herkut pannaan kampanja!!!

päivän saldoks sain 24...mutta kyllä ajattelin pitää sitä vaan ns. runkona. tosin sehän on kyllä sitten taas sitä terveellistä syömistä, et eihän se välttämättä näillä lukemilla haittaa jos kohtuudella pari kiloo tippuu. en kuitenkaan jaksa sitä taas loppuun asti merkkailla (itseni kun sen verran hyvin tunnen)

mut eilen oli todellakin ensimmäinen oikein hyvä päivä!! vessas sai ravata vartin välein kun vissiin alko toi juhannuksen turvotus lähtee.. et sille noi pisteitten merkkaamiin ainakin tekee hyvää.

nyt uus tsemppi vaan päälle ja ravataan vessas viel tääkin päivä niin alkaa olee noi edellisen neuvolan lukemat taas lasis. pari viikkoo olis viel seuraavaan tuomioon jos vaik sit olis +/-0

Niin, ei varmaan kauheen alas kannata pisteitäkä vetää näin odotusaikana.

Mie hyppäilin vaa'alla kuitenki eilen ja tänään ja heti yks järkevä päivä sai kilon verran nesteitä pois. Vessassa juoksin minäki eilen tiuhaan. :) Oiskohan vielä toinenki kilo ihan nestettä vaan?!? Sit ois ihan kiva lukema vaa'assa. :)

Tsempataan edelleen... Me mennään kyllä tänään paistamaan makkaraa miun porukoille. Onneks miulle ei tuo makkara ees kauheesti maistu, keskityn salaattiin ja uusiin perunoihin sit.

Joo, tuosta lakun syömisen vaaroista olin kyllä hyvin tietoinen, mutta mulla on luonnostaan alhaiset verenpaineet, ja viimeviikolla neuvolassa itseasiassa sanottiin että hyvällä omalla tunnolla voin ainakin toistaiseksi syödä. Ei siis ollut vaikuttanut mun paineisiin mitenkään. Viikot tänään 18+1.

Aah...tätä herkkua vois juoda kaiken päivää

(pakaste)mansikoita, 2 dl rasvatonta maitoa, 2 dl kaloritonta mansikkakeittoa, makeutusjauhetta ja vaniliinisokeria

kaikki tehosekottimeen tai sitten sauvalla ja nam!!
oikea helleherkku siihen makeannälkään

kantsii kokeilla...poistaa myös turvotusta kun on tota mansikkaa. ja painonvartijapisteillä 1 p.

Nam! Ja kohta saa tuoreita mansikoita!! Mie teen vastaavaa pikkumiehelle ja tykkää tosi paljon esim. aamu- ja iltapalla tuota juoda. Ihan vaan maitoa ja hedelmiä/marjoja laitan ja makeutukseks hunajaa. On hyvää! Vehnäleseitä kun laittaa joukkoon niin saa kuituja sit kans samalla!

ihan jees on menny...vähä tuli kyl pullaa leivottua, mut nyt ne on pakkases turvassa. paino ei oo nyt ainakaan tän viikon aikana noussut ja toivotaan et se pysyykin tossa jamassa. tosin lauantain olis vähä rientoja tiedos mut yritetää vaan nyt sit kevennellä sen ruokalistankin kanssa

Miulla neuvolakäynti tänään näytti reilua +400g/viikko. Nyt on kaikkiaan 8kg tullu kotivaa'an mukaan. Mie en niinkä seuraa noita neuvolan mittauksia, vaan mittaan aina kotona aamusta ilman vaatteita niin saa paremmin vertailukelpoisia tuloksia sit. Nyt tsemppi edelleen päälle että ei painnonusu jatkuis...

Nostanpas tätä! Perjantaina pidin herkuttelupäivän (eikös yks päivä viikossa pidä olla herkkupäivä!?! :) ). Nyt taas oon palannu ruotuun. Mutta vaa'alle en mee ennen kuin torstaina. Aattelin nyt alottaa taas uudelleen nuo aamulenkit kun pojan kans puistoon mennään. Nyt kun ei tuo käveleminen tunnu pahaltaka eikä rupea supistelemaanka. Vois auttaa vähän tähän väsymykseenki kun reippailis ees pikkusen.

juu, mun herkuttelupäivä oli lauantai. mut nyt taas ananasrahkat ja mansikkapirtelöt kehiin. perjantain olis neuvola, et sinne asti kun sais kärvisteltyä niin vois taas hyvillä mielin jäädä odottelemaan seuraavaa puntaria.

Kävinpäs aamukävelylenkillä rattaita lykkien. Puolisen tuntia köpsyttelin... Ei voi kyllä tahtia kovinkaan reippaksi sanoa, mutta näillä eväillä mennään! :) Pääasia että jotain liikettä sain aikaseks!

Nostelen taas!

Tänään on vietetty miun synttäripäivää. Käytiin pizzalla rossossa, mutta söin hillitysti. Ja jälkkäriks leivoin suklaapiirakkaa, pienen palan söin sitäki vaan. Ja iltapalaks nyt sit vaan yhen viipaleen ruisleipää.

Huomenna aamulla hyppään vaa'alle sit. Toivottavasti ei ois enempää kuin viime viikolla...

Samaa näytti vaaka kuin viimevikkolla! Eli hyvä niin! Varmaan pidän tänään tän viikon herkuttelupäivän kun oon yksikseni illan kotona. Tai siis isäntä on myöhään töissä. Kunhan saan pikku-ukon nukkumaan niin sit makaan sohvalla ja katon telkkaria! Ja pikkusen herkkuja. Sit jaksaa taas tsempata!

