herkut pannaan kampanja!!!

Mie oon kohtuuhyvin pysyny ruodussa... Oon kyllä parina päivänä herkutellukki, mutta en ihan kohtuuttomasti kuitenka. Eilen oltiin häissä... Syötiin hyvin ja melko runsaasti, mutta ruoka oli kuitenki melko kevyttä. Perunoita, lihaa ja kalaa ihan semmosenaan ja salaatteja. No, kakkua tietysti oli kans, mutta pikkubiitillä mentiin, en muutenka oo niin makean ystävä. :) Nyt pidän pari-kolme tasauspäivää ja sit käyn vaa'alla kattomassa tilanteen. Tsemppiä edelleen kaikille!

mulla ihan sama ja vaaka näyttää ihan kamalia lukemia, eikä tässä vielä kaikki kun isännän loma alkaa huomen ja reissuun oltais lähdös, niin voi sitä ranskanperunoiden ja kaiken muun herkun määrää!!!nyt viel kaveri kylässä ja sillekkin pitsa ja muut herkut maistuvat ihan yhtä hyvin kun mullekkin!! ajattelin et kun ens torstain tullaa reissust, niin joku taitaa elää viikon vaan sillä vesimeloonilla ja vesikuurilla!!!on tää kesä kamalaa!!

nimimerkillä 'vetäsimpä tossa just palan pitsaa aamupalaks'
(kontrolli kadonnut jo tosi kauas ja selkäranka ties missä upoksissa kaikkien kaloreiden keskellä)

Mie oon tämmönen systeemifriikki ja miulla pitää olla aina joku taulukko tai merkkailusysteemi tai vähintään pitää kaloreita laskeskella että saan jotain ryhtiä syömiseen.

Miehen sisko eilen näytti tuommosen iltalehden laskurijutun, aika kivalta vaikutti. Laitan linkin: http://www.iltalehti.fi/painopaivyri/. Tuonne on kiva klikkailla kaikki mitä on syöny ja sit suunnilleen näkee tuo kalorimäärän. Heti eilisestä huomas että sen jäätelön jos oisin jättäny väliin niin muuten miun ruokailu oli ihan mallillaan. Jäätelön kans tuli semmonen 2700 kcal, miulla ois normaalitilassa tuon mukaan tavoitteena n. 1800kcal jos haluan pitää painon samana, mutta raskaana ollessa ei tietysti nuo lukemat riitä ihan. Oliko se n. 500kcal/päivässä mitä raskaus lisää kulutusta?

Mukavaa lomareissua! Pääsetkö käymään täällä reissun aikana vai pitääkö miun yksikseni kärvistellä aivan? ;)

Kuka nyt kesällä vois jäätelöä väliin jättää? :LOL: Liikaa jätskiä on tullut syötyä, muuten on herkkuja edelleen todella niukasti tullut syötyä. Vaakaan en ole uskaltautunut, maanantaina sitten neuvolassa...

Heh! Niinpä, jäätelöstö on vaikee kieltäytyä! Mutta voishan tuota nyt yrittää ees kohtuudella syödä... :whistle: Viime kesän oli ihan ilman jäätelöä, kun vähähiilihydraattisella dieetillä olin. Ja ihme kyllä ei ollu mitään vaikeuksia! :) Mistähän nyt sais samanlaisen itsekurin...

oo kyl mäkin sit taas kun saan sen oikeen fiiliksen niin pystyn merkkailemaan ja pitämään pitkiäkin aikoja itsekuria yllä, mut se on vähä sillee et kun alkaa kerran menee vähä persiilleen niin sit se menee ihan kunnol ja kun tietää viel kuinka se lomakin siin vaikuttaa..

en varmaankaan nyt pääse lomal tänne mut sit ens viikon loppupuolel olis kyl oikein kunnon tsemppausta luvassa!!tai ainakin toivon ettei se loma vie viimesiäkin itsekurin rippeitä!! yritähän kärvistellä ja pitää tää ketju kasas ettei tarvi kauheen syvältä sitä sitte kaivella!!

