Hermostuisitko miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vaimo"

Vieras
Mieheni täyttää pyöreitä vuosia. Mulla oli jotain suunnitelmia yllätysjuhliin, mutta mies ilmoittikin, että on varannut matkan kavereidensa kanssa (pitkä viikonloppu). Kertoi tästä jälkikäteen, kun matka oli varattu ja sovittu kavereittensa kanssa.

Loukkaannuin siitä, että hän ei ajatellut ottaa minua mukaan tai edes kysynyt minulta, haluaisinko tulla mukaan synttärijuhlille/matkalle tai neuvotellut muutenkaan, onko ok jos lähtee kavereittensa kanssa...
Ärsyttää myös talouspuolesta, ettei neuvotellut, sillä muuten ollaan puhuttu että isoista rahamenoista keskustellaan yhdessä koska meillä on useampi lapsi ja minä vielä vanhempainvapaalla.

Jotenki ärsyttää. Ensireaktio oli mulla järkytys, kun kuulin matkasta, sillä pahoitin mieleni kun minua ei ollut kutsuttu mukaan tai hän ei ollut edes ajatellut, että tulisin. "Et sinä olisi kuitenkaan viihtynyt", sanoi mies ja kuittasi sillä kaiken. Juhlista sanoi, että "voidaan kai me mennä syömään!". Ei voinut ymmärtää suuttumustani, oletti vain että minä olen lasten kanssa kotona kun hän reissaa ja juhlii. Toki myös ymmärrän, että miehelle on tärkeää olla kavereidensa kanssa, mutta kun minä en ole muutenkaan ängennyt heidän menoihinsa ja reissuihinsa muuten mukaan. Ja on ennen saanut mennä. Tuntuu vain, että uuden lapsen synnyttyä minä olen unohtunut pyykkivuorten ja vaippakasojen taakse pelkäksi "lasten äidiksi", eikä siksi naiseksi jonka kanssa ennen halusi joskus viettää aikaa ilman lapsia tjn.

No mieti nyt vähän. Miehen synttärit, mies käy töissä ja tienaa. Miksi synttäritkin pitäisi puolison kanssa nyhjätä. Tee omilla synttäreilläsi mitä haluat. Sinun toiveesi voi olla viettää aikaa miehen kanssa, mutta miehen synttäritoive on olla kavereiden kanssa. Ei pitäisi olla sanomista kellään.

Viettäisitkö omat synttärisi miehesi kanssa? Itse ainakin kavereiden kanssa, mies voisi siinä pyöriä jos haluaisi, mutta kyllä oletuksena on silloin että mies jää lasten kanssa ja toinen pääsee kerrankin tyttöjen kanssa tuulettumaan. Vuosipäivät on sitten niitä romanttisia hetkiä yhdessä! Ja me ainakin tehdään arkenakin niin paljon yhdessä, että eipä tarvetta olla synttäreitäkin..

hmm. kyllä minä suuttuisin ja kovaa. jos mies haluaa synttäreikseen matkalle kavereiden kanssa, se voi olla ihan ok, mutta ei tuollaisia juttuja varata ja makseta sopimatta etukäteen puolison kanssa. ymmärrän sua täysin. enkä olisi pelkästään hermostunut, suuttuisin kunnolla. eikä kyse olisi mun kohdalla siitä ettei mies saisi lähteä, vaan siitä että asiat pitää kuitenkin sopia yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ottais päähän;28608635:
hmm. kyllä minä suuttuisin ja kovaa. jos mies haluaa synttäreikseen matkalle kavereiden kanssa, se voi olla ihan ok, mutta ei tuollaisia juttuja varata ja makseta sopimatta etukäteen puolison kanssa. ymmärrän sua täysin. enkä olisi pelkästään hermostunut, suuttuisin kunnolla. eikä kyse olisi mun kohdalla siitä ettei mies saisi lähteä, vaan siitä että asiat pitää kuitenkin sopia yhdessä.

Sama lopputulos, mutta sinä olisit vain suuttunut kunnolla. Hyöty suuttua?

Mulle ihan sama, miten mies haluaa synttärinsä juhlia, eli jos haluais lähteä matkalle kavereiden kanssa, niin toivottaisin iloisena hyvää matkaa. Sen sijaa meillä on perheen normaali arki suunniteltu niin, että molemmilla vanhemmilla on oma vastuunsa, ja siksi toisen matkalle lähteminen vaatii järjestelyjä, joten meillä sovitaan tuollaiset pidemmät poissaolot yhdessä sellaiseen ajankohtaan, että toisen osapuolen on mahdollista hoidella koko perheen pyöritys yksinään sen aikaa. Eli suuttuisin siitä, ettei mies ole varmistanut ajankohtaa multa ennen matkan varaamista.

Ei oo kyllä ikinä meillä kummallekaan käynyt niin, etteikö jo matkaa suunnitellessa olisi innoissaan kertonut suunnittelusta puolisolle.

lähinnä jos meillä olis yhteiset rahat ja niiden käytöstä ja pelisäännöistä on sovittu niin vituttais et toinen menee ja ostaa viikonloppumatkan ilmeisesti jonnekki eurooppaan. JA varsinkin jos mä olisin vielä vanhempainrahalla jolloin sitä rahaa on käytettävissä vähemmän kuin aikaisemmin.

Toki haluaisin et tommosista usemman pvän reissuista keskusteltaisiin etukäteen ja siitä et riittääkö ne rahat.

joten kyll kilisis meilläkin, mutta ei siitä syystä et mies on menossa..

Sama lopputulos, mutta sinä olisit vain suuttunut kunnolla. Hyöty suuttua?

