Klamydia osa 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

illis

Vieras
No heipä taas,

kyselin tuossa jo aiemmin siitä, kuinka kauan pitää seksistä pidättäytyä, kun on ollut klamydia. Totta on, että nytkin on oikeen pitänyt YTHS:ltä mankua uusintakoetta... mutta pääsinpäs (kun kitisin ja vikisin).

Kysymys on tällä kertaa myöskin aihetta hipova. Olen googlannut ja sivistänyt itseäni aiheesta muutenkin- lukenut eritoten jälkiseurauksista. yksi niistä on lapsettomuus. Olen mennyt aivan paniikkiin asiasta. Tieto on ristiriitaista - osa lähteistä kertoo, että sisäsynnyttimien ""pitää"" klamydian seurauksena tulehtua, jotta lapsettomuutta seuraa. Osa kertoo, että taudin pitää olla hoitamaton kauan, jotta lapsettomuutta voi seurata.

Tulehdusta ei tunnu (pitäisikö? miten tulehdus tutkitaan?), mutta tauti on voinut olla kauankin (noin 2 vuotta)... sitä tässä nyt selvitellään.

Onko kellään kokemusta tai tietoa? Mikään ruoka ei maistu, mitään en pysty tekemään... Olen aina halunnut saada lapsia ja tuntuu, että tässähän katoaa elämän tarkoitus :(

Sain itse klamydian parikymppisenä ja se oli hoitamaton vuoden. En yksinkertaisesti tajunnut asiaa ennenkuin alkoivat tajuttomat vatsakivut.
Olin kaksi viikkoa naistentautien osastolla koska tulehdus oli edennyt tosi pahaksi koko synnytyselimiin.

Lääkäri sanoi, että jos lasta ei ala kuulumaan, tauti on tehnyt tehtävänsä.

Ensimmäistä lasta odotettiin vuosi, toista kuukausi...En edelleenkään tiedä, toimiiko munanjohtimeni normaalisti vai ovatko osittain tukossa tai onko toinen tukossa. Tutkimuksiin en koskaan keriinnyt.

Yhteistyössä