Muffelo
Mulla on ihan mieletön painoahdistus iskenyt, kun tämä on ensimmäinen raskaus, jossa mulla ei ole pahoinvointia eikä tarvitse oksennella, ja ruokahalu taas ihan mieletön...Ja siis mulle on tullut 5-6kg jo lisää, eikä viikkojakaan ole kuin 16+5 :ashamed:

Päätin, että maanantaina, kun viikkoja on 17 aloitan sitten terveellisemmän elämän, herkut vähemmälle! Aloittaisin muuten heti, mutta eilen hain kaapit täyteen herkkuja, joten toteutus on hiukan hankalaa nyt. Mulla on ollut aiemmin raskausdiabetes ja lisäksi myös raskaudessa, jossa sitä ei ollut, oli vauva jo ennen la.ta 4-kiloinen, eli se on toinen syy, miksi niitä sokereita voisi reippaasti vähentää :whistle:

Tietääkös joku, mitä makeutusainetta voi esim. teehen käyttää näin raskausaikana? Ja mikä vähäkalorinen juttu pitää hyvin nälkää, ilmeisesti ruisleipä ois hyvä? Vinkkejä ottaisin nimittäin ilolla vastaan... :wave:

Terevtuloa vaan mukaan Muffelo!

Eikös aspartaami oo ainaki pieninä määrinä ihan luvallinen makeutusaine. Noista en oo ihan varma.

Miulla on ainaki tuo leipä toiminu ihan hyvin, että kun ruuallaki oon opetellu syömään sen leipäpalasen, niin ei tarvii sit ruokaaka syödä niin paljoa. Ja aamupuuro on toiminu kans ihan hyvin! Ja kasviksissa ja hedelmissähän ei oo kaloreita kauheesti, mutta täyttävät kivasti esim. välipaloina. Ja mie oon monesti ihan iltapalakski syöny nyt pelkkiä hedelmiä ja marjoja kun on tää valikoima nyt hieman talvikautta parempi. Nektariineja, vesimelonia, viinirypäleitä, luumuja ja mansikoita voisin syödä ihan pilvin pimein. Ja hyviä vitamiineja ja kuituja saa sit vielä lisäks! Entäs sit rasvattomat jukurtit tai viili? Mie en oo jukurtti-ihminen niin en tiedä miten ne pitää nälkää, mutta ei niissä ainaka kaloreita kauheesti oo!

Miulla on ollu hieman huonon kontrollin viikko... Kun on kyläilty paljon niin en oo sit osannu hillitä itteäni... :whistle: Mutta kotona oon syöny kyllä ihan järkevästi sentään. Tänään ois serkun polttarihiminät ja siellä on tietysti sit hyvää ruokaa. No onneks mie laitan ne ruuat ja on semmonen kevyt menyy - tosin sipsejäki on varattu sit iltanaposteltavaks. Mutta huomenna sit taas ollaan ihmisiks! :)

vähä tulin käväsee...kohta reissu jatkuu taas!! tänään olis pyykinpesupäivä ja pakko pitää jotain vesilinjaa kun tuli noi muutama päivä jo taas mähryttyä!!onneks toi grilliruoka taas täl hetkel tota raskautta ei oo mul kovin kovas suosios mut kyl mä silti osasin ne kaikki lihottavimmat herkut suuhuni tunkee!!!

juu ja mukaan vaan muffelo!!!mä nyt oonkin tosi hyvä tsemppaamaan mut katsotaan sit loman jälkeen kun tuun taas tänne nuolee noita sipsisiä haavojani jos mäkin saan taas itseni ruotuun!!

Muffelo
Kiitos, kun mukaan mahtuu =)

Anzkuli: Mulla iskee usein öisin nälkä, joka on ollut joka raskauden vitsaus. Niin mun on pakko vetää kunnon sapuskat illalla tai sorrun johonkin vielä epäterveellisempään. kuten sipsipussiin tai suklaalevyyn keskellä yötä "vessareissulla" :whistle: :ashamed:

Mua jo vähän hirvittää, että miten onnistun, huomennahan siis alkaa herkkujen vähennys...Mulla ei siis ihme kyllä ole ollut ennen tätä raskautta mitään suurempaa ongelmaa painon kanssa, vaikka söin tyyliin levyn suklaata päivässä(bmi tais olla 21) ja nyt sama ruokavalio nostaa painoa ihan tajuttomasti. En ymmärrä miten aineenvaihdunta voi muuttua raskaana näin paljon vai imeekö tuo elimistö yhtäkkiä kaikki kalorit vauvan takia varastoon :eek: Mutta siis asiaan, on erittäin hankala muuttaa elintapoja, kun raskaus lisää mun nälkää ja yhtäkkiä pitäiskin syödä vähemmän kuin ennen |O No joo, jos ainakin yrittäis :whistle:

Milläs viikoilla te muuten menette?

