herpes ja rakkulat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaisa

Vieras
Minulla oli noin pari viikkoa melko isoja ""näppylöitä"" häpyhuulissa noin kymmenkunta. Kutitti hieman, ei tullut mitään varsinaisia vesirakkuloita tms. Lähti tosiaan itsestään pois.
Voiko kyseessä olla herpes tai kondylooma? Nämä oli joulun paikkeilla, sen jälkeen ei mitään.
Mielestäni rakkulat/näpyt ei mitenkään kukkakaalimaisia tai vastaavia. Arpeutui ja hävisi. Testattiin klamydia ja tippuri. Muita en tajunnut lääkäriltä edes silloin pyytää. Lääkärissä näkyi enää arpia muutama himmeinä eikä oikein kommentoinut niihin mitenkään.

Ajan karvat alapäästä, mutta koskaan ei karvatuppi pahemmin ole tulehtunut ja epäilen ettei tämäkään sitä ollut koska alkoi toisesta häpyhuulesta ja viikon päästä oli toisessakin. Siinä välissä en karvoja sheivaillut.

Mitä epäilette olevan?

Ystäväni sairastaa sukuelinherpestä ja ei hae siihen hoitoa..

Lisäksi tiedostaen, mutta ehkä välinpitämättömyyttään, katkeruuttaan(?) ja ehkä taudin kieltäen harrastaa irtosuhteita ja levittää sitä eteenpäin.

Mitä voin tehdä jotta tämä vääryys loppuu? Itse en uskalla hänelle tästä suoraan puhua koska pelkään hänen raivostuvan minulle, ja sitä todellakin syystä jos toisesta pitää pelätä.

Haluan kuitenkin ehdottomasti vaikuttaa siihen että hän lopettaa tartuttamisen muihin, se on todella sairasta! neuvokaa minua, kenelle minun kannattaa puhua, poliisilleko?

Tuo tauti löytyy suunnilleen joka viidenneltä, suuri osa ei edes tiedä kantavansa sitä, koska läheskään kaikilla ei ole oireita.Ikävä tauti, mutta ei sentään mikään AIDS.
http://www.vaestoliitto.fi/seksuaaliterveys/seksuaaliterveysklinikan_nettipa/nuoret/tietopankit/seksitaudit/herpes/

ja voiko herpes tulla muualtakin kuin seksistä? minä en ole ikinä seksiä harrastanut ja minulla on jo kerran ollut tämä ja nyt on vissii taas. en vain haluaisi mennä lääkäriin niin voisiko tämä parantua ihan vain hyvällä hygienialla?

Rakkulat kyllä paranee, mutta viirus on ja pysyy elimistössä loppu elämän. Rakkulat voivat ilmestyä uudelleen aina vastustuskyvyn heiketessä. Jotkut kärsivät rakkuloista joka kuukausi, jotkut vähän onnekkaammat eivät saa niitä kuin sen yhden kerran elämässän.

Yhteistyössä