HGIN Kaupungin asunnot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asunto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jj:
asun ja olen asunnut aikaisemminkin,19 vuotiaana sain kun hain poikaystävän kanssa,välillä asuin muualla ja pari vuotta sitten sain parissa päivässä asunnon kun erosin miehestä.luulen että asuntoja ei saa helposti suomalainen ellei ole erityisiä perusteluja ns normi-ihmisten vaikea saada :/

No eiä siinä mitään,itsellä asunnon haku edessä,aamulla tuli mukava puhelu asianajajalta että hävisi jutun ja saadaan häätö tästä stadin kämpästä (kaveri teki kalliin vesivahingon vahingossa eikä se saa nimiinsä sitä ja ite en pysty maksaa) ei tässä muuten hätää,mutta toivottavasti ei jouduta mihinkään koppiin tai kauas kun on lasten tarha ja koulu tässä vieressä + plus kohta syntyy 3 lapsi että mielenkiinnolla odotan mihin joudutaan :S

APUA!! mistyä meinaat saada kämpän jos häätö alla..eikö ne oo tosi tarkkoja häätöjen jälkeen!! kauhee tilanne!!!

En tiedä mistä saadaan asunto,sossuun koitin soittaa,mutta puhelinaika oli ohi.tuskin ainakaan stadilta nyt saadaan toista asuntoa taikka asuntoa enää sieltä ylipäätänsä koskaan.

Toivon tosissaan että sossu pystyy auttaa,koska tuskinhan sentään asunnttomaksikaan voi jättää lasten kanssa?! stressaa hirveesti,mutta onneksi laskettuunaikaan vielä sentään reilu 2 kk

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja asunto:
Asuuko kukaan? Miten saitte ja kauan meni ennen kuin tarjottiin asuntoa!?? Ite olen ollut nyt 2 vuotta siellä hakijana ja vieläkään ei ole edes TARJOTTU asuntoa!!! Et ois vaa kiva tietää mitkä heidän kriteerinsä on??!

Mamut ensin. :attn:

Sitten vasta suomalaisille jos jotain on jäljellä.

Näinpä. Työkaverini asui Jakomäessä kaupungin vuokra-asunnoissa parikymmentä vuotta. Loppuaikoina meno alkoi mennä niin hurjaksi (mamujen takia), että he hakivat siirtoa Arabianrantaan. Eivät päässeet. Työkaverini pillastui tästä ja meni sanomaan toimistolle suorat sanat. Siksi eivät saaneet asuntoa, kun ovat väärän värisiä (=valkoihoisia suomalaisia). VVO:lta sitten saivat asunnon, mutta vuokrataso on paljon korkeampi.

Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
joo nii just sieltä varmaan saiski mut mä en sinne kyl halua! :/:/

Niinpä... Ei oltais mekään haluttu. Oli pakkorako ja koko elämäni idässä asunut, että sinäänsä ei ainakaan ollut muutos huonompaan :laugh:

Niin, no. Sehän niissä stadin kämpissä on että sit on pakko ottaa sieltä mistä saa! Voihan sitä sitten hakea vaihtoa kun on kerran "sisään päässy". Me asutaan idässä, eikä mitään valittamista! :D Aivan ihana alue, kämppä ja naapurit! Ei tätä kyllä ikinä uskois kaupungin vuokrakämpäksi... En taida muuttaa täältä ikinä! B)

Mulle taas on ihan yks tyhjän kanssa onko juuri se alue kiva, tai juuri ne meidän naapurit kivoja tai ihana kämppä. Itä on itä, ja mä oon saanut nähdä lapsesta asti sitä karumpaa puolta, en todellakaan kasvata mun lapsia täällä....

