Hiiva/virtsatietulehdus/klamydia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annalena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

annalena

Vieras
Hei kaikille. En yleensä näille palstoille pahemmin kirjoittele, mutta lueskeltuani keskusteluja totesin että täällähän on ihmisillä kokemusta vaikka mistä vaivoista..

Olen parikymppinen tyttö ja kärsin samantyyppisistä oireista kun virtsatietulehduksessa sekä jatkuvasti uusiutuvasta hiivasta, jota on pari kertaa lääkitty diflucanilla kun on oikein pahaksi mennyt. Noin kuukausi sitten aloin saamaan (uskokaa tai älkää) oireita alkoholista: kirvelyä, jatkuvaa vessassa ravaamista ja suoranaista kipuakin. Sen jälkeen tilanne on tullut ja mennyt, alkoholia välttämällä oireet ovat pysyneet jotenkuten kurissa mutta yhden kaljan kun juo niin menee loppupäivä taatusti pilalle :( mitään tällaista ei ole ennen ollut, ei edes hiivan yhteydessä. Tottakai oireita on siis muutenkin enemmän ja vähemmän, pahimmillaan en pysty toimimaan ollenkaan muuten kuin särkylääkkeen voimin.

Luulin,toivoin ja uskoin että kyseessä olisi virtsatietulehdus jonka voisi hoitaa, mutta ei: testeissä tai viljelyssä tulokset olivat puhtaat. Lääkäri väläytteli klamydian mahdollisuutta, mutta sekin on todella epätodennäköistä, koska olen ollut vain kahden ihmisen kanssa joista toisen kanssa olen seurustellut viimeiset 4kk. Ellen siltä ensimmäiseltä sitä olisi saanut ja oireilisin vasta nyt.. onko se mahdollista?

Vai voiko hiivatulehdus aiheuttaa virtsaamisoireita tällä tavoin, aikaisemmin ei ainakaan ole aiheuttanut? Kai sinne papaan sitten ensi viikolla on vain marssittava. Viikonloppuna tietysti olisi taas tiedossa illanistujaisia ja vähän viiniäkin, mutta sunnuntaina olo on luultavasti taas helvetillinen olo. Kellään kokemuksia tästä alkoholipuolesta, onko se kellään aiheuttanut samanlaisia oireita? Nuoriahan tässä vasta ollaan, ahdistaa tosi paljon.

No ensinnäkin mä tajusin epäillä klamydiaa vasta, kun 3kk sitten päättämäni suhde tuli kertomaan että kanstis mennä tarkistuttamaan. Eli se voi olla oireettomana!

Mene testiin. Klamydiasta selviää antibiooteilla ja ainakin itse opin siitä kerrasta käyttämään kumia. Ei ole niin noloa tilannetta tullut vastaan, ettenkö olisi saanut suutani auki asian suhteen.

Olut ja tippuri on kuulemma helvetillinen yhdistelmä. Eli hoidapa itses kuntoon. Ja pidä huoli, ettei enää kutise. Kerran voi kokeilla kaikkea, mutta jollei ole sun juttus niin...

Sen klamydiatestin saat vaikka tänään (laboratorion aukioloaikana) terveyskeskuksesta. Sitä varten annetaan virtsanäyte. Kysy ohjeet ennakkoon, että näytteeseen on riittävän kauan rakossa ollutta virtsaa.

Klamydia voi olla oireeton, joten kannattaa tutkia.

Hiiva suorastaan innostuu alkoholista. Se on vielä pahempaa kuin vehnäjauhot ja sokeri.

Kyllä vaikea hiivatulehdus voi aiheuttaa tiheää virtsaamista.

Kun hoidat hiivatulehduksen, hoida se myös partnerilta. Canestenilla on sopiva pakkaus, jossa on miehelle sitä voidetta. Sitä voidetta voi levittää myös omiin ulkoisiin limakalvoihin.

Mulla on ollu 2 vuotta kovat kivut virtsatien suulla ja virtsatessa, ja koko ajan ravasin vessassa. Vuoden mua tutkittiin urologian osastolla ja aina vastaus:ei mitään poikkeavaa näytteessä. Kerran näytteeni oli pidemmän ajan "muhimassa" ja peittyi hiivalla, eli noin 5 kk sitten selvis että hiiva sen aiheuttaa. Ei ollut kutinaa, eikä pahanhajuista vuotoa. Canestenia oon käyttäny, hillitsee oireet, muttei poista kokonaan, tulee aina 4 päivän päästä takaisin. Sama muilla hiivalääkkeillä. Huomenna lääkäri, toivottavasti saan hiivan estolääkityksen.

meinaan sää, joka sanoit, et klamydiatestin saa vaikka tänään. Meidän kunnassa ei onnistu kuin muutaman päivänä viikossa, meillä labrasta lähtee tavarat muualle tutkittaviksi ja jos ei osu pissansa kanssa just sille päivälle, niin se ei säily seuraavaan päivään, tai jos on vkl tulossa ym.

Yhteistyössä