Helsinkiin saapuvat maalaistollot HUOMIO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stadi on täynnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27200545]No niin, tässä se taas nähdään: maalaiset eivät edes halua toimia yleisten toimintapojen mukaan. Pitää oikein tahallaan ja ilkeyttään jäädä siihen vasemmalle puolelle pönöttämään. Ootte te kyllä sitten kohteliaita ihmisiä. :D[/QUOTE]

lukeeko jossain, että seisothan oikeassa reunassa? Jos ei lue, niin kuljen ihan sääntöjen mukaan.

[QUOTE="vieras";27200515]Mä ainakin seison liukuportaissa miten seison, jos jollain on niin surkeat käytöstavat että alkaa sieltä tunkea, niin sitten sopii tunkea siitä pienestä rakosesta. :)

Jos joku on niin tärkeä ettei ehdi liukuportaita käyttämään niin kuin on tarkoitus, niin sitten saa luvan opetella lentämään.[/QUOTE]

Outoa logiikkaa. Sillä joka kulkee sääntöjen mukaan ohittaen vasemmalta, on muka huonot käytöstavat, mutta sinä joka ahterillasi tukit tieten tahtoen toisten kulkemisen, ei muka ole?

Ikävästi näkyy rivien välistä ap:n ylimielisyys..

Itse olen nykyinen maalaistollo, entinen helsinkiläinen.

Jos ap tahdot sinäkin kulkea rauhassa vailla "urpoja ihmisiä tietä tukkimassa" niin suosittelen sullekin lämpimästi Kehä III:n ulkopuolelle siirtymistä. Täällä on paljon väljempää ja saa juosta rauhassa työmatkansa.

lukeeko jossain, että seisothan oikeassa reunassa? Jos ei lue, niin kuljen ihan sääntöjen mukaan.

Kyllä joissain metroasemilla olen nähnyt noita ohjeistuksia. Yleensä sen kaikki jo ihan maalaisjärjellä tajuavat, että ei seistä keskellä ja tukita koko väylää, mutta näköjään tyhmempiä varten on noita kylttejäkin pitänyt laittaa.

Ajatteko te tielläkin keskellä tietä, ellei erityisesti ole merkillä ohjeistettu, että aja tien oikeassa reunassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Stadi on täynnä;27200536:
No tässä on oikein urpon näkökulma puhtaimmillaan. Ensinnäkin, liukuportaiden tarkoitus ei ole se että niissä pelkästään seistään vaan niissä voi myös kävellä. Toiseksi, minä en ole sen tärkempi kuin muutkaan mutta perille ehtiminen ajoissa on minulle tärkeä. Junat ovat usein myöhässä ja sen takia vaihdon aikana joutuu juoksemaan. Jos myöhästyy jatkosta, myöhästyy yleensä töistä. Sen luulisi menevän maalaisurponkin kaaliin että töihin pitää ehtiä ajoissa. Tai no se tietysti voi olla käsittämätöntä urpolle jonka ei tarvitse minuuttiaikataululla aamulypsylle ehtiä.

Edelleen - ihan itse olet urpo, jos et osaa sinne töihisi lähteä AJOISSA. Eli mielummin jo sillä edellisellä yhteydellä, niin ei ole sitten pakko syyttää muita, jos töistään myöhästy OMAN tyhmyyden takia. Me maaliset sentään hallitaan tämä asia, mikä ei kaupunkilaisille tunnu menevän jakeluun.

[QUOTE="vieras";27200575]Ymmärrätkö mitä yleinen toimintatapa tarkoittaa?[/QUOTE]

ymmärrän. Tällaisia " yleisiä toimintatapoja" ei voi muualta tulevana tietää. Silloin noudatetaan ilemassa olevia kirjoitettuja sääntöjä. Se riittää.

Jos yhdessä kaupungissa on omat säännöt kulkea liukuportaissa niin eiköhän siitä voisi laittaa ohjeistuksen?

Jos toiminta-/ ja käytöstavat on poikkeavat muiden kaupunkien kanssa niin eikös se ole selvää ettei homma toimi?
Montako vuotta siitä pitää nurista ennen kuin ko. kyltit keksitään laittaa esille?

Kyllä se on ihan yleinen käytäntö Suomessa ja ulkomailla, että liukuportaissa seistään oikealla, niin että ne jotka haluavat mennä ohi, pääsevät vasemmalta. Tai siis Suomessa se toimii lähinnä vain Helsingissä, ulkomailla sitten jokaisessa isommassa kaupungissa.

[QUOTE="vieras";27200593]Edelleen - ihan itse olet urpo, jos et osaa sinne töihisi lähteä AJOISSA. Eli mielummin jo sillä edellisellä yhteydellä, niin ei ole sitten pakko syyttää muita, jos töistään myöhästy OMAN tyhmyyden takia. Me maaliset sentään hallitaan tämä asia, mikä ei kaupunkilaisille tunnu menevän jakeluun.[/QUOTE]

Kuulehan nyt, jos juna on myöhässä, se on myöhässä, ja silloin tulee kiire jatkoyhteyteen. Koitahan nyt ymmärtää. Ja ei, minä en lähde töihin puolta tuntia aiemmin siltä varalta, että juna on ehkä myöhässä, ja joku maalainen estäisi pääsyni jatkoyhteyteen leveilemällä liukuportaissa. Joten yritäpä nyt vain asettua siihen oikeaan reunaan liukuportaissa.

