Joo, kyllä on ollut kaikissa aikaisemmissa raskauksissa hepatoosi. Esikoista odottaessa jouduin sairaalaan kahdeksi viikoksi, kun arvot nousi viikolla 36 niin korkeaksi, että olisi ollut riski olla kotona. Ne otti silloin 3 kertaa päivässä sydänkäyrän ja kun pääsin yhdeksi päiväksi kotiin, niin sain kuitenkin sen päivän aikana ravasta sairaalassa käyrissä... Toisen kanssa avot oli noussut vasta 400, kun käynnisti ja nyt ne onkin jo aivan mahdottomat. Huomenna olis taas verikokeet ja tiistaina ultra+ lääkäri, että saa taas tutkia. Supistellutkin on jo jonkin verran, mutta kaipa tuo kohtu vaan harjoittelee... Kahdesta muusta ei ole ollut mitään supistuksia ollenkaan...
Olen kyllä raskaasti tullut siihen tulokseen, että vaikka ikää on vasta 26, niin saa laittaa piuhat poikki, kun tämän olen synnyttänyt. Kaikki raskaudet mulle on riskiraskauksia, niin ei tätä ruljanssia jaksa enään...
Niin ja yleensä hepatoosi tulee muissa raskauksissa, mutta sitä ei ole kukaan allekirjoittanut. Meillä päin ne ainakin ottaa rutiinisti sellaisen verikokeisiin viiklla 26, jolla aiemmin on ollut hepatoosi ja vaikka arvot olis ok, niin ne ottaa niitä kokeita kuitenkin tarkkaillen tilannetta ja parempihan se on niin...
Mulla nyt tuntuu, että lääkitys olisi auttanut, kun ei kutise niin paljoa, mutta huomenna sen vasta kuulee, kun soittelee taas arvojen perään ja toivottavasti ollis laskenut, niin sais sen synnytyksen käynnistyksen viikolle 377, että 6 viikkoa olis jäljellä =)