Hiivaa kerran kuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minttu

Jäsen
13.05.2004
710
0
16
Noin puolen vuoden aikana on tapahtunut jokin muutos alapäässä, sitä ennen olen kärsinyt hiivasta vain kerran/raskausaika ja nyt sitä tuntuu olevan kerran kuussa tossa oviksen aikoina kun on muutenkin enemmän vuotoa sekä myös tapahtumaa makkarissa, jos vaan sitä toimintaa on useampana päivänä niin taatusti tulee hiiva riesaksi. Mistäköhän tällänen johtuu...oiskohan muuta apua kuin nuo ainaiset voiteet, kun se tuntuu olevan ulkosynnyttimissä....

mitä jos hiiva on tarttunut myös puolisoosi ja sitten aina uusii kun tartuttaa sinuun takaisin yhdynnän aikana. Eli pitäs niillä voiteilla samaan aikaan hoitaa myös puolisosi kuin sinutkin. Näin muistaakseni ainakin on noilla sivustoilla missä on juttua hiivasta.
Suosittelen myös että alat päivittäin käyttämään jotain maitohappobakteeri tuotteita (esim. gefilusjogurttia) ja vähennät sokeria ruokavaliostasi menee vähintään 1-2vk että tämä alkaa vaikuttamaan.

Apteekista emätinpuikkoja, maitohappobakteereita. Tasapainottavat emättimen emäs/hapan tasapainoa. Luulen että on apua. Sitten tarkista ruokavalio, ja siinä oleva sokerin ja valkoisen vehnän määrä. Ja ehkäisypilleri ym. lisää riskiä hiivatulehdukseen.
Lääkäriltä vois alussa pyytää kunnon lääkityksen ja sitten hoitaa apteekin emätinpuikoilla.
Hiiva voi olla hyvinkin sitkeä, mutta kyllä se siitä!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 18:17 Opiskelija kirjoitti:
Apteekista emätinpuikkoja, maitohappobakteereita. Tasapainottavat emättimen emäs/hapan tasapainoa. Luulen että on apua. Sitten tarkista ruokavalio, ja siinä oleva sokerin ja valkoisen vehnän määrä. Ja ehkäisypilleri ym. lisää riskiä hiivatulehdukseen.
Lääkäriltä vois alussa pyytää kunnon lääkityksen ja sitten hoitaa apteekin emätinpuikoilla.
Hiiva voi olla hyvinkin sitkeä, mutta kyllä se siitä!!!

käytän säännöllisesti maitohappobakteereja, en käytä e-pillereitä vaan on kuparikierukka,valkoista vehnää en paljoa käytä, sokeria ehkä liikaa :(

mulla on sama ongelma koko ajan tuntuu kutisevan alapää... tosi inhottavaa! lääkäri on määrännyt mulle lääkettä mikä vaikuttaa 3 päivää otetaan suunkautta. on ollut apua mut sitä pitäis ottaa joka kuukausi. Lääkäri ei ota mun puheita kuuleviin korviin kai sitä pitäis mennä yksityiselle. Oiskohan mitään luontaistuotetta mistä ois apua??? tietääkö kukaan...

Mulle oli suuri apu kun ostin luontaistuotekaupasta biocidin plus(?) söin sitä kaksi viikkoa ja olin ainakin vuoden ilman hiivatulehdusta! Luin että pitää puhdistaa kehoa kerran vuodessa,se hiiva lähtee suolesta ja tarttuu emättimeen.Kokeilkaa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 20:27 toinen vieras kirjoitti:
Mulle oli suuri apu kun ostin luontaistuotekaupasta biocidin plus(?) söin sitä kaksi viikkoa ja olin ainakin vuoden ilman hiivatulehdusta! Luin että pitää puhdistaa kehoa kerran vuodessa,se hiiva lähtee suolesta ja tarttuu emättimeen.Kokeilkaa!

Minäpä menen heti huomenna ostaan tota. Pakko kokeilla!!! Toivotaan et ois mullekin siitä apua. :)

Mun yks kaveri sanoi että pääsi eroon hiivatulehduksista kun vaihtoi keltaisen paprun valkoiseen.... en tiedä oisko jotain perää.... mutta helppo keino kokeilla jos käyttää keltaista- :/

Yhteistyössä