Helsinkiin saapuvat maalaistollot HUOMIO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stadi on täynnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Stadi on täynnä

Vieras
Helsinki, kansakuntamme pääkaupunki vetää magneetin lailla puoleensa tolloja ja urpoja muualta Suomesta etenkin kesäisin mutta niitä eksyy sinne kyllä muinakin vuodenaikoina valitettavan sankoin joukoin, ikäänkuin tilaa ei olisi jo valmiiksi liian vähän.

Itse pyydän että kun te juntit saavutte kaupunkiimme niin ÄLKÄÄ helvetti soikoon jääkö liukuportaissa tientukkeeksi ihaillessanne maisemia ja ihmetellessänne niitä valtavan ihmeellisiä itsestään liikkuvia portaita. Jos liukuportaissa on aivan pakko seistä niin seisominen tapahtuu OIKEALLA puolella jotta VASEMMALTA pääsevät kiireisemmät ohitse. Junien aikataulujen ja myöhästelyn takia vaihtoaika on usein kortilla ja junasta myöhästyminen voi olla sekunneista kiinni. Minä en halua myöhästyä töistä sen takia että te paksuperseiset maalaisurpot tukitte kulkutieni.

Kiitos jo etukäteen.

• Tykkää
Reactions: jaassi
Ja tällainen asia pitäis sit tietää vai? Missään muussa kaupungissa en ole törmännyt tuohon, että portaissa pitäisi seisoa jossain tietyssä kohdassa.

Mutta, mites kun just te stadilaiset urputitte eilen vai toissapäivänä jossain autokeskustelussa, että kaikkien pitäs muuttaa kaupunkiin, ettei tarvis autoa ja pääsisi ekologisesti julkisilla? Tuota sekuntipeliä se sitten olisi, jos kaikki perähikiäläiset lähtis sinne ja niissä liukuportaissa olis moninkerroin enemmän ruuhkaa... Miettikääs siis toisenkin kerran, mitä te nyt sitten oikein haluatte...

[QUOTE="Turkulainen";27200488]Ja tällainen asia pitäis sit tietää vai? Missään muussa kaupungissa en ole törmännyt tuohon, että portaissa pitäisi seisoa jossain tietyssä kohdassa.[/QUOTE]

No, nytpä tiedät. Ihan normaali käytäntö Helsingissä. :) Mutta kyllä itse ainakin mainitsen, jos joku tukkii liukuportaat, en jää taakse seisomaan tuskastuneena, vaan pyydän väistämään.

Mä ainakin seison liukuportaissa miten seison, jos jollain on niin surkeat käytöstavat että alkaa sieltä tunkea, niin sitten sopii tunkea siitä pienestä rakosesta. :)

Jos joku on niin tärkeä ettei ehdi liukuportaita käyttämään niin kuin on tarkoitus, niin sitten saa luvan opetella lentämään.

[QUOTE="Turkulainen";27200488]Ja tällainen asia pitäis sit tietää vai? Missään muussa kaupungissa en ole törmännyt tuohon, että portaissa pitäisi seisoa jossain tietyssä kohdassa.[/QUOTE]Oikealla seistään, vasemmalla kuljetaan. Homma toimii pääsääntöisesti näin ja on aina toiminut, silloin vaan kaikki menee mönkään kun portaisiin sattuu maalaisurpo joka ei tunne käytäntöä ja ruuhka-aikaan se oikea puoli on aina täynnä joka tapauksessa ja maalaisurpo tukkii sitten sen vasemman puolen. Siksi tämä ketju.

Miksi lähdet viimetinkaan töihin? Eikö herätyskellosi osaa herättää sinua vaikkapa tuntia aikasemmin jotta ehtisit ilman kamalaa kiirettä töihin? Vai oletko vain näitä "kiireisiä" juppeja joiden tulee lähteä töihin just niillä viimesillä mahdollisilla julkisilla, jotta voi sitten "hyvällä" syyllä ärhennellä ja leikkiä kunnon snobia "ku ziiz niinq vittu mä myöhästyn töist ziiz iha just!!!"

