Hitto kun ihmisen pitää olla tyhmä ja itkiä tälläästä

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yksin oleva nainen joka on sairastanut syövän kaksi kertaa ei taida olla kovin varteenotettava vanhempi, jos adoptiolasta hakee.

No ei kai se parantunut syöpä ole este? :o Vai onko..? :(

En mä tiedä, mutta tuskin se kovin hyväkään juttu on.

Miksi se olisi haitta?

Ei siinä ole mitään typerää, oli niitä lapsia sitten 0 tai 10 voi surra sitä ettei lapsia ole tullut niin paljon kuin on haaveillut. Oletko koskaan ajatellut keinohedelmöitystä?

Ei mulla yksin ole varaa keinohedelmöitykseen.

Ai niin joo, unohdin kokonaan koko hintapolitiikan. Paljokohan sellainen mahtais kustantaa?

En mä tiedä, mutta tuskin se kovin halpaa on?

IVF- hoito noin 2500?/kerta + lääkkeet 1000? kantturoissa ja siihen päälle alkioiden pakastus, jos jotain jää. Ei ole halpaa ei :/ Onneksi lapsettomuutta hoidetaan Suomessa kunnallisella puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Yksin oleva nainen joka on sairastanut syövän kaksi kertaa ei taida olla kovin varteenotettava vanhempi, jos adoptiolasta hakee.

Minusta syöpä on este adoptiolle...En ihan varma kyllä oo.

Ymmärtäisin jos se olis "päällä" tai parantumattomissa, mutta jos se on jo parantunut, niin onpa kurjaa että estää yhä :(

No ei se sit taida olla, tuossa oli aikaisemmin joku kun kirjoitti että on saanut. Mutta ihan kuin muistaisin..se oli varmaan jossain telkkuohjelmassa sit.. :)

Taatusti on kun on kaksi kertaa sen sairastanut ja on vielä yh.Ei mitään mahdollisuuksia adoptioon.
Mutta kolmekymppinen on vielä nuori,aivan hyvin voi saada biologisia lapsia vielä jos niitä tahtoo.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Minusta syöpä on este adoptiolle...En ihan varma kyllä oo.

Parantunut syöpä ei ole este. Täytyy vain tehdä lausunto terveydentilasta erikoislääkärillä.

En mä tiedä, mutta tuskin se kovin hyväkään juttu on.

Miksi se olisi haitta?

Adoptiojärjestöt ilmeisesti pelkää, että syöpä uusiutuu ja lapsi jää orvoksi. Adoptiolapset on kokeneet jo kaksi menetystä adoptoiduksi tullessaan niin sitä halutaan välttää.

"Adoptio

Adoptiolapsen saaminen on mahdollista syövän sairastaneelle ja siitä hyvin toipuneelle. Adoptiovanhemmiksi pyrkivien terveydentila selvitetään kuitenkin tarkasti. Syövän sairastaneelta vaaditaan yleensä erikoislääkärin lausunto nykyisestä terveydentilasta. Adoptiota hakevasta tehdään kirjallinen lausunto ns. adoptiolautakunnalle, joka myöntää luvan adoptioon. Kansainvälisissä adoptioissa asian ratkaisevat lopullisesti lapsen syntymämaan viranomaiset."

heitä kirvestä kaivoon!
Eihän toi sun ikäskään vielä paljoo paina. Itse sain ekan 25v ja toisen 37v ja molemmat oon yksin saanut ja kasvattanut. Seurustelut meni poikki odotusaikana molemmat.
Ja tekeehän moni sen lapsen ihan tarkoituksellakin yksin.
Kyllä se sieltä tulla tupsahtaa vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ei kai se yksinhuoltajuus mikään este ole? :o

Ei Suomen puolesta mutta ulkomailla halutaan adoptoida lapset perheeseen jossa on kaksi vanhempaa ja mieluiten mies ja nainen. Yksinhuoltajat ja tällöinkin yleensä naiset voivat saada adoptiolapsia mutta yleensä silloin on kyseessä erityistarpeinen lapsi ja yleensä myös taaperoa vanhempi. Kaikki on kiinni kohdemaasta.

Olihan mulle tulossa toinen lapsi, mutta sain keskenmenon. Siitäkin täällä jotkut aukoi päätään, että parempi niin.

Eihän se ole multa mitenkään pois, mutta oikiasti risoo eräs nainen joka on tehnyt kaksi kertaa abortin sen takia ettei ole huolehtinut ehkääsystä. Kolmannella kerralla ehti saada keskenmenon ennen aborttia. Näiden kolmen raskauden aikana on aina juonut. Joo ei ole multa pois, mutta miksi tuollaaset naiset tulee raskaaksi kerta toisensa jälkeen.

Olihan mulle tulossa toinen lapsi, mutta sain keskenmenon. Siitäkin täällä jotkut aukoi päätään, että parempi niin.

Eihän se ole multa mitenkään pois, mutta oikiasti risoo eräs nainen joka on tehnyt kaksi kertaa abortin sen takia ettei ole huolehtinut ehkääsystä. Kolmannella kerralla ehti saada keskenmenon ennen aborttia. Näiden kolmen raskauden aikana on aina juonut. Joo ei ole multa pois, mutta miksi tuollaaset naiset tulee raskaaksi kerta toisensa jälkeen.

