hiivatulehdus vaivaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qwz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

qwz

Vieras
Heips! Mulla on ollu jo yli vuoden hiivatulehdus, uskalsin vasta vuoden kuluttua kertoa siitä äidilleni ja hän osti mulle diflugania tai mitä se nyt onkaan. Hetken aikaa se helpotti mut melkeen heti alko taas oireita tuleen, enkä uskalla enää äitille sanoo ku sit pelottais mennä lääkäriin jossa ois kuitenki pakko kertoo et oireita on ollu jo yli vuoden ja en haluis et äiti sais tietää siit, ku nolottais ihan kauheesti. Oireita on siis kutina alapäässä ja näppyjä siel aina välil ja haisee pahalle valkovuoto, joka on erittäin kiusallista. Oon melkeenpä jo tottunut elämään tän kanssa ja se tunne ku joskus ei oo oireita, se on ihan mieletön. Haluisin elää silleen ilman mitään hiivaa, mut oon niin ruton ujo, etten uskalla siitä äitille mainita. Ekalla kerralla ku kerroin niin senki uskalsin kertoo vaan viestillä. Auttakaa mua jos pystytte. Oon kohta 17 vuotias ja haluun elää niinku muutki ikäiseni.

Ei vaikuta hiivatulehdukselta. Vakavasti ottaen tilaisin ajan gynekologille ja kävisin näyttämässä tulehdusta. Hiivan ollessa kutina ja kirvely sekä riisiryynimäinen vuoto.

Trikomonasvaginiittin oireisiin kuuluvat myös pahanhajuinen vuoto, limakalvojen punoitus ja täplikkyys. Vaatii täsmälääkkeen ei parane itsestään. Sukupuolitaudista ei liene kysymys?
Oletko ylipainoinen?
Hiivan hoito vaatii pitkäjänniteisyyttä jos kyseessä todella on hiiva. Päivittäinen hygienia, vaikeimmissa tapauksissa paikalliskortikosteroidin ja sienilääkkeen yhdistelmä 1-2 viikkoa ja sisäinen lääkitys. Sokeri ruokkii hiivaa eli makeat pois hetkeksi ja happamia kehoon.
Ihmettelen miten et voi keskustella asiasta äitisi kanssa tai hakeutua lääkärin hoitoon? Ymmärräthän, että jatkuva tulehdus emättimessä saattaa johtaa jopa lapsettomuuteen.
Olet kovin nuori, mutta kaikki naiset kärsivät jossain elämänsä vaiheessa ongelmista alapäässään.
Et siis ole poikkeus verrattuna muihin nuoriin naisiin ja sinun on vain opeteltava, että kehoa tulee hoitaa olipa ongelma sitten suussa tai emättimessä.
Se mitä sinulla on siellä jalkojesi välissä ei ole mikään hyi tai inhottava joku vaan osa sinua ja kuuluu meille jokaiselle naiselle. Huolehdit varmaankin hampaidesi hyvinvoinnista miksi siis et huolehtisi alapäästäsi?

ei ole mitään sukupuolitautia enkä ole ylipainoinen. Ja aion aina kertookki ja tajuun et mun pitää hoitaa tää, mut aina ku oon aukasemas suuta nii en vaan kykene siihen. Mä haluun pois tän, haluun elää terveenä ja tietää mikä tääl alapääs on mut ruton vaikeeta kertoo. Isosiskoni juttelevat ihan avoimesti kotona kaikista gyneillä käynneistä ja hiivatulehduksista, mut mä jotenki häpeen puhuu niistä jutuista, vaik äiti ei varmaa ees ois yhtään ihmeissään vaik kertoisin, mä kyl kerron tällä viikolla, pakko tai en kestä enää!

ei oo sukupuolitautii enkä oo ylipainoinen. Kertoisin mielellään ja oon monesti yrittänykko kertoo äitille, mut ne sanat vaan jää kurkkuun. Isosiskoni puhuvat aina ihan avoimesti hiivatulehduksista kotona, mut mä en tiiä miks mä en uskalla puhuu. Ne on jo aikuisii ja mä oon vasta nuori ja aika ujo, nii siks en varmaan uskalla kertoo. Paskat mä kerron tällä viikolla, pakko tai kuolen! Mä ymmärrän miten vakava tää tilanne on mun terveydelle, mut miks en vaan osaa puhuu siitä kellekkää. Ja mä haluun vaan tän pois ja tästä ei selviä ku puhumalla. Ku oiski se vaan nii helppoo!

Olin ikäisesi kun menin kihloihin enkä pitänyt itseäni enää minään pikkutyttönä. Olet kohta aikuinen nainen ja sinun on otettava vastuu itsestäsi ja hyvinvoinnistasi.
Jos olisin sinä tilaisin ajan lääkärille ja hoitaisin asian kuntoon. Rohkea rotan syö ja vielä rohkeampi syö kaksi.

Yhteistyössä