Ja kyllä olen asunut maamme pääkaupungissa ja vihasin sitä älytöntä kiirettä mikä mukamas ihmisillä siellä on. Hassua miten maalla osataan ottaa huomioon matkat ja ruuhkat ja lähteä töihin AJOISSA ettei välttämättä myöhästy jos matkan aikana tapahtuu jotain.

[QUOTE="vieras";27200515]Mä ainakin seison liukuportaissa miten seison, jos jollain on niin surkeat käytöstavat että alkaa sieltä tunkea, niin sitten sopii tunkea siitä pienestä rakosesta. :)

Jos joku on niin tärkeä ettei ehdi liukuportaita käyttämään niin kuin on tarkoitus, niin sitten saa luvan opetella lentämään.[/QUOTE]

Älä sitten ala itkeä, kun sinua ohjeistetaan väistämään. :)

helsinkiläiset on itse tolloja. lähdetään viime tipassa ja sitten juostaan päin punaisia ja milloin raitiovaunun perässä ja milloin linkan perässä. joutuminen on kiinni ihan itsestä. kun lähtee tarpeeksi ajoissa, niin ehtii. niitä liukuportaita on ihan täällåä maallakin, että tuskin ne nyt on kovin suuri ihmeellisyys maalaisille.
lastenvaunujen kanssa täytetään kaikki jalkakäytävät ja jos et älyä väistää, niin päälle ajavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Stadi on täynnä;27200471:
Junien aikataulujen ja myöhästelyn takia vaihtoaika on usein kortilla ja junasta myöhästyminen voi olla sekunneista kiinni. Minä en halua myöhästyä töistä sen takia että te paksuperseiset maalaisurpot tukitte kulkutieni.

Mitä oikea, paljasjalkainen stadilainen junassa tekee??

Junia käyttävät maalaiset kuten espoolaiset, vantaalaiset ja me urpojen urpot eli keravalaiset!!!

Pah! Stadilaisille on vaan hyvä oppia vähän hidastamaan vauhtia ja oppia nauttimaan välillä elämästä = katsella joskus maisemia joiden ohi kulkee joka päivä näkemättä niitä. Täällä Stadissa junia, busseja ja metroja kulkee kuitenkin niin tiheästi, että on vaan oma moka, jos jättää lähtemisen viime tippaan ja jos siitä yhdestä junasta/metrosta/bussista myöhästyy, niin sitten myöhästyy, ei se maailmaa kaada.

Ei me maalaiset voida sitä tietää, että te kaupunkilaiset olette niin urpoja, ettette osaa ottaa varaa työmatkoihinne. Täällä kun se on ihan normaali käytäntö, että lähdetään sen verran ajoissa, että sinne töihin ehtii, vaikka olis vähän "ruuhkaa" tai jotain muuta sattumustakin matkalla.

[QUOTE="vieras";27200515]Mä ainakin seison liukuportaissa miten seison, jos jollain on niin surkeat käytöstavat että alkaa sieltä tunkea, niin sitten sopii tunkea siitä pienestä rakosesta. :)

Jos joku on niin tärkeä ettei ehdi liukuportaita käyttämään niin kuin on tarkoitus, niin sitten saa luvan opetella lentämään.[/QUOTE]No tässä on oikein urpon näkökulma puhtaimmillaan. Ensinnäkin, liukuportaiden tarkoitus ei ole se että niissä pelkästään seistään vaan niissä voi myös kävellä. Toiseksi, minä en ole sen tärkempi kuin muutkaan mutta perille ehtiminen ajoissa on minulle tärkeä. Junat ovat usein myöhässä ja sen takia vaihdon aikana joutuu juoksemaan. Jos myöhästyy jatkosta, myöhästyy yleensä töistä. Sen luulisi menevän maalaisurponkin kaaliin että töihin pitää ehtiä ajoissa. Tai no se tietysti voi olla käsittämätöntä urpolle jonka ei tarvitse minuuttiaikataululla aamulypsylle ehtiä.

