Helsinkiin saapuvat maalaistollot HUOMIO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stadi on täynnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on tapana seisoa liukuportaiden oikeassa reunassa. Olen varmaan imenyt sen äidinmaidossa tai jotain. Mutta Helsingissä syntyneenä, olen pari kertaa kiittänyt vanhempiani, että muutimme pois kun olin pikkuinen.

[QUOTE="vieras";27200607]Jos yhdessä kaupungissa on omat säännöt kulkea liukuportaissa niin eiköhän siitä voisi laittaa ohjeistuksen?

Jos toiminta-/ ja käytöstavat on poikkeavat muiden kaupunkien kanssa niin eikös se ole selvää ettei homma toimi?
Montako vuotta siitä pitää nurista ennen kuin ko. kyltit keksitään laittaa esille?[/QUOTE]

Meinaatko, että Tampereella seistään vasemmalla ja Turussa tasan keskellä liukuportaita. Kyllä tuo on ihan koko maan kattava käytäntö ja sama käytäntö on kaikissa oikeanpuoleisen liikenteen maissa.

Kylttejä ei sen enempää ole, kun normaali-ihmiset kuvittelevat, että kukaan ei ole niin tyhmä, että seistä pojottaa keskellä tietä muiden tukkeena.

[QUOTE="vieras";27200646]No kuuleppas kaupunkilaistollo, kun minä tulen käymään maamme pääkaupungissa, niin minähän kävelen juuri siellä missä itse haluan. Ja jos haluan seisoa liukuportaissa tientukkeena, niin sitten seison. Minähän en mitään tsadilaisia ala kumarrella, kiertäkää jos ette malta odottaa. Nih![/QUOTE]

Ja sä olet itsesi mielestä tosi kova tyyppi...Vau, oikeen oman tiensä kulkija. Helvetin jurpot.

Mä en taas ymmärrä näiden helsinkiläisten kauheeta kiirettä joka paikkaan. Ja miten ne ajaa siellä, valoja on joka hemmetin risteyksessä ja kun valot vaihtuu ensimmäisessä niin kaasu pohjaan vaikka muutaman kymmenen metrin päässä palaa punaiset valot, EN YMMÄRRÄ.

Ja kun oltiin kerran luokkaretkellä ja mentiin sitten maanalasella ja kun itse pelkään korkeita paikkoja ihan älyttömän paljon niin ne liukuportaat oli yhtä helvettiä ja sitte joku stadilainen pelle tulee takaa kauheella vauhdilla ja tönäsee samalla minua vaikka olen tiukasti oikealla puolella ja puristan rystyset valkosena siitä kaiteesta. Ja en ymmärrä mikä kiire silläki ihmisellä oli, ois ihan hyvin kerenny oottaa seisomalla niissä portaissa. Tämän ihmisen takia aloin itkeä, pelotti muutenki älyttömästi ja sit joku urpo tulee vielä kauheella voimalla sieltä vaikka olis ihan asiallisesti voinut siitä ohi mennä jos niin kova kiire oli päästä odottelee kyytiä.

Että sinäkin ap voisit mennä vähän itseesi ja miettiä ja jos on kiire jonnekki niin lähe ajoissa älkä viime tinkaan.

[QUOTE="...";27200664]Ja sä olet itsesi mielestä tosi kova tyyppi...Vau, oikeen oman tiensä kulkija. Helvetin jurpot.[/QUOTE]

Ainakaan en uskalla olla erilainen :) on se ihanaa, kun ei tarvitse stressata muista, suosittelen kaikille!

Kiitoksia ohjeistusesta:)

Nyt tää lokakuussa Helsinkiin saapuva maalaistollo osaa kulkea oikein liukuportaissa.

Täälläkin on liukuportaita ja liukukäytäviäkin, mutta niissä saa seisoa miten haluaa.

[QUOTE="vieras";27200609]Kuulehan nyt, jos juna on myöhässä, se on myöhässä, ja silloin tulee kiire jatkoyhteyteen. Koitahan nyt ymmärtää. Ja ei, minä en lähde töihin puolta tuntia aiemmin siltä varalta, että juna on ehkä myöhässä, ja joku maalainen estäisi pääsyni jatkoyhteyteen leveilemällä liukuportaissa. Joten yritäpä nyt vain asettua siihen oikeaan reunaan liukuportaissa.[/QUOTE]

No jos sun elämäs on puolesta tunnista kiinni, niin se ei todellakaan ole kenenkään, ei edes sen maaliasen vika. Varsinkin kun ne stadin junat kuuluu olevan tämän tästä myöhässä, joten pitäs olla tiedossa ja siihen kannattas varautua, ettei tarvi nurista turhasta. Ja on se kumma, jos ei siellä liukuportaissa saa suutaan auki ja sano kohteliaasti, että anteeksi, pääsisikö ohi... Kome sanaa, eikä niitäkään hallitse, joten kuka se onkaan se tollo tässä ketjussa? Mutta jos mullekin tultas tolla asenteella ja haukkumasanoilla huutamaan, niin todellakin saisit seistä siellä takanani vaikka maailman tappiin asti. On se ihme ja kumma, kun stadilaiset pitää itseään jotenkin muita ylempänä ja fiksumpana, mutta käytöstavat on täydellisesti hukassa. Tulkaahan tänne maalle oppiin, niin loppuu se ylimielisyys!!

