Hermostuisitko sitä tästä anopille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä oli vasta muutto ja anoppi tuli kaveriks, vaikka asuu hyyyyyvin kaukana, käynyt joskus 2v sitte viimeksi. Olin sikailoinen tästä uutisesta ja otin anopin ilolla vastaan. Olen itse ollut väsynyt viimeaikoina ja muuttorumba sitä ei yhtään ole ollut lievittämässä.

Anoppi ei ole koskaan aiemmin nähnyt meidän tavallista arkea, käynyt aina vain kun on ollut kaikki tiptop ja silleen. Nyt ajattelin olla tosi rohkea ja päästää hänet MUUTON keskelle...ajattelin, että kun itsekin hän on perheen kasvattanut ja muutellut paljon, tietää varmaan mitä se on...

Noh, anopin ensireaktio oli järkytys! Siis että KUINKA VOI OLLA NÄIN SOTKUISTA ja roskaistakin!?!?!:o Siis voi halleluujaa, olihan muutto pahimmoilleen...no, koitin ajatella positiivisesti, että kai hän nyt ei tuolla mitään kamalaa tarkoittanut.

Oli sitten muutaman päivän "apuna", käytännössä ei mitään tehnyt oikeastaan, kävi vain hämmentämässä tavaroita IHAN sekaisin...siis jos annoin hänen pakata jotain, hän vain survoi kaikki johonkin, ei siis katsonut YHTÄÄN mitä ja miten laittaa...anoppi on luonteeltaan sikatarkka ja ajattelin, että ihanaa kun hän osaa varmaan pakatakkin...itse taas en ole niin tarkka...mutta tuo oli kyllä huippua, olin ihan pyörällä päästäni, en kuitenkaan sanonut mitään, harmitti ihan sikana, ku sillalailla teki mulle vain lisää työtä......

Kun hän sitten viimein lähti, päivän päästä siitä piti puhelimessa miehelleni(!) saarnan, kuinka minä olen masentunut, väsynyt, saamaton ja en ole edes aina iloinen!!! Siis voi...huoh...olen hyvinkin iloinen persoona, mutta ei kai minullakaan aina sentään naurata! Hullu olisin. Ei täällä mitään episodeja ollut anopin aikana, enkä ollut vihainen kelleen, yhtenä päivänä vain hiljaisempi, kun olin niiiiin sika väsynyt...
Oli lisäksi saarannut, kuinka meillä oli sotkuista ja jopa PÖLYÄ, ei ole taatusti ikinä siivottu ja sanoi, että haluaisi soittaa meistä lastensuojeluun....siis tässä kohtaa mulla kilahti...sai totaalisen raivarin...:ashamed:
Koskaan aikaisemmin en ole anopille suuttunut mistään tai sanonut pahasti, olen vain niellyt mitä on ollut. Nyt tuli mitta täyteen kerrasta ja sanoin asiallisesti, mutta hyvin tiukasti, miten asia on ja ettei hänen tarvitse tulla tänne enää ikinä "auttamaan" ja kiitin kuitenkin kaikesta siitä avusta, mitä oli antanut. Oli hän kuitenkin jotain tehnyt.

Nyt sitten vähän myöhemmin lähetti meille jotain homeopaattisia "onnellisuuspillereitä", joita minun kuulemma pitäisi syödä 8pilleriä 3kertaa päivässä!!:o:o Näin sanoi kiihdyksissä ja korjasi kohta, että ei ku syö vaikka 5pilleriä 3kertaa päivässä, että tulet iloiseksi...
Siis HALLELUUJAAA...varmaan syön joo, en ainuttakaan. :o

Ja se miksi soittaisi lastensuojeluun, oli syy siinä, että minun täytyy olla sikaväsynyt ja voida tosi huonosti, kun meillä oli PÖLYÄ! Siis aivan oikeasti.
Olemme ihan onnellinen, tavallinen perhe, eikä meillä käytetä alkoholia, huumeita eikä väkivaltaa ja kaikki on ihan "normisti". Toki anoppi tämänkin tietää.

Tuli meidän muutto 8½ vuotta sitten mieleen. Olin pitkällä raskaana, remontoimme yömyöhään uutta asuntoa ja kotona kävimme lähinnä nukkumassa ja paikatkin oli sen näköisiä villakoirineen.

Oli kiva kaivella tarpeellista tavaraa roskapusseista ja sitten kierrätykseen meneviä roskia muuttolaatikoista eli moninkertainen työ tuli itselle, kun anoppi päätti "auttaa". Viime vuosina on välit muuttuneet paremmiksi...

Heh :) Enpä olisi enää tekemisissä. Toivottaisin koko akan hymyssä suin huitsin helvataan mun elämästä ja sanoisin, että tämä toimii paremmin kuin mitkään onnellisuuspillerit :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuli meidän muutto 8½ vuotta sitten mieleen. Olin pitkällä raskaana, remontoimme yömyöhään uutta asuntoa ja kotona kävimme lähinnä nukkumassa ja paikatkin oli sen näköisiä villakoirineen.

Oli kiva kaivella tarpeellista tavaraa roskapusseista ja sitten kierrätykseen meneviä roskia muuttolaatikoista eli moninkertainen työ tuli itselle, kun anoppi päätti "auttaa". Viime vuosina on välit muuttuneet paremmiksi...

Kuulostaa tutulta...tässä istun yhä säkkien ja laatikoiden keskellä, sillä iski angiina heti kun muutto oli ohi, stressi kai laukesi ja olen nyt vasta parantumassa...varmaan anoppi soittelee kohta, että KAI NE TAVARAT ON JO PAIKOILLAAN?? *huokaus*

Meillä aikoinaan, jopa siivosivat, jos oli heidän mielestään likaista ja sotkuista tyyliin pari lelua lattialla. Mies sanoi, että meillä on leikki-ikäinen lapsi ja me halutaan sen näkyvän. Ei ole siivoaminen tullut sen jälkeen puheeksi.

Mitenköhän sitä sitten muutetaan ilman sotkua ja roskia? Ollaan päätetty, että seuraavaan muuttoon eivät puutu. Vieläkin on tavaroita heidän muuttoapunsa jäljiltä hukassa.

Mä olen sitä mieltä että anoppia tai äitiä ei kannata pyytää muuttoavuksi. Tulee vaan riitaa ku ei ne yleensä tajua/osaa eläytyä tilanteeseen.
Alkaa vaan saarnaaminen ja asioihin puuttuminen. Mä en haluis et anoppi järjestelee meidän tavaroita paikoilleen tai pakkaa.
EHKÄ JOS olis superkiva tyyppi, mut muuten ehdoton EI. Ja ei oo niin kivaa anoppia vastaan tullu

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
nyt hokasin sillä on vaihdevuodet samoin kun mun anopilla.. käyttäytyy myö oudosti tää mun anoppi.. hoh hoijaa

Ahaa... Munkin anopilla on pakko olla vaihdevuodet kun käyttäytyy hnkin oudosti. On myös sen ikäinen että siinä kohtaa ne yleensä iskee. Hankaloittaa parhaansa mukaan mein elämää.