Alkuperäinen kirjoittaja AAApua:
Ihan hirveäkamala tilanne, jos ette saa puoli-ilmasta asuntoa länsi-Helsingistä. Ensinnäkin jos sulla on oikeesti hätä, niin otat vastaan asunnon myös idästä. Ymmärrät kai, että asunnot menevät ensin niille, joilla on oikeesti tarve saada asunto, niin ja sellaiset ihmiset eivät valikoi asuinaluetta. Toiseksi asut kaupungin asunnossa missä tahansa, niissä asuu samanlaista sakkia, kun itä-Helsingissä. Niin ja komanneksi Helsinkin lyhennetään HKI:n ei HGIN

heh!! ei mul sulle ole juuri sanottavaa! ;)

Jos sulle ap tarjotaan asuntoa sieltä idästä, ni meinaatko kieltäytyä? Täällä kaupungissa missä asun, jos kieltäytyy asunnosta jota tarjotaan, niin tippuu sit listan viimeiseksi. Siksi hakemukseen pitää kirjottaa todella tarkaan, mikä paikka ei kelpaa ja vähän perustelujakin mielellään vaaditaan.
Me ollaan saatu täältä asuntoja kaupungilta parissa viikossa tutun työntekijän kautta. Nykyään asutaan omassa. Kaverin perhe jonotellut kaupungin isompaa asuntoa (suurperhe) kolme vuotta.

Kaverini sai poikaystävänäs kanssa kaupungin vuokrakämpän Koskelasta parissa viikossa. Ovat vielä ihan kivoja kämppiä, mielestäni kivalla alueella ja hyväkuntoisia. Iso kaksio jossa partsi. En tiedä, eikö Koskela sitten ole haluttua aluetta vai miksi saivat niin nopeasti. Ihan suomalaisia ovat molemmat.

Minkä hintaisia ovat muuten nuo kaupungin vuokrat? Tietääkö kukaan, paljonko esim. kaksiosta pitäisi pulittaa kuussa?

Jos sulle ap tarjotaan asuntoa sieltä idästä, ni meinaatko kieltäytyä? Täällä kaupungissa missä asun, jos kieltäytyy asunnosta jota tarjotaan, niin tippuu sit listan viimeiseksi. Siksi hakemukseen pitää kirjottaa todella tarkaan, mikä paikka ei kelpaa ja vähän perustelujakin mielellään vaaditaan.
Me ollaan saatu täältä asuntoja kaupungilta parissa viikossa tutun työntekijän kautta. Nykyään asutaan omassa. Kaverin perhe jonotellut kaupungin isompaa asuntoa (suurperhe) kolme vuotta.

en o LAITTANU itää siihen hakemukseen!!!! joten ei voida ees tarjota!!!!!

nii just TUTUN työntekijän kautta..sitä just pohdittii myös että varmaa suurin osa menee tutuille ja tutun tutuille ja niille asuntosihteereille itelleen!!! et sit jää just ne pari kämppää ja ne on ne maahamuuttajat!!

suhteilla varmaan noikin menee!

Ihan suomalaisena olin n. vuoden tai vähän reilun jonossa ennen kuin sain nykyisen asunnon. Ja olisin saanut nopeamminkin mutta itsekin olin valikoiva asuinalueen kanssa ja nyt asutaankin sitten pikku huopalahdessa mukavassa kolmiossa. Kohta vuosi asuttu ja varmaan kolmannen lapsen synnyttyä aletaan katsella josko löytyisi isompaa kämppää samalta alueelta sisäisen vaihdon kautta.

joo nii just sieltä varmaan saiski mut mä en sinne kyl halua! :/:/

Eikö monikulttuurinen ympäristö kiinnosta?

Tulevaisuuden Suomi jo tänään idässä: säpinää ja väriä katukuvassa.

no siis....hmmm..en tiedä onko tää vittuilua mutta siis minun perhe ON monikulttuurinen, mutta haluan silti lapselleni ja itselleni rauhallisen asuinalueen ja minusta idästä sitä ei löydä!

Ei ole vittuilua, totesin vain faktan jota näköjään sinä itsekin olet ollut omalta osaltasi edesauttamassa.