Heippa tännekin!

oon tosiaan järkyssä flunssassa ollut, ja ruokahalut sitä kautta tipotiessään. Vähän liiankin, kun muutama päivä meni ihan syömättä. Nyt ehkä vähän paranemaan päin. Paino on siis nyt pysynyt samoissa, ehkä vähän laskenutkin. To on lääkäri, niin sitten sen taas näkee ja kuulee....ja pe on sokerinrasitus, iik!

Helmi 27+1

Mie kävin tänään vaa'alla ja nyt en syö enää ikinä mitään!!!!! :$ No joo, tiesin kyllä että suuria lukuja näyttää, on semmonen viikko takana... Mutta nyt pidän pari tiukkaa päivää niin saan sit neuvolaan ehkä vähän paremmat lukemat. Eilen ainaki tuli suolasta syötyä sen verran, että luulisin että nestettä vois sen kilon verran lähtee... ehkä jopa 1,5?!? No ei ehkä niin paljoa. Tiistaina sit neuvola ja virallinen punnitus. Viikkoja miulla nyt 26+3 ja painotilanne tänään +10,5kg (HUH!!!)

Muffelo
No niin, nyt alkoi sitten tosi toimet täällä, mä aloitin nimittäin sen syömisen tarkkailun :whistle:

Hyvin Anzkuli sait nesteitä pois!

Mitkäs metodit teillä on tällä hetkellä käytössä tässä painonhallinnassa? Mä tarvitsen jonkun järjestelmällisyyden näin alkuunsa, että tiedän miten paljon about kuuluis syödä. Mä siis tutkailen pv.n pisteitä ja en tietenkään sillä 18 mene, koska tarkoitus ei ole laihduttaa, vaan ihan vain lasken miten paljon niitä nyt menee, ainakin tänään ;) Mä olen kyllä sellainenkin suklaanarkomaani, että ihme jos pysyn ruodussa. Täytyy suoda vaikka 1 herkuttelupäivä viikossa niin on sitten jotain mitä odottaakin :D Mietin, että nuo raskausdiabeteksen ohjeet ois kanssa hyvät, mutta mä olen sokerihiiri, joten tämä tuntuu nyt vähän helpommalle alkuunsa... Mulla ei kyllä ole kovin suuri luotto itseeni tässä painoasiassa, joten pakko yrittää pitää motivaatiota yllä vaikka tätä kautta!!

Lueskelin tossa viime sivun viestejä ja mäkin muuten menen sinne sokerirasitukseen sitten joskus, kun mulla oli esikosta raskausdiabetes, vaikka kakkosesta ei ollutkaan, niin menen silti. Nyt lähtö bmi oli 21-22 eli sen puolesta ei ois tarvinnut, mutta historian takia kyllä. Inhottava juttu se rasitus ja muutenkin niiden paastojen mittailu! Helmille peukutukset, että arvot on ok!

Muffelo ja mahanen 17+0

Miun strategia on semmonen että syön vaan ruoka-aikoina muksun kans, ei välipaloja eikä ylimääräsiä herkkuja. Toinen strategia on lisätä kasviksia ja hedelmiä ja ruisleipäpala aterian yhteydessä. Ja vettä reilusti. Tänään tein liian hyvää ruokaa... (NAM!) :ashamed:

Muffelo
Joo, heti meni penkin alle mun herkkulakkoilu, eikä tuo pisteiden laskukaan ollut nyt se mun juttu. Mutta positiivista jos etsii niin söin vähemmän suklaata ja muuta epäterveellistä kuin yleensä olen syönyt... Levyn sijasta vain pari pätkistä ja vaalean leivänkin vaihdoin ruisleipään ja lounaskin oli terveellistä kasvisruokaa. Eli ehkä mäkin olen itselleni armollisempi ja koitan syödä terveellisemmin, mutta en niin tarkkaa kuria pidä...Raskaana ruodussa pysymine tuntuu jotenkin hurjan hankalalle :ashamed: Mutta pääasia, ettei se paino nyt ihan tätä vauhtia jatkais nousemistaan... ;)

