Hiivatulehdus

  • Viestiketjun aloittaja Viiru
  • Ensimmäinen viesti
Viiru
Auttakaa, olen 17 viikolla raskaana ja mulla on ollut jo yli viikon lievänä hiivatulehdus. Ei siis vaivaa kokoaikaa, mutta kiusallinen se on lievänäkin. Voiko siis siihen käyttää sen yhden kapselin Canestenin vai pitääkö vielä odottaa pahempia oireita. Tosi rasittava vaiva kyllä, ei heti uskoiskaan...
 
voi käyttääcanestenia. asetinta ei saa käyttää. en tiedä miksi mutta niin lukee ohjeissa ja apteekista sanottiin.

mä olen tän raskauden aikan joutunut jo kolmeen otteeseen käyttämään ja mä käyttänyt tuota 500mg kun sitä tarttee vaan kerran laittaa.
 
Minulla todettiin myös hiivatulehdus suunnilleen viikolla 30. Minulla ei oireita ollut, vaan oireet tulivat miehelleni, kun hän oli saanut minulta hiivan. :whistle: Hiivatulehdukseni oli hyvin lievä, hiivaa ainoastaan yhden plussan verran, ja neuvolahoitaja käski minut ostamaan Canesten Kombia (sisältää yhden kapselin sekä rasvaa ulkosynnyttimiin). Hänen mukaansa tuo yksi kapseli riittää lievään hiivaan. Turhaan kärsit oireista, vaan mene ihmeessä apteekkiin. :)
 
ap
Kiitti vastauksista. Marssin apteekkiin ostamaan sen yhden puikon pakkauksen. Ei tee mieli mieheen tartuttaa sitä kun eikö se tartu lievänäkin.. Ja vähän niinku tekis miestäkin mieli ;)
 
laboraattori
Alkuperäinen kirjoittaja Anteeksi:
Tyhmänä kysyn että mistä tuo hiiva tulehdus tulee kun minulla ei ole koskaan sitä ollut niin aina vaan ihmettelen?
Hiivaa on jokaisella terveellä ihmisellä ihan luonnostaankin pieniä määriä.
Kun elimistössä tapahtuu jotain "dramaattista" kuten emättimen ph vaihtuu, antibioottikuurin jälkiseuraamuksena, stressin jälkitilassa, seksin/kuukatisten jälkeen jne, elimistön oma suojaava mikrobikanta (ns. normaalifloora) saattaa heikentyä. Tällöin elimistössä pieninä määrinä kasvanut hiiva pääsee yltymään ja kasvu kiihtyy jolloin tulee sitten nämä hiivan oireet.

Eli meillä jokaisella on elimistössä tuota hiivaa ja jokin ulkoinen tekijä laukaisee sen, että suojamikrobisto heikkenee, jolloin hiivan kasvu villiintyy. Kotohoitona suosittelen tähän myös maitohappobakteereita, eli yritetään vahvistaa sitä elimistön omaa normaaliflooraa.

 

Yhteistyössä