Hiustenlähtö imettämisen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kermaperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kermaperuna

Aktiivinen jäsen
14.03.2007
1 553
0
36
Eli siis kun on lopetanut imettämisen, niin missä menee normaalin hiustenlähdön raja? Kun mulla ei esikoisesta juuri mitään hiustenlähtöä, mutta nyt kuosuksen imettämisen olen lopettanut n. 1.5kk sitten ja tuntuu että kaikki hiukset lähtee :( . Hiukset ovat huomattavasti ohentuneet. Missä menee se normaalin hiustenlähdön raja? :/

Se hiustenlähtö ei johdu imettämisestä vaan hormonitoiminnan palautumisesta normaaliksi raskauden jäljiltä. Eli vaikka et imettäisi ollenkaan, sama hiustenlähtö tapahtuu siitä huolimatta. Hiukset ovat raskausaikana lepotilassa ja se tukkamäärä joka normalisti lähtisi raskauden aikana tippuu raskauden jälkeen tai jos imettää niin sen jälkeen.

Mulla lähti hiuksia tukoittain aikansa, joka tuntui kyllä tosi pitkältä...
Aikanaan tasaantui, mutta vieläkin kolmen vuoden päästä tuntuu, että hiukset ovat ohuemmat kuin ennen.

Kai se on aika yksilöllistä. Mulla on nyt olkapäiden korkeudella ne latvat, jotka sillon imetyksen jälkeen alko kasvaa takas. Tukka onkin latvasta ihan hirvee, semmosta kuivaa heinää. kai mä en oo syönyt tarpeeksi monipuolisesti sillon, ku hiukset ois tarttenut voimaa.

Kampaajareissu odottaa.

Imetys vaikuttaa sikäli, että se kuluttaa kalsium-varastoja. mulla sen ainakin huomaa. Olen alkanut syödä kalkkitabletteja.

Yhteistyössä