Helsinkiläiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juntti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juntti

Vieras
Onko vaikea ajaa Helsinkiin suoraan Mannerheiminkadulle? ollaan tulossa sinne porukalla joista kukaan ei ole koskaan ajanut Helsingissä. Hotelli löytyy tuolta, mutta mietityttää onko sinne vaikea löytää/ajaa? Ettei vain oltaisi raitiovaunun kyljessä?

Mannerheimintiehän menee aivan Helsingin keskustassa ja se on helppo löytää. Sen varrella on esim. Eduskuntatalo, Finlandia-talo, Kansallismuseo, Ooppera jne. Tampereen tie tulee suoraan Mannerheimintielle, miltä tieltä olette Helsinkiin suhaamassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski:
Mannerheimintiehän menee aivan Helsingin keskustassa ja se on helppo löytää. Sen varrella on esim. Eduskuntatalo, Finlandia-talo, Kansallismuseo, Ooppera jne. Tampereen tie tulee suoraan Mannerheimintielle, miltä tieltä olette Helsinkiin suhaamassa?

Savosta päin tullaan tullaan eli tieltä? (olen aina ennen tullut Helsinkiin lentäen/junalla/linja-autolla). Finlandia talon lähettyvillä on hotelli (scandic) ja Finlandia talolle ollaan myös menossa.
Eli varokaa vaan kun Savon mammat lähtee suureen kaupunkiin...ei kannata eteen tulla =)

Savolainen minäkin, tosin asunut täällä jo muutaman vuoden :wave: Tervetuloa vaan, ajatte kaiketi hämeentietä, läpi hakaniemen ja rautatieaseman ohitse. Käännytte joko rautatieaseman jälkeen oikealle tai jatkatte suoraan ja käännytte forumin edustalta oikealle.. Kokeiles vaika eniro.fi

Riippuen suunnasta mistä tulette, mä ottaisin Kehää pitkin jo ajoissa lenkin, niin että pääsisin Hämeenlinnan tielle ja tulisin sitä kautta kohti Helsingin keskustaa, niin pääsisin suoraan manskun päähän, eikä tarttis kikkailla keskustassa ollenkaan, vaan pääsisi suoraan hotellin pihaan.

Ei oo vaikeeta: Lahdentieltä kehä 1:lle (länteen), kehällä seuraat 3-tien opasteita. Kun käännyt 3-tielle suuntana Helsinki, pääsetkin suoraan Manskulle. Manskulla jos vielä maltat pysytellä poissa bussikaistalta, niin hyvin menee, yksi kaista hlöautoille ja suora tie :) Tarkoittanet sitä Töölössä ihan manskun vieressä olevaa Scandicia, joten kurvaat vaan hotellin pihaan.

Mä suosittelen Tom-Tomia tai muuta navigointilaitetta autoon mukaan, varsinkin jos kukaan teistä ei ole enne ajanut Helsingissä. Yksikin yksisuuntainen/tietyö voi pistää reittivalinnan uusiksi, ja sit voi joutua tekemään pitkän lenkin, että pääsee takaisin sinne, minne oli menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiehis:
Mä suosittelen Tom-Tomia tai muuta navigointilaitetta autoon mukaan, varsinkin jos kukaan teistä ei ole enne ajanut Helsingissä. Yksikin yksisuuntainen/tietyö voi pistää reittivalinnan uusiksi, ja sit voi joutua tekemään pitkän lenkin, että pääsee takaisin sinne, minne oli menossa.

Garmin löytyy kyllä =)
jospas me osattais...saatte sitten lööpeistä lukea kun ajellaan yksisuuntaisia vastaan ja päin ratikkaa =)

Yhteistyössä