Mieki oon koittanu niin ajatella, että ruokaa pitää kyllä syödä, mutta herkut pois - ainaki enimmät. Tänään neuvolassa kävin ja olihan tuo paino noussu. Ärsyttää ihan kun kolme viikkoa suunnilleen sain pidettyä painon samassa lukemassa kuin edellisellä käynnillä ja nyt sit oli noussu viimesen 1,5 viikon aikana... Mutta ei ollu liikaa noussu kuitenka - siis neuvolatätin mielestä. Kaipa se pitää häntä uskoa!

Nyt siis kaikkiaan +9 kg tän aamun kotimittauksen perusteella. Paremmin näkee muutokset kun kattoo aina sitä saman vaa'an tulosta. Neuvolan vaaka näyttää 1,5 kg enemmän ja se sit vaihtelee kans vielä sen mukaan mitä on päällä. Edellisessä punnituksessa miulla oli vaan kevyet kesäiset hepenet ja nyt oli farkut, niin eikös se huono lukema johdukki ihan vaan painavammista vaatteista!?! ;) Helpostikki farkut ja paita painaa 2kg eiks joo!! :whistle: :D :D

Muffelo
Alkuperäinen kirjoittaja Anzkuli:
Edellisessä punnituksessa miulla oli vaan kevyet kesäiset hepenet ja nyt oli farkut, niin eikös se huono lukema johdukki ihan vaan painavammista vaatteista!?! ;) Helpostikki farkut ja paita painaa 2kg eiks joo!! :whistle: :D :D

Joo siis oikeasti mä kerran punnitsin mun pitkän neuletakin ja se painoi 1,2 kg!! :eek: Mun mielestä on aina ollut vähän hassua se, että neuvolassa punnitaan hirveet tamineet päällä, eikä miinusteta mitään vaatteista... Ja lisäksi vuorokauden aika vaihtelee, eli tod. näk. klo 14 painan enemmän kuin klo 9, sillä sitä ruokaa on tullut siinä välissä väkisinkin jo syötyä himpun verran enemmän.
Mä olen taas huomannut, että mitä enemmän koitan syödä terveellisesti, sitä enemmän ajattelen ruokaa ja niitä herkkuja ja sitä enemmän siis syön koko ajan. Hienoa...Katoin tossa aiempien raskauksien nla kortteja ja kun vrt ekaa punnistusta nykyisiin viikkoihin niin aiemmin tullut 2,5 ja 3kg tähän mennessä. Nyt kyl ainakin 4kg ekaan punnitukseen, mutta kotivaaka sanoo jo 6kg, kun alusta laskee.

Nostetaanpas tätäkin...

Täällä ollaan herkuteltu parina päivänä ja nyt taas hyvillä mielin sit taas järkevämmälle linjalle siirrytään! Vaa'alle meen vasta viikon päästä sit seuraavan kerran.

kylläpä toi viikko vierähti nopeasti!! mut positiivista kun hakee niin näytti vaaka samaa kun ennen reissulle lähtöä...(mut silti reilu pari kiloo enemmän kun edellisessä neuvolassa). tääkin päivä on vedetty karkkii ja herkkuu oikein kaksin käsin ja mulla alkaa olee aika kiire kun tiistaina on jo lääkärin neuvola!! vesimelooni ja ananas on pysyny tiukasti tossa hedelmäkorissa kun on ollu laivakarkkejakin tarjolla!!!kyllä sitä ihminen osaakin olla typerä!!! nyt viel vähä stressaa toi esikoisen eskariinlähtö huomen et mitähän siitä tulee ja kun muutenkin vaan laiskottais..

keskiviikkona mullakin olis toi sokeritesti ja sitä ¨tosi¨ innolla odottelen!!

täytyy vissii alotella nyt kunnol toi ittensä piiskaus et sais ees puol kiloo nesteitä pois ennen tiistaita!! ja täytyy valkata ne keveimmät vaatteetkin sinne käynnille!
huomen aamul laitan varmaan ainakin noit pisteit taas ylös!! :kieh:

ei muuta kun jatkellaan!!!

Yhteistyössä