Helsinki on kamala paikka.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En muuttas sinne vaikka mulle maksettas. Suomessa on kauniimpiakin kaupunkeja ku Helsinki.

Eiköhän jokaisessa kaupungissa ole kauniita ja ei niin kauniita paikkoja. Ite tykkään Kotkasta. Täällä on meri, puistoja, kaikki sopivalla etäisyydellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:
Alkuperäinen kirjoittaja kauhistunut:
Kahvi saattaa maksaa 3-4 euroa siis parikymmentä markkaa! Kauhea hinta kun Ylihärmän TB:llä se maksaa 80 senttiä. Siinäkin on katetta kun kahvipaketti maksaa pari euroa...

Tyhmä ei ole se, joka pyytää, vaan se joka maksaa! Joku dorka näemmä on valmis maksamaan 3-4 euroa kahvista, kun taas se ylihärmäläinen laittaa oman pannunsa porisemaan, jos kahvista pyydetään ylihintaa...

Mä en maksaisi peruskahvista 4 euroa, mutta saatan kyllä pari kertaa vuodessa käydä Hgin keskustan kahvilassa ja maksaa muutaman euron jostakin sellaisesta kahvia sisältävästä viritelmästä, jota en itse osaa tehdä..
Samaan hintaan tuijotan silmä kovana valkoisissa liehuhameissa katuja tallaavia turisteja.

Minä otan olutta koska se on suunnilleen saman hintaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Älkää yleistäkö, että Keskusta=Helsinki. Siellä on aika kiireistä ja hälyistä, etenkin kun on katutyömaita. Ison osan hälystä aiheuttaa muut kuin hkiläiset, siellähän on paljon turisteja ja muita reissaajia. Suurin osa meistä tavishelsinkiläisistä asuu ja työskentelee muualla kuin keskustassa. Että jos iso osa keskustan porukasta on naamat norsunv***lla niin heistä suurin osa ei taida olla helsinkiläisiä.
Tässä tiivistettynä kaikki mitä aiheesta halusin sanoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Helsinki on ihana kaupunki muuten, mut keskustasta en tykkää. On liian rauhaton. Harvoin tulee käytyä. Silloin, ku käyn, ni aina mietin, et tänne en kyllä muuttais..

musta taas keskusta on viihtyisä kauppoineen, kahviloineen, ravintoloineen ja kulttuurielämyksineen. mutta just nää keskustan ulkopuolelle jäävät lähiöt on niitä, missä mä en mieluusti vieraile kuin pakon edessä. metron varsi ja ne itä-helsingin slummit pasilasta puhumattakaan on jotain ihan hirveetä! :x

On kaupat ja kahvilat ihania. Mut jos esim. menee lähellekään juna-asemaa, on niin levotonta, meni mihin aikaan päivästä tahansa..

Juu metroalueet kans levottomia..

Kaikki uusi on varmaan pelottavaa, varsinkin kun media lietsoo pelkoa. Mutta täytyy sanoa ettei itseä pelota ollenkaan, olen jopa sammunut joskus narinkkatorille kamppiin, eikä mua edes raiskattu eikä ryöstetty (toki joskus vois käydä huonommin). Muutenkaan ei koskaan pelota, olen lapsesta asti niin tottunut metroasemiin ja kaikkeen.

Ehkä se on eniten juuri tuo tottumiskysymys, kaikkeen tottuu. Tottuisin jopa minäkin, luulisin.

On muuten jännä juttu, että jos helsinkiläinen haukkuu Peräseinäjoen, että "onpa se aivan helvetin tylsä, ei mitään tekemistä ja niin syrjässä" niin tyyppi on poikkeuksetta "ylimielinen kusipää stadilainen". Mutta jos maalta tuleva haukkuu pääkaupungin lyttyyn, niin johan se on sosiaalisesti hyväksyttyä ja muut jopa innoissaan yhtyvät kuoroon, ei puhettakaan että aloittajan persoonassa olisi moittimista, vaikka joku jopa olisi eri mieltä. Miksi helsinkiläisten mielipiteet aina samaistetaan persoonaan?

t. oululainen Helsingissä :)

Niin, ja sekin vielä, että muistaakseni alle puolet (!!) täällä asuvista on syntyneet paikkakunnalla. Se on melkoisen vähän. Useamman sukupolven helsinkiläiset on vielä harvinaisempi juttu. Joten älkää automaattisesti olettako, että Helsingissä asuva kuitenkaan on helsinkiläinen. Minussa ainakin asuu aina pieni pohjois-suomalainen, vaikka asuisin täällä miten kauan hyvänsä. Niin että on niitä kusipäisiä mielipiteitä muillakin kuin hkiläisillä.