Niin makaa kuin petaa :D

Kaverini sai poikaystävänäs kanssa kaupungin vuokrakämpän Koskelasta parissa viikossa. Ovat vielä ihan kivoja kämppiä, mielestäni kivalla alueella ja hyväkuntoisia. Iso kaksio jossa partsi. En tiedä, eikö Koskela sitten ole haluttua aluetta vai miksi saivat niin nopeasti. Ihan suomalaisia ovat molemmat.

Minkä hintaisia ovat muuten nuo kaupungin vuokrat? Tietääkö kukaan, paljonko esim. kaksiosta pitäisi pulittaa kuussa?

ai SAI koskelasta! joo emmä tajuu miten ne valitaan noi asuntojen saajat!!

no siis esim 56 nelion 2h ovat noin 600 luokkaa...idästä varmaan saa halvemmallakin!!!

meillä meni 2vuotta ennenkuin saatiin kaupungin asunto mutta hakemuksessa alueitakin meillä tais olla vain 5

joo OK! no mul sama homma ei mulla montaa aluetta siinä ole, kaippa sit vaa täytyy jäädä odottelemaan!

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja asunto:
Asuuko kukaan? Miten saitte ja kauan meni ennen kuin tarjottiin asuntoa!?? Ite olen ollut nyt 2 vuotta siellä hakijana ja vieläkään ei ole edes TARJOTTU asuntoa!!! Et ois vaa kiva tietää mitkä heidän kriteerinsä on??!

Mamut ensin. :attn:

Sitten vasta suomalaisille jos jotain on jäljellä.

Näinpä. Työkaverini asui Jakomäessä kaupungin vuokra-asunnoissa parikymmentä vuotta. Loppuaikoina meno alkoi mennä niin hurjaksi (mamujen takia), että he hakivat siirtoa Arabianrantaan. Eivät päässeet. Työkaverini pillastui tästä ja meni sanomaan toimistolle suorat sanat. Siksi eivät saaneet asuntoa, kun ovat väärän värisiä (=valkoihoisia suomalaisia). .

Tätä kutsutaan positiiviseksi rasismiksi.

oon huomannut että he joilla on jo vuokra asunto vaikka yksityisellä ni ei helpolla saa kaupungilta ku kiireellisemmät menee ensin. Itse sain puoles vuodes kaksiosta kolmioon. Riippuu minkä kokosta asuntoa ja mistä haet....jos liian vähän alueita niin ehkä pienenmpi todennäköisyys saada....

Kuka haluaa asua lapsiensa kanssa taloissa jotka ovat täynnä juoppoja, narkkeja ja mamuja? :$

Kaikissa kaupungin asunnoissa KAIKILLLA alueilla on tämä "vaara" olemassa..
Jos ei voi ajatellakaan moista kannattaa miettiä kämppää muualta..

Ap:n katkeruus taitaa olla ihan omaa luokkaansa.. :D
Ei kannata valittaa jos ei saa tosiaan puoli-ilmaista kämppää laatualueelta..

On toi keskusta-länsi helsinki nimittäin niin haluttua ettei taida juuri kukaan saada sieltä... Tuuri peliä on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraampi:
Kuka haluaa asua lapsiensa kanssa taloissa jotka ovat täynnä juoppoja, narkkeja ja mamuja? :$

On toi keskusta-länsi helsinki nimittäin niin haluttua ettei taida juuri kukaan saada sieltä... Tuuri peliä on.

joo en kielläkään että olen hieman katkera koska musta ei oteta tarpeeksi huomioon sitä että on YH ja sitä että se raha EI kasva puussa !!!!

On täälläkin noita maahanmuuttajia mutta ei niistä kyllä mitään haittaa ole ollut. Itse asiassa nämä täällä asuvat tummat ovat paljon kohteliaampia ja avuliaampia kuin suomalaiset. Jos olet itse raskaana ollessa työntämässä kahta lasta vaunuissa ja mukana raahaat vaikka paria raskasta roskapussia niin suomalaiset lähinnä nyrpistää nenäänsä mutta muutamaan otteeseen joku tummaihoinen naapuri(eri henkilöt siis) on rientänyt avuksi ja kantanut säkit roskiksille ihan ilman pyyntöä.