No vaikka se, että mies ehkä seuraavalla kerralla hoksaa sopia asiasta vaimon kanssa etukäteen.

Muakaan ei muu tossa harmittais, vaan toi selän takana toimiminen. Mun mielestä parisuhteeseen kuuluu ihan itsestäänselvästi se, et jos toinen on lähössä yksinään johkin reissuun niin varmistetaan eka et se on kumppanille ok, vaikka ei olettaisikaan toisella olevan mitään asiaa vastaan. Muutenhan sitä voi yhtä hyvin elää yksinään jos on tärkeintä mennä ja tulla vapaasti ja kysymättä.

No jaa, riippuu vähän siitä, miten teillä ylipäätänsä asiat hoidetaan. Jos mies on tottunut hoitamaan asiat kysymättä sinulta sen enempiä, niin ei kai tuossa mitään. Kohteliasta olisi tietysti ollut etukäteen sanoa asiasta. Meinaan, kun on lapsia ja kaikkea, niin kyllähän sullakin siitä huolimatta voi olla niitä omia menoja ja sitten täytyy varailla lastenvahtia tai muuten järjestää lastenhoito.

Eli jos nyt perheenä eletään, niin kyllähän silloin pitää asioista puhua ja toimia niin, ettei eletä kuin yksin ollessa. Vaikka perusolettamus ilmeisesti on, että et kumminkaan olisi tullut, mutta ei se sitä poista, että asiasta voi kertoa etukäteen.

No vaikka se, että mies ehkä seuraavalla kerralla hoksaa sopia asiasta vaimon kanssa etukäteen.

Muakaan ei muu tossa harmittais, vaan toi selän takana toimiminen. Mun mielestä parisuhteeseen kuuluu ihan itsestäänselvästi se, et jos toinen on lähössä yksinään johkin reissuun niin varmistetaan eka et se on kumppanille ok, vaikka ei olettaisikaan toisella olevan mitään asiaa vastaan. Muutenhan sitä voi yhtä hyvin elää yksinään jos on tärkeintä mennä ja tulla vapaasti ja kysymättä.

Peesi. Omituinen ajatusmalli jota täällä jotkut viljelee, että "on mulla oikeus tehdä sitä ja tätä kavereiden kanssa"....On joo, mutta parisuhteessa ja perheessä asioista neuvotellaan yhdessä. Silloin kaikki järjestyy ja kaikki ovat tyytyväisiä.

[QUOTE="vieras";28608561]No mieti nyt vähän. Miehen synttärit, mies käy töissä ja tienaa. Miksi synttäritkin pitäisi puolison kanssa nyhjätä. Tee omilla synttäreilläsi mitä haluat. Sinun toiveesi voi olla viettää aikaa miehen kanssa, mutta miehen synttäritoive on olla kavereiden kanssa. Ei pitäisi olla sanomista kellään.[/QUOTE]

TÄH! Eiks synttärit vieteä just rakkaiden ja tärkeiden ihmisten kanssa???? Mit vit, eiks vaimo ja lasten äiti ole tarpeeksi arvokas synttäreille????

Ainoa moka tossa olis se ettei mies olis kertonut mulle etukäteen. Mutta saahan sitä nyt välillä tehdä jotain spontaaniakin, kunhan ei nyt vaikka taloa mene ostamaan ominpäin. Aika pikkujuttu enkä kilahtais, mies saa tehdä mitä haluaa omina synttäreinään enkä ymmärrä pariskuntia joissa toinen pitää raahata mukaan JOKA paikkaan.

[QUOTE="vieras";28608561]No mieti nyt vähän. Miehen synttärit, mies käy töissä ja tienaa. Miksi synttäritkin pitäisi puolison kanssa nyhjätä. Tee omilla synttäreilläsi mitä haluat. Sinun toiveesi voi olla viettää aikaa miehen kanssa, mutta miehen synttäritoive on olla kavereiden kanssa. Ei pitäisi olla sanomista kellään.[/QUOTE]

Siis mikä ihmeen logiikka? "Mies käy töissä ja tienaa. Miksi synttäritkin pitäisi puolison kanssa nyhjätä?" Mitä hittoa, ihan kun töissä käyminen ja tienaaminen olis jotenkin puolison kanssa nyhjäämistä. Vai meinaatko että työt on ikäviä ja samoin puolison kanssa oleminen. Tosi surkea parisuhteen malli.

Mielikuvituksetonta että vaimon kanssa "nyhjätään". Helvetti kai sitä voi vaimon kanssakin pitää hauskaa, ja voihan siinä olla muita juhlijoitakin mukana. Ankea on äijän maailma jossei osaa ottaa vaimon kanssa iloa irti elämästä.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Ainoa mistä hermostuisin olisi se raha. Meillä ei liiemmin ole ylimääräistä ja rahat on käytännössä yhteiset. Ihmettelisin vain, että miten hän kuvittelisi rahojen riittävän, jos yhtäkkiä pistää satoja euroja matkaan. Eli muuten saisi mun puolestani viettää synttärinsä kavereiden kanssa, mutta isosta rahanmenosta pitää sopia yhdessä.

Kyllä mää pidän miestäni myös kaverinani eikä mieskään mua jätä hyvistä bileistä pois. Meillä on hauskaa yhdessä vaikka olis muitakin kavereita mukana. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä että joka paikkaan yhessä mentäis.Mies lähtee huomenna mökille poikien kesken. Mua ei huvita joten jään lasten kans kotiin..Kyllä loukkaantuisin kuitenkin jos ei kalliista menoista sovittais yhessä...

Yhteistyössä