Hiivatulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanamo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vanamo

Vieras
Kutina on tuolla alapäässä nyt sitä luokkaa, että mulla on selkeesti hiivatulehdus. Voinkohan mennä vain ostamaan apteekista lääkkeet vai onko mentävä ensin käymään lääkärillä? Yleensä olen käyttänyt hiivatulehdukseen Canesten emätinpuikkoa, koska niitä tarvitaan vain yksi ja vaiva on sillä hoidettu. Tuoteselosteessa sanotaan kuitenkin, että raskauden aikana olisi ensin neuvoteltava lääkärin kanssa lääkkeen käytöstä. Taidan ainakin soittaa neuvolaan ja kysyä asiaa...

kokeile ensin apteekin maitohappobakteeri gynocapseja ennen kuin menet laittaan varsinaisia hiivalääkkeitä. ainoastaan tämä merkki tehoaa mulla maitohappobakteereista.

Itse ainakin hoidin hiivan Canestenilla. Ainoa että sitä asentinta ei saa käyttää mutta muuten ihan sallittujen listalla. Terkkari ainakin sanoi näin.

Sen jälkeen päätin ettei enää yhtään hiivaa! Nyt syön päivittäin matohappobakteereja (en muista merkkiä, mutta se ainoa jossa on 7 erilaista) sekä juon pari mukia Gefilus -piimää. Ei ole muuten hiivaa näkynyt sen jälkeen!

Voit käyttää Canesten emätinpuikkoja, mutta et asetinta. Puikko tulee siis asettaa käsin. Itsellä oli alkuraskaudessa sama ongelma ja apteekissa kertoivat, että asettimen takia ohjeessa lukee, että konsultoi lääkäriä. Tarkista asia vielä apteekissa, sillä muitakin vaihtoehtoja hoidolle löytyy (rasvat, tabletit yms) Yksi hyvä tapa on välttää hiivatuotteita ja liiallista sokerin käyttöä vähän aikaa (pullat, vaaleat leivät, munkit, jotkut juomat yms) Mukavaa loppuodotusta, Janis 14+2

Mä olin just tiistaina lääkärissä ja tulin kysyneeksi tätä asiaa. Gyne suositteli Canestenia (myös sitä 500 mg voi käyttää) tai Gynodactarinia. Asetinta ei saa käyttää.

Yhteistyössä