Hemmetin poskiontelotulehdus!! itsehoitovinkkejä, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illuusia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen sairastellut viimeiset 3 v. enemmän ja vähemmän. Poskiontelot kipeytyvät ja flunssaa pukkaa joka toinen kk. Nyt viimeisen puolen vuoden aikana olen sairastanut vain kerran ja selvisin ilman antibiootteja. Lopetin reilu puoli vuotta sitten päivittäisen maitotuotteiden syömisen. Ne lisäävät liman eritystä! Myös viljatuotteet vähensin minimiin. Enää en juo limua kuumeessa tai syö suklaata flunssaan, koska sokerit heikentävät tulehduksen parantumista! Ravintotottumukset ovat vaikuttaneet oloon positiivisesti! Toki syön silloin tällöin maitotuotteita mutta en läheskään päivittäin. Sarvikannulla olen huuhdellut melkein aamuin illoin vaikka flunssaa ei olisi. Olen myös nappaillut ravintolisiä vastustuskyvyn vahvistamiseksi: sinkkiä, b ja d- vitamiineja yms.

Näitä komppaan! D3 vitamiinia 100µg ja Mhb:t myös käyttöön. Viljat kannattaa lopettaa kokonaan vähäksi aikaa, kuin myös maitotuotteet.

Mä en millään haluaisi lääkekuuria tähän syödä mutta kai se pakko on kun kamalat paineet naamassa ja hammassärkykin iski. :kieh:
Mutta mites nyt vois oloa helpottaa, panadol ei auta kyllä yhtään.. :'(

Vaikka on vanha ketju, ajattelin postata mikä minulla auttoi heti kokeiltuani.
Merisuolaa ja maitohappobakteerikapselin sisältö sekoitettuna veteen, tällä sierainten huuhtelu 3 kertaa päivässä. Itsellä ensimmäinen hoitopäivä edellämainitulla ohjeistuksella takana ja oireet helpottaneet; päänsärky vähentynyt puoleen ja kuumeilu kokonaan loppunut, vain pientä hammassärkyä vielä. Katsotaan aamulla, jos olisi ensimmäinen oireeton päivä näin viikon sairastamisen jälkeen :)

Poskionteloita saa ainakin kotikonstein tyhjättyä painamalla nenän varresta silmien välistä ja yhtä aikaa kielen takaosalla kitalakea15-30 sekunttia. Jos on tosi tukos saattaa joutuu tekee useaan kertaan päivässä. Tulee pieni tunne kun ne aukeaa ja alkaa lomat liikkua :) en sitte tuu auttaako tulehdukseen mutta ainaki tyhjää paskoja pois

Ota allergialääkettä aina, kun on nenässä tukkoinen olo. Auttaa myös flunssaan lyhentämällä sen kestoa. Telfast ei väsytä. Saa reseptillä.
Sisältää povidonia, mitä ei pidä ollenkaan niellä. Ei pidä käyttää turhaan eikä muuhun, mihin se on määrätty.
kirjan:

Peter C. Goetscen kirjassa Tappavat lääkkeet (2014). sivulta 107:

"Jotkut lääkärit ovat niin vaikutusvaltaisia, että lääkeyhtiöt saattavat antaa hiljaisen hyväksyntänsä, vaikka he täyttäisivät omat taskunsa muuhun tarkoitukseen annetulla rahalla. Suomalaiset neurologit omivat itselleen tutkimuskustannuksiin tarkoitetut rahat ja jättivät laboratoriokokeet ja tutkimusapulaisten palkat potilaiden, yhdistysten ja yliopiston maksettaviksi. Eräässä tapauksessa kavallus oli miljoonia euroja, ja siihen liittyi 180 tiliä, suurin osa niistä Sveistsissä. Ironista kyllä, kaksi rikoksiin osallistunutta professoria oli vastuussa tutkimusprojektien eettisyydestä. Professorit saivat vankeustuomion; samoin toisen poika, joka todettiin syylliseksi 23 rikokseen."

Eikö sun mielestä ole parempi tietää, mistä se tulee? Miksi ei?

Itse kärsin kroonisesta POT:sta n.8 vuotta putkeen. Välillä antibiootteja, punkteerausta ja jatkuvasti nenäsumutetta. Lääkärikin ehti sanoa että joudun käyttämään kortisoni-sumutetta todennäköisesti lopun elämääni.

KUNNES...

Aivan muista syistä aloitin n. kuukausi sitten kasvispohjaisen vegaaniruokavalion. About 2 viikon jälkeen tukkoisuus oli lähes kokonaan kadonnut ja oireet muutenkin helpottaneet. Limaa tulee vieläkin ulos, mutta hengittäminen tuntuu nyt jo aivan toisenlaiselta kuin miesmuistiin. Ensimmäistä kertaa lähes 10 vuoteen on olo että kroppa hengittää ja voi hyvin.

Olen sitä mieltä että että lääkkeet ja punkteeraus helpottaa vaan väliaikaisesti noita oireita, mutta eivät poista alkuperäistä syytä. Epäilen että etenkin maitotuotteet ja niiden suurkulutus Suomessa on vakava ongelma ja että se aiheuttaa turhaan poskiontelotulehduksia ja tukkoisuutta todella monelle.

Tässä ote Valion omilta sivuilta:
"Maidon homogenointiin on liitetty monenlaisia oireita, kuten allergista nuhaa ja TOISTUVIA POSKIONTELOTULEHDUKSIA, toiminnallisia vatsavaivoja, närästystä, hiivasyndroomaa, laktoosi-intoleranssia ja nivelsärkyjä."

Lukekaa itse: https://www.valio.fi/ammattilaiset/ravitsemus_ja_terveys/maidon-kasittely-ja-vatsavaivat/

Ja tämä: https://yle.fi/uutiset/3-6766804

"Syy-yhteyksien tutkiminen kuitenkin junnaa paikallaan, sillä maitoteollisuus ei ole kiinnostunut tekemään yhteistyötä julkisten tutkimusinstituutioiden kanssa."

Voimia kaikille jotka kärsii kroonisesta poskiontelotulehduksesta!
T. M27

Yhteistyössä