Hius ongelmia -osaatko auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Olen kasvattanut hiuksia niin että nyt ne yltävät olkapään tasalle.
Suorina ovat ihan ok:n näköiset mutta välillä haluaisinkin kiharaa.
Paksut hiukset ja kuivuminen vie aikaa . Patukoilla tulee hyvät kiharat mutta kuivuminen kestää jos taasen pistää patukat lähes kuiviin hiuksiin niin kiharat ei onnistu niin hyvin ja tasaisesti. Aikaa ei olisi joka kerta kuivattaa harjakihartimella+ kihartimella joilla tulee myös ok kiharat.
Nyt mietin jo permanenttia kasnnattaisiko ? Ja millainen ?

Hyviä vinkkejä kaivataan

Nopea tapa tehdä kikkarat, jos hiukset on suotuisat, on suihkuttaa muotoiluainetta sisältävää lämpösuojaa kosteisiin hiuksiin ja rutistaa niitä hiuksia kädessä (ei tiukasti) samalla kun hiustenkuivaajalla puhaltaa niihin hiuksiin.

[QUOTE="Anne";25415039]Nopea tapa tehdä kikkarat, jos hiukset on suotuisat, on suihkuttaa muotoiluainetta sisältävää lämpösuojaa kosteisiin hiuksiin ja rutistaa niitä hiuksia kädessä (ei tiukasti) samalla kun hiustenkuivaajalla puhaltaa niihin hiuksiin.[/QUOTE]

Ennemmin sanoisin että onnistuu luonnonkiharoihin.

Kuivat hiukset voi kihartaa niin, että ottaa osion käteensä, kiertää osiota yheen suuntaan niin kauan että vetäytyy kasaan. Kiinnittää osion pinnillä tai ponnarilla tms myttyyn. Kaikki hiukset samoin. Menee pitkään suihkuun kastelematta hiuksia (tai sumuttaa hiuksiin vähän vettä/muotoilusprayta ja kuivaimella) Kun hiukset on kuivat, pampulat avataan ja hiukset pöyhitään ja hiuslakka.

[QUOTE="vieras";25415044]Ennemmin sanoisin että onnistuu luonnonkiharoihin.[/QUOTE]

Edellä mainittu kourassa rutistaminen onnistuu minulla, eikä minulla ole luonnonkiharoita. Ei edes laineita. Tapuisat hiukset on vähän latvoista. Kääntyvät itsekseen kuvuessa pikkuisen toiselta puolelta sisään ja toiselta puolelta ulospäin. (olkapäille yltävät)

Hyvä idea mutta kun jäi kertomatta siis että mulla on takana hiuksissa sellainen luonnonkihara osio jonka saa piiloon/peittoon suorilla päälimmäisillä hiuksilla.
Jos mä pistä kirartavaa suihketta niin ne kihartuu vielä enemmän ja etuhiukset ja päällihiukset on piikkisuorat.
Pitää kuitenkin kokeilla.

[QUOTE="aapee";25415062]Hyvä idea mutta kun jäi kertomatta siis että mulla on takana hiuksissa sellainen luonnonkihara osio jonka saa piiloon/peittoon suorilla päälimmäisillä hiuksilla.
Jos mä pistä kirartavaa suihketta niin ne kihartuu vielä enemmän ja etuhiukset ja päällihiukset on piikkisuorat.
Pitää kuitenkin kokeilla.[/QUOTE]

Pyörre? Minulla on sellainen, näyttää että jakaus jatkuu takahiuksiin asti kun hiukset jakaantuvat pyörteen takia. Pöyhin siitä enemmän, ehkä tupeeraan vähän juurta kun olen saanut hiukset kihartumaan tavalla tai toisella ja laitan siihen ekstralakkaa ettei aukea päivän aikana.

[QUOTE="Anne";25415074]Pyörre? Minulla on sellainen, näyttää että jakaus jatkuu takahiuksiin asti kun hiukset jakaantuvat pyörteen takia. Pöyhin siitä enemmän, ehkä tupeeraan vähän juurta kun olen saanut hiukset kihartumaan tavalla tai toisella ja laitan siihen ekstralakkaa ettei aukea päivän aikana.[/QUOTE]

Ei pyörre vaan takaa hiukset on laineilla jos saavat kuivua itsekseen mutta päälimmäiset hiukset ja korvan etupuolella olevat hiukset ovat täysin piikkisuorat :(

[QUOTE="aapee";25415088]Ei pyörre vaan takaa hiukset on laineilla jos saavat kuivua itsekseen mutta päälimmäiset hiukset ja korvan etupuolella olevat hiukset ovat täysin piikkisuorat :([/QUOTE]

Jos kerran hiukset itsekseen menee laineille niin kannattaa kokeilla tota kourassa rutistamista muotoilusuihkeen kanssa. Mulla toimii vaikka hiukset ei itsekseen laineille menekkään. Ja pysyy hyvin koko päivän ihan hiuslakan voimalla.
Jos taas haluat kokonaan suorat hiukset niin pese illalla ja suorista aamulla kerros kerrokselta takaa.

Yhteistyössä