Hermot menee pk-hoitajaan..

  • Viestiketjun aloittaja mutsivaan
  • Ensimmäinen viesti
mutsivaan
Ulkona +8. "teidän tytöllä pitäis olla jo talvikengät, toppahaalri, toppahanskat"
Just joo. Mitäs sille sit talvella laitetaan, kun on pakkasta?
Nyt oli sukkikset, gollegehousut, ohut pitkäpaita, huppari. Kumisaapaat, joissa villasukka.
Ja sormikkaat. ja välikausihaalari (Lassie tec)
Neiti oli ihan hikinen.. Kun sanoin, että en todellakaan laita, niin sanottiin että sit lapsi ei pääse ulos =O
ANTEEKSI MITÄ??
Eikös se oo ihan turhaa pukea toppahaalaria ja kuomia jos on nin lämmin, ja lapsi pärjää?
Ja ne kuomathan on hetkessä läpimärät.. Alkaa niin ärsyttää...
 
mutsivaan
[QUOTE="vieras";22337871]Keskustelun paikka.[/QUOTE]

Ei se mua kuunnellu pahemmin. Kyllä hän tietää, hänellä on kolme lasta ja hän on ammatiltaan kasvattaja.
Milloin niitä välikausi haalareita sitten käytetään?
Toppahaalri on ollut, kun on +4 tms... mutta nyt oli jo aamusta +8.
EN TAJUA!
 
my
Outoo, ei meillä ainakaan mulle päiväkodista määrätä lapsen vaatetusta :eek: ei oo ees ikinä ollu mitään vinkkiä, et tarvis olla muut vaatteet ku mitkä on. Ja vk-vaatteilla täälläki vielä mennää.
 
jestasss
No ei todellakaan mene meillä ainakaan toppaa päälle ennen kuin lämpötila on pysyvästi pakkasen puolella! Ja KUOMAT tulevat käyttöön vasta joskus -10C alapuolella, jos sittenkään.
 
mutsivaan
Tosiaan pikkasen katsoin kieroon toissa päivänä kun lastan vein hoitoon. Meijän tytöllä oli ainoona lenkkarit. sellaset pitkävartiset.
Ja siellä oli villaset sukkikset alla. Niin ja se välikausihaalari.. kaikilla muilla toppaa päällä.
En mäkään siihen puutu. mietin vaan,. että mitä niille puetaan, kun oikeesti tulee kunnon pakkaset?
Onhan niitä vilukissoja, mutta on myös niitä jotka ei palele helposti...
 
jestasss
Tosiaan pikkasen katsoin kieroon toissa päivänä kun lastan vein hoitoon. Meijän tytöllä oli ainoona lenkkarit. sellaset pitkävartiset.
Ja siellä oli villaset sukkikset alla. Niin ja se välikausihaalari.. kaikilla muilla toppaa päällä.
En mäkään siihen puutu. mietin vaan,. että mitä niille puetaan, kun oikeesti tulee kunnon pakkaset?
Onhan niitä vilukissoja, mutta on myös niitä jotka ei palele helposti...
Siis missä te oikein asutte kun siellä päiväkodissa on tuollaista porukkaa?!
 
Tosiaan pikkasen katsoin kieroon toissa päivänä kun lastan vein hoitoon. Meijän tytöllä oli ainoona lenkkarit. sellaset pitkävartiset.
Ja siellä oli villaset sukkikset alla. Niin ja se välikausihaalari.. kaikilla muilla toppaa päällä.
En mäkään siihen puutu. mietin vaan,. että mitä niille puetaan, kun oikeesti tulee kunnon pakkaset?
Onhan niitä vilukissoja, mutta on myös niitä jotka ei palele helposti...
Meidän lapsella on nyt ollut toppahaalari ja Kuomat päällä viikon ajan. Silti toissapäivänä (+5) vikisi, että palelee :O Laitettiin villapuku päälle niin johan oli onnellinen. Just samanlainen vilukissa kuin minä. Toinen lapsi taas on tullut isäänsä eikä tarvi läheskään niin paljon vaatetta.
 
mutsivaan
[QUOTE="vieras";22337998]Voisko syynä olla se, että on helpompi pukea toppahaalari sisävaatteiden päälle kuin monta kerrosta vaatetta välikausipuvun alle?[/QUOTE]

Tytöllä on sisällä siellä kollarit ja sukkikset ja se ohut paita. Haalarin alle tulee vain kolitsi..
Ei oo kauheen hankalaa mielestäni..
 