Alkuperäinen kirjoittaja aaakkö;27200667:
Mä en taas ymmärrä näiden helsinkiläisten kauheeta kiirettä joka paikkaan. Ja miten ne ajaa siellä, valoja on joka hemmetin risteyksessä ja kun valot vaihtuu ensimmäisessä niin kaasu pohjaan vaikka muutaman kymmenen metrin päässä palaa punaiset valot, EN YMMÄRRÄ.

Ja kun oltiin kerran luokkaretkellä ja mentiin sitten maanalasella ja kun itse pelkään korkeita paikkoja ihan älyttömän paljon niin ne liukuportaat oli yhtä helvettiä ja sitte joku stadilainen pelle tulee takaa kauheella vauhdilla ja tönäsee samalla minua vaikka olen tiukasti oikealla puolella ja puristan rystyset valkosena siitä kaiteesta. Ja en ymmärrä mikä kiire silläki ihmisellä oli, ois ihan hyvin kerenny oottaa seisomalla niissä portaissa. Tämän ihmisen takia aloin itkeä, pelotti muutenki älyttömästi ja sit joku urpo tulee vielä kauheella voimalla sieltä vaikka olis ihan asiallisesti voinut siitä ohi mennä jos niin kova kiire oli päästä odottelee kyytiä.

Että sinäkin ap voisit mennä vähän itseesi ja miettiä ja jos on kiire jonnekki niin lähe ajoissa älkä viime tinkaan.

Tuliko mieleen, että kyseessä oli vahinko? Vai oletitko heti, että henkilö ihan tahallaan tönäisi sinua?

Jännää, että toisissa ketjuissa hehkutetaan Hki:n paikallisliikennettä kun sitä on NIIN RUNSAASTI ja AINA PÄÄSEE JOKA PAIKKAAN RATIKALLA JA METROLLA, ja nyt sitten jääkin joka paikka käymättä kun niihin kyyteihin ei ehdi...

:laugh:

Olette te tsadilaiset vaan niin huvittavia ;)

[QUOTE="vieras";27200680] Ja on se kumma, jos ei siellä liukuportaissa saa suutaan auki ja sano kohteliaasti, että anteeksi, pääsisikö ohi... Kome sanaa, eikä niitäkään hallitse, joten kuka se onkaan se tollo tässä ketjussa? [/QUOTE]

Tässä ketjussa on jo monta kertaa sanottu, että portaissa väärin pönöttäjää pyydetään kyllä siirtymään. Siihen on vastattu lähinnä, että "minähän seison missä huvittaa" ja "kyllä stadilaisten pitää osata oppia katsomaan maisemia". Joten niin, kukahan tässä se tollo onkaan? Se, joka pyytää väistämään, vai se, joka ei pyynnöstä huolimatta väisty?

Alkuperäinen kirjoittaja Stadi on täynnä;27200471:
Jos liukuportaissa on aivan pakko seistä niin seisominen tapahtuu OIKEALLA puolella jotta VASEMMALTA pääsevät kiireisemmät ohitse.

Kyllä mä ainakin tiesin tämän, vaikka olen kotoisin ihan oikealta maaseudulta enkä mistään hiton betonilähiöstä. :)
Taisinpa jopa kerran opastaa pääkaupunkiseudulla asuvaa kaveriani, miten liukuportaissa tulee olla, kun olimme yhdessä käymässä Helsingissä.
En usko, että kyse on mistään maalaisuudesta kun yksinkertaisesti Suomi on väärällään ihmisiä, jotka eivät osaa mitenkään havainnoida ympäristöään ja tehdä siitä johtopäätöksiä miten tulee milloinkin toimia, jotta kaikilla olisi mahdollisimman mukava olla. Tällaisille ihmisille ei ole todennäköisesti lapsena opetettu, että he eivät ole maailman napoja ja että toisetkin ihmiset pitää ottaa huomioon.
Lisäksi kaikki ihmiset vain eivät kykene käytännöllisyyteen ja loogisuuteen paikkakunnasta riippumatta, valitettavasti.