[QUOTE="vieras";27200524]Älä sitten ala itkeä, kun sinua ohjeistetaan väistämään. :)[/QUOTE]

Ei kukaan ainakaan vielä ole uskaltautunut.
Väistän jos nätisti pyydetään, "ohjeistuksella" ei mun ruhoa siirretä. :)

No niin, tässä se taas nähdään: maalaiset eivät edes halua toimia yleisten toimintapojen mukaan. Pitää oikein tahallaan ja ilkeyttään jäädä siihen vasemmalle puolelle pönöttämään. Ootte te kyllä sitten kohteliaita ihmisiä. :D

[QUOTE="Turkulainen";27200488]Ja tällainen asia pitäis sit tietää vai? Missään muussa kaupungissa en ole törmännyt tuohon, että portaissa pitäisi seisoa jossain tietyssä kohdassa.[/QUOTE]

Ei sit varmaan kannata mennä Helsingin metron liukuportaisiin, jos tota ei tiedä. Muutaman kerran pääkaupungissa käyneenä, ihastelen ehkä eniten tätä käytäntöö, että seistään reunassa ja jätetään toinen puoli vapaaksi kulkemiselle. Käytäntö vois vakiintua koko maahan. Ärsyttää kans edessä kuppaajat. Argh.

Pah! Stadilaisille on vaan hyvä oppia vähän hidastamaan vauhtia ja oppia nauttimaan välillä elämästä = katsella joskus maisemia joiden ohi kulkee joka päivä näkemättä niitä. Täällä Stadissa junia, busseja ja metroja kulkee kuitenkin niin tiheästi, että on vaan oma moka, jos jättää lähtemisen viime tippaan ja jos siitä yhdestä junasta/metrosta/bussista myöhästyy, niin sitten myöhästyy, ei se maailmaa kaada.

Ai että se sun mielestä stadilaisten pitää osata oppia katsomaan maisemia, joten siksi maalaisilla on oikeus tukkia liukuportaat. Voi luoja mikä logiikka. :D :D

[QUOTE="vieras";27200545]No niin, tässä se taas nähdään: maalaiset eivät edes halua toimia yleisten toimintapojen mukaan. Pitää oikein tahallaan ja ilkeyttään jäädä siihen vasemmalle puolelle pönöttämään. Ootte te kyllä sitten kohteliaita ihmisiä. :D[/QUOTE]

Kyllä minä otan neuvot vastaan, etenkin jos ne annetaan ystävällisesti. Eihän sitä kaikkea voi tietää tai muistaa, jos harvoin käy isommilla paikkakunnilla. Ap puhuu ihan asiaa, mutta rumasti nimittelee toisia ihmisiä. Semmoinen on ikävää.

Alkuperäinen kirjoittaja Stadi on täynnä;27200536:
No tässä on oikein urpon näkökulma puhtaimmillaan. Ensinnäkin, liukuportaiden tarkoitus ei ole se että niissä pelkästään seistään vaan niissä voi myös kävellä. Toiseksi, minä en ole sen tärkempi kuin muutkaan mutta perille ehtiminen ajoissa on minulle tärkeä. Junat ovat usein myöhässä ja sen takia vaihdon aikana joutuu juoksemaan. Jos myöhästyy jatkosta, myöhästyy yleensä töistä. Sen luulisi menevän maalaisurponkin kaaliin että töihin pitää ehtiä ajoissa. Tai no se tietysti voi olla käsittämätöntä urpolle jonka ei tarvitse minuuttiaikataululla aamulypsylle ehtiä.

:D

Suomen parhaat kulkuyhteydet ja on hirrrveen vaikea ehtiä töihin. Salli mun nauraa.

• Tykkää
Reactions: potku
[QUOTE="Tamperelainen";27200552]Ei sit varmaan kannata mennä Helsingin metron liukuportaisiin, jos tota ei tiedä. Muutaman kerran pääkaupungissa käyneenä, ihastelen ehkä eniten tätä käytäntöö, että seistään reunassa ja jätetään toinen puoli vapaaksi kulkemiselle. Käytäntö vois vakiintua koko maahan. Ärsyttää kans edessä kuppaajat. Argh.[/QUOTE]

Tamperelainen ystäväni oppi tämän myös muutama vuosi sitten, ja oli ihan innoissaan. Toivoi myös, että käytäntö leviäisi muuallekin. :)

Yhteistyössä