Hermostun pissavahingosta!

Siis taas tunnen itteni hirveäks!
En kestä ollenkaan kun mun 2v pienokainen pissaa lattialle. Siis meillä käydään vessassa ja lähes päiväkuiva on lapsi. Välillä johonkin lähtiessä on vaippa, mutta yleensä se on kuiva. Mutta tietenkin vahinkoja sattuu, eikä lapselle saa hermostua.
Mutta taas, tultiin kotiin väsyneinä ja ensimäisenä yksi pissaa suoraan kirjojen päälle, ja minä raivoan. Kauheaa, kun tiedän ettei niin saa tehdä. Se on vaan raivostuttavaa siivota niitä pissoja. Enkä halua pitää sitä vaippaa hänellä kotona, kun vahinkoja sattuu harvoin. Miten sitä voisi hillitä itsensä?? Hermostuuko kukaan muu??
 
Äippäli
Et ole ainut. Minä ainakin sorrun samaan :ashamed: Ei vaan toi pinna aina kestä ja sit myöhemmin kaduttaa että tuli huudettua turhasta...Onneksi harvoin tulee huudettua, mutta silti se kaivertaa mieltä ja tulee mietittyä että olenko huono äiti. Mut oon aatellu että ei varmaan maailmasta montaa sellaista löydy jolla kestää pinna aina kaiken... Pian kaksi vuotiaan taaperon tavallinen kotiäiti :flower:
 
Elämä on
Meillä on muksut jo kuivia.Mutta minä hemostun jos kaatavat jotai lattialle!2 vuotias kun kaataa niin se on koko mehupurkki lattialla.Aina ei kerkee väliin. :ashamed:
 
Tellu 73
Varmaan ainut konsti on yrittää muistaa ettei potalle/pöntölle meno ole todellakaan helppoa kun on ikänsä saanut tehdä housuun. Tätä yritin toistella silloin kun esikoinen oli tuossa iässä...Välillä hyvällä, välillä huonommalla menestyksellä...
Teillähän on jo hyvin asiat kerran lapsi on jo noin kuiva!
 
Itse hermostun myös usein, kohtalotovereita olemme. lapsukaiseni on jo kuitenkin yli 2,5 vuotta, ja meillä menee tosi hyvin ko. asian suhteen; itse asiassa ei ole tarvinnut hermoilla pitkään aikaan, kun ei ole vahinkoja tullut. Mietin vain, onko lapsesi täyttänyt vasta sen kaksi vuotta, toisin sanoen pitäisikö teidän vielä odottaa, kun siihen on "valmis". Meillä poitsu ei halunnu talvella ajatellakaan olevansa ilman vaippaa, mutta sanoi nyt kesällä, että nyt äiti en enää halua pitää vaippaa. Tähän vaikutti myös se, että hän näki kun lähes hänen ikäisellään kaverilla ei ollut vaippaa ja kuinka tämä kaveri kävi meillä vessanpytytllä kuin aikuiset. Olen myös kuullut usealta taholta, että jos jättää vaipan pois, sitä ei sitten kannatata tai saa laittaa enää takasin. lapsi voi olla ihmeissään, mihin se äiti nyt haluaa pissattavan. Yövaippa on tiettty eriasia; se meilläkin on vielä. Tässä miun neuvoni ja kärsivällisyyttä!!
 
Täällä :wave:
hermostun kans välillä kun tyttö 2v3kk tekee pissat housuun, etupäässä silloin kun neiti tekee sen tahallaan, on nääs todella kova uhmaamaan.... \|O Käytän myös vaippaa kun lähdetään ulos tai kylään tai asioille. Alkaa olla jo niin kylmät säät että musta tuntuu kauhelta pissauttaa lasta ulkona eikä täällä korpikylässä joka käänteessä ole vessoja ja vaikka oliskin niin ei niihin aina ehdi. Tosin usein on vaippa kuiva kun tullaan kotiin.
 

Yhteistyössä