hermo menee ukon kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaana

Vieras
siis meillä kolme lasta joista yksi(11kk)kotihoidossa,muut päiväkodissa.Mies valittaa kun en päästä häntä koskaan minnekkään.Lapset ovat hoidossa 8-16 ja minä hoidan pienimmän tuolloin jolloin miehellä on vapaus mennä ja tulla miten tahtoo(mies on työtön),mies nukkuu päivät ja valvoo yöt.Nyt mun pitäisi"päästää"hänet lenkille juuri siihen aikaan kun isompaa pitäisi laittaa nukkumaan ja pienimmälle antaa iltapuuro.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ensinnäkin en tullut keskustelemaan miksi lapset ovat päiväkodissa(siihen on syynsä).Ja kyllä se isäkin niitä lapsia on ollut tekemässä...

Tietysti on, mutta mitä väliä milloin menee lenkille vai etkö pärjää lastesi kanssa

Meidänki pienin hoidossa, isompi koulussa jo. Mutta iltatoimet joudun tehdä aina yksin! Mulla on ollut pitkän aikaa unettomuutta, silti joutunu aamuisinkin nousta lasten kans vaikka siis äijäki on kotona!!!

Menis mullakin hermot tuohon! Laita mies lenkille päivällä kun isommat lapset on päiväkodissa. Ja tyrkkää mukaan pienin rattaissa, niin saat olla omassa rauhassa. Jos mukisee rattaiden kans juoksemisesta, niin sehän vaan tehostaa kuntoilua. Tietysti, jos kunto ei riitä. ;)

Kertoo jotain miehen lapsellisuudesta, jos ei osaa tuommosta asiaa ajatella omilla aivoillaan. Jos olis huippu-urheilija, niin harjotteluohjelmassa vois olla treenit just iltapuuroaikaan. Taitaa vaan haluta luistaa vähäisistäkin lastenhoitovelvollisuuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
ensinnäkin en tullut keskustelemaan miksi lapset ovat päiväkodissa(siihen on syynsä).Ja kyllä se isäkin niitä lapsia on ollut tekemässä...

Tietysti on, mutta mitä väliä milloin menee lenkille vai etkö pärjää lastesi kanssa

minä ajoitan lenkit aina siihen kun isommat on hoidossa(vauva mukana vaunuissa).Mulla ei käytännössä ole vapaa-aikaa kun klo 23-01.Ukolla on vapaus tehdä mitä hyvänsä klo8-16

ja kattia kans, kyllä ukko saa luvan auttaa lasten ilta toimissa. LENKILLE kyllä kerkeää senkin jälkeen kun lapset on jo nukkumassa tai sillon päivällä. Yhdessä niitä lapsia tehdään ja yhdessä myös hoidetaan!!!! Ja teille aivottomat vastaajat, Älkää vaivautuko vastaamaan ollenkaan jos teillä ei oikeesti mitään asiaan liittyvää ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Tahveliini:
ja kattia kans, kyllä ukko saa luvan auttaa lasten ilta toimissa. LENKILLE kyllä kerkeää senkin jälkeen kun lapset on jo nukkumassa tai sillon päivällä. Yhdessä niitä lapsia tehdään ja yhdessä myös hoidetaan!!!! Ja teille aivottomat vastaajat, Älkää vaivautuko vastaamaan ollenkaan jos teillä ei oikeesti mitään asiaan liittyvää ole.

joopa joo

No mun mielestä ei järin vakavalta ongelmalta kuulosta.
Mitäs jos laittaisistte elämänne järjestykseen.
Eläisitte normaalia lapsiperheen elämää yhdessä lastenne kanssa, kun kerran koko perheellä on nyt loistavasti aikaa olla yhdessä.
Laitatte vuorokausirytminne kohdalleen, varaatte molemmille vanhemmille omaa harrastusaikaa tietylle päivälle, jaatte lasten- ja kodinhoidon keskenänne, etsitte mahdollisesti töitä ja nautitte pienistä lapsistanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuikka:
Eläisitte normaalia lapsiperheen elämää yhdessä lastenne kanssa, kun kerran koko perheellä on nyt loistavasti aikaa olla yhdessä.
Laitatte vuorokausirytminne kohdalleen, varaatte molemmille vanhemmille omaa harrastusaikaa tietylle päivälle, jaatte lasten- ja kodinhoidon keskenänne, etsitte mahdollisesti töitä ja nautitte pienistä lapsistanne.