"vieras"
Niin ja miettikää sitä, että ne lapset liikkuu melkein taukoamatta. Aikuisille tulee ehkä vilu, kun ovat paljon suht paikoillaan. Siis toppaa kun +8 ja lapsi liikkuu kokoajan?

Itsekin tietää, jos lähtee reippaalle kävelylle, niin siinä tulee niin kuuma, että lopussa pitää jopa ottaa takkia pois, vaikka alussa meinasi jäätyä.

Mun mielestä toppavaatteet kuuluu sit kuvioon, kun on jotain alle plus 2 ja kylmä tuuli ja ollaan vaikka istumassa hiekkalaatikolla.
 
jestasss
Meidän lapsella on nyt ollut toppahaalari ja Kuomat päällä viikon ajan. Silti toissapäivänä (+5) vikisi, että palelee :O Laitettiin villapuku päälle niin johan oli onnellinen. Just samanlainen vilukissa kuin minä. Toinen lapsi taas on tullut isäänsä eikä tarvi läheskään niin paljon vaatetta.
+5C ja päällä toppahaalari, villapuku ja Kuomat! :O :O :O Kannattaisiko lasta kannustaa liikkumaan edes hieman?
 
"shihtzu"
Itse olen useampana päivänä laittanut tuolle 2-vuotiaalle kevyen toppapuvun, jonka alle ei ole paljon tarvinnut välivaatetusta. Mutta esim tänään on sen verran lämmin, että lähdetään kyllä vk-puvussa liikenteeseen.

Meillä poitsu on rauhallinen ulkoilija, se vaan rauhallisesti tallailee tuolla pihalla, että siksikin laitan mielummin tuon ohuen toppapuvun.
 
+5C ja päällä toppahaalari, villapuku ja Kuomat! :O :O :O Kannattaisiko lasta kannustaa liikkumaan edes hieman?
No sehän liikkuu! Välillä menee kovaa vauhtia, välillä saattaa jämähtää hiekkalaatikolle leikkimään pitkäksi aikaa. On muutenkin kova liikkumaan. Mutta sillä on sama kuin minulla, villasukat pitäis olla koko ajan jaloissa sisälläkin. Ja itekin muuten pidän toppatakkia jo kun lämpötila laskee +5 alle. Ei vaan tarkene. Sisälläkin pidän pitkähihaista ja fleecetakkia kun mies on t-paidassa ja alushousuissa. Jotain vikaa ääreisverenkierrossa?
 
Me muuten laitetaan aina mukaan pk:iin toppahaalari, vk-haalari ja villapuku + muut vermeet tietty myös. Siellä sitten hoitajat katsovat sään mukaan mitä laittavat lapsille. Tuo vilukissalapsi on jo 5v, että osaa itse sanoa ja valita mitä haluaa. Aina se valitsee toppahaalarin ja usein alle vielä villapuvun.
 
jestass
Me muuten laitetaan aina mukaan pk:iin toppahaalari, vk-haalari ja villapuku + muut vermeet tietty myös. Siellä sitten hoitajat katsovat sään mukaan mitä laittavat lapsille. Tuo vilukissalapsi on jo 5v, että osaa itse sanoa ja valita mitä haluaa. Aina se valitsee toppahaalarin ja usein alle vielä villapuvun.
No ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten tämä lapsi tarkenee ulkoilla -15C lämpötilassa?
 

Yhteistyössä