[QUOTE="vieras";27200680]No jos sun elämäs on puolesta tunnista kiinni, niin se ei todellakaan ole kenenkään, ei edes sen maaliasen vika. Varsinkin kun ne stadin junat kuuluu olevan tämän tästä myöhässä, joten pitäs olla tiedossa ja siihen kannattas varautua, ettei tarvi nurista turhasta. Ja on se kumma, jos ei siellä liukuportaissa saa suutaan auki ja sano kohteliaasti, että anteeksi, pääsisikö ohi... Kome sanaa, eikä niitäkään hallitse, joten kuka se onkaan se tollo tässä ketjussa? Mutta jos mullekin tultas tolla asenteella ja haukkumasanoilla huutamaan, niin todellakin saisit seistä siellä takanani vaikka maailman tappiin asti. On se ihme ja kumma, kun stadilaiset pitää itseään jotenkin muita ylempänä ja fiksumpana, mutta käytöstavat on täydellisesti hukassa. Tulkaahan tänne maalle oppiin, niin loppuu se ylimielisyys!![/QUOTE]

Siis mitä sinne maalle pitäisi tulla opettelemaan? Sitäkö, että tahallaan vaikeutetaan kanssaihmisten elämää?
Kiitos ei, saatte maalaiset ne huvinne pitää ihan itse. Huomaa kyllä, että mitä harvemmin ihmiset asuvat, sen vähemmän he osaavat ottaa huomioon muita ihmisiä.

[QUOTE="vieras";27200680] Mutta jos mullekin tultas tolla asenteella ja haukkumasanoilla huutamaan, niin todellakin saisit seistä siellä takanani vaikka maailman tappiin asti. ![/QUOTE]

Kuka tässä ketjussa on kertonut huutavansa ja haukkuvansa portaissa väärin seisovalle? Aivan, ei kukaan, joten äläpä vedä omia johtopäätöksiäsi. ;)

Kyllä meillä on täällä maalla ihan oma iso s-market jossa on liukuportaat ja oikealla seisotaan,joskus joku saattaa suhata ohikin. Varsinkin kaupan työntekijät.

[QUOTE="...";27200697]Siis mitä sinne maalle pitäisi tulla opettelemaan? Sitäkö, että tahallaan vaikeutetaan kanssaihmisten elämää?
Kiitos ei, saatte maalaiset ne huvinne pitää ihan itse. Huomaa kyllä, että mitä harvemmin ihmiset asuvat, sen vähemmän he osaavat ottaa huomioon muita ihmisiä.[/QUOTE]

Ja sun mielestä muiden huomioonottamista on toisten kutsuminen maalaistolloiksi? Juu, meillä on aika tavalla eri käsitys toisten ihmisten kunnioittamisesta. :)

Kyllä mä ainakin tiesin tämän, vaikka olen kotoisin ihan oikealta maaseudulta enkä mistään hiton betonilähiöstä. :)
Taisinpa jopa kerran opastaa pääkaupunkiseudulla asuvaa kaveriani, miten liukuportaissa tulee olla, kun olimme yhdessä käymässä Helsingissä.
En usko, että kyse on mistään maalaisuudesta kun yksinkertaisesti Suomi on väärällään ihmisiä, jotka eivät osaa mitenkään havainnoida ympäristöään ja tehdä siitä johtopäätöksiä miten tulee milloinkin toimia, jotta kaikilla olisi mahdollisimman mukava olla. Tällaisille ihmisille ei ole todennäköisesti lapsena opetettu, että he eivät ole maailman napoja ja että toisetkin ihmiset pitää ottaa huomioon.
Lisäksi kaikki ihmiset vain eivät kykene käytännöllisyyteen ja loogisuuteen paikkakunnasta riippumatta, valitettavasti.

Puhut asiaa.

kiitti:) vielä kun saat tän läpi ja suomen lakiin, ni sit voit jo verrata.

Tässä oikeasti tosi hyvä esimerkki ihmisestä, jolta puuttuu oman ajattelun taito ja maalaisjärki kokonaan.
Pitääkö sinulle kaikki kirjata lakiin ja aina jonkun toisen sanoa, mitä tehdään, ennen kun osaat jotain tehdä järkevästi. Etkö osaa itse ajatella yhtään?

Miten on ruokakaupassa? Kiilaatko suoraan jonon ohi kassalle, vai jonotatko kiltisti vuoroasi? Käsittääkseni missään laissa ei lue, että asiakkaan on jonotettava kassalla omaa vuoroaan.

[QUOTE="nöppäri";27200685]Mitä, jokapaikassahan sen luulisi olevan tiedossa, että liukuportaissa seistään oikeassa laidassa, jotta sellaiset joilla on kiireempi pääsee ohitse, ei pelkästään stadissa oleva käytäntö.[/QUOTE]

Ei, kyllä se on pelkästään stadissa. Muissa kaupungeissa olevat maalaistollot törmäilee sokeasti pitkin liukuportaita... :laugh:

[QUOTE="...";27200697]Siis mitä sinne maalle pitäisi tulla opettelemaan? Sitäkö, että tahallaan vaikeutetaan kanssaihmisten elämää?
Kiitos ei, saatte maalaiset ne huvinne pitää ihan itse. Huomaa kyllä, että mitä harvemmin ihmiset asuvat, sen vähemmän he osaavat ottaa huomioon muita ihmisiä.[/QUOTE]

Tuskin se asuinpaikasta on kii osaako ottaa muita huomioon.

Yhteistyössä