Sen vuoksi että elämä on epäreilua.

Mä en vain voi mitään sille, että mä pelkään etten saa lisää lapsia. Täällä nyt olen kyylelsilmin kun asiaa ajattelen.

Joo mulla on yksi lapsi ja saan olla hänestä onnellinen, se ei kuitenkaan poista sitä kaipuuta, että edes yksi lapsi pitääs saada lisää. Ne jotka on mulle sanonut, että onhan sulla yksi lapsi, ovat itte saaneet vähintään kaksi lasta.

Eräs kolmen lapsen äiti sanoi mulle, että hyi ajattele että sun pitääs taas lähtiä siihen vaipparumbaan jne. Tuo satutti aika helvetin paljon, mutta pidin suuni kiinni. Ei tainnut edes tuo ihminen tajuta, että satutti mua.

Mä voin kyllä tulla raskaaksi, mutta ilman miestä on vaikia saada lasta. Mä olen nyt 30v. ja alkaa vissiin valua hiekkaan mun haaveet.

:|

ei ne nyt vielä mihinkään hiekkaan valu, itse sain toisen lapseni 35-vuotiaana, ja nuorimman 40 vuotiaana, ja sä olet juuri täyttänyt 30!
ja se mies löytyy silloin kun vähiten odotat ja luultavasti lähempää kuin olisit kuvitellut, niin se usein menee

:hug:

ymmärtäisin tämmöstä puhetta semmoselta joka ei pysty saamaan lasta mutta tässä tapauksessa ap:lla taitaa vaan olla liian kovat vaatimuksen miesten suhteen.

Mä en vain voi mitään sille, että mä pelkään etten saa lisää lapsia. Täällä nyt olen kyylelsilmin kun asiaa ajattelen.

Joo mulla on yksi lapsi ja saan olla hänestä onnellinen, se ei kuitenkaan poista sitä kaipuuta, että edes yksi lapsi pitääs saada lisää. Ne jotka on mulle sanonut, että onhan sulla yksi lapsi, ovat itte saaneet vähintään kaksi lasta.

Eräs kolmen lapsen äiti sanoi mulle, että hyi ajattele että sun pitääs taas lähtiä siihen vaipparumbaan jne. Tuo satutti aika helvetin paljon, mutta pidin suuni kiinni. Ei tainnut edes tuo ihminen tajuta, että satutti mua.

Mä voin kyllä tulla raskaaksi, mutta ilman miestä on vaikia saada lasta. Mä olen nyt 30v. ja alkaa vissiin valua hiekkaan mun haaveet.

:hug: :hug: :hug:

samoissa fiiliksissä, ihan niinku mun näppikseltä. mä oon aina toivonu 5 lasta ja nyt mulla on yks. ja kohtaa oon 40 vee. eli ei paljoa naurata :(

Oletko Scarlett ajatellut vaihtoehtoa tehdä lasta "yksin"...

Ei musta taitaasi olla sellaaseen. Miten sitä muka saisi järjestettyä niin, että lapsi saisi alkunsa. Vaikka kuinka tietääs koska on ovulaatio, niin eihän se noin vain pakosta tärppää. Ja tautiriskit jos pitää monta kertaa tuollaasta yrittää. :$

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
samoissa fiiliksissä, ihan niinku mun näppikseltä. mä oon aina toivonu 5 lasta ja nyt mulla on yks. ja kohtaa oon 40 vee. eli ei paljoa naurata :(

Mäkin joskus toivoon isoa perhettä (no toivon edelleen ) mutta kun saisi edes sen toisen lapsen.

Oletko Scarlett ajatellut vaihtoehtoa tehdä lasta "yksin"...

Ei musta taitaasi olla sellaaseen. Miten sitä muka saisi järjestettyä niin, että lapsi saisi alkunsa. Vaikka kuinka tietääs koska on ovulaatio, niin eihän se noin vain pakosta tärppää. Ja tautiriskit jos pitää monta kertaa tuollaasta yrittää. :$

Onhan semmoisiakin tapauksia, että miehen kanssa sovitaan, että lapsi tehdään, mutta hän sitoutuu irti kaikesta vastuusta...Ei se kyllä lapselle ihannetilanne ole...Mutta eihän adoptiolapsetkaan välttämättä koskaan näe biologisia vanhempiaan...

Voih, halaus sulle ap.! Mä kans itkeskelen samaa asiaa.. usein ja paljon... tosin mulla ei ole sitä ensimmäistäkään lasta.. eikä myöskään miestä jakamaan sitä onnea.. :`( Toivon vain, että ihme tapahtuisi ja asiat muuttuisivat, mutta pahoin pelkään, että turhaan toivon ja odotan :(

Minullekin isk vuosien jälkeen suru puseroon kun kuopukseni olin saanut 4-kymppisenä ja tiesin etten enää tee lapsia. Kaipasin ihanaa raskausaikaa ja vastasyntynyttä. Vieläkin joskus tuntuu ja kuopus pian 15vee ja lapsenlapsiakin jo pilvin pimein.
Kait sinä vielä saat mikäli tarkoitus.

Yhteistyössä