Joka kaupungissa jossa on metro pätee toi sääntö oikealla seisomisesta liukuportaissa. Tai siis, mulla nyt ei ole kokemusta kaikista maailman kaupungeista, mutta Pietarissa, Lontoossa, Tukholmassa, Pariisissa, Roomassa, Munchenissä olen oleillut... Malagassa ei ollu vissiin niin väliä, siellä oli vähän semmosta rentoa muutenkin. Lontoossa on ainakin jopa kuvalliset ohjeet muualta maailmasta tuleville "maalaistolloille", mutta Helsingissä metro on vielä niin uusi ja pieni, etteivät helsinkiläiset ole keksineet niitä kuvallisia ohjeita vissiin laittaa... Mutta siis, ajatus on se että kun väkeä menee ruuhkassa paikasta toiseen paljon kerralla, niin hitaammin kulkevat antavat tietä niille kiireisille.

[QUOTE="...";27200592]Kyllä joissain metroasemilla olen nähnyt noita ohjeistuksia. Yleensä sen kaikki jo ihan maalaisjärjellä tajuavat, että ei seistä keskellä ja tukita koko väylää, mutta näköjään tyhmempiä varten on noita kylttejäkin pitänyt laittaa.

Ajatteko te tielläkin keskellä tietä, ellei erityisesti ole merkillä ohjeistettu, että aja tien oikeassa reunassa?[/QUOTE]

liikenteessä on olemassa ihan kirjoitetut säännöt jotka opetetaan myös täällä perähikiän autokoulussa. Ei siis mitenkään verrannollista.

[QUOTE="...";27200599]http://www.hsl.fi/FI/matkustajanopas/hyvatietaa/Sivut/liukuportaat.aspx[/QUOTE]

No niin, tässä oikein SÄÄNTÖ niillekin maalaisille, jotka tässä jo ehtivät ilmoittaa, että seisovat missä tahtovat, koska SÄÄNNÖISSÄ ei lue, että pitäisi pysytellä oikeassa reunassa.

Vieläkö tahdotte jankata asiasta?

Meinaat vissiin nyt sitte, että jokainen Helsinkiin matkustava lukee juuri tämän keskustelun ja tietää nyt missä kohtaa liukuportaissa ehdottomasti pitää seisoa, jotta erilaiset kyrpänaamat pääsevät ohi? :)

[QUOTE="Turkulainen";27200488]Ja tällainen asia pitäis sit tietää vai? Missään muussa kaupungissa en ole törmännyt tuohon, että portaissa pitäisi seisoa jossain tietyssä kohdassa.[/QUOTE]

No jotenkin just Turkulaiselta tän kysymyksen ymmärtää :D

Onhan toi nyt aivan yleinen tapa, muuallakin kuin Helsingissä...et sitten ole matkustellut kaupunkeihin, joissa liukuportaat :D eikö teillä nyt Turussakin sentään tällaiset helvetinkoneet ole?

Ikävää jos elämä on todella noin kiireistä. Onko sitä sitten vanhana onnellinen, kun 80 vuotta posotti minkä jaloistaan pääsi. Saavuttaako sillä sen fiiliksen, että on ottanut kaiken irti elämästä ja ollut onnellinen. Ei tosiaan kuulosta siltä, jos ei ole liukuportaissakaan aikaa seistä, vaan täytyy juosta. Sääli sinänsä. Ajattelin itse nauttia elämästäni enkä juosta kuin päätön kana sen läpi, ikävää jos häiritsen teitä kelloa tuijottavia kiukkupusseja elämäntavallani. Valitse toiset liukuportaat, tai mene seuraavalla junalla. Junia tulee ja menee kuitenkin kohtuullisen usein.

[QUOTE="vieras";27200616]Mutta nyt tiedät! Tsadaa, olet oppinut jotain uutta. Joten ihan aiheellinen ketju.[/QUOTE]

kyllä mä olin tästä tietoinen. Mulla on tsadilaisia ystäviä joiden luo lentelen täältä perähikiältä...

No kuuleppas kaupunkilaistollo, kun minä tulen käymään maamme pääkaupungissa, niin minähän kävelen juuri siellä missä itse haluan. Ja jos haluan seisoa liukuportaissa tientukkeena, niin sitten seison. Minähän en mitään tsadilaisia ala kumarrella, kiertäkää jos ette malta odottaa. Nih!

[QUOTE="vieras";27200609]Kuulehan nyt, jos juna on myöhässä, se on myöhässä, ja silloin tulee kiire jatkoyhteyteen. Koitahan nyt ymmärtää. Ja ei, minä en lähde töihin puolta tuntia aiemmin siltä varalta, että juna on ehkä myöhässä, ja joku maalainen estäisi pääsyni jatkoyhteyteen leveilemällä liukuportaissa. Joten yritäpä nyt vain asettua siihen oikeaan reunaan liukuportaissa.[/QUOTE]

Eli syytät omasta typeryydestäsi muita, eli maailaistolloja. xD
Kuule opettelehan tosiaan se ajoissa töihinlähtö niin et ole noin pipo kireällä jatkossa. Helpottaa sunki oloas ku hölläät pipos narua. ;)

kyllä mä olin tästä tietoinen. Mulla on tsadilaisia ystäviä joiden luo lentelen täältä perähikiältä...

Ok, ja nythän se selvisi, että kyllä tämä sääntö ihan lukee ja on siten olemassa, joten noudattakaamme kaikki sitä. Ja jos joku ei tiedä säännöstä, en näe mitään ongelmaa siinä, että pyydän häntä väistämään. Jos ei väistä, niin siinä vaiheessa voidaan puhua jo todellisesta epäkohteliaisuudesta.

[QUOTE="vieras";27200640]Hyödyllinen ketju.

1. Opin kulkemaan liukuportaissa Helsingissä
2. Opin että helsinkiläiset on oikeastikin melkoisia ylimielisiä kusipäitä[/QUOTE]

Ei ne kaikki ole, tunnen ainakin kaksi kivaa!

Yhteistyössä