Helsinki on ihana kaupunki muuten, mut keskustasta en tykkää. On liian rauhaton. Harvoin tulee käytyä. Silloin, ku käyn, ni aina mietin, et tänne en kyllä muuttais..

musta taas keskusta on viihtyisä kauppoineen, kahviloineen, ravintoloineen ja kulttuurielämyksineen. mutta just nää keskustan ulkopuolelle jäävät lähiöt on niitä, missä mä en mieluusti vieraile kuin pakon edessä. metron varsi ja ne itä-helsingin slummit pasilasta puhumattakaan on jotain ihan hirveetä! :x

Ethän vain sekoita Itä- ja Länsi-Pasilaa? Toinen on yksi Helsingin halutuimmista asuinalueista.

Alkuperäinen kirjoittaja asunnonvälittäjä:

Ethän vain sekoita Itä- ja Länsi-Pasilaa? Toinen on yksi Helsingin halutuimmista asuinalueista.

Itä-Helsinki on todella nättiä. Idässä ovat myös Helsingin uusimmat ja parhaiten varustellut päiväkodit. Mitään slummia ei Helsingissä edes ole. Itsekin asun huonomaineisella alueella, mutta tykkään mielettömästi. Mahtavat kulkuyhteydet, kaikenlaisia harrastusmahdollisuuksia, luontoa ja aktiivisia ihmisiä! Ihanaa nähdä nuoret skeittaamassa ja pelaamassa korista, aikuiset pelaavat petankkia ja mölkkyä, usein heillä kitara mukanaan ja soittavat sitä tossa miltei parvekkeen alla.

Helsinkiläisistä löytyy kaikenlaisia ihmisiä, mukavia ja einiinmukavia. En yleistä sen perusteella. Ja maisematkin ovat ihan kauniita paikoitellen.

Mutta sen verran mitä siellä käy, niin kyllä musta kaikenlaiset sosiaaliset, päihde- ym ongelmat ovat näkyvämpiä ja räikeämpiä kuin muualla. Enkä mä sitä sano, ettei niitä olisi joka puolella Suomessa. Mutta kun sen verran olen vain Helsingistä huomannut, että siellä käydessäni melkein joka kerta näkee jotain, josta tulee oikeasti tosi paha olo. Yhtenä esimerkkinä vaikka kun pieni tyttö taluttaa kännissä olevaa äitiään (kaljapullo kädessä, silmä mustana) metroon.

Tiedän että pahoinvointia ja sosiaalisia ongelmia on joka puolella Suomea eikä niiltä pidä sulkea silmiään, mutta ihan omaa mielenterveyttäni ajatellen en haluaisi _joka päivä_ nähdä näitä "hyvinvointi-Suomen" pahimpia tapauksia. En myöskään haluaisi kasvattaa lapsiani sellaisessa ympäristössä, jossa joutuisin koko ajan selittelemään, miksi tuo on noin sekaisin ja mikä tota tätiä vaivaa ja mikä tuota setää vaivaa.. Ehtivät kyllä isompanakin nähdä ja kuulla maailman pahuudesta ja ongelmista.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
On muuten jännä juttu, että jos helsinkiläinen haukkuu Peräseinäjoen, että "onpa se aivan helvetin tylsä, ei mitään tekemistä ja niin syrjässä" niin tyyppi on poikkeuksetta "ylimielinen kusipää stadilainen". Mutta jos maalta tuleva haukkuu pääkaupungin lyttyyn, niin johan se on sosiaalisesti hyväksyttyä ja muut jopa innoissaan yhtyvät kuoroon, ei puhettakaan että aloittajan persoonassa olisi moittimista, vaikka joku jopa olisi eri mieltä. Miksi helsinkiläisten mielipiteet aina samaistetaan persoonaan?

t. oululainen Helsingissä :)
Peesaan. Sama kuin että laihoja saa haukkua, lihavia ei.

Mä en jaksanu lukea mitä muut on kommentoinu, mut sen sanon, et Helsinki on paras kesälomakohde Suomessa. Tykkään, mutta en tiedä osaisko tämmönen maalaistollo siellä asua.

niin onki!

kerran sinne eksyneenä...
kirjaimellisesti.

sisko lähetti sitruunaa hakemaan siwaan ja eksyin matkalla. kävin muutamassa muussa putiikissa kattomassa josko löytyis edes sitä ja ei tietenkään löytyny ku hesalaiset oli ilmeistä päätellen ne syöny. kysyin neuvoa herttaisimman näköselta mummelilta ja ei tullu ku "saatanan perkele se on vittu tuosta suoraan ja sitte oikeelle ja sitte.."
"juu kiitti hei anteeks moi"

Yhteistyössä