Tiedä sitten onko tänne naapurustoon vaan valikoitunu sitten ne mukavammat yksilöt vai mikä on syynä. Ei minulla ulkomaalaisia vastaan ole mitään pahaa niin pitkään kun käyttäytyvät asiallisesti. :)

joo en kielläkään että olen hieman katkera koska musta ei oteta tarpeeksi huomioon sitä että on YH ja sitä että se raha EI kasva puussa !!!!

Sori mua taas nakertaa just toi että "olen yh- antakaa kaikki ilmaisiksi"..
Ei se raha puussa kasva kahdenkaan vanhemman perheessä.
Eikä se toisen aikuisen elämä ilmaista ole.

Ja ei se mun mielestä voi olla peruste että saa kämpä SIELTÄ MISTÄ HALUAA kun on yh. Samat tarveharkinnat kaikilla.

Syytä kaupunkia rasismista niin eiköhän kaikki portit aukea :D

Ja ei se mun mielestä voi olla peruste että saa kämpä SIELTÄ MISTÄ HALUAA kun on yh. Samat tarveharkinnat kaikilla.

en minä TODELLAKAAAN ajattele noin että antakaa kaikki ilmaiseksi, ei MISSÄÄN nimessä mutta voisivat hieman ottaa tämän huomioon!!! no mut jos mietit että tulot yhdellä henkilöllä on 1500 ja kahdella vaikka 3000 ( jos nyt molemmilla sattuu olemaan noin pienet palkat ) niin kyllä siinä on HYVIN suuri ero!!! kaikki laskut puoliksi jne. ja me YHT:t maksetaan KAIKKI yksin!! ni kyl siinä nyt vaan on eroa!!!!

eikä tietenkään ole peruste että saa kAIKEN mitä haluaa kun on YH, mutta voisi ottaa huomioon sen!! ja mä taas sanon et sun kaltaset ihmiset ku "joutus" olla vaikka puolkin vuotta YH ni saas nähä mikä ois sun kanta näihin asioihin!! Sitä ei tajua ennen kun siihen ite joutuu, joten tooisaalta sun on ihan turha puhua, koska ET TIEDÄ!!

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Muuta maalle tai jonnekkin pikkukaupunkiin jos et kestä maahanmuuttajia!

edelleenkään ei OLE kyse maahanmuutajista vaan yleensäkin idän levottumuudesta! Suurin osa narkkareista on varmaan SUOMALAISIA siellä, jne!!! mutta ok...no sain nyt joitain KIVOJAKIN vastauksia eli eiköhän tää nyt ollut tässä.

en minä TODELLAKAAAN ajattele noin että antakaa kaikki ilmaiseksi, ei MISSÄÄN nimessä mutta voisivat hieman ottaa tämän huomioon!!! no mut jos mietit että tulot yhdellä henkilöllä on 1500 ja kahdella vaikka 3000 ( jos nyt molemmilla sattuu olemaan noin pienet palkat ) niin kyllä siinä on HYVIN suuri ero!!! kaikki laskut puoliksi jne. ja me YHT:t maksetaan KAIKKI yksin!! ni kyl siinä nyt vaan on eroa!!!!

eikä tietenkään ole peruste että saa kAIKEN mitä haluaa kun on YH, mutta voisi ottaa huomioon sen!! ja mä taas sanon et sun kaltaset ihmiset ku "joutus" olla vaikka puolkin vuotta YH ni saas nähä mikä ois sun kanta näihin asioihin!! Sitä ei tajua ennen kun siihen ite joutuu, joten tooisaalta sun on ihan turha puhua, koska ET TIEDÄ!!

Eikö lasten asumiskustanuksia enään huomioida elausmaksuja laskettaessa?
Kai niistä elatusmaksuista on osa tarkoitettu asumiskuluihin, joten kaikkea et asumisestanne yksin maksa...

Yhteistyössä