan liru nykyisin.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Kiitos vastauksista. Nyt tuntuu tosiaan ihan epätoivoiselta. Itku pääsee suihkussa käynnin jälkeen kun harjaa hiuksia. :( Voikohan tähän itse vaikuttaa millään tavalla?
eipä oikein, koska on hormooniperäistä, tietysti kannattaa hoitaa hiuksia hyvin=)

Yhteistyössä