Hienoo, mahtavaa, ihanaa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ihanaa! Mä meen töihin ja mies jää jatkamaan vanhempainvapaata kotiin! Vähän ihanaa päästä töihin takas ja saa mieskin nauttia vauva-ajasta :) Vauvelimme nyt 3kk eli aikaakin miehellä on sitten kotona vielä olla :) Kiva antaa myös miehen nauttia vauvasta, eikä vain mun, onhan vapaa kuitenkin VANHEMPAINvapaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mikäs siinä jos olette kumpikin tyytyväisiä. Itse en malttaisi mennä töihin jos vauva 3 kk.

Vauvamme on silloin 4kk ja tottakai iskäkin saa nauttia vauva-ajasta enkä vain yksinoikeudella mä! Ei se lapsi ole vain mun vaan yhteinen ja haluan myös mihelle antaa osan :)

Hienoa, jos ratkaisu sopii teille! Olis tuo ollut meilläkin varteenotettava vaihtoehto jos mun palkalla pystyttäis edes jotenkin kuten säilyttämän tämä elintaso, mutta miehellä niin paljon parempi palkka, että se kyllä saneli valitettavasti sen kumpi kotiin jää. Silti uskon, että ies on vähintään yhtä tärkeä vauvallemme,sillä hoivaa ja on hänen kanssaan pääsääntöisesti aina illat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
No mikäs siinä jos olette kumpikin tyytyväisiä. Itse en malttaisi mennä töihin jos vauva 3 kk.

Vauvamme on silloin 4kk ja tottakai iskäkin saa nauttia vauva-ajasta enkä vain yksinoikeudella mä! Ei se lapsi ole vain mun vaan yhteinen ja haluan myös mihelle antaa osan :)

Ja siis mieskin kun haluaa kotiin jäädä tottakai :)

En mäkään olisi malttanut, enkä malttais vieläkään, kun poika on 10kk. Mutta tavallaan aika miestä syrjivää, että se on automaattisesti yleensä mies jonka pitää vain pystyä olemaan lapsesta päivät erossa. Mun mies on ainakin ikävöinyt lapsia tosi paljon ja sanoo, että on vaikea lähteä aamuisin töihin pois meidän luota, mutta pyrkii sitten illat ja viikonloput olemaan tiiviisti lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Hienoa, jos ratkaisu sopii teille! Olis tuo ollut meilläkin varteenotettava vaihtoehto jos mun palkalla pystyttäis edes jotenkin kuten säilyttämän tämä elintaso, mutta miehellä niin paljon parempi palkka, että se kyllä saneli valitettavasti sen kumpi kotiin jää. Silti uskon, että ies on vähintään yhtä tärkeä vauvallemme,sillä hoivaa ja on hänen kanssaan pääsääntöisesti aina illat.

Joo meilläkin mies nyt ollu enemmän illalla lapsen kanssa, mutta aika pieneksi se ilta-aika kuitenkin jää. Ja tuntuu niin jotenkin tyhmältä kun joutuu kertomaan kaiken mitä tänäänkin on opittu, kiva nyt kun mies saa vuorostaan itse nähdä ja kokea kaiken :)

Hienoa!! Me meinataan tehdä sama homma, kun tämä kuopus syntyy :) Tosin en tiedä, että missä vaiheessa itse olemme ajatellut, että mies voisi jäädä kotiin, kun lapsi on vähän isompi, yli puolen vuoden. Ihan vaan siitä syystä, että saan imettää rauhassa :)

Me ihmiset ollaan niin erilaisia, mua oltais tossa vaiheessa viety vain halukon kanssa töihin :D Varmasti isä on yhtä hyvä hoitaja, jos ei kerta vauvaa imetetä. Työn iloa :)

Joo meilläkin mies nyt ollu enemmän illalla lapsen kanssa, mutta aika pieneksi se ilta-aika kuitenkin jää. Ja tuntuu niin jotenkin tyhmältä kun joutuu kertomaan kaiken mitä tänäänkin on opittu, kiva nyt kun mies saa vuorostaan itse nähdä ja kokea kaiken :)

No, mun mielestä mies ei kyllä tuon oppimisen suhteen ole jäänyt mistään paitsi, siis kuitenkin niin tiiviisti vauvan kanssa on. Eikä vauva opi uusia asiota vain päivisin 8-16 =)

No, mun mielestä mies ei kyllä tuon oppimisen suhteen ole jäänyt mistään paitsi, siis kuitenkin niin tiiviisti vauvan kanssa on. Eikä vauva opi uusia asiota vain päivisin 8-16 =)

Ei tietenkään opi vain silloin kun iskä on töissä :D Mutta siis kyllähän päivän aikaan kaikenlaista tapahtuu mitä iskä ei ole näkemässä. Ja on siis illat tosi tiiviisti vauvan kanssa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Kyllä se on kuulkaas niin, että äiti on lapselle tärkein hänen ensimmäiset kuukautensa. Tarkoitan enemmän kuin 3 tai 4kk.

Ai miksi ei sitten isä? Se on VANHEMPAINVAPAA, miksi sä siis riistät mieheltäsi oikeuden osallistua lapsen elämään kokoaikaisesti? Ja en ymmärrä miksi ei isä olisi tasavertainen lapsenhoitaja? En siis imetä sen vielä kerron.

Kyllä se on kuulkaas niin, että äiti on lapselle tärkein hänen ensimmäiset kuukautensa. Tarkoitan enemmän kuin 3 tai 4kk.

Ai miksi ei sitten isä? Se on VANHEMPAINVAPAA, miksi sä siis riistät mieheltäsi oikeuden osallistua lapsen elämään kokoaikaisesti? Ja en ymmärrä miksi ei isä olisi tasavertainen lapsenhoitaja? En siis imetä sen vielä kerron.

Peesailen ap:tä. Itse olen omin silmin nähnyt myös sen läheisyyden ja kiintymyksen mikä isällä ja vauvalla on, joten mielestäni on itsekästä ajatella, että vain äidillä olisi oikeus siihen.

Peesailen ap:tä. Itse olen omin silmin nähnyt myös sen läheisyyden ja kiintymyksen mikä isällä ja vauvalla on, joten mielestäni on itsekästä ajatella, että vain äidillä olisi oikeus siihen.

Juurikin näin :) Meillä kun iskä ja tyttö ovat tosi läheisiä myös ja haluan, että saavatkin olla sitten yhdessä puolet siitä vanhempainvapasta :) En mä ala estämään iskää itsekkäästi kun kotona haluaisi olla ja mielelläni mä töihin menen, joten kaikille sopii tämä järjestely tosi hyvin.

Hienoo, että ootte löytäny oikeen ratkasun teidän pesueelle!
Mun kaveri kanssa palaa työelämään vauvan ollessa 4kk:ta. Mahtavaa, että isätkin voi nykyään jäädä vauvan kanssa kotiin.
Tsemppiä =)

Yhteistyössä