Herkkämasuisen kiinteiden aloitus. Millä? Milloin?...

Milloin olette aloittaneet ja millä? Tuliko vaivoja?

Meillä ollut vatsavaivoja enemmän ja vähemmän ja rintamaidolla mennään. kiinnostaisikin millä aloititte kiinteät, milloin ja tuliko masuvaivat takasin/lisääntyikö/tuliko mitään?

Meillä poitsu vasta 2,5 kk mutta kasvaa rintamaidolla aika hitaasti ja mietin koska uskallan aloitella. 4 kk iässä ainakin.
 
Meillä poika nyt reilu 3kk ja annoin paripäivää sitte peruna-porkkanasosetta.. ja masukivut oli valtavat. Sitte annoin sitä Piltin Aurinkoista eli siinä on aprikoosi, ananas ja persikka ja tästä ei masukipuja tullu. Eli sillä mennään nyt päivä kaks.. Meillä on poika ollu masuvaivanen alusta asti, oli koliikkia ja mulla ollu tosi tarkka, että mitä kestää syyä... Niin ja tuosta aurinkoisesta on masuki pojalla toiminu ihan hyvin. Eli mie ainaki suosittelen sitä..
 
neuvolassa sanoivat, että masuvaivoista/koliikista kärsineille pikkuisille on syytä aloittaa kiinteät jollain muulla kuin noilla peruna-porkkanoilla eli ei heti alkuun "kovia" kasviksia/juureksia vaan esim. ruusunmarjaa tai jotain hedelmäistä. Itse olen antanut makuannoksia kahtena pv:nä tuosta ruusunmarjasta eikä ainakaan vielä näyttäisi olevan haitaksi...
 
Meillä aloitettiin hedelmäsoseilla 4,5 kk:n iässä. Päärynä taisi olla ihan ensimmäinen mitä annoin. Herkkämasuisille hedelmät on pehmeempi vaihtoehto. Perunaa taisi poitsu kestää vasta lähempänä puolvuotiaana. Samoiten puurojen kanssa kävi niin, että aloitettiin eka riisistä ja sitten vasta kaura...Muita viljalajeja ooteltiinkin sitten pitkään.
 
Mä aloitin pojan kanssa nyt maissivellillä -> kova kakka, sitten perunaporkkanvalli -> vatsakivut, joten päädyin nyt tarjoamaan soseita, ja aloitetiin ruusunmarjalla ja mangolla, aprikoosi seuraavaksi.

Syy miksi lähden antamaan nyt jo soseita, että esikoisella hävivi koliikki, kun aloiteltiin soseet ajoissa. Toivon tämän kolmannen myös vähän tassantuvan ja puklien vähentyvän.. Tosin aloitan tosi pikkuhiljaa, puoli lusikallista, seuraavana päivänä koko lusikka jne...

 

Yhteistyössä