juurikin näin, nauttikaa niistä lapsistanne älkääkä hoidattako muilla, sillä molemmathan te olette niitä ollut tekemässä ja siinä vaiheessa päättäneet ottaa vastuun myös heistä.

mies ei halua muutta rytmiään.Sanoi ettei iloitse enää mistään,eikä mikään kiinnosta.Kerran viikossa vetää lärvit joka on kuulemma ainut tapa jolla voi olla edes hetken iloinen.Ei oikeastaan osallistu perhe-elämään mitenkään(ei vietä aikaa mun ja lasten kanssa).Laittaa joskus ruokaa ja siivoaa kun käsken(tai sitten ei).

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Hitto, mikä järki isän on lähteä lenkille just silloin kun nimenomaan tarvittaisiin kahta aikuista? Kun kerran aikaa on lenkkeillä silloinkin, kun isommat lapset on hoidossa.

Ja nimenomaan molemmat vanhemmat on tasan yhtä paljon vastuussa lapsistaan, minusta ei ole kyse siitä, etteikö äiti pärjäisi lasten kanssa yksinkin... musta toi perheen isän käytös kuulostaa masentuneelta tjsp., jos nukkuu päivät ja valvoo yöt, eikä halua kantaa vastuutaan perheen arjessa.

mies ei halua muutta rytmiään.Sanoi ettei iloitse enää mistään,eikä mikään kiinnosta.Kerran viikossa vetää lärvit joka on kuulemma ainut tapa jolla voi olla edes hetken iloinen.Ei oikeastaan osallistu perhe-elämään mitenkään(ei vietä aikaa mun ja lasten kanssa).Laittaa joskus ruokaa ja siivoaa kun käsken(tai sitten ei).

Miksi sä katselet miestä täyshoitolassasi? Jos asenne on tuo ja kiinnostus omaan perheeseen nolla, niin olisko parempi olla ihan vaan lasten kanssa? Kuulostaa siltä, että mies on vaan lisätaakka ja pettymysten aiheuttaja, vai ymmärsinkö väärin? :)

Alkuperäinen kirjoittaja nää:
Tää ei oo todellista. Pakko olla provo. Minä en usko ennenkuin kuulen syyn, miksi ukko on työtön ja miksi lapset on hoidossa. Katotaan sen jälkeen uudestaan.

Mies joutui jäämään työstä selkäsairauden vuoksi ja nyt joutuu hakemaan vähemmän fyysisesti rasittavaa työtä(mutta ei ole koulutusta&kokemusta).Esikoinen on eskarissa ja keskimmäinen on kuntoutuksellisista syistä päiväkodissa.Kuopus on vammainen ja joudun hänen kanssaan päivittäin liikkumaan fysioterapiassa,sairaaloissa jne.joten päivähoitopaikka on perusteltu.

mies ei halua muutta rytmiään.Sanoi ettei iloitse enää mistään,eikä mikään kiinnosta.Kerran viikossa vetää lärvit joka on kuulemma ainut tapa jolla voi olla edes hetken iloinen.Ei oikeastaan osallistu perhe-elämään mitenkään(ei vietä aikaa mun ja lasten kanssa).Laittaa joskus ruokaa ja siivoaa kun käsken(tai sitten ei).[/quote]

Surulliselta kuulostaa. Onkohan sun miehes masentunu? Mä en itse haluaisi elää tuollaisessa suhteessa (tämän tekstin perusteella) Teidän kannattaisi hakea yhdessä apua, neuvolasta varmaan osaavat neuvoa. Ja pelkkä työpaikka miehelläsi voisi piristää kummasti.

Yhteistyössä