heip, olen parturi-kampaajaopiskelija viimeistä vuotta ja voin sanoa et sinettipidennys (joka on kallein mutta myös luonnollisin siinä mielessä että hiuksia voi pitää kiinni ja niitä voi käsitellä muutenkin kuin omaa hiusta, kihartaa, suoristaa, värjätä ym.) pysyy hyvänä noin 4-5 kk. 3-6 kk sanotaan mutta kyllä 6 kk on jo aika pitkä aika koska silloin oma hius on kasvanut noin 6 cm joten sinettikohdat alkavat joko näkyä tai sitten oma kasvanut tyvi saattaa alkaa takkuuntua. näkymisestä sen verran myös että kyllä tottakai lyhyessä omassa hiuksessa sinetit voi näkyä helpommin mutta hiuksien kasvaessa myös se päälykerros omaa hiusta kasvaa siinä mukana joten ei ne sinetit sieltä yhtäkkiä pomppaa esille. ja sinettiosat hyvälaatuisessa hiuksessa on saman väriset kuin itse sinettihius. tietysti jos on vaalea hius ja ottaa vaaleat pidennykset ja sitten sattuu haluamaan värjätä hiukset tummiksi, sinetit näkyy aika helposti koska jäävät vaaleiksi.
vinkkinä semmoinen sivusto kuin www.hairtrade.com, sieltä saa kokohiuspidennykseen tarvittavan määrän hiusta alle satasella ja koska on brittiläinen sivu, toimitusmaksut on vain 10e luokkaa ja hiukset saapuu alle viikossa. jos tilaat itse hiuksen ja menet jonnekkin vain laitattamaan niin tulee paljon halvemmaksi. toki tämä hius ei ole ehkä aivan niin laadukasta kuin monessa kampaamossa mutta on silti aitoa hiusta ja toimii samalla tavalla kuin 500 euron lisäkkeet. suosittelen kokeilemaan varsinkin jos ei ole aikaisempaa kokemusta kokopidennyksestä jos sattuu ettei pystykkään olemaan niiden sinettien kanssa niin ei mene sitten montaa sataa hukkaan.
niin ja muuten jos paikkakunnallasi on parturi-kampaamolinja, oppilaat yleensä tekevät asiakaspalvelua jossa saa laiton vieläkin halvemmalla ja silti hyvälaatuista työtä koska opettajat valvovat kaikkea toimintaa.