Tänään ei tullu aamulenkkiä tehtyä kun vettä satoi. Ei menty ulos ollenka. Mutta huomenna sitten! Tai jos illalla on hyvä sää niin joutaahan sitä sit käydä rattaita vähän lykkimässä...

ihan suht hyvä neuvola paino...:+88g/viikko. ja reilun parin viikon pääst olis lääkärineuvola, et jos sit olis yhtä hyvä lukema, niin olisin jo aika tyytyväinen!!

aika kevyesti on tää päivä sujunu...tosin illal olis tulos kahvivieraita pullalle mut täytyy pitää joku tolkku sen pullan suhteen...

Miulla sama linja! Ei kyllä ihan pyllylleen menny viikonloppuka! Ruualla söin aina järkevästi, sopivia annoksia ja paljon kasviksia, mutta jäätelöä tuli syötyä... :ashamed: Tänään tein sit ihan kaurapuuron itelleni aamupalaks. Oli muuten hyvää - yllättäen! :) Torstaina taas sit punnituspäivä kotona... Ja kohta aamulenkille kunhan nuo pikkumiehen aamuohjelmat loppuu! :)

Tää alkuviikko on menny syömisien suhteen tosi hyvin. En oo sortunu herkuttelemaan, ja ruoka-aikoinaki oon syöny tosi fiksusti. Eli sopivan annoksen jossa reilusti kasviksia. Oon ruvennu nyt itekki syömään pienen välipalan iltapäivällä niin ei sit oo niin kauhee nälkä ruoka-aikaan ja ei tuu ahmittua ihan tolkuttomasti ruokaa.

Aamulenkillä oon käyny tällä viikolla joka aamu, sen puolisen tuntia rattaita lykkien. Vauhti ei kyllä päätä huimaa, mutta onpahan jotain liikettä kuitenki. Ja mahollisimman reippaasti yritän kävellä että ees vähän hengästyis ja sais sykettä pikkusen ylös. Huomenna vaakapäivä, toivottavasti ois sama lukema kuin viime viikolla! :)

miten ihmees sä saat pidettyä ittes noin tiukkana???..........mulla menny tää koko alkuviikko taas ihan poskelleen ja kauhee nälkä vaan koko aika.......ja tiedän et ens viikol on tän turvotuksen kans taas ihmees kun yrittää kaikin keinoin saada kivoja neuvolalukemia aikaseks!!! viikonloppuna olis viel yhen kaverin häätkin...........kyllä sieppaa tää itsekurinpuute taas!!!

Mie oon kyllä ite miettiny ihan samaa että mistäs nyt tuulee kun oon näin hyvin saanu tsempattua! Mutta hyvä näin! Miuta kannusti hirveesti viime viikkoinen vaakalukema, kun ei ollu paino sillon noussu, siitä on ollu sit hyvä jatkaa. Mutta raportoin sit huomenna mitä vaaka nyt näyttää - toivottavasti en joudu kauheesti pettymään...

Mulla on nyt alkanut paino nousemaan kun puolivälin odotuksessani saavutin, tosin ihan maltillista edelleen, mutta ahdistaa silti. Järki sanoo, että se on vaan se kasvava vauva+muut härpäkkeet ympärillään, että vähänhän toi paino saakin nousta. Ei voi mitään; ahdistaa-ahdistaa-ahdistaa.

Ihmeen hyvin olen pystynyt pysymään erossa mun arkkivihollisestani (suosikkiherkustani) sipseistä, mutta tällä viikolla on tullut mässättyä irtokarkkia muutama sata grammaa. Salmiakkia ja kirpeitä hedelmäkarkkeja. Happamia juttuja tekee muutenkin mieli, viikossa menee kiloittain tomaattia, paljon appelsiinituoremehua ja ruisleipää - enkä edes normaalisti syö leipää!! Se hyvä puoli tuossa on, että vatsa on alkanut toimimaan, ja sen päivän jälkeen kun kunnolla tyhjeni suoli, vaaka näytti 1,5kg vähemmän :eek: !!

Mutta siis edelleen remmissä mukana! Manatkaa tää irtokarkkien himo minusta jonnekin männikönkuuseen!

*manaa kamomillan irtokarkkien himoa pois* :D

Joo, miulla vaaka-aamu ei näyttäny kivaa... + 1kg viime viikosta, nyt siis + 9 kg kaikkiaan. No, parhaani on tehny ja samalla linjalla yritän jatkaa syömisien suhteen - jospa ens viikolle ei sit paino nousiska... Toivossa on hyvä elää... :)

munkin tekis miel taas jotain hyvää...tosin äsken vetäsin jo kupillisen muroja suurimpaan makeanhimoon. kauhulla odottelen taas tota sokerirasitusta kun se litku on ihan kamalaa!!mites on joudutteks työ sokerirasitustestiin? se on kyl mullakin vast n. kuukauden pääst.. mulle on tullu nyt joku n 5-6 kg lisää, mut edelliset raskaudet on menny kaikki siihen +15-20kg piikkiin ja loppuraskaudest ei oo noi +2kg/viikko-lukemat ollu mitään harvinaisia!! nestettä kun tykkään keräillä!!

mut uudet tsempit vaan kaikille!!

Yhteistyössä